Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We're back!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jaqueline,

Ik lees dat je zo'n last van jet-lag hebt. Daar heb ik ook erg last van gehad. Ik sliep een week nadat ik terug was nog maar een paar uur per nacht. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me melatonine voorgeschreven.
Dat heeft me geweldig geholpen, ik sliep meteen de hele nacht weer door en zat ook weer in het goede ritme Ik had maar een lichte dosis nodig.

Misschien is dit ook een oplossing voor jou ?

Groetjes Marjon (en slaap lekker) :D
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Olaf,

Ik ben Jacqueline een keer voor (maar die slaapt nu misschien wel met de melatonine van Marjon :wink: ) ...

Wij hadden voor de opslag van de foto's een X-drive gekocht. Dat is een kastje dat ongeveer net zo groot is als een digitaal fototoestel, waarin je alle soorten geheugenkaarten kan stoppen. Het kastje heeft een opslagcapaciteit van 40 GB. Voldoende dus voor veel foto's.
Heeft trouwens perfect gewerkt, want waar je ook bent (in the middle of nowhere) je kunt altijd even je volle geheugenkaart legen. Ik vond het erg handig.

Groeten
Wendy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

PeeJay schreef: :shock: 5000 fotos in 4 weken???? Als jij dus 6 uur per dag hebt geslapen, blijven er 504 uur over om 5000 fotos te maken dat is dus bijna 10 per uur, oftewel elke 6 minuten 1 foto.... :shock:
Heb jij soms Japans bloed ?? :mrgreen:
Nee geen Japans bloed volgens mij, maar wel allerlei andere soorten..... heeft een vrij unieke samenstelling opgeleverd volgens mij :stupid:

Misschien nog even een toevoeging, om de algemene verbazing te verminderen: ik heb ongeveer 80% van de foto's driedubbel geschoten. Er zit een optie op mijn camera die tegelijkertijd 3 foto's maakt, waarbij 1 foto wordt gemaakt volgens je manueel gekozen instellingen en de andere foto elk met 1 stop correctie in het diafragma (resp. 1 omhoog en 1 omlaag). Omdat ik nog redelijk beginnende ben, ik heb juist een aantal cursussen gedaan, ben ik nog heel onzeker, en de foto's op het schermpje van de camera kun je vaak heel slecht zien door zonlicht. Daarnaast komen de kleuren ook niet overeen met de afdruk. Ik kies daarom het zekere voor het onzekere. Liever teveel foto's dan te weinig.
Ebelix schreef:Dat zijn wel erg veel foto's. Breng je ze allemaal mee bij de komende meeting in Ijsselstein. :P
Nee, ik was niet van plan om ze mee te nemen, want dat gaat onmogelijk lukken. Waarschijnlijk ben ik nog wel even bezig om ze te selecteren, en daarnaast heb ik ook nog 1000-en-1 andere dingen te doen.
ovries schreef:Op wat voor manier heb je die foto's bewaard? Of heb je die onderweg op een cd laten zetten?
Ik ben in het gelukkige bezit van een flashtrax alias phototainer alias smartdisk van 40GB. Elke avond deed ik mijn Microdrive van 1 GB (waar ik zo'n 500 foto's mee kan maken in een hele goede resolutie) daarnaartoe kopiëren, en dan kon ik de volgende dag weer rustig verder fotograferen. Het voordeel van dit apparaat is dat het een klein beeldschermpje heeft, waardoor je meteen kunt controleren of de kopie goed gegaan is en je kunt ook eventueel de foto's bekijken. Het schermpje is 7" ongeveer, dus dat is al veel groter dan het schermpje op de camera (Ik heb overigens een Fuji S602 waarover ik zeer tevreden ben). Als je hem aansluit op de computer functioneert hij gewoon als een externe harde schijf, heel handig. Je kunt het apparaat trouwens ook gebruiken als een MP-3 speler, maar de batterij gaat maar 3 uur mee, en een extra batterij is ook nog een investering. Het apparaat is best duur, maar wel zijn geld waard (mijn mening).
vana schreef:Ik lees dat je zo'n last van jet-lag hebt. Daar heb ik ook erg last van gehad. Ik sliep een week nadat ik terug was nog maar een paar uur per nacht. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me melatonine voorgeschreven.
Dat heeft me geweldig geholpen, ik sliep meteen de hele nacht weer door en zat ook weer in het goede ritme Ik had maar een lichte dosis nodig.

Misschien is dit ook een oplossing voor jou ?
Hé Marjon, daar heb ik wel al eens eerder iets over gelezen, maar ik was er nog niet opgekomen om dat aan mijn huisarts te vragen. Maar als ik na vannacht nog zo'n problemen heb, is het misschien wel een goed idee! Bedankt voor de tip.

En trouwens René en Bart: bedankt voor de tips over de programma's. Ik ga eens op zoek op internet om te kijken of ik ze ergens kan bekijken. Ik heb me er tot nu toe nog nooit mee bezig gehouden, dus ik moet me er nog even in verdiepen. Ik ben trouwens niet van plan om de foto's echt te gaan bewerken, maar ik wil wel wat kleine technische foutjes corrigeren. Ik heb namelijk last gehad van een vlekje op de lens (denk ik :?: ) en dat zie je op sommige foto's, en dat wil ik wel graag eruit halen, want dat strookt niet met de werkelijkheid. Maar ik ben niet van plan om ze echt veel te verfraaien, gewoon puur natuur.

Groetjes,
Jacqueline
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef:Ik heb namelijk last gehad van een vlekje op de lens (denk ik :?: ) en dat zie je op sommige foto's, en dat wil ik wel graag eruit halen, want dat strookt niet met de werkelijkheid.
Groetjes,
Jacqueline
Hoi Jacqueline,

Als het werkelijk een vlekje is zou ik er mee teruggaan naar diegene waar je hem gekocht heb, zeker als het nog een redelijk nieuw toestel is.
Gr.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Hoi Jacqueline,

Als het werkelijk een vlekje is zou ik er mee teruggaan naar diegene waar je hem gekocht heb, zeker als het nog een redelijk nieuw toestel is.
Gr.
Rob
Reken maar! Dat was ik inderdaad ook van plan. Het toestel is van vorig jaar augustus, dus wel al ouder dan 1 jaar, maar ik heb hem gekocht in Duitsland (ik woon vlakbij de Duitse grens) en daar is de garantie standaard 2 jaar. Het staat op mijn to-do-lijstje voor deze week.

Maar goed, daar krijg ik geen nieuwe foto's mee, dus ik zal er toch iets op moeten vinden! Vandaar dat ik toch wil gaan corrigeren, maar eigenlijk druist tegen mijn principes in en houd ik liever alles puur natuur.

Groetjes,
Jacqueline
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Jasmino schreef:... Er zit een optie op mijn camera die tegelijkertijd 3 foto's maakt, ...
Ooooooh nee, dan ben je niet echt foto-schiet-graag als je 'maar' 1 per 20 minuten schiet, 4 weken lang... :lol:

Het zullen zeker mooie fotos zijn, ben benieuwd.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Jasmino schreef: En trouwens René en Bart: bedankt voor de tips over de programma's. Ik ga eens op zoek op internet om te kijken of ik ze ergens kan bekijken. Ik heb me er tot nu toe nog nooit mee bezig gehouden, dus ik moet me er nog even in verdiepen. Ik ben trouwens niet van plan om de foto's echt te gaan bewerken, maar ik wil wel wat kleine technische foutjes corrigeren. Ik heb namelijk last gehad van een vlekje op de lens (denk ik :?: ) en dat zie je op sommige foto's, en dat wil ik wel graag eruit halen, want dat strookt niet met de werkelijkheid. Maar ik ben niet van plan om ze echt veel te verfraaien, gewoon puur natuur.

Groetjes,
Jacqueline
Je moet dit foto- c.q. videobewerken ook meer zien als de foto's in een diashow laten voorbij komen met muziek eronder. Het leuke van met name de laatste twee programma's is dan dat je de foto's c.q. videobeelden dan ook op de maat van de muziek kunt laten lopen, je krijgt dan een behoorlijk gelikte film, in dit geval van stilstaande beelden. In die programma's heb je ook de mogelijkheid om verschillende overgangen (transitions) naar de volgende foto te maken, wat weer een leuk effect geeft. Met name de "cross disolve" een zachte overgang, waarbij de ene foto in de andere overgaat is erg mooi.
Maar dit soort video-maak-programma's zijn wel tijdsintensief. Je moet er echt voor gaan zitten om een filmpje in elkaar te zetten. Zo zijn we met onze film van 25 minuten uiteindelijk 2 maanden beziggeweest :shock:
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Bij Windows XP wordt standaard Windows Movie Maker geleverd waar je eenvoudig een foto diashow en een filmpje kan maken met muziek eronder. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar mijn broer is er heel handig mee, het ziet er ook heel leuk uit. Dus ik ga er ook zeker aan beginnen. Groetjes Antoinette
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Een heel erg leuk verslag Jacqueline. Ook erg leuk om te lezen dat je al weer met de volgende trip bezig bent. Orlando is inderdaad heerlijk om te relaxen en uiteraard zijn de pretparken natuurlijk fantastisch.

Wat het golfen betreft ben ik helemaal verliefd op Scotsdale, in Orlando en directe omgeving heb ik (helaas) geen ervaring maar de banen zullen er zeker wel zijn.
I love NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef:Maar goed, daar krijg ik geen nieuwe foto's mee
Groetjes,
Jacqueline
Misschien nog een keer terug :?: zo heb je in ieder geval een reden.
:wink: Gr.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Misschien nog een keer terug :?: zo heb je in ieder geval een reden. :wink: Gr.Rob
Reken maar, dat we teruggaan! Zo vaak mogelijk, al moet ik natuurlijk wel compromissen sluiten, want ik ben niet alleen. Ik wil de volgende keer wel graag weer iets anders zien.

Overigens zijn de foto's over het algemeen erg mooi, gelukkig is het vlekje niet op alle foto's zichtbaar. Alleen bij de foto's met een strakblauwe lucht of een hele effen achtergrond, kun je het zien. Het is niet donker, maar heel licht.

De volgende reis gaat waarschijnlijk naar Florida, om even de pretparken te scoren die we dit jaar hebben gemist :P en ook omdat Peter er heel graag nog eens naar toe wil. Daarna gaan we waarschijnlijk terug naar Californië, voor Death Valley en Yosemite, Highway 1 en ook weer de pretparken natuurlijk!

Groetjes,
Jacqueline
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

wendyjol schreef:Hoi Olaf,

Ik ben Jacqueline een keer voor (maar die slaapt nu misschien wel met de melatonine van Marjon :wink: ) ...

Wij hadden voor de opslag van de foto's een X-drive gekocht. Dat is een kastje dat ongeveer net zo groot is als een digitaal fototoestel, waarin je alle soorten geheugenkaarten kan stoppen. Het kastje heeft een opslagcapaciteit van 40 GB. Voldoende dus voor veel foto's.
Heeft trouwens perfect gewerkt, want waar je ook bent (in the middle of nowhere) je kunt altijd even je volle geheugenkaart legen. Ik vond het erg handig.

Groeten
Wendy
Hoi Wendy,

Zou je mij (en misschien anderen ook wel) van wat meer informatie kunnen voorzien? Ik doel hierbij op merk, en eventuele website waar dit apparaat te koop is?

Is het mogelijk om via een adapter de accu (of batterijen) op 110 Volt op te laden?

Jasmino schreef: Ik ben in het gelukkige bezit van een flashtrax alias phototainer alias smartdisk van 40GB. Elke avond deed ik mijn Microdrive van 1 GB (waar ik zo'n 500 foto's mee kan maken in een hele goede resolutie) daarnaartoe kopiëren, en dan kon ik de volgende dag weer rustig verder fotograferen. Het voordeel van dit apparaat is dat het een klein beeldschermpje heeft, waardoor je meteen kunt controleren of de kopie goed gegaan is en je kunt ook eventueel de foto's bekijken. Het schermpje is 7" ongeveer, dus dat is al veel groter dan het schermpje op de camera (Ik heb overigens een Fuji S602 waarover ik zeer tevreden ben). Als je hem aansluit op de computer functioneert hij gewoon als een externe harde schijf, heel handig. Je kunt het apparaat trouwens ook gebruiken als een MP-3 speler, maar de batterij gaat maar 3 uur mee, en een extra batterij is ook nog een investering. Het apparaat is best duur, maar wel zijn geld waard (mijn mening).
Hoi Jasmino,

Zou jij de info ook kunnen verschaffen??

Beide alvast hartelijk bedankt.

Groeten
Olaf
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

ovries schreef:Zou je mij (en misschien anderen ook wel) van wat meer informatie kunnen voorzien? Ik doel hierbij op merk, en eventuele website waar dit apparaat te koop is?

Is het mogelijk om via een adapter de accu (of batterijen) op 110 Volt op te laden?
Hoi Olaf,

Het is een apparaat dat wordt verkocht onder verschillende merknamen. Het meest gebruikt in Nederland is Flashtrax, maar hij staat ook bekend als de Phototainer en de Smartdisk.

Ik heb hem gekocht bij Kamera Express in Capelle aan de IJssel, dat is voor foto-apparatuur en accessoires een goed adres in Nederland, want ze hebben steengoede prijzen. Het is wel een soort van groothandel formule, want ze geven geen advies en ze maken ook geen verpakkingen open om iets te laten zien, maar je kunt er als gewone consument wel kopen, ook via de website. Als je besluit om daar iets te kopen, moet je dus vantevoren weten wat je hebben wilt. Dit is de website:
http://www.kamera-express.nl/shop.asp?s ... 9&merk=124

Groetjes,
Jacqueline
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer