Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen in Canyonlands of alleen maar Arches?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat te doen in Canyonlands of alleen maar Arches?

Bericht door Martin & Marianne »

Kalaman, ik denk dat je je vergist. In het California Driver Handbook: (ik neem aan dat dit ook geldt in Utah) staat:
On Mountain Roads

When two vehicles meet on a steep road where neither vehicle can pass, the vehicle facing downhill must yield the right-of-way by backing up until the vehicle going uphill can pass. The vehicle facing downhill has the greater amount of control when backing up the hill.
Dit stond mij ook bij en klinkt mij ook logisch in de oren. Voor meer verkeerregels in Californië: zie http://apps.dmv.ca.gov/pubs/hdbk/driver ... tm?lang=en

Wist je trouwens dat je$100 boete kan krijgen in Californië als je rookt in de auto in aanwezigheid van een minderjarige. (Do not smoke at any time when a minor is in the vehicle. You can be fined up to $100.)

Martin
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik was blijkbaar inderdaad verkeerd :oops: .
Roken is geen probleem...we zijn fervente anti-rokers :wink:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Met kinderen van die leeftijd, 9 en 11, zou ik zeker gaan raften. Hebben wij ook gedaan, de kinderen vonden het geweldig en het is weer eens wat anders dan wandelen of rijden tussen de rotsen.
http://kuipertjeusa2007.wordpress.com/2 ... g-19-moab/ Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar door allerlei perikelen bij weblog die over is gegaan naar uiteindelijk wordpress, ik probeer ze er weer eens op te zetten, maar misschien heb je wat aan het verslag. Schafertrail rijden is erg leuk en mooi maar van de Schafertrail naar Moab terug is best een lang stuk hobbelen, zelfs onze 16 jarige zoon had het na een uurtje wel gehad dat gehobbel, met kinderen zou ik kortere ofroad trails doen, bijv. Long Canyon was leuk en niet zo lang, onze dagen in Moab vorig jaar. http://kuipertjeusa2007.wordpress.com/2 ... g-19-moab/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat van dat roken was één van de opvallendste regels die ik op die site zag staan. Er zijn er nog wel een paar. Als je bijvoorbeeld in Californië zonder benzine stil komt te staan, is dat niet alleen heel vervelend maar geldt dat ook nog eens als een verkeersovertreding waar een boete op staat!

Op de site van de ANWB staat een overzicht van de belangrijkste en afwijkende regels in Amerika: Eén van de regels die sommige Europeanen wel eens een boete kost, is dat je niet tegen het verkeer in mag parkeren (dus aan de rechterkant van de weg in de rijrichting moet parkeren (tenzij het een eenrichtingsweg is)
http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeni ... =BEST_P_59,

Martin
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:Eén van de regels die sommige Europeanen wel eens een boete kost, is dat je niet tegen het verkeer in mag parkeren (dus aan de rechterkant van de weg in de rijrichting moet parkeren (tenzij het een eenrichtingsweg is)
mag dat dan wel in Nederland, Martin? In België al jaren verboden...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor zover ik weet, maar ik kan dat best fout hebben :oops: , staat dat niet uitdrukkelijk verboden in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV) van de overheid. Maar misschien is het ondertussen ook in Nederland al verboden. Maar we zijn nu wel erg off-topic.

Martin
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 jun 2013, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Volgens mij gaan we nu een beetje voorbij aan de beginvraag. Wat te doen in Moab met twee kids van 9 en 11 :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ina schreef:Volgens mij gaan we nu een beetje voorbij aan de beginvraag. Wat te doen in Moab met twee kids van 9 en 11 :wink:
dat dacht ik eigenlijk ook al, Ina. Laten we de verkeersdiscussies maar afsluiten en ons opnieuw richten op de originele vraag :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En om terug naar het topic te gaan: http://www.discovermoab.com/family.htm

Martin
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik weet niet van hoeveel actie jullie of de kinderen houden, maar wij zijn eergisteren op een 4X4-tour geweest met Xtreme 4x4 Tours ( http://xtreme4x4tours.me/ ) en dat was echt heel tof!! We zijn door Hell's Revenge gereden en we gingen soms bijna verticaal de bergen op en af. De auto is door Dave zelf gebouwd en hij is echt een superchauffeur. Er reden ook mensen in jeeps en kleinere autootjes door dat gebied maar dat leek ons echt compleet onverantwoord, Dave vertelde ook dat die dingen soms wel eens omslaan. Zoek op YouTube maar eens voor de gein op 'Hell's Revenge Rollover' en dan zie je waarom je die specifieke route niet zelf moet proberen :-)

Ik was trouwens wel blij dat ik van tevoren een Primatour had ingenomen, haha. Maar verder: echt een geweldige ervaring!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben in 2004 een dagtocht gemaakt met Tag-a-long, een combinatie van een jetboat met 4x4 en ik vind het een enorme aanrader. Wij gingen eerst met de bus, en daarachter de boot, naar de launchplek waar de boot te water ging. Via het water voeren we Canyonlands in, de uitzichten onderweg zijn fantastisch! We gingen aan land bij een plek waar allemaal versteende boomstammen lagen (Petrified forest) en we zagen een prachtige anasazi ruïne. Na een halve dag gingen we aan land voor lunch, en daar werden we opgepikt door een jeep die ons via Long Canyon en een stuk White Rim Road, Shafer trail en nog een mooie arch in Dead horse point state park weer terug bracht naar Moab. Ik vond het echt fantastisch.

Let wel op, want iedereen adverteert met een route in Canyonlands, maar volgens mij is Tag-a-long het enige bedrijf met een vergunning om ook daadwerkelijk het park in te mogen met de boot en de 4x4, de andere bedrijven moeten dus officieel buiten de parkgrenzen blijven.

Het is geen goedkope dagtocht ook, maar een jeep huren is ook duur.

Ik vond trouwens Canyonlands een van de mooiste parken ooit, als je al eens bij Arches geweest bent, zou ik eerder kiezen om Arches over te slaan en Canyonlands te bezoeken. Het park staat in mijn persoonlijke top 3 van mooiste parken, samen met Yellowstone en Bryce.

Mijn foto's van die dag
Mijn reisverslag van die dag
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Lenco1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Lenco1 »

Top, iedereen bedankt voor de reacties, hier kunnen we wel wat mee! :thumbup:
Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Vandaag de Long Canyon - Shafer loop gedaan. Prachtig

Het was even spannend, begin deze week namelijk was de Shafer road nog gesloten Gisteren (woensdag 11-9) ging de road weer open.

Veel kenmerken gezien van flash floods maar verder prima te doen. De Long Canyon naar boven vond ik heftiger dan de Shafer naar benenden. Dit ging prima, versnellingsbak in de 4-low en gaan.

Vlakbij Potash was een behoorlijke plasje, een Duits stel voor ons durfde er niet doorheen. Ze waren ook met hun huurauto. Die moesten dus nog weer helemaal terug via de Shafertrail.
Aanrader ook zeker, is de korte uitstap naar de Gooseneck via White Rim road.
En voor Carlijn, Thelma & Louise Point.

Het verslag en foto's van deze mooie dag volgt snel, we lopen een beetje achter :oops:

Jeep gehuurd bij Canyonlands.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Beter :thumbup:

ik las op twitter bij een vd storm chasers dat er rond Colorado springs kans op overstromingen zijn en dat er in het noorden van Denver bij Commerce City evacuaties zijn vanwege problemen met een dam. Jullie gaan nu dus net de goede kant op.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Inderdaad! Hopelijk morgen ook. Little wild horse canyon staat op het programma en die willen we wel droog doen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer