Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley tegenvaller?
Re: Monument Valley tegenvaller?
600 jaar? Zo lang is dat allemaal nog niet geleden hoor!
Net het boek van Dee Brown gelezen "Bury My Heart at Wounded Knee" (Nederlandse vertaling: "Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier"). De moordpartij bij Wounded Knee was nog in 1890, dus nog maar ruim 100 jaar geleden. Mooi boek overigens, je krijgt veel meer begrip voor de onvriendelijkheid van sommige indianen.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb alleen maar positieve ervaringen over de indianen in Monument Valley. Ze zijn inderdaad niet zo overdreven vriendelijk als in de rest van Amerika, maar niet iedereen heeft hetzelfde karakter. We hebben in een van die standjes langs de weg een heel gesprek gehad met een dame over hun manier van leven, en ze wilde ook alles weten hoe wij wonen en leven. Ik vond dat geweldig om te horen, hoe ze in de bergen leven zonder elektriciteit, al om 04.00 uur opstaan, de kinderen die soms dagen maken van 05.00 uur tot 18.00 uur. Dit zijn de leukste gesprekken die je bijblijven op een vakantie.
Je zou eens wat Amerikaanse forums moeten bezoeken. Vooral die over Las Vegas. Overdreven vriendelijk in de USA? Lijkt me ook een soort pleonasme. Dat Amerikanen altijd "overdreven vriendelijk"' zijn is net zo'n misverstand als dat Navajo's altijd stug en afstandelijk zijn.
Yeehaw
Yeehaw
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Precies, ik vond overigens de meeste Amerikanen tijdens onze reis gewoon op een plezierige manier attent en vriendelijk. Natuurlijk hier en daar wel zo'n "HIIIIIIIIIIIIIII how are youououo??" typje er tussen
Maar over t algemeen hele aardige oprechte mensen hoor.
Maar over t algemeen hele aardige oprechte mensen hoor.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
We hebben diverse malen gesproken met Native Americans, zowel Hopi als Navajo. Over het algemeen vinden we het met de onvriendelijkheid reuze meevallen.
In april zijn we - midden in het Navajo Reservation - op zoek gegaan naar White Mesa Arch. Daar, in the middle of nowhere, kwamen we een oude indiaan tegen die daar een kudde schapen aan het hoeden was. We voelden ons in eerste instantie niet helemaal op ons gemak, hoewel we ons wel op openbare grond bevonden voelde het toch een beetje aan alsof we indringers waren, alsof we inbreuk maakten op de privacy van de bewoners van dit gebied.
Gelukkig maakte de man er geen bezwaar tegen dat wij daar rondstruinden. We hebben zelfs even met hem staan praten, al was het wel een bijzonder moeizaam gesprek. Hij sprak namelijk bijna geen Engels, we konden hem maar nauwelijks verstaan. Hij leek het maar vreemd te vinden dat wij hier naar die arch kwamen kijken, maar hij legde ons wel uit hoe we er konden komen (al was de weg die hij aanwees wel onberijdbaar, voor onze auto althans). Dit was een van de meest bijzondere ontmoetingen die we ooit tijdens onze vakanties hebben gehad, echt heel erg leuk om zo met een 'echte' indiaan te hebben gesproken.
We hebben ook nog een heel gesprek gehad met een (blanke) jongeman uit Page, Jabe heette hij, die heel veel weet over de cultuur van de Native Americans. Volgens hem verandert die cultuur in een enorm tempo, er is op dit moment een hele grote jonge generatie (jonger dan 20) die niets meer wil weten van de oude tradities. De oude tradities zullen binnen enkele tientallen jaren voor een groot deel zijn verdwenen, zei Jabe.
Hij had het er ook over dat de Native Americans de laatste tijd zeer goed beseffen dat zij 'goud in handen hebben'. Aan plekken zoals Antelope Canyon en - minder bekend - Canyon X en Secret Canyon - verdienen zij veel geld. En er zijn volop plannen om ook op andere manieren geld te verdienen aan hun grondgebied, zo willen zij bijvoorbeeld tol gaan heffen op de doorgaande wegen die over het grondgebied van het reservaat lopen. Een van de belangrijkste politieke issues rondom Page gaat over de eigendomsrechten op Lake Powell, het schijnt dat de Native Americans hier een grote claim hebben neergelegd die - als ze gelijk krijgen - hen bijzonder veel geld op zal gaan leveren.
Jabe kon hier zo enthousiast over vertellen, het was echt heel boeiend om dit te horen. Als iemand nog eens een tour gaat maken naar Secret Canyon, en Jabe is toevallig je gids, moet je hem maar eens vragen of dit soort verhalen te vertellen. Hoe waarheidsgetrouw het is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ik vond het wel erg interessant om dit allemaal te horen!
In april zijn we - midden in het Navajo Reservation - op zoek gegaan naar White Mesa Arch. Daar, in the middle of nowhere, kwamen we een oude indiaan tegen die daar een kudde schapen aan het hoeden was. We voelden ons in eerste instantie niet helemaal op ons gemak, hoewel we ons wel op openbare grond bevonden voelde het toch een beetje aan alsof we indringers waren, alsof we inbreuk maakten op de privacy van de bewoners van dit gebied.
Gelukkig maakte de man er geen bezwaar tegen dat wij daar rondstruinden. We hebben zelfs even met hem staan praten, al was het wel een bijzonder moeizaam gesprek. Hij sprak namelijk bijna geen Engels, we konden hem maar nauwelijks verstaan. Hij leek het maar vreemd te vinden dat wij hier naar die arch kwamen kijken, maar hij legde ons wel uit hoe we er konden komen (al was de weg die hij aanwees wel onberijdbaar, voor onze auto althans). Dit was een van de meest bijzondere ontmoetingen die we ooit tijdens onze vakanties hebben gehad, echt heel erg leuk om zo met een 'echte' indiaan te hebben gesproken.
We hebben ook nog een heel gesprek gehad met een (blanke) jongeman uit Page, Jabe heette hij, die heel veel weet over de cultuur van de Native Americans. Volgens hem verandert die cultuur in een enorm tempo, er is op dit moment een hele grote jonge generatie (jonger dan 20) die niets meer wil weten van de oude tradities. De oude tradities zullen binnen enkele tientallen jaren voor een groot deel zijn verdwenen, zei Jabe.
Hij had het er ook over dat de Native Americans de laatste tijd zeer goed beseffen dat zij 'goud in handen hebben'. Aan plekken zoals Antelope Canyon en - minder bekend - Canyon X en Secret Canyon - verdienen zij veel geld. En er zijn volop plannen om ook op andere manieren geld te verdienen aan hun grondgebied, zo willen zij bijvoorbeeld tol gaan heffen op de doorgaande wegen die over het grondgebied van het reservaat lopen. Een van de belangrijkste politieke issues rondom Page gaat over de eigendomsrechten op Lake Powell, het schijnt dat de Native Americans hier een grote claim hebben neergelegd die - als ze gelijk krijgen - hen bijzonder veel geld op zal gaan leveren.
Jabe kon hier zo enthousiast over vertellen, het was echt heel boeiend om dit te horen. Als iemand nog eens een tour gaat maken naar Secret Canyon, en Jabe is toevallig je gids, moet je hem maar eens vragen of dit soort verhalen te vertellen. Hoe waarheidsgetrouw het is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ik vond het wel erg interessant om dit allemaal te horen!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Alsof dan alle 'blanken' de "schuld" moeten krijgen van wat er 100 jaar geleden is gebeurd...Felicitas schreef:Net het boek van Dee Brown gelezen "Bury My Heart at Wounded Knee" (Nederlandse vertaling: "Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier"). De moordpartij bij Wounded Knee was nog in 1890, dus nog maar ruim 100 jaar geleden. Mooi boek overigens, je krijgt veel meer begrip voor de onvriendelijkheid van sommige indianen.
Alsof ze het recht geeft onaardig te doen tegen iemand.
Dat van Iris, dat ze moest betalen, is gewoon ronduit grof.
Maar het ligt ook enorm aan de persoon die je treft. Onze gids bij Antelope Canyon, was duidelijk van Indiaanse afkomst, maar een ontzettend aardige meid. Wel een stuk jonger, zoiets als ik een jaar of 25.
Misschien dat het daar mee te maken heeft..
Maar het ging me niet alleen om de Indianen, gewoon het hele park gaf me niet het WOW gevoel wat ik verwachtte...
Maar, dat hadden we vorig jaar met Zion ook, en zijn dit jaar op de herhaling geweest, en moet zeggen dat, dat dan wel weer een hoogtepunt van de vakantie is geworden!
Dus misschien dat over een x aantal jaar is eens terug ga, en het dan wel prachtig/wow/perfect vindt!
Wie zal het zegen?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerikakenner
Ik denk ook niet dat Felicitas bedoelde dat "alle blanken de schuld moeten krijgen". Maar een beetje begrip voor de achtergrond van de 'natives' zou ook niet misstaan (overigens: ik wil hier niet mee zeggen dat de OP dat niet had, hoor! Vlgs mij ging het haar in principe om de omgeving).
Voor degenen die denken dat wat er allemaal mis is gegaan met de natives in een grijs verleden ligt raad ik aan om In The Spirit of Crazy Horse van Peter Matthiesen te lezen (wel een pil!
) Geeft een goede indruk van de misstanden die tot niet zo lang geleden nog tegen deze mensen begaan werden. http://www.nytimes.com/books/97/11/23/h ... horse.html
Er is overigens wel veel kritiek tegen dit boek geweest en de FBI heeft zelfs lange tijd geprobeerd de publicatie ervan tegen te gaan.
In elk geval, mijn punt is dat al dit gedoe de natives misschien wel niet tot de grootste gastvrijheid heeft gemotiveerd.
Dat gezegd ben ik het helemaal met Yeehaw en Henriette eens: je kan niet generaliseren!
En v.w.b. het betalen voor $5,- voor een foto: 't is natuurlijk irritant maar gewoon nee zeggen en doorlopen. Je zou dit soort gedoe in Zuid Amerika of Marokko eens moeten meemaken! :oh:
Voor degenen die denken dat wat er allemaal mis is gegaan met de natives in een grijs verleden ligt raad ik aan om In The Spirit of Crazy Horse van Peter Matthiesen te lezen (wel een pil!

Er is overigens wel veel kritiek tegen dit boek geweest en de FBI heeft zelfs lange tijd geprobeerd de publicatie ervan tegen te gaan.
In elk geval, mijn punt is dat al dit gedoe de natives misschien wel niet tot de grootste gastvrijheid heeft gemotiveerd.
Dat gezegd ben ik het helemaal met Yeehaw en Henriette eens: je kan niet generaliseren!
En v.w.b. het betalen voor $5,- voor een foto: 't is natuurlijk irritant maar gewoon nee zeggen en doorlopen. Je zou dit soort gedoe in Zuid Amerika of Marokko eens moeten meemaken! :oh:
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Wounded Knee ligt in South Dakota en de Lakota Sioux staan niet bekend om hun zelfbewustzijn. Die hebben zich, om het plastisch te zeggen, een oor laten aannaaien en zijn op schandelijke manier behandeld. Dat was bij de Apaches nooit gebeurd, die weten wel hoe je dit soort zaken moet aanpakken.
Wat Jabe vertelt heb ik ook gehoord van Alley. Zij woont in Big Water en weet ook alles van de omgeving. Die tollheffing op us highways zal nog wel wat voeten in de aarde hebben denk ik.......in Arizona zijn al meer dan 20 stammen. Het is trouwens frappant hoe groot de verschillen tussen de Navajo's en de Hopi's zijn.
OT: Hetzelfde gebeurt in Australia waar de Aborigines (Indigenous people, zoals veel Ozzies ze noemen) een goudmijn hebben aan Uluru (tot 1983 Ayers Rock) maar waar steeds meer bezoekers weigeren die absurde prijzen voor relatief eenvoudige hotels te betalen. Wie de film "Australia" heeft gezien wordt trouwens misleid. Arnhem Land komt er nauwelijks in voor en de koeien zijn veel te dik. De dames zullen wel genieten van Hugh Jackman........OT
Yeehaw
Wat Jabe vertelt heb ik ook gehoord van Alley. Zij woont in Big Water en weet ook alles van de omgeving. Die tollheffing op us highways zal nog wel wat voeten in de aarde hebben denk ik.......in Arizona zijn al meer dan 20 stammen. Het is trouwens frappant hoe groot de verschillen tussen de Navajo's en de Hopi's zijn.
OT: Hetzelfde gebeurt in Australia waar de Aborigines (Indigenous people, zoals veel Ozzies ze noemen) een goudmijn hebben aan Uluru (tot 1983 Ayers Rock) maar waar steeds meer bezoekers weigeren die absurde prijzen voor relatief eenvoudige hotels te betalen. Wie de film "Australia" heeft gezien wordt trouwens misleid. Arnhem Land komt er nauwelijks in voor en de koeien zijn veel te dik. De dames zullen wel genieten van Hugh Jackman........OT
Yeehaw
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het is inderdaad schandelijk. Maar er zijn zoveel schandelijke dingen gebeurd in de geschiedenis. En dat gebeurt nog steeds (Irak bv).Yeehaw schreef:Wounded Knee ligt in South Dakota en de Lakota Sioux staan niet bekend om hun zelfbewustzijn. Die hebben zich, om het plastisch te zeggen, een oor laten aannaaien en zijn op schandelijke manier behandeld.
Maar om dan nog steeds na zoveel jaren onvriendelijk te zijn, vind ik er toch over. (Niet dat we er last van hadden, maar ons viel het ook op.)
Wij zijn ook grondgebied kwijt aan Nederland en Frankrijk (en Wallonie), maar daardoor ga ik ook niet als een zuurstok door het leven.
Ja Chi Sin, en de rest volgt nog...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Onze gids bij de lower antelope canyon (een jonge indiaanse man) ,die trouwens vrij sympathiek was, vertelde dat zijn vader (die iets verderop in die fabriek werkte) x aantal jaar de canyon bij toeval had ontdekt en dat zijn familie sindsdien de canyon uitbaat. Ik vraag me af of dit Betekent dat die ene indiaanse familie al die inkomsten voor zich privé mag houden (wat werkelijk een goudmijn is) of zou dit toch voor de hele gemeenschap moeten dienen?
Wij hebben trouwens onlangs een paardrit in MV gedaan. Wel heel prijzig maar echt schitterend. En ook hier vond ik het contact met de indianen goed meevallen.
Wij hebben trouwens onlangs een paardrit in MV gedaan. Wel heel prijzig maar echt schitterend. En ook hier vond ik het contact met de indianen goed meevallen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Dat hebben wij ook gedaan. Ik vond het echt een super ervaring! zeker aan te raden (en ik rij normaal nooit paard)!! Ik zou het de volgende keer zo weer doen.. Hoewel je wel moet bedenken dat je dan een stuk minder ziet dan wanneer je met de auto rond gaat.georgesken schreef:
Om even terug te komen op de essentie van de vraag.... 
Ik kan wel begrijpen dat MV minder kan meevallen. Vooral als je al een paar Nationale parken, waar (bijna) alles pico bello geregeld is, gedaan hebt.
Kamperen is er erg moeilijk. In alle boekjes en zelfs websites (van MV) wordt gezegd dater 2 campings zijn, een gewone en een 'overflow' camping.
In de praktijk is enkel die laatste camping nog aanwezig. De eerste, betere, camping heeft moeten plaats maken voor het nieuwe hotel.
De overflow camping was goedkoper maar heeft werkelijk niets van accomodaties. Maar dan ook niets...
Het is eigenlijk alleen aan te raden als je met een camper bent. Ze hebben wel de prijs van goede camping overgedragen naar de overflow camping. Meer betalen voor niets dus.
Alternatief is camperen op Gouldings Campground. Relatief goedkoop en met een kleine wandeling zelfs met een 'prive' couvered bridge.
De uitbaters (en of het nu natives zijn of niet, daar kijk ik niet naar) zijn minder sociaal. Van zodra ze merken dat je de rondrit liever alleen doet worden ze nors en hebben ze attitude van 'trek je plan'. dat mag de pret echter niet drukken. Je moet inderdaad nu en dan even zoeken naar de weg, maar zo verschrikkelijk groot is het nu ook weer niet. Het is gewoon een mooie belevenis met mooie zichten.
Tip: wordt je snel wagenziek, neem een pilletje, het is namelijk een nogal 'bumpy' ride.
Tip 2: fotografen, neem een polarisatiefilter en een breedhoekje mee, je zal het je niet beklagen.

Ik kan wel begrijpen dat MV minder kan meevallen. Vooral als je al een paar Nationale parken, waar (bijna) alles pico bello geregeld is, gedaan hebt.
Kamperen is er erg moeilijk. In alle boekjes en zelfs websites (van MV) wordt gezegd dater 2 campings zijn, een gewone en een 'overflow' camping.
In de praktijk is enkel die laatste camping nog aanwezig. De eerste, betere, camping heeft moeten plaats maken voor het nieuwe hotel.
De overflow camping was goedkoper maar heeft werkelijk niets van accomodaties. Maar dan ook niets...
Het is eigenlijk alleen aan te raden als je met een camper bent. Ze hebben wel de prijs van goede camping overgedragen naar de overflow camping. Meer betalen voor niets dus.
Alternatief is camperen op Gouldings Campground. Relatief goedkoop en met een kleine wandeling zelfs met een 'prive' couvered bridge.
De uitbaters (en of het nu natives zijn of niet, daar kijk ik niet naar) zijn minder sociaal. Van zodra ze merken dat je de rondrit liever alleen doet worden ze nors en hebben ze attitude van 'trek je plan'. dat mag de pret echter niet drukken. Je moet inderdaad nu en dan even zoeken naar de weg, maar zo verschrikkelijk groot is het nu ook weer niet. Het is gewoon een mooie belevenis met mooie zichten.
Tip: wordt je snel wagenziek, neem een pilletje, het is namelijk een nogal 'bumpy' ride.
Tip 2: fotografen, neem een polarisatiefilter en een breedhoekje mee, je zal het je niet beklagen.
Tom & Fien take it to the new frontier!
29/05 - 12/06
follow us @ http://tusayan.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
29/05 - 12/06
follow us @ http://tusayan.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
zullen we doen en mooi verslag!
- Jostravels
- Amerikakenner
Beetje off-topic, maar ons is daar verteld dat een jong meisje het had ontdekt toen ze met haar geiten (of schapen, dat weet ik niet meer) in dat gebied rondliepgeorgesken schreef:Onze gids bij de lower antelope canyon (een jonge indiaanse man) ,die trouwens vrij sympathiek was, vertelde dat zijn vader (die iets verderop in die fabriek werkte) x aantal jaar de canyon bij toeval had ontdekt en dat zijn familie sindsdien de canyon uitbaat.

Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- desteijntjes
- Amerikafan
- Contacteer:
Hee dat verhaal van die geit (of tewel een Antiloop) hebben wij ook ons laten vertellen door onze gids door de Lower. Die liep inderdaad in dat gebied en zag die antiloop die canyon ingaan en is hem toen achternagegaan en er zo achtergekomen.
Maar ja die jongen kon hele leuke verhalen vertellen over het gebied, over de Lower Canyon, maar ja wij twijfelden wel een beetje aan het waarheidsgehalte want het waren ook behoorlijk sterke verhalen. Maar goed desalniettemin waren het wel leuke stories om aan te horen.
Dus ben eigenlijk nu wel benieuwd hoe het echt zit

Maar ja die jongen kon hele leuke verhalen vertellen over het gebied, over de Lower Canyon, maar ja wij twijfelden wel een beetje aan het waarheidsgehalte want het waren ook behoorlijk sterke verhalen. Maar goed desalniettemin waren het wel leuke stories om aan te horen.
Dus ben eigenlijk nu wel benieuwd hoe het echt zit

mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik had bij Monument Valley ook niet het WOW gevoel. Ik vond het mooi, en leuk om gezien te hebben (met zonsondergang bij heldere hemel). Maar ergens in mijn achterhoofd had ik een stemmetje: is dit het nou? Ik vond het niet overeenkomen met de verwachting die ik ervan had, op basis van de verhalen die ik gelezen had.
Mijn man daarentegen had het wel. Hij vond het geweldig. Zo zie je, dat je met de dezelfde ervaring, toch heel andere ideeen kunt hebben...
Mijn man daarentegen had het wel. Hij vond het geweldig. Zo zie je, dat je met de dezelfde ervaring, toch heel andere ideeen kunt hebben...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij kregen wat folers en een route kaart van de vrouw waar we onze ticket kochten. Verder vond ik het er echt geweldig! Neemt niet weg dat ik het na 1,5 uur door de valley rijden wel gezien had. Maar ik had dit zeker niet willen missen in onze reis. Het is toch wel één van de foto's / films die je altijd ziet als het over de US gaat.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3181 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties