Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandeluitrusting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wandeluitrusting

Bericht door Felicitas »

Wij hebben veel gewandeld in Amerika, ook in de zomer bij hoge temperaturen. Ik nam dan 500 ml water per (geschat) uur wandelen mee. Mijn man nog meer. Dus als we de hele dag gingen wandelen was dat inderdaad vier liter per persoon. Dat lijkt veel en in Europa drinken we nooit zoveel als we een dag wandelen. Maar daar wel.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij normaal weer, halve liter per uur. Als het heet is, een liter per uur. Per persoon natuurlijk.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

munez schreef:
14 jun 2022, 18:55
Dat was mijn vergelijking... :D Dat een camelbak makkelijker loopt dan een gewone rugzak vol plastieken flesjes... :D En beter voor het milieu! :thumbup:
Maar je vult die camelbak in USA toch ook met water dat je in een fles (of meer) koopt? En dus niet met kraanwater? En dus kost het evenveel plastic alleen je gooit het (waarschijnlijk) op een andere plek in de prullenbak
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik doe gewoon kraanwater in mijn waterzak hoor! En extra water met electrolytes in een Nalgene fles.

Vorige maand hebben wij een hike van 12 km gedaan (met iets van 1335 hoogtemeters klimmen), van de Colorado River (Pipe Creek Beach) via de Bright Angel Trail naar de South Rim. Het was niet al te warm die dag (daar boften wij enorm mee!), en ik heb 3 1/2 liter gedronken over de 6 1/4 uur (inclusief pauzes) die we onderweg waren. Ik vind het ideaal om zo'n waterzak met slang te gebruiken, want je drinkt regelmatiger dan als je telkens een fles uit je rugzak moet sleuren. Desondanks had ik eigenlijk nog meer moeten drinken, want ik voelde op een gegeven moment toch zo'n "uitdrogingshoofdpijn" opkomen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Wij plannen nu op 2 literflessen water en 1 fles gatorade p.p. (ca 800 ml) voor onze hike van 21 km.
Hier bovenop neem ik een waterfilter mee (sawyer +chlorine druppels ), zo kan ik op de route mijn water bijvullen en hoef ik niet de geschatte 5 liter per persoon mee te dragen.

Let op dat dit natuurlijk alleen werkt als je van plan bent om hikes te doen in gebieden met stromend water langs de route.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad ergens tussen de 0,5 en 1 liter per uur. Per persoon. En Gatorade. Dat hebben we pas 2 vakanties geleden 'ontdekt', maar het is geweldig!

@kwarktaart Snap best dat het veel dragen is en dat tieners daar geen zin in hebben. Maar uitdrogingshoofdpijn (of erger!) is nog veel vervelender! Juist om die reden hebben wij altijd twee rugzakken. Het zou best in 1 passen, maar dit draagt (en verdeelt) fijner.

En voor écht korte wandelingen, waarbij je niet eens echt je rugzak ofzo nodig hebt, hebben we zo'n slinger die je over je schouder draagt en waar een waterfles in past. Kan makkelijker zijn dan een rugzak of een fles in de hand houden. Maar dat zijn dan wel de echt korte wandelingetjes waarbij je wel moet drinken. Zoals Zabriski point ofzo.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dutchess schreef:
15 jun 2022, 04:33
Ik doe gewoon kraanwater in mijn waterzak hoor! En extra water met electrolytes in een Nalgene fles.
Hoe krijg je het weg. In veel gevallen smaakt het naar zwembad :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

kwarktaart schreef:
14 jun 2022, 19:57
@Mrvanilla ik heb dit nog nooit gezien (sorry, ben nog een leek), maar deze zomer gaan we met ons gezin van vijf aardig wat wandelen op warme dagen en ik maak me eigenlijk een beetje zorgen over hoeveel water we mee moeten nemen. Ik lees vier liter per persoon per dag.
Is wat jij gebruikt ideaal voor ons allemaal (ook mijn zoons tussen de 11 en 17) of zijn er andere opties?
Het hangt echt af hoe lang je gaat wandelen hoor. Die vier liter is per dag, niet per se per hike. Het voordeel van zo'n waterzak is dat het gewicht fijn is verdeeld. Je kunt er twee meenemen (beide ouders) en dan heb je zes liter (1,5 pp). Als je dan de kids nog beide 1L water in een fles laat dragen en bv een flesje Gatorade, dan zit je wel goed (behalve als je in Arizona met 38 graden gaat wandelen, maar dat is sowieso niet verstandig - ga dan vroeg op pad of vroeg in de avond).

Ik gebruik als losse waterfles de softflasks van Salomon, die kun je mooi opvouwen na gebruik.
61PGXU8cgZL._AC_SY879_.jpg
salomon-soft-flask-std-28-drinkfles-detail-5.jpeg
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij kopen aan het begin van de vakantie flessen water Gatorade. De flessen water vullen we bij met kraanwater - wat vaak heel goed te drinken is. Met twee flesjes aan de buitenkant van de rugzak kun je er gemakkelijk bij.
Als ik het goed zie zullen jullie alleen in Yosemite wandelen. Het kan daar warm zijn maar niet zo erg als op sommige andere plaatsen in het zuidwesten. Als je aangeeft welke wandelingen je op het oog hebt kunnen we wel aangeven op welke hoeveelheden je moet rekenen. En zeker iedereen zijn eigen spullen laten dragen!

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

In Yosemite staat bij aanvang van de trails een bord met daarop de aanbevolen hoeveelheid water per persoon. Ik geloof, uit mijn hoofd, dat de wandeling naar de Vernall Falls iets van 4 liter p.p. was. Hier hadden de kinderen een eigen rugzak met wat halve liter flesjes water. Wij droegen uiteraard meer.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
munez
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door munez »

Veel zal ook afhangen van de periode wanneer er gereisd wordt. Ik lees dat bijvoorbeeld Utah een gemiddelde temperatuur van 14° heeft in oktober terwijl dit in Arizona nog 30°is... Los van het tijdsverschil besef ik nu dat er ook wel rekening moet gehouden worden met de klimaatsverschillen. Dat zal dan ook wel een invloed hebben op de inhoud van de rugzak!

Ik weet nog dat we in Yosemite (1200m hoogte) plots een dikke trui moesten aantrekken in de middag, terwijl we daags voordien nog zaten te puffen in Death Valley (-86m) bij 50°... :lol:
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Wij gaan wandelen in Yosemite Park en Joshua Tree N.P. Ook in Alabama Hills en bij Mono Lake, maar dat is allemaal erg kort lijkt het. Ook willen we wat punten bij Death Valley verkennen, dat zal in vooravond zijn en in de vroege ochtend. We reizen tussen half juli en eerste week augustus.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

:offtopic:
Zelfs voor de rijen op Schiphol raden ze aan om water mee te nemen :lol:

Trek makkelijke schoenen aan
Omdat wachten niet te voorkomen is in deze drukke tijden, raden we je aan lekker zittende kleding en makkelijke schoenen aan te trekken. Wanneer je buiten in de rij komt te staan, is het fijn als je een jas aan hebt. Zodra je naar binnen opschuift in de rij, raden we je trouwens aan om je jas alvast uit te trekken. Dit scheelt weer bij de securitycontrole. En neem gerust een flesje water mee. Je drinken hoef je niet weg te gooien voor securitycontrole, dus je kan je flesje (max. 500ml) gewoon bij je houden.

https://www.schiphol.nl/nl/blog/ga-goed ... c48ef10f5e
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

:offtopic: Ik begrijp dat er de kans bestaat dat 30% van de reizigers op Schiphol deze zomer zeer goede wandeluitrusting nodig is, want vliegen gaat het niet worden…. :?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Toevallig hebben wij vandaag wat korte hikes in Death Valley gedaan. Mesquite sandunes, mosaic canyon en Darwin falls. Bij elke hike dronken we can te voren een halve liter water. Met hiken 1,5 liter mee (met zijn tweeën) en bij de auto weer drinken. Bij elke wandeling waren we 1 tot 1.5 uur onderweg.
Voor de wandelingen de komende weken hangt het er vanaf hoeveel riviertjes e.d. we tegenkomen. Wij hebben altijd een waterfilter mee, maar dat is niet voor iedereen een zinnige optie.
Wij hebben zelf allemaal waterzakjen met een drinkslang, die in onze rugzakken hangen. Camelback, Osprey e.d., maar Decathlon heeft ook dit soort dingen. Onze dochter liep op 6 jarige leeftijd gewoon met een rugzakje met 1 liter water.
Wij hebben ook altijd een ehbo setje bij ons. Ook bij de korte wandelingen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

https://nypost.com/2022/06/16/retired-m ... -qkGk7OaNM

Echt, neem het genoeg water verhaal serieus.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

En genoeg benzine!
Groetjes,
Daniel
MaGiL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaGiL »

WeernaardeVS schreef:
21 jun 2022, 02:35
Wij hebben altijd een waterfilter mee, maar dat is niet voor iedereen een zinnige optie.
Dit inderdaad. Op langere wandelingen nemen wij ook altijd een filter mee en wat Hadex druppels.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer