Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas of Los Angeles voor 18-19 jarige

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Las Vegas of Los Angeles voor 18-19 jarige

Bericht door gleuknie »

RiverCola, bedankt voor de vele tips. Nog een weekje en dan vliegen we al richting L.A. om de eerste 2 en de laatste 2 dagen van onze rondreis door het zuidwesten daar door te brengen en er staan ineens nieuwe dingen op het verlanglijstje :D Mulholland drive, Melrose Avenue, Koreatown en Venice Beach staan er nu bij. Als we aan Venice Beach toekomen en dan bij Abbot's Habbit langskomen, ga ik zeker die shake eens proberen :D Klinkt apart, maar wel heel erg lekker :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Een ander adviesje dan; koop de Lonely Planet Los Angeles uitgave! Het is een heel handige pocket waar alle wijken (met aparte kaartjes met de hotspots gemarkeerd) apart beschreven zijn. Lees hem van te voren door zodat je een beetje weet wat je leuk lijkt om te doen en dan; maak een soort van logische dagplanningen, cluster bepaalde dingen die bij elkaar in de buurt liggen. Wil je bijvoorbeeld Mulholland rijden (deze weg is echt enorm lang en loopt bijna helemaal van west naar oost LA), bekijk dan van te voren waar je 'erop' gaat, bijvoorbeeld de afslag Mulholland op de San Diego Freeway,405, North/South (hangt af van welke kant je komt) en rij dan naar het oosten. Je rijdt dan boven West-Hollywood (uitzichten!), ga er weer vanaf bij de Hollywood Freeway (101 South). Vanaf hier kun je Hollywood inrijden, stukje Hollywood Blvd, dan naar het zuiden, stukje Sunset Blvd en nog verder naar het zuiden voor Santa Monica Blvd en Melrose Ave. Santa Monica Blvd kun je helemaal uitrijden richting het westen om dan in Santa Monica uit te komen.

Maar blijf niet de hele dag in de auto zitten, zoek een aantal dingen op die je in die wijken kunt gaan doen!

Ik ben heel blij dat ik nog heb kunnen bijdrage en ik hoop echt dat je het ontzettend tof gaat vinden!! Wil je nog tips of een advies voor een dagtripje? Schrijf maar!
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

ik lees dat je geen creditcard hebt en daarom misschien geen hotel kunt boeken. Zelf heb ik op mn 18e bij de bank een creditcard aangevraagd, geen probleem, dus dat kan je vakantieplannen niet in de weg staan lijkt me.
Afbeelding
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Wij zijn inmiddels een aantal keren in LV geweest, maar we hebben nog nooit een gokje gewaagd! Het is maar net hoeveel je daarom geeft. Er is heel veel te zien in LV! Ieder hotel heeft z'n eigen wereldje, ontzettend leuk!

Maar gokken of niet gokken: boven 21 is makkelijker. Wij (allebei +21) liepen door een souvenirwinkeltje en kwamen toen ook door een soort mini-supermarkt. Een overspannen bewaker kwam direct aangerend voor onze id's. Tja, die hadden we (ja, heel slim :oops: ) op de hotelkamer laten liggen. Ook krijg je geen druppel alcohol en als ik me goed herinner, zijn er genoeg populaire clubs waar je niet in komt onder de 21.

SF is inderdaad een aanrader! Ook fantastisch. LA vond ik niets aan, maar dat kwam ook omdat wij de eerste keer daar eigenlijk best pech hebben gehad. We gaan maandag weer naar LA en nu kijken of we wat hoogtepunten kunnen zien, ipv alleen dieptepunten meemaken ;)
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben het met je eens dat LV niet alleen maar leuk is wanneer je gokt. Ik ben er nu 2 keer geweest en heb beide keren niet gegokt, maar wel geshopt, hotels bekeken en rondgewandeld, lekker gegeten en naar een club geweest. Verder zou ik uberhaupt nooit langer dan 2 dagen in LV willen zijn zonder de mogelijkheid te hebben er met een auto op uit te trekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer