Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
help!! met een arachnofobie naar californie!!!!
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: help!! met een arachnofobie naar californie!!!!
Ik word panisch van al het ongedierte wat groter is dan 2 cm, inclusief spinnen, torren, motten, vlinders en kakkerlakken dus ik heb gelukkig mijn hart op kunnen halen in het zuidwesten van de Verenigde Staten met al die schone hotels. Alles wat kan kruipen en vliegen moet uit mijn buurt blijven. 

- buur
- Amerikakenner
Toen wij in de Antelope Canyon gingen, waren er veele ongediertjes van ruim 4 cm aan de wand!
Ik heb eerst gedacht, dat het spinnen zijn, maar gelukkig waren het torren! Torren zijn gelukkig geen problem voor mij.

Groetjes, Thomas.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nou, dat is echt de eerste keer dat ik hoor dat iemand bang is voor vlinders. Ik ben er zelf ook bang voor! Zelfs voor die mooie vlinders die je overdag ziet. Afgelopen vakantie (in Zion NP) heb ik mezelf nog bezeerd toen ik ineens weg moest rennen voor een vlinder die recht op me af kwam, ik schaafde mijn scheenbeen tegen een rotsblok (oke, klinkt lachwekkendthebes schreef: Maar ik heb een fobie voor heel onschuldige dieren, die de meeste mensen prachtig vinden: ik ben bang van (nacht)vlinders oftewel motten. Van die bruine stoffige griezels die plotseling uit mijn net afgehaalde wasgoed komen vliegen en ik me een hartverzakking schrik. Brrrrrr.....
Van dagvlinders ben ik minder bang, maar ze moeten niet op me komen zitten. Met een bezoek aan een vlindertuin doe je mij geen plezier.

Die motvlinders vind ik helemaal erg. Ik zie het ook niet als vlinders, ik zie ze als kleine vampiers!!!
Het komt ook door dat gefladder. Een lieveheersbeestje op mijn hand kan nog wel, maar zodra hij wegvliegt, ren ik ook het liefst hard weg

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo'n vlinder is ook gewoon een smerige rotzak, die er alleen maar op uit is je te grazen te nemen, maar zichzelf oh zo leuk en onschuldig voordoet met zijn mooie gekleurde jasje, daar ben ik al lang van overtuigd....
Maar eerlijk gezegd moet ik ook weinig van die echte grote exemplaren hebben.

Maar eerlijk gezegd moet ik ook weinig van die echte grote exemplaren hebben.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Marloes is er echt bang voor.
We waren bij Loek in Colorado toen we even een rondje om zijn huis deden. Daarbij namen we ook een kijkje in zijn schuur en toen de deuren werden geopend kwamen er tientallen motvlinders naar buiten. Je kunt wel raden wie er toen gilde en hard wegliep...
Roland

We waren bij Loek in Colorado toen we even een rondje om zijn huis deden. Daarbij namen we ook een kijkje in zijn schuur en toen de deuren werden geopend kwamen er tientallen motvlinders naar buiten. Je kunt wel raden wie er toen gilde en hard wegliep...

Roland
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik deed gewoon 1 stap achteruitCoyote schreef: en hard wegliep...![]()

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben vandaag dus een Tarantula gespot in Joshua Tree
Was ons hoogtepunt van de dag 

Geweldig ! Van een afstandje. Krijgen we een foto te zien ?
Hallo,
Ben net terug van 1 maand California. Wij hebben in Kings Canyon 7 tarantula's gezien en 1 dode. Die beesten zijn echt wel groot en harig. Wij hebben ze gezien net voor zonsondergang, ze staken gewoon de weg over. Wij zaten toen gelukkig in onze auto. Het begon 's morgens al toen bij het visitor center een dode tarantula lag. Toen dacht ik al, amai als die zo dicht hier bij de mensen ligt, gaan we er misschien nog zien. Wij hebben verschillende hikes gedaan in Kings canyon/sequoia en tijdens onze tochten geen enkele gezien. Bij het verlaten van het park, op die kronkelweggetjes 7 exemplaren gezien! Ik ben er ook wel bang van maar ben toch blij dat ik ze gezien heb!
Moest er nu 1 langs mij lopen als ik op een pad ben dan zou ik misschien wel anders klinken! :yuk:
Veel succes!
Lilo
Ben net terug van 1 maand California. Wij hebben in Kings Canyon 7 tarantula's gezien en 1 dode. Die beesten zijn echt wel groot en harig. Wij hebben ze gezien net voor zonsondergang, ze staken gewoon de weg over. Wij zaten toen gelukkig in onze auto. Het begon 's morgens al toen bij het visitor center een dode tarantula lag. Toen dacht ik al, amai als die zo dicht hier bij de mensen ligt, gaan we er misschien nog zien. Wij hebben verschillende hikes gedaan in Kings canyon/sequoia en tijdens onze tochten geen enkele gezien. Bij het verlaten van het park, op die kronkelweggetjes 7 exemplaren gezien! Ik ben er ook wel bang van maar ben toch blij dat ik ze gezien heb!
Moest er nu 1 langs mij lopen als ik op een pad ben dan zou ik misschien wel anders klinken! :yuk:
Veel succes!
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Dat kan hierthebes schreef:Geweldig ! Van een afstandje. Krijgen we een foto te zien ?
Beetje doorscrollen, daar staat een foto, iets lager staat er nog een van die wat wij gespot hebben in Mesa Verde.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 971 Weergaves