Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat doen jullie op het vlak van eten tijdens een rondreis?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dimona
Amerika-expert

Re: Wat doen jullie op het vlak van eten tijdens een rondrei

Bericht door dimona »

hemmie schreef:Maar inderdaad, de hoeveelheden die je hier koopt zijn soms wel lastig, voorverpakte vleeswaren en kaas is meteen vrij veel. En je wil het ook niet te lang bewaren op deze manier.
Op de manier waarmee ze er Subway-broodjes mee beleggen, jaag je die verpakkingen er gemakkelijk tijdens 1 lunch door :mrgreen:

Ik vind het wel erg handig dat veel van die verpakkingen ziplock sluitingen hebben. Het wordt toch altijd wel een beetje een natte bende in zo'n koelbox, en dan is het fijn dat de levensmiddelen in ieder geval goed verpakt zitten.

Voor medicijnen kan het trouwens ook een must zijn om een koelbox te hebben. Je hoef niet persé hartje zomer in het zuidwesten te zijn om de temperatuur in de auto op te laten lopen tot boven de bewaartemperatuur van veel medicijnen.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Wij doen tijdens het rondreizen het ontbijt eigenlijk altijd in een leuk tentje in de buurt. Voor die paar dollar per persoon ga ik daar niet moeilijk voor doen. Dat geldt eigenlijk ook voor de lunch en het diner, ik vind het veel te leuk om alle restaurantjes te ontdekken.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij eten (bijna) altijd in een restaurant, we ontbijten altijd goed en slaan dan meestal de lunch over of nemen iets kleins te snacken. Ook zitten we bijna nooit in hotels waar het ontbijt inbegrepen is en als het er wel bij zit nemen we vaak een kijkje en besluiten dan alsnog naar een restaurant te gaan :D , ik vind de ontbijten die er in veel hotels geserveerd worden 9 van de 10 keer helemaal niks.
Zelf brood maken doen we nooit tijdens een Amerika vakantie, als we al een koelbox halen is het alleen om drank koud te houden.

Dineren doen we altijd in een restaurant.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het maakt denk ik veel uit of je met z'n 2-en reist, met 1 kind, of met meerdere kinderen. "Even een restaurantje binnen wippen" wordt gelijk een dagonderdeel als je met kinderen reist. Daarbij hebben veel kinderen gelijk iets in hun maag nodig als ze wakker worden. Ik vind het bovendien nogal zonde als ze allerlei lekker uitziende dingen kiezen, die na 1 hap helemaal niet zo lekker blijken te zijn. Ik stimuleer mijn kids ook bij een complimentary breakfast altijd om eerst een beetje te proberen en ook op te eten wat ze kiezen, maar er blijft toch altijd wel wat liggen. En dan heb ik nog die ene zoon die echt absurde hoeveelheden eet bij het ontbijt :roll:

In het zeldzame geval dat we met z'n 2-en reizen, is een korte stop bij Starbucks of een bij elkaar gescharreld ontbijt prima, maar met kids houd ik het toch maar bij het ontbijtbuffet.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb dit jaar geluk, bij meer dan de helft van mijn 23 overnachtingen is het ontbijt inbegrepen. De andere dagen stop ik gewoon een aan starbucks of een supermarkt ofzo. Indien ik weet dat er weinig te vinden is stop ik de dag voordien gewoon bij een supermarkt en stop ik wat dingen in de koelbox om de volgende dag te kunnen ontbijten.
Reisblog: thisisfraa.be
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Even een Hollandse opmerking.

Vorig jaar dronk ik een aantal keer koffie bij een Starbucks s'ochtends op verschillende locaties en 5 van de 10 keer was er een meisje dat steeds langskwam met mini paninis(oid) etc met de vraag of ik ze gratis wilde proberen. 8)
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij ontbijten in het hotel op het moment dat het bij de prijs in zit, zo niet dan ontbijten we bv bij Denny's. Voorheen stopte we voor de lunch nog wel eens bij bv Subway, tegenwoordig halen we brood, beleg en drinken voor onderweg. Avondeten, het is maar net waar we zin in hebben en wat er aanwezig is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

DejaVu schreef:Even een Hollandse opmerking.

Vorig jaar dronk ik een aantal keer koffie bij een Starbucks s'ochtends op verschillende locaties en 5 van de 10 keer was er een meisje dat steeds langskwam met mini paninis(oid) etc met de vraag of ik ze gratis wilde proberen. 8)

Dan vinden ze je vast heel leuk, ik heb nog nooit wat gekregen bij Starbucks..... :(
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Lekker de koelbox mee en dan ziet de inhoud er ongeveer hetzelfde uit als bij Jasmino :lol:

Tip: geen wijn in de achterbak bewaren met te hoge temperaturen. Ze ontkurken dan vanzelf :lol:
Konden zo 6 flessen weggooien, zonde!!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Pete.Z schreef:Dan vinden ze je vast heel leuk
Das is natuurlijk logisch, bij elk broodje zat ook een telefoonnummer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik denk dat het meeste wel al gezegd is, maar hier ook even onze eet-rituelen. ;-)

Als we 's morgens geen ontbijt inbegrepen hebben, eten wij altijd een boterham met nutella of charcuterie. Bij ons gaat er dus ook wel wat brood door op vakantie. Ons allereerste ontbijt probeerden we altijd bij Denny's te eten, een beetje een traditie. ;-) Om zoiets elke dag te doen, dat zou mij gewoon niet lukken om dat allemaal op te eten elke keer.
's Middags aten wij bijna altijd ergens in een park of een of andere afgelegen plek en zorgden we voor een lekker slaatje, brood en wat yoghurt. En nog wat charcuterie en nutella natuurlijk. ;-)

Wij probeerden in de supermarkt altijd charcuterie te kopen die verpakt was in een ziplock bag. De chocopot ging gewoon samen met het slaatje bovenop het ijs in de frigobox en we hebben er eigenlijk nooit water in gehad. Ook de yoghurtpotjes kunnen wel wat aan. ;-) En je drank die mag wel wat in het ijskoude smeltwater drijven. :mrgreen:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Een Lumberjack Slam bij de Denny's 's ochtends en je hoeft 3 dagen niet te eten...
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Jasmino schreef: ..verdelen de kleine ijsklontjes zich veel gemakkelijker door de hele box, waardoor de koeling niet alleen plaatselijk gebeurt.
Om effectief te te koelen is het het beste om de koudebron boven in de box te plaatsen.
Door circulatie(warme lucht stijgt op)wordt de kou dan het best benut.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:Ik vind het teveel werk om het ijs in een ziplock te doen

Ik weet niet wat jij te veel werk vindt om het ijs in een ziplockje te doen, maar bij ons is dat binnen 5 sec gebeurd (vooruit, wellicht zijn het er 10) ;) (ziplock onder zo'n ijsmachine houden - die je in het motel/hotel gratis kunt vinden - en flop, vol :) ) Maar wij kopen dan ook niet zo'n koelbox met een aftapkraantje.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Maar het wordt niet echt gewaardeerd om het ijs uit zo'n ijsmachine te gebruiken voor je koelbox, daar zijn die dingen namelijk niet voor bedoeld. Wij kopen gewoon het ijs in de supermarkt of bij een tankstation, en zo'n grote zak ga ik echt niet ompakken in een heleboel ziplocks.

Dat het ijs het best bovenin kan liggen had ik geen flauw benul van. Wij hebben tijdens 1 van onze eerste reizen ook wel eens van die zakjes gevuld en bovenop gelegd, maar ik had de indruk dat het drinken dan toch veel minder koel was dan wanneer het gewoon tussen de ijsblokjes staat.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:Maar het wordt niet echt gewaardeerd om het ijs uit zo'n ijsmachine te gebruiken voor je koelbox, daar zijn die dingen namelijk niet voor bedoeld.
Oh, dat was ik me niet eens van bewust! Niet altijd vinden wij het apparaat meteen en dan vragen we er gewoon naar (inclusief met de koelbox en zakjes in onze handen). Wijzen ze ons gewoon de weg naar het apparaat. Neem aan dat als het écht niet netjes is, dat ze daar dan wel iets van zeggen ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik wil hierbij alvast het woord "moraalridder" claimen inzake het wel of niet gebruiken van de ijsblokjesmachine van het hotel. :geek2:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

:lol: :lol:

Wij eten eigenlijk altijd gewoon wat onderweg. Het liefst een hotel met gratis ontbijt maar anders pakken we of een snelle hap voor vertrek of gaan goed uitgebreid ontbijten en slaan dan meestal de lunch over.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

:offtopic: wat is charcuterie?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer: