PeeJay schreef: 
5000 fotos in 4 weken???? Als jij dus 6 uur per dag hebt geslapen, blijven er 504 uur over om 5000 fotos te maken dat is dus bijna 10 per uur, oftewel elke 6 minuten 1 foto....
Heb jij soms Japans bloed ??
Nee geen Japans bloed volgens mij, maar wel allerlei andere soorten..... heeft een vrij unieke samenstelling opgeleverd volgens mij :stupid:
Misschien nog even een toevoeging, om de algemene verbazing te verminderen: ik heb ongeveer 80% van de foto's driedubbel geschoten. Er zit een optie op mijn camera die tegelijkertijd 3 foto's maakt, waarbij 1 foto wordt gemaakt volgens je manueel gekozen instellingen en de andere foto elk met 1 stop correctie in het diafragma (resp. 1 omhoog en 1 omlaag). Omdat ik nog redelijk beginnende ben, ik heb juist een aantal cursussen gedaan, ben ik nog heel onzeker, en de foto's op het schermpje van de camera kun je vaak heel slecht zien door zonlicht. Daarnaast komen de kleuren ook niet overeen met de afdruk. Ik kies daarom het zekere voor het onzekere. Liever teveel foto's dan te weinig.
Ebelix schreef:Dat zijn wel erg veel foto's. Breng je ze allemaal mee bij de komende meeting in Ijsselstein.

Nee, ik was niet van plan om ze mee te nemen, want dat gaat onmogelijk lukken. Waarschijnlijk ben ik nog wel even bezig om ze te selecteren, en daarnaast heb ik ook nog 1000-en-1 andere dingen te doen.
ovries schreef:Op wat voor manier heb je die foto's bewaard? Of heb je die onderweg op een cd laten zetten?
Ik ben in het gelukkige bezit van een flashtrax alias phototainer alias smartdisk van 40GB. Elke avond deed ik mijn Microdrive van 1 GB (waar ik zo'n 500 foto's mee kan maken in een hele goede resolutie) daarnaartoe kopiëren, en dan kon ik de volgende dag weer rustig verder fotograferen. Het voordeel van dit apparaat is dat het een klein beeldschermpje heeft, waardoor je meteen kunt controleren of de kopie goed gegaan is en je kunt ook eventueel de foto's bekijken. Het schermpje is 7" ongeveer, dus dat is al veel groter dan het schermpje op de camera (Ik heb overigens een Fuji S602 waarover ik zeer tevreden ben). Als je hem aansluit op de computer functioneert hij gewoon als een externe harde schijf, heel handig. Je kunt het apparaat trouwens ook gebruiken als een MP-3 speler, maar de batterij gaat maar 3 uur mee, en een extra batterij is ook nog een investering. Het apparaat is best duur, maar wel zijn geld waard (mijn mening).
vana schreef:Ik lees dat je zo'n last van jet-lag hebt. Daar heb ik ook erg last van gehad. Ik sliep een week nadat ik terug was nog maar een paar uur per nacht. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft me melatonine voorgeschreven.
Dat heeft me geweldig geholpen, ik sliep meteen de hele nacht weer door en zat ook weer in het goede ritme Ik had maar een lichte dosis nodig.
Misschien is dit ook een oplossing voor jou ?
Hé Marjon, daar heb ik wel al eens eerder iets over gelezen, maar ik was er nog niet opgekomen om dat aan mijn huisarts te vragen. Maar als ik na vannacht nog zo'n problemen heb, is het misschien wel een goed idee! Bedankt voor de tip.
En trouwens René en Bart: bedankt voor de tips over de programma's. Ik ga eens op zoek op internet om te kijken of ik ze ergens kan bekijken. Ik heb me er tot nu toe nog nooit mee bezig gehouden, dus ik moet me er nog even in verdiepen. Ik ben trouwens niet van plan om de foto's echt te gaan bewerken, maar ik wil wel wat kleine technische foutjes corrigeren. Ik heb namelijk last gehad van een vlekje op de lens (denk ik

) en dat zie je op sommige foto's, en dat wil ik wel graag eruit halen, want dat strookt niet met de werkelijkheid. Maar ik ben niet van plan om ze echt veel te verfraaien, gewoon puur natuur.
Groetjes,
Jacqueline