Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wegwerkzaamheden Zion voorjaar 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nova25
Amerika-ontdekker

Re: Wegwerkzaamheden Zion voorjaar 2010

Bericht door Nova25 »

Als ik goed begrijp hebben we van Las Vegas (via VoF) naar Zion geen last. Kunnen we gewoon via I-15, Exit 16 en UT-9 naar Springdale rijden.
Van Springdale naar Bryce Canyon (Tropic) kunnen we omrijden via I-15 Cedar City en Panguitch (3 uur rijden) of via Cedar City en (de 14) Long Valley Junction naar Tropic (ook 3 uur rijden). Google maps geeft aan dat de optie via de Hurricane en Colorado City 4 uur rijden is. Qua reisijd lijken de eerste twee opties dus het beste. Welke route raden jullie aan?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het omrijden is al eerder berekend en ook met Google maps kom ik op een uurtje omrijden. Nou als iedereen omrijdt dan gaan wij wel een uurtje in de rij staan. We houden gewoon de website bij.. tot 5 augustus... JESSS nog maar 4 mnd wachten.

Het aardige is dat ze blijkbaar gaan proberen de bussen voor te laten gaan? In de tekst wordt aangeraden om in het park de bus te nemen. Maar het is natuurlijk ook handig om de bus te nemen om het aantal voertuigen lager te houden, dus iets minder files.
Laatst gewijzigd door markro op 05 apr 2010, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lege code [youtube][/youtube] uit het bericht verwijderd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Visitors in Zion Canyon are encouraged to use the town shuttle to avoid possible delays entering the park.
Om Zion Canyon te bezoeken moet je tijdens de drukkere maanden altijd de shuttle nemen. Dit is een beetje onduidelijk maar ik denk dat ze het volgende willen zeggen :

- er zijn twee shuttles : de shuttle (1) die in Springdale aan diverse punten stopt en tot aan het visitor center gaat, en de shuttle (2) die vandaar naar het park gaat.
- als de bezoekers in plaats van naar het visitor center te rijden en daar shuttle 2 te nemen al in springdale zouden parkeren en shuttle 1 nemen zou dat wat minder verkeer geven aan de ingang van het park.

Jacques
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

wij kunnen dan op shuttle 2 springen vanaf camping Watchman naar de vallei.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Isis, ik zie in één van je vorige postjes een grote lege ruimte. Moet daar iets staan dat ik niet zie (foto?)?

* Note mod - Marco:
lege ruimte is hersteld.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Nova25,

Voor het omrijden is de route over de UT-14 via Cedar city de mooiste.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Een vraag: waar zijn parkeerplaatsen tussen de zuid ingang en de splitsing van de 9 en de scenic drive waar je met de auto/camper niet in mag? Die P zou mooi zijn als daar ook de shuttle bussen stoppen ahum.
Of is er alleen bij het Vis Center een P voor campers?

Wij willen in de ochtend wandelen naar Angels Landing. Als we nu in de vroege ochtend de camper alvast een stuk de route naar Bryce op kunnen rijden. Zodat als we terugkomen niet nog vanaf Watchman in de rij hoeven staan, maar al iets verder zijn.
Ik kan het op mijn oude park kaart niet zien, toen reden we gewoon met de camper de Zion scenic Drive op. 1990...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

[waar zijn parkeerplaatsen tussen de zuid ingang en de splitsing van de 9 en de scenic drive waar je met de auto/camper niet in mag
- tussen het visitor center en de canyon waar enkel de bussen in mogen rijden heb je een tamelijk grote parking aan het musem ( links van de weg). Het is daar veel minder druk dan aan het visitor center, prima plaats om de shuttle te nemen.
- aan het begin van de canyon zelf heb je een drietal plaatsen waar je kan parkeren : eentje links van de weg maar dit is geen officiële parking, en 2 kleine parkings net voorbij de kruising waar de shuttle inrijdt, telkens voor een tiental auto's. Ik weet niet of die lang/breed genoeg zijn voor campers. Kijk eens op Google Earth, je ziet die parkings prima.

Jacques
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

De parkeerplaats van het museum ligt dus iets verder dan het Visitor center?
We rijden er in de vroege ochtend naartoe dus ik heb goede hoop dat het dan nog niet zo druk is. hoop hoop..
Die andere plekken zijn misschien zo handig... met camper ook al hebben we voor USA begrippen een kleintje 25".
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

De parkeerplaats van het museum ligt dus iets verder dan het Visitor center?
zo'n 1,5 km voorbij het visitor center, links korte weg nemen naar het museum. ( staan enkel paar bomen tussen hoofdweg en parking/museum, is dus vlakbij)

Jacques
skyfitswim
Amerikafan

Bericht door skyfitswim »

kun je nog tot in st george rijden als je van las vegas komt voor naar bryce canyon te gaan?
ik weet nu niet waar precies die werklen zijn en hoe we nu moeten gaan rijden als alternatieve route. ik dacht dat er in het park enkel werken waren.
stom dat ze op de website niet op een kaart gewoon aanduiden waar precies en hoe je moet omrijden.
kan iemand me eventueel helpen om bv een foto( plan van googlemap) te mailen aangeduid van welke route ze werken en hoe we om moeten rijden.
Die voorbereidingen geven me massa stress gewoon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In dit topic staat een kaartje en ook nog wat niformatie.

Ik zal het kaartje hier ook nog even plaatsen, het gele deel is waar de werkzaamheden zijn. Dit is dus ín Zion, voorbij Springdale. Als je langs de interstate rijdt heb je er geen last van.
Afbeelding

Van Las Vegas naar St George is geen probleem.
Ik zou niet gaan stressen, je kunt altijd ter plekke informeren hoe het er voor staat en dan besluiten om te rijden of te wachten.
Wil je Zion bezoeken of ga je van LV naar Bryce? In dat laatste geval zou je Zion helemaal rechts kunnen laten liggen.
Een kaart kopen is ook handig als voorbereiding. Op de NPS-site staan ook wel kaarten.

Marianne
skyfitswim
Amerikafan

ik probeer hier ook een foto/kaartje in te krijgen maar dat lukt me niet :-(
We moeten van las vegas naar bryce canyon en volgende dag naar page.
Waar zijn die werken dan precies ? van virgen hurricane tot springdale orderville?
google map geeft route aan george -washington-leeds- hamiltons ford - cedar city .parowan... nr 15 wat dat ook mag zijn. tijdsduur 4 uur en 35 min , zijn daar werken op die route?
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

@skyfitswim

Kijk op het plaatje boven jouw reactie, hier staat precies op waar de wegwerkzaamheden zijn. Deze komen pas na Springdale.

Als je van van Las Vegas naar Bryce gaat en daarna door naar Page en je Zion niet bezoekt heb je van deze wegwerkzaamheden geen last.

Hier zie je het in Google Maps: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 59058&z=10
(Van A naar B zijn de werkzaamheden)
Afbeelding
skyfitswim
Amerikafan

@krisjuh

alvast bedank voor de link van de werken op googlemap te geven.
Nu ben ik toch gerust dat we geen last gaan hebben van de werken.
We gingen zowiezo die route niet nemen omdat we er dan langer over deden. Maar ik betwijfel er niet aan dat die route waar de werken zijn mooier had geweest
Moeten we van las vegas trouwens een uurtje bijtellen van uurverandering?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

skyfitswim schreef: Moeten we van las vegas trouwens een uurtje bijtellen van uurverandering?
Ja. Die vraag is trouwens al uitvoerig in je andere topic beantwoord.

Marianne
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Heb even wat meer wegenkaartjes gemaakt want ook wij komen ook van Bryce en dan richting Zion
Hopelijk is het hiermee duidelijk voor velen ook al neemt het bizar veel ruimte in beslag :-)

Omrijden is allen rond een uur langer aan tijd dus dat is geen discussiepunt. Maar wat is nou de mooiste route tijdens de vakantie om toch een leuke trip te hebben. 1 2 of 3?

Optie 1:
Afbeelding

Optie 2:
Afbeelding

Optie 3:
Afbeelding

Zelf kies ik ook nog steeds voor de standaard route en ga ik ook een uur in de rij staan. Geen flauw idee overigens of ze in Bryce weten hoelaat de weg die dag in Zion zal worden afgesloten of dat er die dag geen werkzaamheden zijn.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Wij zitten half juni in Zion en rijden dan door naar Bryce. We willen op de dag zelf kijken of het mogelijk is om toch via de oostkant het park te verlaten. Zo niet, dan had ik optie 2 in gedachten. Maar ik ben ook erg benieuwd of misschien optie 1 misschien mooier is.

Nicoline
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Optie 1 is ook de moeite waard maar is een beetje afhankelijk van de periode waarin je reist, je komt namelijk langs Cedar Breaks NM dit ligt op ruim 10.000 ft en kan in het voorjaar wel tot in juni gesloten zijn ivm nog aanwezige sneeuw.
Optie 1 hebben we in 2007 gedaan, optie 2 in 2009 en die staat voor onze reis die vandaag moest beginnen weer op de planning.
Zie de betreffende reisverslagen voor onze ervaringen.
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Rob schreef:Optie 1 ..je komt namelijk langs Cedar Breaks NM dit ligt op ruim 10.000 ft en kan in het voorjaar wel tot in juni gesloten zijn ivm nog aanwezige sneeuw.
Is het park dan gesloten of ook daadwerkelijk de weg die erlangs komt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer