Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Top 3 Tourist Traps
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Top 3 Tourist Traps
Echt? Wat een deceptie 
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@Rivercola.. we waren in de Lower!! Mijn man en kids werden er bijna doorgejaagd, in 45 min stonden ze weer boven, ook wat pech met gids mar ja dat mag van mij geen excuus zijn. ELke gids die er staat zou dezelfde kwaliteit moeten leveren. Het begon bij het begin waar ik nog bij was; zij vertelde wat zaken buiten; hield haar zonnebril op en blef nog vertellen terwijl ze al verder liep.. wie kan dat nog verstaan...???vana schreef:RiverCola schreef:Bezoek dan volgende keer de Lower Antalope Canyon! Nog steeds duur maar toen wij er waren, in april, waren we er samen met een handjevol mensen. Op de meeste stukken liepen we zelfs alleen. Er gaan geen gidsen mee en je mag zolang blijven als je wilt.
Tegenwoordig mag je er niet meer zonder gids in.
Marjon
Het voordeel van de lower is: Als je met statief komt mag je voor zelfde prijs 4 uur binnen blijven en je hoeft niet te reserveren.
Goed het was prachtig hoor en de foto's zijn erg mooi. Maar het zou net wat beter en netter kunnen denk ik dan... 15 man mee voor $26.-. Nou dan kun je best wat beter presteren. Nogmaals het voelt gewoon als makkelijk geld verdienen. Tja ik weet wel dat dat ding ook3 wk moet soms en dan weer opgeruimd van takken en zooi en zand erin brengen om weer te functioneren. Toch blijf dat gevoel dat is jammer toch?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- RiverCola
- Amerika-expert
Wat hebben wij dan een geluk gehad zeg! We waren er in april 2008. Toen was het dus nog zoals ik hierboven schreef....
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
thebes schreef:Ik denk dat het vooral met je smaak op het gebied van kunst en architectuur te maken heeft.
Ik heb zelf helemaal niet de behoefte om Hearst Castle te bezoeken, ik vind het te protserig.
De ontwerpen van Frank Lloyd Wright, het Empire State Building en het Chrysler-gebouw daarentegen vind ik prachtig.
Ik ben helemaal met je eens dat het met smaak te maken heeft. En ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen is geinteresseerd in architectuur en kunst. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat mensen Hearst Castle niet bezoeken omdat het hun interesse niet heeft. Maar puur smaak en interesse bepalen toch niet of iets een tourist trap is?
De definitie volgens Wikepedia:
Hearst Castle is niet gecreeerd puur en alleen om toeristen aan te trekken. Het was het verblijf van William Randolph Hearst. Pas na zijn dood is het huis opengesteld voor publiek, er wordt daadwerkelijk een verhaal verteld.A tourist trap is an establishment, or group of establishments, that has been created with the aim of attracting tourists and their money. Tourist traps will typically provide services, entertainment, souvenirs and other products for tourists to purchase.
While the term may have negative connotations for some, such establishments may be viewed by tourists as fun and interesting diversions.
Maar goed, ik moet mijn input ook terugtrekken. De Grand Canyon South Rim is natuurlijk ook geen tourist trap, zeker niet volgens deze definitie. Het is niet eens man-made. Voor mij voelt het zo, omdat het intussen zo massaal is geworden, en daardoor gaat de aantrekkingskracht voor mij eraf.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- RiverCola
- Amerika-expert
Helemaal met je eens Jasmino. Daarom schreef ik ook dit:
RiverCola schreef:[Hearst Castle en Walk of Fame zie ik niet als tourist-traps. In het geval van Hearst Castle omdat het écht is. Het is iemands huis geweest, die persoon heeft het zelf gebouwd en erin geleefd en nu is het opengesteld voor publiek. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat iemand het niet mooi vind, of kitscherig, maar dan bezoek je zoiets toch überhaupt niet?
bezoekers aantal GC schijnt terug te lopen heb ik ergens gelezen, dus er is hoop
Maar iha ben ik geloof ik blij dat ik en in het voor of najaar ben geweest en dus inderdaad al een paar jaar terug op bepaalde plekken. Mag dan niet altijd het beste weer en blauwe wolkeloze luchten hebben gehad, maar wel muziek in de Upper, en rust aan de Rim, en vond die zeehondjes best ff leuk aan die Pier, en zijn snel verder gelopen voor een ondergaande zon, en Four Corners ach daar sta je toch ook even leuk ( en kostte toch ook geen geld) tussen al die vlaggen rare houdingen aan te nemen voor die 4 states ( punt schijnt niet eens het juiste te zijn
) Hearst Castle hebben we maar overgeslagen dat leek me net iets te veel van het goede, maar mogelijk als je meer tijd hebt is het wel interessant inderdaad. Maar dat zijn musea ook ( J:
)
Al met al heeft het allemaal met smaak te maken en die verschillen gelukkig anders was het overal nog veel drukker
.
Maar die Skywalk , daar moet je betalen voor een kwartiertje kijken, je moet betalen voor het betreden van het indianen gebied, je mag er niet eens fotograferen dacht ik en je ziet niet eens de mooiste canyongedeeltjes. Dat vind ik nou een instinker van jewelste waar je nog een vreselijk end voor moet rijden ook. Dat is nou een tourist trap eerste orde.
Maar iha ben ik geloof ik blij dat ik en in het voor of najaar ben geweest en dus inderdaad al een paar jaar terug op bepaalde plekken. Mag dan niet altijd het beste weer en blauwe wolkeloze luchten hebben gehad, maar wel muziek in de Upper, en rust aan de Rim, en vond die zeehondjes best ff leuk aan die Pier, en zijn snel verder gelopen voor een ondergaande zon, en Four Corners ach daar sta je toch ook even leuk ( en kostte toch ook geen geld) tussen al die vlaggen rare houdingen aan te nemen voor die 4 states ( punt schijnt niet eens het juiste te zijn
Al met al heeft het allemaal met smaak te maken en die verschillen gelukkig anders was het overal nog veel drukker
Maar die Skywalk , daar moet je betalen voor een kwartiertje kijken, je moet betalen voor het betreden van het indianen gebied, je mag er niet eens fotograferen dacht ik en je ziet niet eens de mooiste canyongedeeltjes. Dat vind ik nou een instinker van jewelste waar je nog een vreselijk end voor moet rijden ook. Dat is nou een tourist trap eerste orde.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat is een voordeel als je een statief hebt, maar als "gewone tourist" vond ik dit toch wel pure discriminatie. Wij hadden geen statief, dus maar kort voor de canyon (overigens hebben wij er erg van genoten, al wat het kort), en dan werden we onderweg nog vies aangekeken door fotografen omdat wij zelf af en toe wat treuzelden om ook een foto te maken en dus in hun beeld stonden. Sorry hoorIsis schreef:Het voordeel van de lower is: Als je met statief komt mag je voor zelfde prijs 4 uur binnen blijven en je hoeft niet te reserveren.
Voor mij de tourist traps die wij op ons rondje zuidwest mochten ervaren:
1) de houding van de uitbaters van Monument valley: die weg mogen ze toch ietsje beter onderhouden aangezien ze er inkom voor vragen... In het algemeen heb ik tijdens onze reis (jammer genoeg) niet veel sympathie gekregen voor de navajo (al kan ik het ergens wel begrijpen)
2) de extreem hoge prijzen voor logies in de vallei van Yosemite (230 eur per nacht voor een kamer zonder airco en je auto nog ver weg moeten zetten) maar dat is helaas gewoon de wet van vraag & aanbod
Maar eigenlijk heb ik geen hele ergerlijke grote tourist traps tegengekomen...
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Helemaal eens Tipsy!Dat is een voordeel als je een statief hebt, maar als "gewone tourist" vond ik dit toch wel pure discriminatie. Wij hadden geen statief, dus maar kort voor de canyon (overigens hebben wij er erg van genoten, al wat het kort), en dan werden we onderweg nog vies aangekeken door fotografen omdat wij zelf af en toe wat treuzelden om ook een foto te maken en dus in hun beeld stonden. Sorry hoormaar voor mij mogen ze voor 4 u langer tijd ook 4 keer zoveel geld vragen als de rest er op een uur doorgesjast wordt.
Wij hadden geluk met onze gids denk ik. Heel aardig en nam alle tijd om ons de plekjes te laten zien van waar je de leukste fotos kon nemen. En wij mochten in ons eigen tempo op eigen houtje terug wandelen. Overigens was dat bij de UPPER canyon! Het gedrag van de "echte" fotografen daar was irritanter dan dat van de uitbaters van de Canyon.
Grappig hoe iedereen het toch anders ervaart!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi Ilona,
Via welke organisatie hadden jullie geboekt dan?
Ik zag dat er meerdere aanbieders zijn en wij willen in september ook graag naar Antelope Canyon.
Ik zag dat er meerdere aanbieders zijn en wij willen in september ook graag naar Antelope Canyon.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
OT: Moet iedereen zijn eigen statief meenemen wanneer je naar Antelope Canyon gaat, of is 1 statief voldoende voor ons allebei?
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Rene, ik geef er altijd de voorkeur aan om lokale bedrijven te steunen dus ik zou zeggen: neem in elk geval een bedrijf dat door de Navajo gerund wordt. Dat zijn er volgens mij maar twee in Page: Roger Ekis en Chief Tsosie. Wij waren bij Roger Ekis. Ik ben de naam van onze gids vergeten maar zij was een jong meisje, een studente.
http://www.antelopecanyon.com/
http://www.antelopeslotcanyon.com/
http://www.antelopecanyon.com/
http://www.antelopeslotcanyon.com/
Groetjes, Ilona
- monkeytje84
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat vond ik juist één van de hoogtepunten op onze vakantie, wat een vele en prachtige zeehondjes waren daar, en laat ik daar nou net helemaal verzot op zijn.tosca schreef:Ik vond Fisherman's Wharf ook heel erg tegenvallen, daar had ik meer van verwacht.
Hallo Allemaal,
Groetjes,
Margarethe
Groetjes,
Margarethe
- monkeytje84
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Vooral de watervallen die René en ik vonden bij Big Sur waren de kleine beklimming waard.thebes schreef: De gratis uitzichten verderop bij Big Sur zijn véél mooier.
Een klein paradijs op aarde.
Hallo Allemaal,
Groetjes,
Margarethe
Groetjes,
Margarethe
-
breaker9240
- Amerikakenner
Wij liepen in September zelfs helemaal alleen met een gids in lower antelopte Canyon.
We hebben er zeker 1.5uur rondgelopen.
De gids vertelde het verhaal van de canyon.
sven
We hebben er zeker 1.5uur rondgelopen.
De gids vertelde het verhaal van de canyon.
sven
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
Wij hebben helemaal geen tour geboekt. We zijn gewoon er naar toe gereden, hebben entree betaald bij een klein loket en mochten op eigen gelegenheid er door heen. Dat was eerst nog goed zoeken, vanaf het loket naar de 'ingang' van de canyon was zo'n 500 meter lopen en door de kleuren van het landschap zie je de entree naar de canyon helemaal niet goed. Op een gegeven moment zagen we de opening en zijn er naar toe gewandeld. Best avontuurlijk op die manier. Toen we er weer uit kwamen zijn we op goed geluk weer richting het loket en de auto gelopen. Er was bijna niemand daar!gleuknie schreef:Hoi Ilona,
monkeytje84 schreef:Dat vond ik juist één van de hoogtepunten op onze vakantie, wat een vele en prachtige zeehondjes waren daar, en laat ik daar nou net helemaal verzot op zijn.tosca schreef:Ik vond Fisherman's Wharf ook heel erg tegenvallen, daar had ik meer van verwacht.
ZeehondJES ? Ik heb er alleen flink uit de kluiten gewassen zeeleeuwen gezien
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
???? Toch vrij duidelijk en lijkt me geen Tourist trap; kost niets en toch best bijzonder..Blitz schreef:1. Mexican Hat. Al stonden hier geen lange rijen mensen, toch vond ik het erg tegenvallen en kon ik het hoedje niet ontdekken![]()
1. 17 mile (bij rt 1 CA); wat een afknapper. Verzachtend: was op het eind van onze 1e trip; hadden toen natuurlijk al eea gezien.
2. Skywalk; wel gedaan en na 10 min weer een pakketje dollars lichter.....en dan mag je ook geen foto's nemen...Wel mooi bouwwerk. Mn vriendin vond dit de nr 1 trap.
3. 4C.
Niet gedaan, maar zo'n tourtochtje door Bev Hills eo lijkt me toch ook een trap. Je kan niet echt de huizen zien, maar 'ze' schijnen er te wonen...
Antelope C misschien ook wel, maar is echt de moeite en de dollars waard. Kan je m.i. van bijv die 17 mile niet zeggen.
En de kermisattractie op Stratosphere toch ook wel een flinke t trap; loopt als een tierelier.
Gr, Gerben
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Wij kwamen er pas later achter dat dat ook kon! Jammer...Wij hebben helemaal geen tour geboekt. We zijn gewoon er naar toe gereden, hebben entree betaald bij een klein loket en mochten op eigen gelegenheid er door heen.
Maar ik weet niet of het nu nog kan: http://www.navajonationparks.org/htm/antelopecanyon.htm
Groetjes, Ilona
Die shot tower? Hartstikke gaaf toch? Het is de beste tower die ik ooit gedaan heb qua uitzicht. Oke, het uitzicht is ook al prima vanaf de toren zelf, maar als je dan nog eens 60 meter de lucht in gaat helemaal. En waar die ook staat, zo'n tower vind ik altijd leuk!Gerben Steeg schreef: En de kermisattractie op Stratosphere toch ook wel een flinke t trap; loopt als een tierelier.
Die coaster-karretjes die "net" de rand over gaan heb ik geen mening over, niet gedaan. Maar aan het geschreeuw van anderen te horen vinden de meeste riders het blijkbaar toch de moeite waard.
De skyjump die ze tegenwoordig doen lijkt me ook wel erg leuk. Iets voor de volgende keer.
Roel.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik vond de Big Shot echt geen tourist trap. Integendeel, het is echt de gaafste thrill ride die ik ooit gemaakt hebt, zeker omdat je helemaal geen grond onder je ziet als je in de lucht bent en op 350 meter hoogte bungelt. En voor een leuke attractie betaal je nu eenmaal. Wat ik wel jammer vind is dat ze alleen voor het naar boven gaan al entree vragen en dat mag wat mij betreft wel wat minder zijn. Ik geloof dat het tegenwoordig al 13 USD per persoon is, alleen entree zonder thrill ride?