Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Danny_p: Juni 2009 planning met camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Juni 2009 planning met camper

Bericht door jerbia »

nieuwenoord schreef:Nog even over de Moki Dugway, want ook wij komen er langs deze zomer. Alleen de bochten zijn verhard? Dus verder dirt-road? Onverhard betekent ook onverzekerd toch??? Ik durf dat nooit zo goed, stel dát er wat gebeurt ...
Dit filmpje heb ik dit jaar op de Moki Dugway gemaakt, dan kun je het zelf beoordelen:

http://s304.photobucket.com/albums/nn16 ... 010357.flv
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Boven aan Moki Dugway kan je stoppen aan de linkerkant van de weg (voorzichtig, in een bocht en er kan verkeer van de andere kant komen.) Er staat ook een soort billboard met daarop een sticker van AA (die we laatste keer overigens niet konden ontdekken). Naar Muley Point is ongeveer 4 miles over een vlakke gravelweg met een paar hobbels. Parkeer de camper hier ruim van te voren en wandel het laatste stukje naar de rim. Pas op, in tegenstelling tot Moki Dugway is hier geen hek.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooi filmpje maar ik mis de banjo.....
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

hekkie schreef: Halverwege de Moki Dugway is een uitzichtpunt gemaakt waar je foto's kunt nemen en waar voldoende parkeerruimte is.
Daar heb ik ook mijn foto gemaakt.
Ook bij Goosenecks State Park geen enkel probleem om te parkeren. Toen wij er waren - tamelijk vroeg in de morgen - één andere auto.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik geloof direct dat het te doen is, maar of je ook verzekerd bent voor áls je toevallig een aanrijding met een andere weggebruiker krijgt is voor mij ook belangrijk.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geen dekking op onverharde wegen die van de verharde wegen af gaan en/of die niet onderhouden worden. Daar valt 261 niet onder maar de weg naar Muley point mogelijk wel. Een aanrijding op de weg lijkt me niet voor de hand liggend maar je weet natuurlijk nooit. Dus als je twijfelt, wel Moki Dugway maar niet de weg naar Muley Point.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je Yeehaw, daar kan ik wat mee!
danny_p
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door danny_p »

Leuk filmpje!!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Ik geloof direct dat het te doen is, maar of je ook verzekerd bent voor áls je toevallig een aanrijding met een andere weggebruiker krijgt is voor mij ook belangrijk.
De MDW is een officiele weg met wegnummer (UT-261) en dus mag je daar wel rijden.
Andere onverharde wegen zoals toegangs wegen naar boerderijen en dirtroads binnen verschillende parken ben je niet verzekerd.
Als ik op het verhaal van Diane (R-B in Middletown) afga kunnen we beter thuis blijven want ook onverharde wegen op de campgrounds vallen daar onder. :stupid: .
Trouwens ook verharde wegen want een campground is private en daar gelden de verzekeringen niet, dus gaan we bij een volgende reis alleen naar campgrounds in een NP en naar de restarea's langs de interstates die zijn wel openbaar en dus verzekerd. :yuk:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik op het verhaal van Diane (R-B in Middletown) afga kunnen we beter thuis blijven want ook onverharde wegen op de campgrounds vallen daar onder. .
Trouwens ook verharde wegen want een campground is private en daar gelden de verzekeringen niet, dus gaan we bij een volgende reis alleen naar campgrounds in een NP en naar de restarea's langs de interstates die zijn wel openbaar en dus verzekerd.
Daarom sluiten we de extra verzekering bij de Europeesche, die dekt dat dus wel :wink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Voor de liefhebbers hier nog een filmpje van de Moki Dugway, maar dan de volledige rit omhoog die zo'n 7 minuten duurt.

Je ziet hier ook mooi de overgang van het asfalt naar dirtroad. Ook wordt er een camper ingehaald op de gravelroad, zodat je een goed beeld krijgt van de breedte van de weg. Eenmaal boven bij het viewpoint zie je de weinige parkeergelegenheid aan de linkerkant van de weg waar Yeehaw het over had.

En voor wie er geen genoeg van kan krijgen hier de rit naar beneden, wat toch weer een hele andere gevoelsbeleving is. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. Wij hebben de weg een paar maal gereden, zowel van boven naar beneden als omgekeerd.

Tenslotte nog een filmpje met de fantastische view bij Muley Point

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Ook wordt er een camper ingehaald op de gravelroad, zodat je een goed beeld krijgt van de breedte van de weg. Marjan
Een 25ft van El-Monte :D
Toen wij heb reden met een 34ft ook van E-M hebben we verschillende stops gemaakt onderweg was wat de ruimte aangaat geen enkel probleem. Het ander verkeer kon er gemakkelijk langs.
Voor wat betreft de AA-sticker, die is ondertussen mogelijk verwijderd zag laatst een foto van dat bord van dit jaar en daar zaten allemaal andere stickers op. Misschien maken ze het bord om de zoveel tijd schoon of plaatsen ze nieuwe.
De AA-sticker heb ik er op geplakt toen we er met die 34ft langs kwamen ook daar is dus genoeg ruimte.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:Voor wat betreft de AA-sticker, die is ondertussen mogelijk verwijderd zag laatst een foto van dat bord van dit jaar en daar zaten allemaal andere stickers op. Misschien maken ze het bord om de zoveel tijd schoon of plaatsen ze nieuwe.
Zo zag het bord er op 12 juni van dit jaar uit toen wij er waren: :wink:

Afbeelding

Wie plakt er weer een AllesAmerika.com-sticker op? :mrgreen:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij Monique zit hij in de route :D
Zijn dus heel andere stickers dan toen ik de sticker plakte in 2007.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hier is de sticker nog wel te zien

Afbeelding

Het valt me nu pas op dat "Mokee" volgens het bord met dubbel "ee" wordt geschreven i.p.v. "Moki" zoals wij het hier schrijven.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het lijkt erop dat iemand de sticker niet leuk vond. :? Andere stickers die op de foto van Marjan staan, zie ik nl. wel terug op mijn foto...

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo te zien zijn dat die stickers die niet op de officiele letters van het bord zitten degene die wel op de belettering zaten zijn weg.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, ik moet er nog eens over nadenken. Ik héb nog een sticker geloof ik, maar het dunt aardig uit inmiddels.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik denk wel dat deze foto veel zegt over Muley Point

Afbeelding
Afbeelding

en deze is genomen op Moki Dugway (halverwege) Zoals je ziet, Monique, niet helemaal 'vaste' ondergrond.

Afbeelding
Afbeelding

en dit is de bekende Moki Dugway foto

Afbeelding
Afbeelding

Danny, het verslag van deze prachtige dag kan je nalezen op onze website, op dag 8 (met dank aan Yeehaw)
Grtz
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

En dit is de weg naar Muley Point (dit is getrokken op de terugweg) waar Yeehaw over sprak.

Afbeelding
Afbeelding

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer