Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is deze route doenbaar of te druk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
chandler_saturn
Amerika-ontdekker

Bericht door chandler_saturn »

Persoonlijk vind ik je planning wel héél druk eerlijk gezegd.

Ik heb min of meer dezelfde route gedaan als jij twee jaar geleden, alleen heb ik er rond de 40 dagen over gedaan. Het probleem is natuurlijk dat er zovéél te zien is!

Maar persoonlijk kan ik je alleen maar aanraden om minder dingen fatsoenlijk te zien, dan véél dingen half & half. Dit geeft je een goed excuus én reden om nog eens een Amerika-reis te boeken! Maar dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken en hangt af van wat voor type reiziger je ook bent.

Wat ik ook alleen maar kan aanraden is om wel een soort van route voor te houden, maar niets al te strikt te plannen. Mijn vriendin en ik hadden toen wel een idee van wat we allemaal wilden zien, maar wij hebben eigenlijk van dag tot dag geleefd. Op voorhand stond totaal niet vast hoe lang wij in een natuurpark gingen blijven. We hebben het allemaal van de moment zelf laten afhangen. Maar als minimum kan ik je toch aanraden om minstens één volle dag ergens te blijven, wil je het park toch iets of wat kunnen ontdekken.

Uiteindelijk hebben wij op die manier ook dingen van onze lijst geschrapt, wat ons alleen maar meer zin heeft gegeven om nog eens een tocht naar ginder te maken. Maar voor ons was het op die manier een héél relaxte manier van reizen waar we ons gewoon lieten leiden door onze zin van de dag en niet door een planning.

Wat ik zéker kan aanraden is een wandeltocht naar de bodem van de grand canyon en daar te overnachten op de camping of in de lodges, om dan de volgende dag terug naar boven te keren. Een prachtige ervaring en de pracht & rust die je in de canyon zelf ervaart is niet te beschrijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer