Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hike tot bij Hollywood Sign mogelijk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hike tot bij Hollywood Sign mogelijk?

Bericht door Maartnn »

Sorry, daar had ik inderdaad overgelezen i.v.m. het parkeren bij Camp Hollywoodland. Ik zag bij je reisverslag van 2013 namelijk een wandeling vanaf Sunset Ranch. Daar had ik ook gelezen over de Batcave, lijkt me ook wel interessant!

En als ik het juist heb, is de afstand van Camp Hollywoodland tot Hollywood-sign ongeveer even groot als de afstand van Griffith Observatory tot Hollywood-sign he?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik moet je zeggen dat ik niet precies weet tot hoever je door kunt rijden over canyon drive. Ik weet dat die gast bij camp hollywood land stond. Die zei dat hij omhoog er net geen uur over deed. Daar lopen allerlei zandpadjes, misschien kan je een stuk afsnijden?

Er waren daar heel veel mensen aan het joggen. Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal vanuit Griffith Park kwamen. Maar die moeten toch ergens vandaan komen.
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Ah oké, vandaar.
Op Google Maps zie ik dat het vanaf Camp HollywoodLand maar een paar minuutjes korter is dan vanaf Griffith Observatory, maar zoals je zegt kan het misschien zijn dat er verder dan Camp Hollywoodland gereden kan worden met de auto en vervolgens daar geparkeerd worden.

In ieder geval: we plannen sowieso ook om naar Griffith te gaan, dus kan het denk ik geen kwaad om Griffith en de hike naar Hollywood-sign te combineren.

Bedankt voor de info!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij zit het verschil er ook in dat het 1e deel vanaf Griffith tot waar de wandelingen samen komen relatief vlak is. Vanuit Camp Hollywoodland heb je eerst al direct een klim. Ook vanaf de Sunset Ranch zaten er flinke stukken klimwerk in.
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Inderdaad. Na het lezen op internet denk ik ook dat het vanaf Griffith vlakker is :).
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergis je daar niet in hoor. Je moet vanaf daar even goed kijken welke paden je gaat lopen. Want je kan diverse wegen nemen. Maar als je de Mulholland Hwy loopt dan krijg je vanaf het punt waar de wandeling van de sunset ranch erbij komt echt nog een flinke klim en ook het verharde stuk van Mt Lee drive klimt goed door tot je over de rand bent. Ik kan op dit moment even niet de wandelroute op internet opzoeken, maar je kan met streetview op bepaalde plekken kijken zeg maar. Dan zie je hoeveel paden er lopen en hoe steil het op sommige plekken is
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer