Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplanning: tips en opmerkingen gevraagd!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Hoi Jacqueline,

Als je uit de richting van Visalia komt is dat inderdaad een mogelijkheid, de mountain road 109 kan heel goed een gravelroad zijn, ik heb die route (nog) niet gereden.
Als je geen risico wil lopen kan je nog iets verder doorrijden over de US-65 zuid dan kan je rechtstreeks de S-155 nemen richting Lake Isabella.
Je mist dan het stuk van de S-178 van Bakerfield naar Lake Isabella wat met de Kernriver meeloopt dat is zo wie zo een schitterend stukje weg.
Gr.
Rob
Rob, bedankt voor je antwoord! Ik ga gewoon voor de S178 vanuit Bakersfield, als dat zo'n mooie route is. Tenzij het te laat wordt, natuurlijk. In het donker is er toch niet zo veel te zien, toch? Ik kan dan de S155 nog in mijn achterhoofd houden. Ik zal de aanbevolen route van de routeplanner dan maar niet nemen!

Groetjes,
Jacqueline
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Dag 14: watervallen de meeste kans op een waterval met water heb je bij Hetch Hetchy Reservoir, dat is via de Big Oak Flat Entrance het park uit 1ste weg recht en daar weer het park in, omdat je route naar het zuiden gaat niet echt een goede optie maar alle andere watervallen staan waarschijnlijk droog.
HOi Rob,

Ik heb nog een vraagje (zoals je merkt ben ik op het moment heel druk met het analyseren van onze route en het verwerken van alle adviezen):

In Yosemite schrijf jij over Hetchy Reservoir, voor de (waarschijnlijk) enige kans op een waterval. Omdat ik zo van watervallen houd, wil ik hem graag opnemen in de route, maar ik zie dat het een behoorlijke omweg is, we zouden er zeker 2½ uur mee kwijt zijn.

Is die tijd echt de moeite waard? Of kunnen we die beter besteden aan Yosemite Village en Glacier Point? Ik wil ook graag nog wat korte hikes maken, en ik ben bang dat ik daar dan geen tijd meer voor heb. De hike naar taftpoint is ons aangeraden voor het mooie uitzicht op de vallei, en dat lijkt me toch ook wel spectaculair.

We rijden de Tioga Pass om het park binnen te komen op reisdag 13, en reisdag 14 hebben we de hele dag tijd voor de rest van Yosemite.
Eigenlijk wil ik dan graag het mooiste van Yosemite zien, en als dat dan geen watervallen zijn, so be it. Wat is jouw advies?

Groetjes,
Jacqueline
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jacqueline,

Als je niet meer tijd vrij kan maken zou ik het Hetch Hetchy deel overslaan het is een flinke rit waar je toch een halve dag voor nodig zal hebben vanaf je overnachtingsplaats.
Wij hebben het meegenomen op de rit richting SFO en hadden er al rekening mee gehouden in onze routeplanning, je kan er meer over lezen in ons reisverslag van 2001.
Er is in en rond Yosemite Valley meer dan genoeg te doen.
Gr.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer