Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis thirsa & co: okt 2010, HELP!!
Re: rondreis Thirsa & co: okt 2010, HELP!!
Nou daar ben ik weer eens wederom met een andere vraag:
Stel je voor dat we van SF naar Las vegas willen rijden en dan iig de grand canyon en lake powell willen bezoeken, wat voor route zou dan een logische route zijn.
De bedoeling is dat we op 7 oktober vertrekken en op 28 oktober terugvliegen vanaf la, maar zowel de vluchten als de camper liggen nog niet vast. Dus er kan met data nog wel wat geschoven worden.
Dit willen we iig wel doen, de rest is nog open om in te vullen
1. ams-sf
2. sf
3. camper ophalen sf-?
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. ? -las vegas (camper inleveren)
16. las vegas
17. vlucht las vegas-san diego
18. san diego
19. san diego
20. san diego-la
21. la-ams
Stel je voor dat we van SF naar Las vegas willen rijden en dan iig de grand canyon en lake powell willen bezoeken, wat voor route zou dan een logische route zijn.
De bedoeling is dat we op 7 oktober vertrekken en op 28 oktober terugvliegen vanaf la, maar zowel de vluchten als de camper liggen nog niet vast. Dus er kan met data nog wel wat geschoven worden.
Dit willen we iig wel doen, de rest is nog open om in te vullen
1. ams-sf
2. sf
3. camper ophalen sf-?
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. ? -las vegas (camper inleveren)
16. las vegas
17. vlucht las vegas-san diego
18. san diego
19. san diego
20. san diego-la
21. la-ams
-
patrickvandepol
- Amerikafan
heb alles net gelezen maar die extra vlucht lijkt mij niet top...zeker met kinderen. vond de vorige routes wel beter.
ja , ik eigenlijk ook.
Zucht.....wordt een beetje moe van mezelf, wordt tijd dat we de knoop eens gaan doorhakken.
Zie nog steeds wel wat beren op de weg, en dan vooral wat betreft de kids (vinden ze het wel leuk, hebben ze er überhaupt iets aan, hoe gaat het rijden in de camper, ivm wagenziekte, rijden we niet teveel, blablabla)
Maar misschien zijn al die zorgen wel helemaal nergens op gebaseerd en wordt het gewoon een supervakantie
Zucht.....wordt een beetje moe van mezelf, wordt tijd dat we de knoop eens gaan doorhakken.
Zie nog steeds wel wat beren op de weg, en dan vooral wat betreft de kids (vinden ze het wel leuk, hebben ze er überhaupt iets aan, hoe gaat het rijden in de camper, ivm wagenziekte, rijden we niet teveel, blablabla)
Maar misschien zijn al die zorgen wel helemaal nergens op gebaseerd en wordt het gewoon een supervakantie
Je hebt mogelijk dit topic al doorgewerkt? Er staan ook wat reisverslagen in over het reizen met kleinde kinderen in een camper.
viewtopic.php?f=10&t=19893
Weet het niet echt zeker, maar ik heb zo het idee dat het reizen met een camper voor die kleintjes wat minder problemen met wagenziekte oplevert dan een auto?
Misschien moet je de route zo maken dat je uitwijkmogelijkheden hebt. Dus in het rondje kunt afsnijden, eerder afbuigen, langer blijven ergens. Je niet zo vast zetten, dan heb je nu ook minder stress. En kun je daar meer genieten. Ter plekke merk je dan wel hoe ea gaat en pas je je plannen aan.
Een extra vlucht geeft veel meer stress dan een dag rijden heb ik het idee.
Nou kop op, het moet leuk blijven hoor! lukt vast wel allemaal
viewtopic.php?f=10&t=19893
Weet het niet echt zeker, maar ik heb zo het idee dat het reizen met een camper voor die kleintjes wat minder problemen met wagenziekte oplevert dan een auto?
Misschien moet je de route zo maken dat je uitwijkmogelijkheden hebt. Dus in het rondje kunt afsnijden, eerder afbuigen, langer blijven ergens. Je niet zo vast zetten, dan heb je nu ook minder stress. En kun je daar meer genieten. Ter plekke merk je dan wel hoe ea gaat en pas je je plannen aan.
Een extra vlucht geeft veel meer stress dan een dag rijden heb ik het idee.
Nou kop op, het moet leuk blijven hoor! lukt vast wel allemaal
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat je een knoop moet doorhakken, daarvoor moet gaan en er voor de volle 100% achter moet gaan staan. Dan gaat het helemaal goed komen.
Zolang je blijft twijfelen en andere opties blijft komen maak je jezelf helemaal gek
Kinderen zijn zó flexibel! En als je het rustig aandoet weet ik zeker dat je de kids het fantastisch zullen vinden. Je zult gewoon dingen moeten inplannen die speciaal voor hen zijn. En daar heb je alle tijd voor als je een rustige route kiest.
Net wat Thuul zegt, komt helemaal goed!
Zolang je blijft twijfelen en andere opties blijft komen maak je jezelf helemaal gek
Kinderen zijn zó flexibel! En als je het rustig aandoet weet ik zeker dat je de kids het fantastisch zullen vinden. Je zult gewoon dingen moeten inplannen die speciaal voor hen zijn. En daar heb je alle tijd voor als je een rustige route kiest.
Net wat Thuul zegt, komt helemaal goed!
ok mensen, de kogel is door de kerk, geen ge-maar meer, geen gezeur over ent andere routes, hooguit nog wat kleine aanpassingen en dan gaat dit hem gewoon worden:
dag1: ams-sf
dag2: sf
dag3: sf
dag4: sf-monterey (ophalen camper)
dag5: monterey-pismo beach (dit kan evt nog veranderen dat we het toch in 2x doen ipv 3stops)
dag6: pismo beach-malibu
dag7: malibu-las vegas
dag8: las vegas
dag9: las vegas
dag10: las vegas- zion
dag11: zion
dag12: zion-lake powell
dag13: lake powell
dag14: lake powell-GCNP
dag15: GCNP-kingman
dag16: Kingman-San Diego (inleveren camper, de laatste dagen in een hotel)
dag17: san diego
dag18: san diego
dag19: San diego-la
dag20: la
dag21: la-ams
Nu komen er natuurlijk nog wel wat vragen, de eerste is.... we willen in las vegas graag in een hotel overnachten en niet op een campground, weet iemand wat de mogelijkheden voor het parkeren van de camper dan zijn?
dag5: monterey-pismo beach (dit kan evt nog veranderen dat we het toch in 2x doen ipv 3stops)
dag6: pismo beach-malibu
dag7: malibu-las vegas
dag8: las vegas
dag9: las vegas
dag10: las vegas- zion
dag11: zion
dag12: zion-lake powell
dag13: lake powell
dag14: lake powell-GCNP
dag15: GCNP-kingman
dag16: Kingman-San Diego (inleveren camper, de laatste dagen in een hotel)
dag17: san diego
dag18: san diego
dag19: San diego-la
dag20: la
dag21: la-ams
Nu komen er natuurlijk nog wel wat vragen, de eerste is.... we willen in las vegas graag in een hotel overnachten en niet op een campground, weet iemand wat de mogelijkheden voor het parkeren van de camper dan zijn?
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Op zich wel een goede route, maar toch zou ik het net anders doen. Voordeel van onderstaande route is dat je evt. Bryce Canyon nog in kunt voegen tussen Page en Zion en eindigt in Las vegas voor pure ontspanning, mooi weer en luxe in overvloed. 
Ander voordeel is dat je dan de camper in kunt leveren in Las vegas en in een hotel kunt verblijven voor de laatste dagen.
dag6: pismo beach-la
dag7: la
dag8: la
dag9: la - san diego
dag10: san diego
dag11: sd - kingman
dag12: kingman - grand canyon
dag13: grand canyon - page
dag14: page
dag15: page -zion (of hier Bryce NP invoegen)
dag16: (Bryce) - zion
dag17: zion - las vegas (of extra dag Zion)
dag18: las vegas
dag19: las vegas
dag20: las vegas
dag21: lv-ams
Ander voordeel is dat je dan de camper in kunt leveren in Las vegas en in een hotel kunt verblijven voor de laatste dagen.
dag6: pismo beach-la
dag7: la
dag8: la
dag9: la - san diego
dag10: san diego
dag11: sd - kingman
dag12: kingman - grand canyon
dag13: grand canyon - page
dag14: page
dag15: page -zion (of hier Bryce NP invoegen)
dag16: (Bryce) - zion
dag17: zion - las vegas (of extra dag Zion)
dag18: las vegas
dag19: las vegas
dag20: las vegas
dag21: lv-ams
-
jta
- Amerika-expert
hallo,
en nog een ander voordeel van de route van MichelH is dat je maar eenmaal de woestijn door moet ( hebben het er al over gehad , en ik wil je niet opnieuw aan het twijfelen brengen).
Indien je uw route verkiest zit je zo te zien toch ook maar met 2 echte rijdagen : malibu - las vegas ( ong 500 km ) en kingman - san diego ( welke route denk je te nemen ?).
Van Malibu naar Las Vegas kunnen de kids misschien wat ravotten in Calico, een (erg) toeristisch spookstadje kortbij de interstate ( nauwelijks extra kilometers ).
Als je in de namiddag of late namiddag in Las Vegas aankomt rij je op de interstate evenwijdig met de Strip ( las vegas boulevard) met al de hotels. Op de Strip is er vaak wat ( sfeervolle ) opstopping wat na een lange rit misschien toch niet zo plezierig is. Indien je een hotel hebt dat niet helemaal aan het zuiden van de Strip ligt blijf je misschien beter nog eventjes op de interstate ( in plaats van de eerste afrit naar de Strip te nemen) , er volgen nog verschillende exits naar de Strip waardoor je dichter bij je hotel geraakt ( met minder opstopping ). Een ENORM
nadeel : je mist dan wel HET beroemde Las Vegas Welcome bord, maar daar kan je indien gewenst wel de volgende dag in alle rust naar toe ( komende van de strip is er een parking aan de middenberm net voorbij het bord )
Nog veel plan- en reisplezier
Jacques
Jacques
en nog een ander voordeel van de route van MichelH is dat je maar eenmaal de woestijn door moet ( hebben het er al over gehad , en ik wil je niet opnieuw aan het twijfelen brengen).
Indien je uw route verkiest zit je zo te zien toch ook maar met 2 echte rijdagen : malibu - las vegas ( ong 500 km ) en kingman - san diego ( welke route denk je te nemen ?).
Van Malibu naar Las Vegas kunnen de kids misschien wat ravotten in Calico, een (erg) toeristisch spookstadje kortbij de interstate ( nauwelijks extra kilometers ).
Als je in de namiddag of late namiddag in Las Vegas aankomt rij je op de interstate evenwijdig met de Strip ( las vegas boulevard) met al de hotels. Op de Strip is er vaak wat ( sfeervolle ) opstopping wat na een lange rit misschien toch niet zo plezierig is. Indien je een hotel hebt dat niet helemaal aan het zuiden van de Strip ligt blijf je misschien beter nog eventjes op de interstate ( in plaats van de eerste afrit naar de Strip te nemen) , er volgen nog verschillende exits naar de Strip waardoor je dichter bij je hotel geraakt ( met minder opstopping ). Een ENORM
Nog veel plan- en reisplezier
Jacques
Jacques
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Misschien gewoon de camper houden en lekker 2 nachten op Sam's Town gaan staan, gratis bus naar de Strip en Fremontstreet.
De laatste nacht zit je sowieso aan een hotel vast i.v.m. het vroeg in de ochtend terug vliegen.
De laatste nacht zit je sowieso aan een hotel vast i.v.m. het vroeg in de ochtend terug vliegen.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof dat Thirsa alleen directe vluchten verkiest en dus niet terug wil van Las Vegas, toch?
Ik vind het een prima route! Lekker veel rust erin en zo. Zullen de kids fijn vinden.
Over parkeren van de camper kan ik je helaas niks vertellen. Kies voor de kinderen wel een hotel met een lekker zwembad, dat zullen ze fijn vinden.
Wij hebben zelf geslapen bij Ceasars, top zwembad! En bij Encore, ook erg prettig voor de kleintjes. Beiden aan te raden.
Er zijn geloof ik nog meer hotels met een fijn zwembad maar daar heb ik geen ervaring mee. Geloof dat er wel eens een topic over is geweest, zal eens zoeken.
Ik vind het een prima route! Lekker veel rust erin en zo. Zullen de kids fijn vinden.
Over parkeren van de camper kan ik je helaas niks vertellen. Kies voor de kinderen wel een hotel met een lekker zwembad, dat zullen ze fijn vinden.
Wij hebben zelf geslapen bij Ceasars, top zwembad! En bij Encore, ook erg prettig voor de kleintjes. Beiden aan te raden.
Er zijn geloof ik nog meer hotels met een fijn zwembad maar daar heb ik geen ervaring mee. Geloof dat er wel eens een topic over is geweest, zal eens zoeken.
MichelH, is idd een supermooie route, maar wij hebben toch het allerliefst een rechtstreekse vlucht van en naar Ams. Dus dan zijn alleen SF en LA over als plaats om te beginnen en te eindigen. Dus met dat in het achterhoofd, is dit dan een optimale route, of kan ik nog wat verbeteringen aanbrengen. Mijns inziens doen we het zo redelijk rustig aan met genoeg tijd om te ontspannen. Dat we zo niet alles zien weet ik, maar dan hebben we nog een reden om terug te gaan, haha
. En ja die woestijnroute 2x, ik heb alle mogelijke puzzels geprobeerd, maar ik zie niet in hoe we dat kunnen vermijden als we vanaf LA (of sf) willen vertrekken en eigenlijk deze keer (ook vanwege de jonge kids) niet Deathvalley en Yosemite op het lijstje hebben staan.
Dank je Dimple, ja ga me zeker eens verdiepen in het zwembad gebeuren in las vegas, want dat is natuurlijk errug belangrijk. Dat met die camper zal ik nog wel even gaan uitzoeken. Volgens mij had ik ergens gelezen over parkeergelegenheid voor campers.
Dank je Dimple, ja ga me zeker eens verdiepen in het zwembad gebeuren in las vegas, want dat is natuurlijk errug belangrijk. Dat met die camper zal ik nog wel even gaan uitzoeken. Volgens mij had ik ergens gelezen over parkeergelegenheid voor campers.
niet meer twijfelen, gewoon doen!!
zie je wel, nu lekker voorpretten
Dimple, nog even een vraagje aan jou. Wij zijn nu bijna overal over uit, alleen nog niet over de vraag camper of auto??
Is het jou bevallen, rijden met de auto met een jong kind en dus toch elke paar dagen weer in een nieuwe omgeving slapen en al je zooi weer inpakken??
Aan de ene kant trekt het rijden met een auto me meer dan die stukken met een camper. Wat betreft slapen en de kids lijkt het me wel lekker dat je je huis altijd bij je hebt. Maar weet ook niet precies hoe de kampeeromstandigheden in oktober zullen zijn. Nou ja we zijn er dus nog niet uit.
Dus als er nog iemand is die zijn ervaringen wil delen, graag.....
Is het jou bevallen, rijden met de auto met een jong kind en dus toch elke paar dagen weer in een nieuwe omgeving slapen en al je zooi weer inpakken??
Aan de ene kant trekt het rijden met een auto me meer dan die stukken met een camper. Wat betreft slapen en de kids lijkt het me wel lekker dat je je huis altijd bij je hebt. Maar weet ook niet precies hoe de kampeeromstandigheden in oktober zullen zijn. Nou ja we zijn er dus nog niet uit.
Dus als er nog iemand is die zijn ervaringen wil delen, graag.....
wat zie je dan als nadeel van dat rijden met een camper? We hebben beide gedaan, maar zonder kinderen.
Rijden met een camper in de USA is niet zo lastig, overal bij de supermarkten voldoende parkeerruimte, het zijn automaten, het rijden op zich is in de USA meestal stukken eenvoudiger dan in NL. Men rijdt rustiger.
Dat wij dit keer een auto hadden was omdat we dirtroads wilden rijden en veel km maken. Prima hoor, maar het vereiste ook organisatie, alles moest op de voorstoelen of achterbank binnen handbereik liggen om maar iets te noemen en het gezeul met koffers werd ik toch echt wel een beetje zat en wij waren maar met z'n twee.
Laten we het zo zeggen; wij zijn kampeerders en als ik de keus had gehad toen mijn kinderen klein waren had ik een camper genomen, tjonge een keer doe boel uitpakken en alles bij de hand, geen gezoek onderweg welke tas dit en dat zit, je kunt overal bij, je hebt altijd eten, koffie en de wc bij de hand. je kunt bwvs overal slapen.
Rijden met een camper in de USA is niet zo lastig, overal bij de supermarkten voldoende parkeerruimte, het zijn automaten, het rijden op zich is in de USA meestal stukken eenvoudiger dan in NL. Men rijdt rustiger.
Dat wij dit keer een auto hadden was omdat we dirtroads wilden rijden en veel km maken. Prima hoor, maar het vereiste ook organisatie, alles moest op de voorstoelen of achterbank binnen handbereik liggen om maar iets te noemen en het gezeul met koffers werd ik toch echt wel een beetje zat en wij waren maar met z'n twee.
Laten we het zo zeggen; wij zijn kampeerders en als ik de keus had gehad toen mijn kinderen klein waren had ik een camper genomen, tjonge een keer doe boel uitpakken en alles bij de hand, geen gezoek onderweg welke tas dit en dat zit, je kunt overal bij, je hebt altijd eten, koffie en de wc bij de hand. je kunt bwvs overal slapen.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar met de auto ruim 3 weken rond gereden en Mika vond het heerlijk! Ook de auto werd een stukje zijn thuis. Zo had hij een eigen koffertje met tekenspulletjes, boekjes en een dvd speler waar hij zich uren mee kon vermaken.
Voordeel was wel dat hij tussen opa en oma in zat
Dus van alledrie hadden we geen last op de achterbank
Wij hebben in Australie rondgereden met een camper en dat vonden we niet voor herhaling vatbaar. Ik kan helaas niks zeggen over reizen in USA met de camper.
We hadden voor Mika een campingbed gekocht bij de Wallmart (50 dollar) en daar sliep hij altijd in. Dat was dus zijn eigen bedje en hij zag dat ook echt zo. Overal waar we dat ding neerzette, hem erin legde met zijn eigen slaapzak, tutjes en knuffels sliep hij binnen 10 min.
Geen idee of die kleine meid van ons volgend jaar ook zo makkelijk is
Wij gaan het in 2011 denk ik combineren. 2 weken camper ( San Francisco tot Las Vegas) en 1 week auto (Las Vegas, LA en Dan Diego)
Je zou eigenlijk eens bij een dealer moeten gaan kijken en rondneuzen in een camper om sfeer te proeven en kijken hoe de kids erop reageren.
Voordeel was wel dat hij tussen opa en oma in zat
Wij hebben in Australie rondgereden met een camper en dat vonden we niet voor herhaling vatbaar. Ik kan helaas niks zeggen over reizen in USA met de camper.
We hadden voor Mika een campingbed gekocht bij de Wallmart (50 dollar) en daar sliep hij altijd in. Dat was dus zijn eigen bedje en hij zag dat ook echt zo. Overal waar we dat ding neerzette, hem erin legde met zijn eigen slaapzak, tutjes en knuffels sliep hij binnen 10 min.
Geen idee of die kleine meid van ons volgend jaar ook zo makkelijk is
Wij gaan het in 2011 denk ik combineren. 2 weken camper ( San Francisco tot Las Vegas) en 1 week auto (Las Vegas, LA en Dan Diego)
Je zou eigenlijk eens bij een dealer moeten gaan kijken en rondneuzen in een camper om sfeer te proeven en kijken hoe de kids erop reageren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed idee van Dimple om eens een camper te gaan bekijken. Ik weet dat Jan Doets er een heeft staan, en Tioga Tours ook. Misschien zijn er nog meer?
Wij hebben er eens een bekeken en Martin had te weinig beenruimte voorin. Handig om te weten zoiets.
Als je in de zomer zou gaan, zou ik meteen een camper aanraden, maar in oktober mis je misschen wel wat voordelen van op een camping staan, hoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van het weer.
Marianne
Wij hebben er eens een bekeken en Martin had te weinig beenruimte voorin. Handig om te weten zoiets.
Als je in de zomer zou gaan, zou ik meteen een camper aanraden, maar in oktober mis je misschen wel wat voordelen van op een camping staan, hoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van het weer.
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jan Doets is hier om de hoek, ik zal er eens naar bellen voor ons zelf. Goede tip Marianne!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch niet zo'n goede tip ...
ze hebben er niet een staan op dit moment. Zie http://www.jandoets.nl/91_camperencar-village.html
Marianne
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch leuk geprobeerd 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2741 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-