Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley zelf rijden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lennart
Amerika-ontdekker

Re: Monument Valley zelf rijden

Bericht door Lennart »

Ik heb het park vandaag bezocht. De weg was met een gewone personenauto zeer toegankelijk en prima te doen. Het viel mij alles mee.
munez
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door munez »

Dank je wel voor de info! Dat is de bevestiging waar ik al eventjes naar zat te wachten! Nu enkel nog hopen op mooi weer en we kunnen er in oktober ook aan beginnen!!!
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Het is nog geen oktober… Ik zou toch tegen die tijd eerst zelf kijken hoe het er bij ligt en of het geregend heeft.
beautiful freak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beautiful freak »

Dag iedereen,

In augustus passeren wij (manlief en 2 kinderen 12 en 11jaar) voor een nachtje in Monument Valley voor onze rondrit.
Ik heb al verschillende gesprekken gelezen op dit forum maar ik ben er nog niet uit.

* Een guided tour doen met één of andere organisatie in Momument Valley of zelf rijden met de huurwagen? Met andere woorden, wat is de added value van de 320 dollar die we hiervoor moeten betalen?
* Indien we een guided tour doen, bij welke organisatie en de sunrise of de sunset tour?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben hem een aantal jaren geleden zelf gereden, maar wel met een suv. Ik zou het niet met een lage auto gedaan hebben, want was toen wel heel hobbelig en je moest goed kijken waar je naar beneden ging.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@beautiful freak Ik heb geen ervaring met een tour, maar ik weet dat forumlid Kalaman dat wel heeft en er enthousiast over was. Zie hier voor zijn verslagen.
Misschien reageren er nog mensen die ervaring hebben met een tour. Ik zou er wel goed over nadenken; het is een hoop geld. Vinden de kinderen het ook leuk? Het zal je wellicht ook meer tijd kosten dan wanneer je zelf gaat rijden. Of juist minder; als je zelf rijdt heb je de tijd zelf in de hand.
Ik zou gevoelsmatig kiezen voor een sunset tour; ik denk dat de kleuren dan mooier/warmer zijn. Maar in de ochtend zal het qua temperatuur fijner zijn.
In de zomer zal het waarschijnlijk te heet zijn, maar mocht het wat minder heet zijn dan normaal, overweeg dan de Wildcat trail (zie hier voor ons verslag).

Waar overnachten jullie?

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik moet bekennen dat ik alweer een jaar of 10 niet bij Monument Valley ben geweest, maar de laatste keer gewoon zelf gereden, met een Chevrolet Trailblazer toendertijd. Was absoluut goed te doen. Wat mij opviel van de tours, was dat je gezellig in een open Jeep vreselijk stoffig zat te worden, ik zou daar zelf geen cent voor over hebben eerlijk gezegd.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Pete.Z schreef:
18 jun 2023, 13:21
Wat mij opviel van de tours, was dat je gezellig in een open Jeep vreselijk stoffig zat te worden
Dat klopt ja, hou daar rekening mee als je er toch voor kiest. Je zit helemaal onder de rode smurrie. Mensen hadden zakdoeken over hun neus en mond want het smoort als een gek. Je moet je wellicht zelfs nog omkleden als je uit die truck komt.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Wij hebben wel een tour gemaakt met
Dineh Bekeyah Tours
en geboekt via Tripadvisor. Wij hebben getwijfeld of we niet zelf zouden rijden maar dat uiteindelijk niet gedaan. We hadden een klein groepje en een fantastische gids. Toen hij onze interesse in indiaanse geschiedenis bemerkte, nam hij ruim de tijd voor zijn toelichting en onze vragen. Al met al een onvergetelijk hoogtepunt in onze reis. Dat er ondanks het droge weer toch enkele auto's weggetakeld werden, bevestigde onze keuze. Gelukkig hadden de meeste auto's geen problemen.
beautiful freak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beautiful freak »

Martin & Marianne schreef:
18 jun 2023, 10:59
Waar overnachten jullie?

Marianne
We overnachten in een yurt in Mexican Hat.

Maar we gaan opteren om er op ons eigen tempo door te rijden.
Ten eerste omdat ik net ook een rafting trip in Moab heb geboekt die ons 360 dollar zal kosten. Ons budget is niet eindeloos :roll:
Ten tweede omdat we dan in ons eigen tempo erdoor kunnen rijden zonder een gids. De kinderen hun Engels is ook (nog) niet van zo'n hoog niveau dat ze de gesprekken van de gids zullen begrijpen. Lijkt me dan voor hen (en ons) een lange 3.5h om constant te vragen: "Wat zegt hij?" :D
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Je keuze om met kinderen met de auto te gaan, kan ik begrijpen alhoewel er ook tours van 1 1/2 uur zijn en de rit in zo'n open truck ook een belevenis is. Ook je keuze voor een yurt begrijp ik als je kinderen mee hebt. Wij waren echter zeer blij met een kamer in het the View hotel. Urenlang van het uitzicht genoten vanaf ons balkon met onweer in de verte en een dubbele regenboog. Onvergetelijk.
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Wij hebben afgelopen september een 3,5 uur deluxe tour gedaan via Gouldings. Je komt ook in een gebied waar je met je eigen auto niet in kan.
Daarbij krijg je veel informatie over de cultuur en historie. Wij zaten dus in zo’n open wagen, maar ik vond de stoffigheid alleszins meevallen.
Tegen de tijd dat je weer terug gaat is dat tegen zonsondergang dus dat maak je ook nog mee. We hebben schitterende foto’s kunnen maken.
De prijs: ja is niet bepaald een koopje, maar geen moment spijt van gehad. Was één van de hoogtepunten van onze vakantie.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

We waren wel stoffig ja, maar zo erg was het nou ook weer niet. Misschien scheelde het dat we de sunset tour hadden en er maar 1 auto voor ons reed, die ook nog vast kwam te zitten in het zand en we dus eigenlijk de enigen waren. Maar we vonden het fantastisch en hadden het echt niet willen missen.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door KatyHG »

@MariskaUSA in plaats van een autorit doir de vallei, zou je ook een paardrijtocht kunnen overwegen. Dat hebben we vandaag gedaan met onze jongens van 14 en 11 jaar (die van jou is ook 11, toch?) en we hebben er volop van genoten. We hadden nooit eerder paardgereden, dus hadden bij de boekjng 'beginner' aangevinkt. De omgeving neem je tijdens het rijden helemaal in je op en je hoort geen ronkende motor. Als je er nog meer over wilt weten, kan je me een berichtje sturen.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door KatyHG »

@jeppiepruts mijn bericht aan jou over het paardrijden blijft in postvak uit staan, weet niet zeker of het verzonden is. Laat maar weten als je het niet hebt ontvangen.
Sammy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammy »

Afgelopen week ook deze route gereden, en met een Ford Explorer (high clearance, 2wd) heel goed te doen. Er stond wel een bord bij de ingang 'cars not allowed on scenic drive today', maar na navraag bij de fee booth bleek dat om gewone personenauto's te gaan en niet high clearance vehicles (SUVs). Desondanks zag ik toch een aantal normale personenauto's op de scenic drive, dus er wordt niet streng gecontroleerd. Vooral het eerste deel is steil en tricky, en zou ik persoonlijk toch niet met een normale auto willen doen (vooral weer omhoog). Rest van de loop is prima te doen.
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door zonzoeker »

Ik sluit met aan bij Sammy. Maar nog wel een aanvullende tip. Vorige week deze route gereden met een Pathfinder (2WD) alleen het laatste stuk terug (bergop + los zand) is wat tricky, een tip is om dan de SNOW-stand van je versnelling in te schakelen, deze voorkomt doorslippen in lagere versnellingen.
Dit werkt eigenlijk overal als je niet helemaal zeker bent (in deze monsoon-tijd in het zuid-westen) bij ondergelopen floodways en andere troep op de weg.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev / 2025: NY+New England
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

De scenic drive is op dit moment officieel alleen voor 4wd toegankelijk. Soms staat er iemand bij het begin te controleren. Soms niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer