Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door Izognoeg »

En juist dat is de reden waarom ik dit onderwerp volg.
Wij zijn ruim 36 jaar geleden op een maandag getrouwd.
Dat was gratis en kwam heel goed uit, want we hadden toen 'geen cent'.

Het lijkt me fantastisch om mijn lief te verrassen met een ceremonie in Las Vegas.
Hoewel ze hier niet leest, vraag ik toch: sssttttttttttt, het moet een verrassing blijven...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

Oohw gelukkig :thumbup:

Het gekke is dat ze bij lasvegastravelguide waar wij geboekt hebben zeggen dat we enkel onze paspoorten nodig hebben om onze marriage license op te halen..
Ik ben bang als we straks daar staan dat het niet voldoende is.

Ze regelen trouwens ook alle dingen als we terug komen in Nederland, wel een geruststelling, en ik zal je tip onthouden!
Kleine moeite om ons ook in Den Haag te registeren, thanks!
Roxanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Roxanne »

Hoi Allemaal!

Heb jullie bericht doorgelezen en zag dat de vraag al een paar keer eerder is gesteld: Weet iemand of het mogelijk is om te trouwen in Vegas, zonder dat het hier in NL geregistreerd wordt? Trouwen voor de fun, zeg maar. Trouwen omdat je gewoon stapelgek op elkaar bent en dat op deze manier wilt laten zien (zonder dat het officieel wordt).

Het lijkt mij dat als je daar trouwt en het in NL niet in laat schrijven, dat het dan niet officieel is. Maar klopt dit ook en mag dit wel?

Ben benieuwd naar de reacties?

Tnx alvast!
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Hey Roxanne,

Ik weet niet juist hoe het zit voor Nederland, maar voor België ben je in ieder geval 'verplicht' om het te laten registreren, omdat je wel officieel trouwt in Amerika. Ik zet 'verplicht' tussen aanhalingstekens, omdat niemand dit natuurlijk kan controleren. Ik ken hier in België ook mensen die in Las Vegas getrouwd zijn, maar dit niet officieel laten maken hebben in België, dus hier zijn ze nog steeds ongehuwd. Maar in principe moet het dus wel.
Ik heb ook al wel hier en daar gelezen en gehoord dat het later wel problemen kan geven als je uit elkaar gaat of (opnieuw) wilt trouwen (aangezien je dan eigenlijk nog getrouwd bent, met iemand anders misschien zelfs), maar hoe dat juist zit, dat weet ik ook niet juist...
Misschien kan je je ginder wel laten huwen, maar dan niet door een 'minister', dan is het volgens mij ginder ook niet officieel, als het toch puur voor de fun is... Misschien eens een mailtje sturen naar een trouwkapel om te vragen of er zoiets mogelijk is?
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ook in Nederland ben je verplicht het te laten registreren, maar inderdaad... wat niet weet, wat niet deert. Wat bijvoorbeeld voor problemen zou kunnen zorgen, is dat als de relatie stuk gaat, dan kan de ene partner alsnog aanspraak maken op allerlei rechten, omdat diegene toch een legaal document (huwelijksakte) in handen heeft (ook al is het dus niet geregistreerd in Nederland).

Volgens mij moet je eerst een wedding-license ophalen op het gemeentehuis (of zoiets) van Las Vegas. Als je dat niet doet, krijg je geen wedding-certificate na je huwelijk en ben je dus ook niet getrouwd. Ik denk dat er vast chapels zijn die je ook zonder de license trouwen en dan is het huwelijk dus niet rechtsgeldig.
Katja2011
Amerika-newbie

Bericht door Katja2011 »

Iets soortgelijks vroeg ik mij af. Ik ben getrouwd in NL en wil met dezelfde man het best nog een keertje overdoen. Vow renewals lijkt me minder leuk en volgens mij kun je zo nog een keer trouwen in LV. Je hebt, zoals ik het lees, een ID nodig en als je aangeeft geen echtgenoot te hebben kun je volgens mij zo nog een keer trouwen. Zou met dezelfde man niet zo'n probleem zijn maar zou dat ook met een andere man kunnen? Ik heb geen plannen daartoe hoor, vraag het me gewoon af ;-)
Roxanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Roxanne »

Tnx voor de tips! :clap:
Flowergirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowergirl »

hallo,

spannende verhalen hier allemaal.
ik heb me ook even ingelezen.. maar het is me nog niet precies duidelijk.

hoe doe je het nou precies met al die formulieren?
en een money order kennen we hier niet, hoe kan ik dat het beste oplossen.

zelf dacht ik dat het zo kan:
- nederland uitreksen
- las vegas om formulier
- daarmee naar de wedding chapel
- dan gelijk weer terug om deze in te leveren
- dan krijg je een getekend exemplaar (kun je die gelijk krijgen, of duurt dat dagen).
- dat getekend formulier stuur je weer op
- je krijgt het officele apostel thuis gestuurd
- je gaat naar de gemeente en klaar

klopt het zo een beetje.. of moet ik vanuit nederland meerdere dingen sturen? ben zo bang dat het dan mis gaat

verder nog mensen tips voor leuke wedding chapels?
Afbeelding
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Hallo, misschien dat mijn info overlapt met wat andere forummers hebben geschreven, maar misschien handig om op te schrijven hoe wij het (2 jaar geleden) hebben aangepakt. Wij hebben alles zelf geregeld en later in NL ons huwelijk laten formaliseren. Hier de stappen die wij gezet hebben:

Vooraf in NL:
- formulier downloaden om het Marriage License aan te vragen (http://www.clarkcountynv.gov). Thuis op je gemak invullen.
- dowloaden formulier voor een marriage certificate (http://www.clarkcountynv.gov/depts/Reco ... icate.aspx) en invullen

Meenemen naar Las Vegas:
- kopieen paspoort
- ingevuld aanvraagformulier voor Marriage License
- ingevuld formulier voor het marriage certificate
- 2 grote enveloppen
- 1 envelop met je eigen huisadres erop

Ter plekke:
- samen naar het bureau (Clark County Clerk’s Office ) om de marriage license op te halen (ga na 21.00 uur, dan is er geen wachttijd). Het ligt in downtown Las Vegas, dus neem een taxi of ga met je huurauto. Nodig: paspoorten, aanvraagformulier, 60 dollar contant

- locatie uitzoeken om te trouwen (dit kan ook vooraf in NL). Wij zijn getrouwd in de (drive thru) tunnel of love en hadden via dit forum getuigen gevonden die ook foto's hebben gemaakt van de ceremonie.

Het trouwen:
- nodig: paspoorten en marriage license
- betalen van kosten voor ceremonie
- krijgen van trouwakte
- cash geld in een envelop meenemen als fooi voor de ambtenaar

Daarna:
- In je hotel 2 kopieen laten maken van de trouwakte
- geldwissels kopen (kan bij een 7Eleven) van 15 dollar en van 20 dollar
- postzegels kopen: 1x genoeg voor post lokaal, 2x genoeg voor post van Las Vegas naar Nederland

Vervolgens:
- kopie van trouwakte, ingevuld aanvraagformulier voor een marriage certificate, retourenvelop met je eigen adres en voldoende gefrankeerd voor versturen naar NL en de geldwissel van 15 dollar opsturen naar clark county

Thuis aangekomen:
- wachten totdat je de envelop terugkrijgt met je marriage certificate
- kopie van marriage certificate samen met aanvraagformulier voor apostille (http://www.clarkcountynv.gov/Depts/reco ... tille.aspx), geldwissel van 20 dollar en retourenvelop met voldoende postzegels opsturen naar Carson City
- met je marriage certificate en paspoorten en uitreksel bevolkingsregister (dus geen geboorteakte) naar je eigen gemeentehuis om je huwelijk te laten inschrijven

En dan:
- wachten totdat je de envelop terugkrijgt met je apostille
- kopieen van de inschrijving van je huwelijk in NL, de apostille, de marriage certificate, kopieen van je paspoort, aanvraagformulier etc (http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... e-akte.htm) opsturen naar Den Haag.
- wachten totdat alles formeel is

Alles bij elkaar duurde het bij ons bijna een jaar....

Als je het huwelijk niet in NL laat registreren kan dat lastig zijn als je uit elkaar gaat en ooit opnieuw wilt trouwen. Je bent immers wel officieel getrouwd in Amerika (ook als je de formulieren niet opstuurt wordt je huwelijk geregistreerd).

Meer vragen? Stel ze me maar!!
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Flowergirl
Amerika-ontdekker

Dank je Hanneke..

wordt er nog niet veel gemakkelijker op.. ht is dus wel veel opsturen... hmm.
mijn vriend is erg bang dat het mis gaat.

we waren eerst niet van plan te trouwen. maar lijkt ons toch leuk.
maar we hebben dus niet veel tijd daar.

we komen op maandag aan (rond 16:00) dan naar hotel
's avonds dan maar die formulieren aanvragen.
en dan dinsdags trouwen (trouwjurk mee uit nl). dan daar een chapel uitzoeken
is dat makkelijk te vinden? kun je gelijk terecht (op dinsdagochtend).

en wat betreft getuige.. dat is wel leuk.. ik zal eens een oproep doen.

pfff ik weet niet of we het gaan redden hahah
Afbeelding
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

He Flowergirl,

Het valt echt reuze mee hoor! Ik had van tevoren thuis goed alles uitgezocht en zoveel mogelijk al ingevuld meegenomen. Daardoor stelde het papierwerk ter plekke echt niks voor, als je je precies aan de stappen houdt kan er niks fout gaan hoor. Wij zijn inderdaad de avond van aankomst naar het bureau gegaan om de formulieren op te halen, en op de strip hebben we de postzegels en geldwissels gekocht. Is al leuk op zich en je moet toch iets doen om de jetleg tegen te gaan. De volgende dag in de middag getrouwd. Dan hoef je alleen die ene envelop maar op de bus te doen (kan in het hotel) en vervolgens gaat alles vanzelf.

Ik zou je door de papierhandel niet laten weerhouden!
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

oja, over de chapel, wij trouwden dus in de drive thru van de little white chapel (http://www.littlewhitechapel.com/) en er waren 3 stellen voor ons. Half uurtje wachten dus. Ik had wel vooraf contact met ze gehad en ze gaven aan dat bespreken niet nodig was in dit geval.
Ik kan me voorstellen dat andere chapels wellicht wat drukker zijn, of juist niet, dat weet ik niet. Zoek eens wat je leuk vindt (wil je echt ergens naar binnen, in een zaal, of liever buiten? Je kunt zelfs in een helicopter trouwen boven Las Vegas!) en neem gewoon contact met ze op.
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

hanneke_vv schreef:- met je marriage certificate en paspoorten en uitreksel bevolkingsregister (dus geen geboorteakte) naar je eigen gemeentehuis om je huwelijk te laten inschrijven
Om het huwelijk in te laten schrijven bij de gemeente heb je ook die apostille nodig.
hanneke_vv schreef:- wachten totdat alles formeel is
Een huwelijk in het buitenland is meteen rechtsgeldig dus meteen formeel. De inschrijving in Den Haag is niet verplicht, maar wel aan te raden. Als je voor één of andere instantie een (recent) officieel afschrift van de huwelijksakte nodig hebt, hoef je hem niet vanuit Amerika te laten komen.
hanneke_vv schreef:(ook als je de formulieren niet opstuurt wordt je huwelijk geregistreerd).
Als je niets opstuurt, kan het ook niet geregistreerd worden. "Wij" ambtenaren kunnen niet van iedereen bijhouden of ze in het buitenland getrouwd zijn. ;)
Flowergirl
Amerika-ontdekker

bedankt voor de tips.. ik ga goed nadenken.
dat van den haag had ik gelezen.. denk dat dat wel handig is erbij te doen

ik zag deze site: http://www.weddingslasvegas.com/apostille_service dan wordt het voor 94 dollar geregeld..
ff omgerekend zou dat nu een kleine 65 euro zijn. als dan inclusief alles is..vind ik het niet duur..
ga de site opslaan.. nu op zoek naar een leuk chapel.

heb bedacht dat ik hem hier uitzoek. of eigenlijk er 3 uitzoek of zo en dat we er daar dan 1tje boeken. en dan hopelijk goedkoper.. maar ik houd gewoon rekening met die bedragen
Afbeelding
Miekes
Amerika-ontdekker

Bericht door Miekes »

Leuk om de plannen van iedereen te lezen!
Wij hebben inmiddels besloten om een commitment ceremony te doen. Op die manier hebben we geen gedoe met een license en rechtsgeldig maken. Of heb ik het dan nog steeds verkeerd begrepen? :D We gaan namelijk een paar dagen voordat we naar Vegas vertrekken, ons geregistreerd partnerschap (wat we nu al hebben dus) laten omzetten in een huwelijk, gewoon met z'n tweetjes.

Waarschijnlijk kiezen we voor de ceremony in ons hotel (waarschijnlijk Flamingo, bij de falls). Al veel informatie van het hotel gekregen en het ziet er allemaal goed uit! Is wel wat duurder dan een chapel maar het mag ook wel "iets" kosten! Als iemand al ervaring heeft met een commitment ceremony (al dan niet in het Flamingo hotel) horen we dat graag uiteraard!
Flowergirl
Amerika-ontdekker

oke mijn plan...

ik ga 3 chappels uitzoeken die rond hetzelfde bedrag zitten.
we komen op maandag aan en dan gaan we die 3 bekijken ( of als de eerste mooi is doen we die).
spreken we dan alles af.. volgende dag gaan we trouwen.
(en dan hebben we op de eerste dag het formuliertje ook al).

goed plan?
Afbeelding
Flowergirl
Amerika-ontdekker

nou, we hebben het rond hoor.. denk ik

dit is wat ik graag wil: http://www.littlechapel.com/ceremony/Pa ... kageID=181
er zijn mensen die hebben inmiddels aangeboden dat ze onze getuige willen zijn.
dan kunnen we mooi langs de strip en dan kunnen hun mee in de limo en dan foto's maken.

twijfel nu heel erg.. vooraf boeken heb je zekerheid.. maar ja.. als het goedkoper kan.. vind ik ook geen probleem hahah

adviezen?

edit. ben nog steeds de latste die gereageerd heeft zie ik..
de plannen zijnalweer veranderd hah

maar een hele andere vraag. iemand een idee hoe laat de zonsondergang in oktober is?
Afbeelding
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

wat betreft de zonsondergang: http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1

wat is verder precies je vraag / waar twijfel je over?
Ik ben 4mnd geleden in LV getrouwd dus misschien kan ik je nog tips geven.
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Heleen72 schreef:
hanneke_vv schreef:- met je marriage certificate en paspoorten en uitreksel bevolkingsregister (dus geen geboorteakte) naar je eigen gemeentehuis om je huwelijk te laten inschrijven
Om het huwelijk in te laten schrijven bij de gemeente heb je ook die apostille nodig.

oei, dan heb ik het verkeerd onthouden! dacht dat die apostille alleen nodig was voor het inschrijven in Den Haag. Zal direct mijn dossier aanpassen!
hanneke_vv schreef:- wachten totdat alles formeel is
Een huwelijk in het buitenland is meteen rechtsgeldig dus meteen formeel. De inschrijving in Den Haag is niet verplicht, maar wel aan te raden. Als je voor één of andere instantie een (recent) officieel afschrift van de huwelijksakte nodig hebt, hoef je hem niet vanuit Amerika te laten komen.

Ook mocht je onverhoopt ooit willen scheiden, dan hoef je niet nog eens samen naar Las Vegas :)
hanneke_vv schreef:(ook als je de formulieren niet opstuurt wordt je huwelijk geregistreerd).
Als je niets opstuurt, kan het ook niet geregistreerd worden. "Wij" ambtenaren kunnen niet van iedereen bijhouden of ze in het buitenland getrouwd zijn. ;)
Haha, ik bedoel dat het in LV geregistreerd wordt. Ik sprak ooit iemand die dacht dat als je het huwelijk in NL niet zou formaliseren dat het dan voor de grap was, maar het wordt in Amerika wel zeker geregistreerd. Dat zou (ik zeg bewust 'zou') problemen kunnen geven als je opnieuw in LV zou willen trouwen ofzo...
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Duplo
Amerika-newbie

Bericht door Duplo »

Voor de Belgen (Vlamingen),
Situatie: wij zjin nog niet getrouwd / geen samenlevingscontract. Wat als we dus in Vegas trouwen, maar hierbij een contract willen? Hoort dit contract dan achteraf opgesteld te worden terug in België, of is dit dan te laat?
Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer