Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Proost07
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Proost07 »

Jeeej, gelukt! North Pines, plek 219 voor 17-20 augustus! Helemaal blij! :thumbup: :D
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Gister was voor ons de dag dat we Yosemite konden boeken.
Het was in het weekend 6 en 7 sept we hadden 15 pagina's open staan, en om 4 uur klikken maar het leek wel een Nintendo
Spel :lol:
Maarrrrrr het is gelukt north pines nummer 131 blij :clap:
Van de 15 pagina's was er maar 1 raak en na 4 minuten was alles vol echt ongelooflijk.
Zonder de tips op dit forum was het nooit gelukt.
Iedereen bedankt.

Rene.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wat een gedoe he! dat boeken in Yosemity, gelukkig is het gelukt :thumbup:
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Nou zeker Ina haha

Je leeft echt naar die datum toe en ziet van veel forumleden dat het niet gelukt was dus ging ik daar ook vanuit.
Ik zie het ook als een lucky shot :thumbup: ik was zelfs een beetje nerveus haha

Rene.
Samantaatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Samantaatje »

Vanmiddag is het weer zover... Aan (het gebrek aan) reacties te zien hier op het forum voor dit moment, heb ik stille hoop dat half september - oktober niet meer zo'n heeel drukke periode is.. hihi.
Ik lees dat iedereen zegt dat je beter de minder populaire plaatsen kunt proberen, maar hoe weet ik of een plaats juist populair of minder populair is..?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dat weet je niet. Wat jij een mooie plek vindt hoeft een ander niet zo te vinden. En het maakt ook niet zo heel veel uit. Als je maar een plek op een van ve Pines hebt.
Als je niet in het weekend zit moet het wel lukken om een plekje te bemachtigen, alhoewel het in september nog wel een stuk drukker (lees de plekken snel weg) is dan in oktober. Behalve dan in de weekends.

Veel succes vanmiddag!
JdeTuitE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JdeTuitE »

Ik zit er klaar voor!

Heb 2 schermen open op North Pines, plek 506 en 107.

Zal dit gaan lukken ??? :-)
Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik zou toch iets meer schermen open zetten en voor de zekerheid de lijst.
Wij hadden in 2011 toch wel een keer of vijf keer mis bij het aanblikken van de plekken. Dit was voor september.
JdeTuitE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JdeTuitE »

yes! plek 107 gereserveerd !!!!
Afbeelding
Samantaatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Samantaatje »

Joehoe!! North Pines voor 3 nachten, plek 517, zelfs in het weekend nog wel, maar gelukt.. Pff.. wat een opluchting :D
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Jèèè het is gelukt we hebben 1 nacht in Wawona plaats nr 53 en 1 nacht in Lowerpines plaats nr 038 zoals we graag wilden :thumbup:
Ik zag dat de plaatsen in de village weer weg vliegen :wink:

De derde nacht willen we bij porcupine creek kijken (first come/first serve) of nog verder richting mono lake.

groetjes Karin
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Goed dat het gelukt is :thumbup: ik vond het 2 maanden terug ook zo spannend, binnen een halve minuut was alles, gelukkig hadden wij ook een mooi plekje, helaas geen 38 op de lower pines maar 19 er vlakbij :wink:
Polluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Polluk »

We zijn net terug van onze camperreis. Het was geweldig.

Het was mij in eerste instantie niet gelukt om een plekje in de valley te bemachtigen. We zouden eerst op een camping buiten het park staan, Indian Flat, en daarna naar Wawona gaan voor 2 nachten.

2 dagen voor aankomst in Yosemite ben ik nog eens gaan kijken op de site en jahoor er was 1 plek beschikbaar op de Upper Pines voor 3 nachten. Wat een geluk! Direct de anderen gecancelled.

Indian Flat zou achteraf niet fijn zijn geweest, die ligt een behoorlijk eind van de valley vandaan.

Groet Paul
Stijno
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Stijno »

Iemand per campground (Upper, Lower en North) een lijstje met plaatsen die je ivm flooding niet vooraf kunt boeken in mei en juni?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het niet weten, maar op de plattegronden kun je wel zien welke plaatsen dicht bij de Merced River liggen, zie hier bijvoorbeeld voor North Pines: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/northpines.htm.

Zie ook deze discussie: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... ornia.html

Marianne
Hest
Amerika-ontdekker

Bericht door Hest »

Ik las op dit topic dat soms mensen voor een ander proberen een plaatsje te boeken op yosemite en dan creditcard gegevens uitwisselen. Ik zou dat niet zo prettig vinden. Is het niet zo dat de camping die op de ene computer in je winkelkar staat ook zichtbaar wordt bij de andere persoon die inglogd is met dezelfde inloggegevens op een andere computer? Dan zou diegene zelf kunnen afrekenen. Mocht het zo werken dan zou ik misschien vanmiddag iemand kunnen helpen, ik wil namelijk proberen een proefboeking te doen om vast te oefenen.
Gr Hester
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nee zo werkt het niet helemaal, hoewel het zou kunnen dat je in je winkelwagen kunt zien dat er een reservering is gestart (ook al heeft iemand anders die gedaan) en dat de betaling nog gedaan moet worden. De gegevens komen niet automatisch in je scherm als er al een keer betaald is.
In de praktijk moet je zo snel handelen dat dit denk ik niet werkt. Maar het is te proberen...
Dat je niet zomaar iemand je gegevens doorgeeft kan ik me voorstellen maar ik heb afgelopen jaren voor een paar vriendinnen dit wel gedaan. Uiteraard doe ik verder niks met die CC gegevens.
Het doen van proefboeking is niet zo verkeerd om dit te checken .. maar dan hoef je niet af te rekenen .. na 14 min vervalt de boeking indien niet wordt betaald (CC gegevens niet ingevuld). Je zou kunnen kijken als je vriendin vraagt om een boeking vanaf een andere plek te doen of jij die kunt zien.
Je zult iig met de andere boeker telefonisch (oid) contact moeten hebben.
Het wordt weer zweten... succes allemaal. Het is gelukkig alleen Yosemite die zo werkt. De anderen NP zijn relaxter... gewoon de aankomst datum en dan 6 mnd eerder al gaan boeken. (ik mag ook binnenkort voor juli)

De plekken die voor Flooding gevoelig zijn worden vaak nog afgeblokt door nps zelf. Een aantal zijn bruinig bij het boeken.. non-reserveble (ofzo)
..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hest
Amerika-ontdekker

Bericht door Hest »

Wat grappig, dit topic was vorige jaren heel actief en nu niet. Ik ga vanmiddag weer een proefboeking doen voor Yosemite want vorige maand lukte het me niet! Ik denk dat het kwam omdat ik vier nachten wil blijven, dat verkleint de kans wellicht. Nu ga ik per 2 nachten proberen en dan kijken of het wel lukt. Ik zou dan een keer moeten verhuizen, niet heel fijn, maar een plekje hebben is al top. Of als je de eerste nachten een plekje hebt dan kan je makkelijker de volgende dag vroeg op de first serve camping proberen of daar nog een plekje is. Volgende maand trommel ik gewoon mijn hele familie op om te helpen.
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Ben aan het voorbereiden om straks te oefenen. Pas om 16 uur toch? Maar voor het tijdslot half juni half - juli is er nog superveel beschikbaar, nu al!! Dus voor wie dan wat zoekt zou ik nu al boeken! Heb er zelf niks aan, want wil een maand later.
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

:oops: Ahum....Vergeet mijn vorige bericht. Leve het oefenen. Ik begrijp eindelijk hoe het werkt! Die zijn dus wel vrij, maar niet te boeken nog. Pas om 16 uur. En nu snap ik ook hoe mensen kunnen zien wat toch al bezet is door doorloop van eerdere reserveringen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer