Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachtingen duur - waar boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overnachtingen duur - waar boeken?

Bericht door Tantelotje »

My two cents:
wij kiezen juist ook zo vaak mogelijk voor om juist niet in een keten hotel te overnachten. Dat kan of past niet altijd omdat er niet altijd veel keuze is, maar ik vind juist die niet 'standaard' overnachtingen leuk en dat is zeker niet altijd duurder.
Bovendien zoals Marianne zegt, heb je al wel een aantal overnachtingen nodig om genoeg punten te hebben voor kortingen en/of gratis overnachtingen.
Uit gemak boeken wij bijna alles via Booking.com. En ik weet dat er ook andere ervaringen zijn, maar: ik zie zeldzaam dat de Booking prijs duurder is dan rechtstreeks bij de accommodatie.
Misschien is bijvoorbeeld Hotels.com een idee. Dan heb je toch veel keuze maar na 10 nachten heb je al een gratis nacht.

Tot nu toe heeft bij ons altijd het beste gewerkt om zo vroeg mogelijk te boeken. Het wordt bijna nooit goedkoper naarmate de afreisdatum nadert.
Esme1980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Esme1980 »

Dank @Tantelotje !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen recente ervaringen in het zuidwesten maar wel in Canada. Daar viel het me op dat haast in alle gevallen Booking ondanks geniuskorting lang niet altijd meer de goedkoopste is. Veelal was het via Expedia.ca of via de sites van de hotels zelf goedkoper. En soms (bijvoorbeeld Becker's Chalets bij Jasper) heeft Booking er geen contract mee. Toen wij bij voorbeeld in Jasper iets zochten had Booking alleen kamers van 400 euro of meer in de aanbieding terwijl een overnachting bij Becker's Chalet - zeer aan te bevelen - 175 euro was. Dus altijd nog even verder kijken dan Booking.com. Wel gebruiken wij Booking altijd voor de reviews, vooral voor specifieke zaken als parkeermogelijkheden in steden en ontbijt e.d..

Martin
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Toen wij nog veel roadtrips maakten, keken we eerst altijd globaal in een plaats welk hotel ons leuk/goed/schoon, etc leek (meestal keken we alleen bij de keten hotels, met een voorkeur voor IHG, Choice en Best Western. Hier staat ook meestal een prijs indicatie voor de verschillende Booking sites, zoals hotels.com/booking/expedia etc.. Stap 2 voor ons was kijken op Booking.com (meestal staat hier ook de prijs aangegeven incl. Tax, wat het vergelijken makkelijk maakt). Daarna vergeleken we deze prijs met de prijs via de app van de keten, met gebruik making van de boekingscodes/AAA/AARP kortingen.

Meestal bleek het dan het goedkoopst te zijn om via de app direct bij het hotel te boeken (even los van het sparen van punten voor gratis overnachtingen), maar ik weet niet hoe dit is met independent hotels/motels etc.

Net als bij autohuur is het een spel om per hotel de beste prijs te vinden, maar de app is meestal het goedkoopst.
Moet wel zeggen dat wij nooit van te voren boekten, tenzij event of speciale locatie, maar op de bonnefooi reisden.

Voordeel als je binnen een keten blijft, je redelijk snel punten spaart, ook met acties, voor gratis overnachtingen. :thumbup:
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

Rio Las Vegas is spotgoedkoop zonder resort fees met de LVA bon.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Soms loont het ook de moeite om op Maps te zoeken naar hotels/accommodaties. Op deze manier kom je ook de verblijven tegen die niet op Booking/Expedia of Airbnb staan. Vaak voor prima prijzen. Wij maken voor elke reis een Excel met een overzicht per dag en in welke hotels wij slapen. Daar zetten we ook de prijzen bij. Is het met ontbijt, keuken etc.. Onderaan de streep pakken we een gemiddelde per nacht. Het kan soms voorkomen dat een accommodatie duur is maar dat het gemiddelde alsnog stabiel blijft. Zo hadden we vorig jaar een hotel midden in Yellowstone. Enorm duur maar vervolgens zaten we een paar nachten in goedkopere cabins en dan valt het gemiddeld wel weer mee.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Ik ben dit keer met alles echt goedkoper uitgekomen bij Agoda en het betreft te gaan om 14 boekingen voor aankomende september en 2027.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Elendan »

@Resetovic als je een Revolut kaart hebt loont het ook eens om daar bij de stays te kijken. Ik heb nu voor aankomende reis in oktober alleen nog maar Agoda en Revolut boekingen vanwege de lage prijzen.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik weet dat het in het hoogseizoen heel anders uitkomt, maar voor ons, twee personen die laagseizoen reizen is het meestal het goedkoopste om de dag van te voren iets te zoeken, of dezelfde dag. Dat werkt natuurlijk niet met de strakke van uur tot uur schema’s, maar als je niet te nerveus bent om af en toe ergens te slapen wat je niet zelf hebt uitgekozen in de planning werkt het prima.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Elendan Dank voor de tip, even snel is gekeken en lijkt in mijn geval iets duur in vergelijking met mijn Platinum status bij Agoda.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Elendan »

@Resetovic ik heb ook platinum status bij Agoda, maar de prijzen wisselen echt per dag/week. Volgende keer kan het zo maar anders zijn.

Ik kijk tegenwoordig als het ver van te voren is bij Booking, die heeft dan soms nog aanbiedingen. Agoda en Revolut worden interessanter naar mate de reis dichterbij komt. Expedia is sporadisch de goedkoopste en rechtstreeks bij de hotels ben ik vrijwel altijd het duurste uit.
Airbnb gebruik ik als ik niets betaalbaars kan vinden.

Ben nu bezig voor aug/sep 2027 Washington State valt dat even tegen. Maar ik ben nog erg vroeg, veel hotels zijn zelfs rechtstreeks nog niet te boeken :lol: .
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer