Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The Wave permits
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: The Wave permits
Ach Racerke, die kwam, zag en verdween. mooie verhalen...
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De Wave blijft een avontuur op zich, heen ging redelijk makkelijk via de herkenningspunten van de fotos.
Terug is het toch wel even anders, Rob heeft een goed orientatie vermogen en toch liepen we op een gegeven moment ook verkeerd, gelukkig hadden we dat vrij vlug door.
Het bleek dat we teveel boven in waren blijven lopen, we zijn terug gekeerd en een stuk afgedaalt, er stonden nu wel torentjes van stenen, maar deze waren niet goed te vinden.
Op het eind bleken we toch nog te hoog te zitten en moesten we een stuk terug om in de rivierbedding te komen.
Ik vond op dat moment alles best maar vertikte het om weer terug te gaan, om naar beneden te gaan moesten we te grote stappen nemen en waren de richeltjes te smal, op mijn kont ben ik de berg afgekomen.
De Wave is prachtig ook de wandeling maar onderschat het niet, heb je een GPS ontvanger zou ik hem beslist meenemen.
Terug is het toch wel even anders, Rob heeft een goed orientatie vermogen en toch liepen we op een gegeven moment ook verkeerd, gelukkig hadden we dat vrij vlug door.
Het bleek dat we teveel boven in waren blijven lopen, we zijn terug gekeerd en een stuk afgedaalt, er stonden nu wel torentjes van stenen, maar deze waren niet goed te vinden.
Op het eind bleken we toch nog te hoog te zitten en moesten we een stuk terug om in de rivierbedding te komen.
Ik vond op dat moment alles best maar vertikte het om weer terug te gaan, om naar beneden te gaan moesten we te grote stappen nemen en waren de richeltjes te smal, op mijn kont ben ik de berg afgekomen.
De Wave is prachtig ook de wandeling maar onderschat het niet, heb je een GPS ontvanger zou ik hem beslist meenemen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bij het Paria Station krijg je de benodige informatie mee voor de wandeling naar de Wave. Hierop staan ook de coördinaten vermeld van de diverse tussenpunten. Heb je een GPS, zou ik die zeker meenemen en die coördinaten invoeren, zeker voor de terugweg.
Wij hebben twee keer de tocht naar de Wave gemaakt zonder GPS. Op de heenweg heb je met de aanwijzingen plus foto's geen probleem. Met name het grote "zwarte gat" (zit boven de Wave) waar je je op moet richten zie je steeds in de verte en is je herkenningspunt voor de richting die je moet lopen. Terug is het veel lastiger omdat daar nauwelijks herkenningspunten zijn. Ondanks dat wij op de heenweg steeds achterom gekeken hebben ter oriëntatie voor de terugweg, zit je toch gauw te hoog of te laag. Gelukkig zijn wij niet verdwaald en veilig teruggekomen zonder grote problemen...
Marjan
Wij hebben twee keer de tocht naar de Wave gemaakt zonder GPS. Op de heenweg heb je met de aanwijzingen plus foto's geen probleem. Met name het grote "zwarte gat" (zit boven de Wave) waar je je op moet richten zie je steeds in de verte en is je herkenningspunt voor de richting die je moet lopen. Terug is het veel lastiger omdat daar nauwelijks herkenningspunten zijn. Ondanks dat wij op de heenweg steeds achterom gekeken hebben ter oriëntatie voor de terugweg, zit je toch gauw te hoog of te laag. Gelukkig zijn wij niet verdwaald en veilig teruggekomen zonder grote problemen...

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben op de heenweg foto's gemaakt van de weg terug, en ondanks dat is het toch heel lastig. Man en kids kunnen zich gelukkig goed oriënteren, dus zijn we goed gelopen. Maar op sommige plekken hebben we toch wel wat discussies gehad. Ik heb me behoorlijk in de afstand en wandeling (mul zand, veel klimmen en klauteren) vergist, maar ik heb dan ook wat beperkingen. Ondanks mijn maandenlange oefenen in de sportschool, en de vele wandelingen van te voren is mij de tocht toch tegengevallen. Voor veel mensen zal het echter geen enkel probleem opleveren. En zorg echt voor voldoende drinken! Wij hadden veel wind,waardoor we niet merkten hoe snel we aan het uitdrogen waren. (Terug bij de auto hebben we zelf al het ijswater uit de koelbox opgedronken
).
Het is het absoluut waard, dit was het mooiste wat we hebben gezien op onze vakantie, heel veel plezier!

Het is het absoluut waard, dit was het mooiste wat we hebben gezien op onze vakantie, heel veel plezier!
Spannend allemaal. Het verhaal van Racerke kon ik me nog herinneren... We hebben geen gps, maar misschien schaf ik er wel een aan. We wandelen best graag dus waarschijnlijk sowieso wel leuk om te hebben. Nog een vraag: is de heenweg zwaarder dan de terugweg? Heen misschien meer stijgen...? Of maakt dat niet uit. We willen heel vroeg vertrekken, dan zal de heenweg nog te doen zijn. Terug is een ander verhaal, dan zal het heel heet zijn. Van onze vorige vakanties (met name ons veblijf in Moab in de zomer van 2009) weten we dat dat een behoorlijke invloed heeft op de sportieve prestaties. Ik hoop dus eigenlijk dat de terugweg iets makkelijker zal zijn...
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Proficiat Felicitas ! 
Ik hoop dat wij op 1 mei evenveel geluk hebben!!

Ik hoop dat wij op 1 mei evenveel geluk hebben!!

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik kijk met spanning uit naar de email vandaag!! Wie wacht nog meer voor de Wave in augustus??
Groet, Lauren
Groet, Lauren
Ik, samen met mijn echtgenote Doockles!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wacht op een mail voor Chris/Chrisp en zijn familie die op mijn e-mail mogelijk binnenkomt.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerikakenner
Om 22.05 uur (onze tijd) vind de loting plaats. Dus we moeten nog even geduld hebben!!
Lauren
Lauren
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht 21:05 onze tijd?
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Ik dacht ook eerst 22:05, maar nu zie ik op de site van de permits een uur staan, nl. 1:02 PM Mountain Daylight Time.
Volgens mij is het dus inderdaad binnen een paar minuten dan.

Onze reisverslagen:
- Pushkin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Reuzebenieuwd voor jullie!!! 

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Krijg je ook bericht als je niet bent uitgekozen?
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerikakenner
Arizona doet toch niet mee met de zomertijd. Is het dan niet pas om 22.05 uur??Doockles schreef:Ik dacht ook eerst 22:05, maar nu zie ik op de site van de permits een uur staan, nl. 1:02 PM Mountain Daylight Time.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ja, wij kregen vorig jaar netjes een emailbericht dat we niet tot de gelukkigen behoorden, gelukkig hadden we met de lotery ter plaatsen meer geluk.Grandu schreef:Krijg je ook bericht als je niet bent uitgekozen?
Derk
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En als het lang duurt is dat een goed teken. Normaal gaan de sorry berichten rapper dan de proficiat berichten.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerikakenner
Het is nu maandag 06.37 uur en ik heb nog steeds geen email ontvangen. Jullie?
Lauren
Lauren
Ook nog altijd niets ontvangen hier.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 664 Weergaves