Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mosselmaniac: Route en planning vraagjes
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Route en planning vraagjes
Fijn dat je tickets geboekt zijn.
De camper gaat ook wel goed komen.
Over de verzekering moet je zelf weten, zoals Tioga al schreef de Europesche heeft een grotere dekking dan de SLI.
Het internationale rijbewijs heb je niet nodig in het gebied waar jij naar toe gaat.
Over de verzekering moet je zelf weten, zoals Tioga al schreef de Europesche heeft een grotere dekking dan de SLI.
Het internationale rijbewijs heb je niet nodig in het gebied waar jij naar toe gaat.
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
Marjan, Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik ga hier even rustig voor zitten, maar moet nu helaas weg. Ik kom hier op terug!hekkie schreef:Succes met het boeken, ik hoop dat alles rond komt met Tiogatours (tickets en camper).
Laatst gewijzigd door hekkie op 02 feb 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote grotendeels verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote grotendeels verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Een internationaal rijbewijs is beslist NIET nodig. Toch een mooie prijs hoor voor je ticket......
Hier is een topic over de SLI-verzekering.
Gr. Marjan
Hier is een topic over de SLI-verzekering.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
Jullie zijn allemaal helden
Bedankt mensen!!!!
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
Annie, we vinden het belangrijk dat "alles" gedekt is. Klinkt vast wazig, maar als ik achteruit rijd (met 0 ervaring met campers rijden), om hem in te parkeren in Yosemite Park schat ik de kans zo'n 55% dat ik een boom ga rakenAnnie schreef:Fijn dat je tickets geboekt zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Diefstal van je spullen valt onder je reisverzekering. Vandalisme aan de camper is volgens mij gedekt bij de standaard verzekering van de camperverhuurder.
Wij hebben ook alles gelezen en uitgeplozen over verzekeringen ed en hebben ook die van de Europeesche erbij genomen. Liever vooraf iets teveel betaald dan ter plekke heel veel bij te moeten betalen als er iets fout is gegaan.. Volgens mij is zo'n beetje alles wel gedekt, beter kun je het niet afdekken leek ons.
Ik ben een reisgenootje van Mosselmaniac en wil jullie bedanken voor alle handige tips en reacties op ons plan. Ik had nog een vraag. Heeft iemand welleens ervaring gehad met pech onderweg? Is er ook zoiets als de ANWB of Routemobiel in the VS? Is het camperverhuurbedrijf aangesloten bij zo'n organisatie of moet je dit allemaal zelf zien te regelen?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij pech bel je direct je camperverhuurder, zij zorgen dat er hulp komt of zoeken een repairbedrijf in de buurt waar je heen kan. Ze hebben allemaal 24-uurs telefoondiensten.
Natuurlijk, maar hoe doen jullie het met telefoneren. Kan je daar een prepaid kaartje kopen voor je mobiel? Want de extra kosten van een Nederlands abbo zijn daar enorm hoog. Zoveel hoef je niet te bellen natuurlijk, maar voor pech of iets anders kunnen die kosten hoog oplopen, lijkt me.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij maken vooral gebruik van Skype via de laptop. Dat werkt natuurlijk niet als je ergens onderweg zonder WIFI staat. Dus bellen we gewoon met onze Nederlandse mobiel (wel tri-band) in geval van nood. Wil je vaker bellen, dan kan een Amerikaans prepaid-toestelletje handig zijn. Tja, en als je geen bereik hebt, weet ik het ook even niet meer.
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
@Pandabeer, ik denk dat als je pech hebt, het laatste waar je aan denkt is dat het gesprek 2 euro per minuut kost
Volgens mij heb ik triband, en anders de dame in ons gezelschap wel, of die weet hoe dat werkt in ieder geval
Al reactie van Tiogo?
Al reactie van Tiogo?
Nee helaas nog geen reactie van Tioga.
Ik heb Vodafone en vondt dit:
Voordeel naar Buitenland
Je belt voor € 0,12 p/min naar vaste nummers of voor € 0,24 p/min naar mobiele nummers in heel Europa, Turkije, Marokko, Suriname, VS, Canada, Nederlandse Antillen, Aruba. Voor deze BloX geldt max. 1000 belminuten per maand. Als je tegoed op is gelden de reguliere tarieven van je abonnement.
€ 10 per maand
10 euro extra betalen voor 1 maand is ook het probleem niet en aan 1000 belminuten kom je toch niet, tenzij iemand hele erg heimwee heeft
.
Ik heb Vodafone en vondt dit:
Voordeel naar Buitenland
Je belt voor € 0,12 p/min naar vaste nummers of voor € 0,24 p/min naar mobiele nummers in heel Europa, Turkije, Marokko, Suriname, VS, Canada, Nederlandse Antillen, Aruba. Voor deze BloX geldt max. 1000 belminuten per maand. Als je tegoed op is gelden de reguliere tarieven van je abonnement.
€ 10 per maand
10 euro extra betalen voor 1 maand is ook het probleem niet en aan 1000 belminuten kom je toch niet, tenzij iemand hele erg heimwee heeft
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
Als we die camper nou maar boeken, dan is alles rond. :dance: :dance: Dat zou nice zijn, een dezer dagen, liefst vandaag nog, anders morgen.
KUnnen we daarna de leuke details gaan bekijken, maar daar hebben we nog maanden de tijd voor
KUnnen we daarna de leuke details gaan bekijken, maar daar hebben we nog maanden de tijd voor
We hebben reactie van Tioga, lees je mail. Vanavond nog even bespreken en dan boeken die hap.
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit ziet er al heel goed uit Sander! Volgens mij hoeft hier niet veel meer aan veranderd te worden.....
Gr. Marjan
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
Waar ik nog een beetje mee zit, Marjan, (en anderen), op onze route komen we VLAK langs Page, als ik Google Earth mag geloven....
In page bijv: antelope canyon? Toch? Gaan we daar dan gewoon strak voorbij rijden
We moeten consessies doen, ben ik bang, maar is dat dan wel de juiste?
In page bijv: antelope canyon? Toch? Gaan we daar dan gewoon strak voorbij rijden
-
Mosselmaniac
- Amerikafan
Eventjes heel globaal, maar wat gedetailleerder dan eerst, zou het dan hierop neer komen:
1) Aankomst SF
2) SF (Alcatraz Tour (is dat reeel, om gelijk alweer in touw te gaan, ivm jetlag enzo?), Wedstrijd SF Giants vs. Rockies)
3) SF -> Oakhurst rijden
4) van Oakhurst -> Yosemite Park (onderweg langs Mariposa grove)
5) YP
6) YP->lone pine (via Tioga Pass)
7) Lone Pine -> LV (Via Death Valley)
8 ) LV
9) LV
10) LV -> Zion
11) Zion -> Bryce canyon
12) Bryce canyon -> Monument Valley (komen we dus langs Page
Of is dat juist gaaf om erlangs te rijden)
13) Monument Valley -> Grand Canyon (South rim)
14) GC -> XXX (ik stel voor dat we nog een tussenstop doen, niet helemaal naar LA, dat lijkt me ver. + Dan kunnen we mooi zonsopgang @ GC meemaken?)
15) XXX -> LA
16) LA
17) LA
18) LA -> Pismo Beach
19) Pismo Beach -> Montery
20) Montery - SF (camper inleveren, moet al vroeg schijnbaar, redden we dat wel? )
21) SF
22) Terugvliegen.
1) Aankomst SF
2) SF (Alcatraz Tour (is dat reeel, om gelijk alweer in touw te gaan, ivm jetlag enzo?), Wedstrijd SF Giants vs. Rockies)
3) SF -> Oakhurst rijden
4) van Oakhurst -> Yosemite Park (onderweg langs Mariposa grove)
5) YP
6) YP->lone pine (via Tioga Pass)
7) Lone Pine -> LV (Via Death Valley)
8 ) LV
9) LV
10) LV -> Zion
11) Zion -> Bryce canyon
12) Bryce canyon -> Monument Valley (komen we dus langs Page
13) Monument Valley -> Grand Canyon (South rim)
14) GC -> XXX (ik stel voor dat we nog een tussenstop doen, niet helemaal naar LA, dat lijkt me ver. + Dan kunnen we mooi zonsopgang @ GC meemaken?)
15) XXX -> LA
16) LA
17) LA
18) LA -> Pismo Beach
19) Pismo Beach -> Montery
20) Montery - SF (camper inleveren, moet al vroeg schijnbaar, redden we dat wel? )
21) SF
22) Terugvliegen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mosselmaniac schreef:Waar ik nog een beetje mee zit, Marjan, (en anderen), op onze route komen we VLAK langs Page, als ik Google Earth mag geloven....
In page bijv: antelope canyon? Toch? Gaan we daar dan gewoon strak voorbij rijdenWe moeten consessies doen, ben ik bang, maar is dat dan wel de juiste?
Je komt deze dag idd door Page en dat is heel goed te combineren met een bezoek aan Antelope Canyon. Als je 's morgens op tijd wegrijdt vanaf Bryce en zorgt dat je bijv. om 11:00 (heel gunstig qua stand van de zon) een tour boekt naar Antelope Canyon, kun je ergens in de middag in Monument Valley zijn, ook weer een prachtige tijd om ook een mooie zonsondergang mee te maken in dit gebied.Mosselmaniac schreef:) Bryce canyon -> Monument Valley (komen we dus langs PageOf is dat juist gaaf om erlangs te rijden)
Je rijdt vlak voor Page ook langs de Glen Canyon dam. Vanaf de brug heb je een mooi gezicht op de dam en Lake Powell. Het Visitorcenter ligt ernaast bij de brug. Hier moet je dus ook even naar binnen gaan.
Er is nog een voordeel deze dag. Vlak voor Page rij je van Utah Arizona binnen en op dat moment kun je de klok een uur terugzetten zodat je deze dag een uur extra tijd hebt......
Ben je echt heel vroeg daar zou je zelfs nog een bezoek kunnen brengen aan Horse Shoe Bend, een fantastisch bocht in de Colorado River. De parking ligt een paar mijl ten zuiden van Page aan de hoofdweg. Je moet dan zo'n 10 minuutjes een pittige wandeling maken door mul zand, maar dan heb je ook wat. Al met al ben je hier een klein uurtje mee kwijt. Het is de moeite waard, kijk maar bijvoorbeeld maar eens naar onderstaande foto die Jasmino heeft gemaakt
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5142 Weergaves