Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)
Re: Dude's tweede ...
Oesje !Henriëtte schreef:Bart, als je in september naar The Wave wilt gaan moet je in de maand mei de aanvraag doen. Je hebt de hele maand mei de tijd, je hoeft dit dus niet meteen op 1 mei te doen.
Minimaal zeven weken voor de door jou gekozen datum ontvang je bericht of je wel of niet bent ingeloot.
Voor Buckskin Gulch hoef je vooraf niets te regelen. Je rijdt gewoon naar de parkeerplaats toe en daar vind je een kastje waar je een envelop kunt pakken. Je vult je gegevens 2x in (1x op de envelop zelf en 1x op een aparte strook die je zichtbaar in je auto achter moet laten). Dan doe je het geld in de envelop - dat is inmiddels 6 dollar per persoon, zorg ervoor dat je het goede bedrag contant bij je hebt - en daarna doe je de envelop in de gleuf van het kastje. Dan nog even je naam invullen in de trail register, en alles is geregeld.
Dat wil zeggen dat ik dit nu nog moet doen. Hoe kom ik dan aan drie maanden op voorhand ? :dunno:
Mijn vriendin heeft ook een visa maar met dezelfde rekeningnummer. Kan zij ook een aanvraag doen of doen we dat beter niet.
en eigenlijk zijn we offtopic aan het gaan want the wave ligt niet op de UT12

Is er nog speciale info die ik moet weten vooraleer me in te schrijven (info die niet op je site staat

Bijkomend vraagje, als ik de datum moet invullen neem ik 30 september, voor de tweede dag zou ik echter 1 oktober willen kiezen maar dat gaat niet omdat dat in een andere maand valt. Bestaat de mogelijkheid om toch ergens 1 oktober aan te vinken als tweede dag ??
Bart
edit: ik heb dit even gekopieerd uit een ander topic om voor mezelf mijn info samen te houden, anders raak ik dit kwijt in allerhande andere topics en is het niet meer overzichtelijk voor mezelf.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn Bart, ik heb geen idee of dat mogelijk is. Ik denk (maar ik weet het dus niet zeker) dat je in juni opnieuw een aanvraag zal moeten doen voor 1 oktober. Dat kost je dan wel opnieuw het inschrijfgeld. Misschien kan tijdens het indienen van de aanvraag zien of het toch op een of andere manier mogelijk is??
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik heb al op de inschrijvingspagina gekeken maar kan er ook niet meteen iets van terug vinden.
Maar inderdaad zal het wel zo zijn dat we in juni opnieuw moeten zullen inschrijven voor 1 oktober, maar we zullen eerst de loting van september afwachten.
Maar we kunnen gerust elk apart aanvragen?
Op je site lees ik dat het enkel 3mijl is. Dus even uitgerekend, een anderhalf uur ernaartoe en hetzelfde weer terug. En dan de tijd terplekke nog. Mag ik tellen op zo'n 5 uur in totaal? Gewoon om te weten wat we eventueel nog kunnen plannen op die dag. Tot hoe laat mag je trouwens aan de trail beginnen?
Sorry voor de vele vragen :whistling: (en ik heb nog niet eens permits
)
Bart
Maar inderdaad zal het wel zo zijn dat we in juni opnieuw moeten zullen inschrijven voor 1 oktober, maar we zullen eerst de loting van september afwachten.
Maar we kunnen gerust elk apart aanvragen?
Op je site lees ik dat het enkel 3mijl is. Dus even uitgerekend, een anderhalf uur ernaartoe en hetzelfde weer terug. En dan de tijd terplekke nog. Mag ik tellen op zo'n 5 uur in totaal? Gewoon om te weten wat we eventueel nog kunnen plannen op die dag. Tot hoe laat mag je trouwens aan de trail beginnen?
Sorry voor de vele vragen :whistling: (en ik heb nog niet eens permits

Bart
Grts, Bart
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben the Wave in 2006 gezien, we zijn 's ochtends om 8 uur in Page in de auto gestapt, en we waren als ik het me goed herinner rond half vier, vier uur weer terug op de motelkamer. In totaal dus - inclusief de rit vanaf Page en de House Rock Valley Road - zijn we dus 7,5 tot 8 uur bezig geweest. Ik was heel blij dat we op die dag verder niets meer hadden gepland, want we waren echt helemaal bekaf. Vooral het teruglopen van The Wave naar de parkeerplaats is ons erg zwaar gevallen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat we tijdens de 48 of 49 weken per jaar dat we níet in Amerika zaten vrijwel niets sportiefs deden, onze conditie was destijds belabberd. Tegenwoordig maken we elke week een lange en twee of drie kortere wandelingen, en we merken wel dat het hiken ons hierdoor flink wat makkelijker af gaat. Dus hoe lang je nodig hebt voor The Wave, hangt ook van je conditie af. Ook de temperatuur telt mee!
Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord over een tijdslimiet, hoe laat je uiterlijk aan de hike mag beginnen. Je wilt neem ik aan zeker voor het donker terug zijn, ik denk dat je je uiterste begintijd moet laten afhangen van de tijd waarop de zon ondergaat.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat we tijdens de 48 of 49 weken per jaar dat we níet in Amerika zaten vrijwel niets sportiefs deden, onze conditie was destijds belabberd. Tegenwoordig maken we elke week een lange en twee of drie kortere wandelingen, en we merken wel dat het hiken ons hierdoor flink wat makkelijker af gaat. Dus hoe lang je nodig hebt voor The Wave, hangt ook van je conditie af. Ook de temperatuur telt mee!
Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord over een tijdslimiet, hoe laat je uiterlijk aan de hike mag beginnen. Je wilt neem ik aan zeker voor het donker terug zijn, ik denk dat je je uiterste begintijd moet laten afhangen van de tijd waarop de zon ondergaat.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bart,Dude schreef:Op je site lees ik dat het enkel 3mijl is. Dus even uitgerekend, een anderhalf uur ernaartoe en hetzelfde weer terug. En dan de tijd terplekke nog. Mag ik tellen op zo'n 5 uur in totaal? Gewoon om te weten wat we eventueel nog kunnen plannen op die dag. Tot hoe laat mag je trouwens aan de trail beginnen?
Sorry voor de vele vragen :whistling: (en ik heb nog niet eens permits)
Je mag zelf weten hoe laat je de trail wilt lopen. In ieder geval voor donker weer terug zijn, anders vind je de weg terug nooit meer.
Wij zijn twee keer naar de Wave geweest en deden over de tocht er naar toe iets minder over dan anderhalf uur. De laatste keer in 2007 zijn we 's morgens om 8 uur gestart en kwamen onderweg mensen tegen die al op de terugweg waren.
Wij die keer niet alleen bij de Wave geweest maar hebben de verdere omgeving ook nog wat verkend. Wij waren toen om 2 uur terug bij de auto en zijn nog doorgereden naar Zion. Dit voor je beeldvorming.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Lottery run date: June 1, 2009
Congratulations, Bart ! :beerchug:
You were selected in our lottery application process for a Coyote Buttes North permit. You have until Noon MDT (GMT-6) Monday June 15, 2009 to provide required additional permit information and payment for your permit. If you miss this date for payment, the date and entries selected for your trip will be released and become publicly available via the calendar application process.
Your winning lottery application information:
Area: Coyote Buttes North
Date for hike: Wednesday September 30, 2009
Number in group: 2
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Enig minpuntje: in de mail staat er een link waarnaar we moeten gaan om de permit te betalen en dit af te ronden. die link werkt helaas niet
Is dat om dat er momenteel meerdere mensen bezig zijn dat de site plat ligt ? Het is enkel het paria gedeelte dat niet werkt.
Ik wil dit namelijk zo snel mogelijkl bevestigd zien
Bart :beerchug: (sorry maar ik ben reuze-mega- super blij)
Congratulations, Bart ! :beerchug:
You were selected in our lottery application process for a Coyote Buttes North permit. You have until Noon MDT (GMT-6) Monday June 15, 2009 to provide required additional permit information and payment for your permit. If you miss this date for payment, the date and entries selected for your trip will be released and become publicly available via the calendar application process.
Your winning lottery application information:
Area: Coyote Buttes North
Date for hike: Wednesday September 30, 2009
Number in group: 2
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Enig minpuntje: in de mail staat er een link waarnaar we moeten gaan om de permit te betalen en dit af te ronden. die link werkt helaas niet

Is dat om dat er momenteel meerdere mensen bezig zijn dat de site plat ligt ? Het is enkel het paria gedeelte dat niet werkt.
Ik wil dit namelijk zo snel mogelijkl bevestigd zien

Bart :beerchug: (sorry maar ik ben reuze-mega- super blij)
Grts, Bart
Vraag in vorige post niet meer van toepassing :
Betaling is ondertussen ook prima verlopen ! 14 dollar voor zo'n mooi stuk natuur, als het 100 dollar was betaalde ik dat nog met de glimlach
Wat zijn we blij
Bart
Betaling is ondertussen ook prima verlopen ! 14 dollar voor zo'n mooi stuk natuur, als het 100 dollar was betaalde ik dat nog met de glimlach

Wat zijn we blij

Bart
Grts, Bart
@Henriëtte: even ter info : wij hebben dus zonet betaald en we betaalden 14 dollar voor twee personen.
Ik las op je site dat je in 2006, 5 dollar betaalde. Misschien kan je dat aanpassen op je site naar 7 dollar PP
Bart
Ik las op je site dat je in 2006, 5 dollar betaalde. Misschien kan je dat aanpassen op je site naar 7 dollar PP
Bart
Grts, Bart
VAN HARTE GEFELICITEERD :beerchug:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Gefeliciteerd Bart. Hier krijg je geen spijt van! Het is werkelijk fantastisch daar.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
We hebben net een volgende reservering gedaan !
Wij verblijven de laatste vier nachten in Las Vegas in The Mirage ! :beerchug:
Via smartervegas hebben we een deal kunnen bemachtigen van 132 dollar/nacht (gemiddeld)
De zaterdag trekt de prijs serieus omhoog maar dat was in de andere hotels ook zo. We kiezen dus dit jaar voor wat meer luxe in LV. Hopelijk krijgen we hier geen spijt van
Voor Zion heb ik een mail gedaan naar Canyon Range Motel. Iemand ervaring hiermee?
Bart
Wij verblijven de laatste vier nachten in Las Vegas in The Mirage ! :beerchug:
Via smartervegas hebben we een deal kunnen bemachtigen van 132 dollar/nacht (gemiddeld)
De zaterdag trekt de prijs serieus omhoog maar dat was in de andere hotels ook zo. We kiezen dus dit jaar voor wat meer luxe in LV. Hopelijk krijgen we hier geen spijt van

Voor Zion heb ik een mail gedaan naar Canyon Range Motel. Iemand ervaring hiermee?
Bart
Grts, Bart
Opnieuw even een update van onze trip met wat nieuwe boekingen
Heeft er iemand ervaringen met deze camping of de cabins zelf?
Alvast weer bedankt
Bart

In Torrey zijn we nu uitgekomen op de Thousand Lakes RV site en zouden er willen overnachten in één van de cabins.Dude schreef: Hier even een overzichtje (vooral voor mezelf :p) van onze route met de overnachtingen erbij die toch nog toe geboekt zijn:
Dag 01: Brussel - Phoenix Days Inn Fashion Square
Dag 02: Phoenix - Tucson (via apache trail)
Dag 03: Tucson - Bisbee (Saguaro NP - Tombstone) theShadydell (Nog te boeken)
Dag 04: Bisbee - Alamogordo (via nm9 en El Paso - avondtour White Sands)
Dag 05: Alamogordo - Santa Fe (WhSA - VoF)
Dag 06: Santa Fe - Farmington (KKTR -Bandelier) Travelodge
Dag 07: Farmington - Bisti badlands - Farmington Travelodge
Dag 08: Farmington - Chinle (via Buffalo pass + Canyon de Chelly) Best Western Canyon De Chelly Inn
Dag 09: Chinle - Mesa Verde (CdC) Far view lodge
Dag 10: Mesa Verde - Moab B&B Mayorshouse
Dag 11: Moab B&B Mayorshouse
Dag 12: Moab B&B Mayorshouse
Dag 13: Moab B&B Mayorshouse
Dag 14: Moab - Torrey (Goblin Valley SP)
Dag 15: Torrey (cathedral valley)
Dag 16: Torrey - Escalante (via Burr trail) Prospector Inn
Dag 17: Escalante - Page (via Cottonwood road, Yellow rock)
Dag 18: Page (hopelijk the wave) Vanaf wanneer inschrijving??
Dag 19: Page - Zion NP Canyon Ranch Motel
Dag 20: Zion NP Canyon Ranch Motel
Dag 21: Zion NP - Las Vegas (little finland met Rob en Annie (en Carine en man??)) The Mirage
Dag 22: Las Vegas (hooverdam, red rock) The Mirage
Dag 23: Las Vegas The Mirage
Dag 24: Las Vegas The Mirage
Dag 25: Las Vegas - Brussel
Dag 26: aankomst Brussel
Heeft er iemand ervaringen met deze camping of de cabins zelf?
Alvast weer bedankt
Bart
Grts, Bart
-
- Amerikakenner
Zou je niet liever Fruita Campground in Capitol Reef willen uitproberen? Dat was echt een van de leukste campgrounds waar wij ooit gezeten hebben, midden in een boomgaard en met de herten die door je site lopen... echt geweldig! En als je een zoetkauw bent.. probeer de apple pie bij de Gifford Homestead vlak naast de campground.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikakenner
Uhhhmm.. ervan uitgaande dat je met de camper bent teminste?? 

Groetjes, Ilona
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ey Dude,
ziet er fantastisch uit, ben jaloers! oa 4 dagen Moab en 4 dagen Vegas: dat is vakantie. Ben net terug van onze tweede (ook Utah + Vegas), maar die trip was kort. Ik heb niet alles gelezen van dit topic (en weet niet welke dag vd week je waar precies zit), maar zag in het begin iets over Kiva Koffeehouse: daar waren we 2 weken geleden, maar die was gesloten op dinsdagen. Wellicht iets om rekening mee te houden (kans van 1 op 7, maar wij waren daar dus op dinsdag....).
Gr, Gerben
ziet er fantastisch uit, ben jaloers! oa 4 dagen Moab en 4 dagen Vegas: dat is vakantie. Ben net terug van onze tweede (ook Utah + Vegas), maar die trip was kort. Ik heb niet alles gelezen van dit topic (en weet niet welke dag vd week je waar precies zit), maar zag in het begin iets over Kiva Koffeehouse: daar waren we 2 weken geleden, maar die was gesloten op dinsdagen. Wellicht iets om rekening mee te houden (kans van 1 op 7, maar wij waren daar dus op dinsdag....).
Gr, Gerben
Gr, Gerben
Neen duspushirubiano schreef:Uhhhmm.. ervan uitgaande dat je met de camper bent teminste??

Wij gaan met de wagen en het gaat over de cabins op die campground.
Bart
Grts, Bart
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Bart, van little finland zijn we nog niet zeker. Het valt te vroeg als we een rondreisje doen. Wat ik toch overweeg te doen omdat we in november ook een week in Vegas zitten, zonder rondreis dan.(mn man heeft een congres)
Luxevraag maar ik ben er nog niet uit. Als we vanuit Vegas daguitstappen doen : JA. Anders zal het voor een andere keer zijn want dan slapen we alleen de nacht voor vertrek in Vegas. Maar we zien jullie alleszins in het vliegtuig
Luxevraag maar ik ben er nog niet uit. Als we vanuit Vegas daguitstappen doen : JA. Anders zal het voor een andere keer zijn want dan slapen we alleen de nacht voor vertrek in Vegas. Maar we zien jullie alleszins in het vliegtuig

Groetjes,
Carine
Carine
Ok Carine,
Als je toch nog meegaat laat je maar iets weten. Ik moet ook nog met Rob een uur afspreken en email en eventueel gsm nummers uitwisselen. Maar we hebben nog twee maandjes om dat te regelen. En anders zien we jullie inderdaad in het vliegtuig onder niet zo leuke omstandigheden ---> terug naar huis
Bart
Als je toch nog meegaat laat je maar iets weten. Ik moet ook nog met Rob een uur afspreken en email en eventueel gsm nummers uitwisselen. Maar we hebben nog twee maandjes om dat te regelen. En anders zien we jullie inderdaad in het vliegtuig onder niet zo leuke omstandigheden ---> terug naar huis

Bart
Grts, Bart
Ik heb jouw spoedje utah ook gevolgdGerben Steeg schreef:Ey Dude,
Gr, Gerben

Normaal komen wij er op een maandag langs als we van Capitol reef komen. We overnachten ook in Escalante dus als we er langs willen gaan zal het op maandag moeten zijn.
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1793 Weergaves