Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kust boven Half Moon Bay SF wel of niet meenemen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kust boven half moon bay SF wel of niet meenemen

Bericht door PSVwally »

stegeman schreef:
15 jan 2019, 14:07
Want ik begrijp dat het kleinere bootjes zijn welke toch wel behoorlijk golven. Ben ik dan goed geïnformeerd?
Ik vond de boot bij sanctuary cruises bij monterey toch wel redelijke groot hoor. Vergelijk het met die tourboten die je vaak ook in Griekenland of Turkije ziet. Gaat wel zeker 100 man op als het echt moet.

Als je in 1e instantie gewoon achterop gaat staan/zitten heb je de minste golfslag. Ik heb gelukkig redelijke zeebenen, dat scheelt ook wel.
Wij hadden wel redelijk wat golven omdat het minder weer was, maar de dag erop naar Alcatraz was het zelfs in de baai beduidend heftiger (iig de heenweg).
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kust boven Half Moon Bay SF wel of niet meenemen?

Bericht door stegeman »

Maar wat zijn dan wel de niet toeristische mooie stops. Want daar houden wij wel van.
En oei alacatrAz kunnen we dus ook al ziek aankomen :shock: . Wel kort stukje dus hooelijk valt het mee
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Pete.Z schreef:
29 mei 2019, 12:47
Ik zal wel de enige zijn, ben ik bang, maar die 17-mile drive is gewoon een stuk betaalde tourist-trap
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens. Wij zijn er vele jaren geleden (1995) geweest, op onze eerste Amerikareis, en toen vonden we het al zonde van het geld. Best mooi, maar niet spectaculair.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Neem jullie reactie serieus in overweging. Het wordt of de 17mile drive dan toch of we gaan via big basin np een wandeling doen en dan naar Pescadero en verder naar beneden tm Monterey. Of evt direct kust en daar langs blijven rijden en stoppen.
We gaan nog eea bekijken hiervan als we thuis zijn. Staan momenteel de rest van de junimaand nog heerlijk op de camping in Ommen. Daarna 2 maand de tijd om beslissingen te nemen wat planning betreft. En uiteraard. Lastminute kan het ook maar zo weer anders worden natuurlijk.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

stegeman schreef:
29 mei 2019, 16:47
Maar wat zijn dan wel de niet toeristische mooie stops.
Bean Hollow vond ik super mooi en ook Pfeiffer Beach. Er was daar ook veel minder volk dan in Monterey.

Als jullie geen kinderen hebben en niets met kermissen hebben dan zou ik Santa Cruz voorbijrijden. Er is genoeg te zien tussen SF en Monterey/Big Sur.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

l@ingrid14 moet je heel eerlijk zeggen dat ik jouw zienswijze volgend Monterey gewoon rechts zou laten liggen.
Nix gemist...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik vind op zich niets mis met Monterey. Alleen is het er nogal druk.
Het stuk Pacific Grove, via Ocean View Road naar Point Pinos Lighthouse vind ik best mooi.
En zelfs de hier verguisde 17-mile drive vind ik mooi. Als ik er opnieuw in de buurt zou zijn, ging ik er weer heen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Bean Hollow en pfeifer beach stonden al op ons lijstje 👍🏼 We gaan vast veel moois zien maar ook veel moois missen. Een dag heeft helaas slechts 24u
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer