Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is in en bij Moab, UT de moeite waard van een bezoek?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat is in en bij Moab, UT de moeite waard van een bezoek

Bericht door Doockles »

Bonkers, ik snapte inderdaad niet van waar die viewpoints ineens kwamen. Maar nu ik het nog eens terug lees snap ik wat je bedoelt. Het is niet altijd even simpel om te begrijpen wat mensen bedoelen met wat ze schrijven. Ik dacht dat je het over jezelf had. ;-) Maar ik denk nu niet dat je je in een hokje geduwd moet voelen hoor. Alle reacties zijn hier goed bedoeld en of ze persoonlijk op jou bedoeld zijn, denk ik niet. Maar iedereen interpreteert die natuurlijk op zijn manier.

Persoonlijk vind ik de vermelding dat je er 14 dagen kan vullen (ik had even goed een maand kunnen zeggen, het gaat om het idee ;-)) wel relevant. Zo weet de TS tenminste dat er veel te doen is, en dan kan hij naargelang zijn interesse hier rekening mee houden. Wij waren er de eerste keer 3 dagen waarvan we 2 dagen in Arches doorgebracht hebben en 1 dag in Canyonlands en Dead Horse Point. Persoonlijk had ik er liever nog een dag extra gehad, maar wij zijn dan ook fervente wandelaars. Ik ken iemand die op 1 dag Arches heeft afgehaspeld en daar ook tevreden mee was.

Ik begrijp dat je niet van plan bent om veel op voorhand te boeken, maar als ik je nog een tip mag geven: ik weet niet wanneer je in Moab plant te zijn, maar toen wij er dit jaar in juni waren, was het al máánden op voorhand heel moeilijk om nog een hotel te vinden. :? Het is een heel populaire plaats, vergis je daar niet in. Ook als je in of vlakbij andere parken wilt logeren tijdens de zomermaanden is het vaak aangeraden van iets te boeken.

Mijn tips heb ik hier eerder al gemeld, maar waarschijnlijk heb je ook wel iets aan onze reisverslagen van dit jaar en van 2010. ;-)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Beste Bonkers,

Ik ben het met Cees A eens dat als je meer dagen kunt besteden in een park of plaats je er ook meer van kunt zien. Ik spreek uit eigen ervaring dat ik de eerste rondreis van nov 2011 ook "alles" gezien heb. Kwam er thuis pas achter bij de foto's dat Bryce eigenlijk veel mooier was als ik in eerste instantie vond. Ook voor Zion en de Grand Canyon had ik teweinig tijd. Wel snel de viewpoints gedaan maar eigenlijk was dat meer rondreizen als een Japanner. ( waarbij we bedoelen ergens snel uitstappen, foto maken en 5 minuten later weer doorrijden naar het volgende hoogtepunt. )

Inmiddels heb in Zion NP bv bijelkaar 5 dagen besteed en heb nog steeds niet alles gezien wat ik daar wil zien/doen.

Voor wat betreft je vraag wat de moeite waard is bij Moab kan ik alleen aangeven wat ik mooi vond.

Ik heb in Arches anderhalve dag doorgebracht afgelopen november. Had eigenlijk ook wel een Fiery Furnace wandeling willen doen maar had niets geboekt en heb ook niet gevraagd of het kon. Heb op 1 dag Nort en South Window en Turret Arch bekeken, een aantal viewpoints, Sandstone Arch trail en Broken Arch bekeken en naar Delicate Arch geweest waarvan ik onder de indruk was en daar vervolgens anderhalf uur heb zitten kijken naar het veranderende licht op de boog. De volgende dag ben ik naar Landscape Arch gelopen en Balanced Rock bekeken en Wallstreet. Had er nog wel 2 dagen kunnen vullen maar bewaar dat voor een volgende keer. De FF wandeling en Devils Garden lijken mij ook mooi om te doen.

Canyonlands vond ik ook mooi maar heel anders. Je kunt daar idd een aantal kleine trails lopen met mooie uitzichten. Ik ben daar alleen bij het Isl in the Sky deel geweest. Zou Needles ook graag een keer bekijken. Schafertrail is aan mij bv niet besteed maar ieder zijn ding !
Het State Park daar vlakbij had ik niet genoeg tijd voor om te bekijken en heb ik daarom overgeslagen. Ik had graag nog 4 dagen meer gehad ipv de 2 die ik nu had maar het aantal dagen dat ik vakantie had was met 10 dagen beperkt. Ik ga wel graag nog een keer terug. En dan heb ik nog niet eens de reeds door anderen aangeraden dingen gedaan. Als ik dat allemaal had willen doen had ik idd ook 14 dagen nodig gehad.
Als je van wandelingen houdt zul je je daar niet snel vervelen tenzij de omgeving je niet aanstaat.

Veel plezier met de verdere voorbereiding.

Frans
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Nog een idee om te overwegen: Moab staat bekend als fietsparadijs. Helemaal voor mountainbiking, maar ik heb er ook met veel plezier op de gewone wegen in de omgeving fietstochten gemaakt. Ik weet niet in welke tijd van het jaar je gaat - hartje zomer zal gauw te warm zijn (tenzij je vroeg in de ochtend gaat). Je kunt bij verschillende fietswinkels fietsen huren, zowel mountainbikes als roadbikes. Ik raad altijd Chile Pepper Bike Shop aan.

Veel plezier met jullie reis!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bonkers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

Ina, Laura geloof dat ik van jullie hou :oops: Dank je wel voor de tips allereerst Wij houden van autorijden rijden beiden rond de 35000 per jaar En houden van een wandeling kort of lang om dingen te zien. We worden graag aan het eind beloond Nevada trail in yosemite of angels landing zion zijn mooie voorbeelden. Wij zijn dus vrij divers in wat we leuk vinden. Wel rust en privacy het gevoel dat je saampies alleen bent zeg maar. Nou denk dat ik nu wel de meest persoonlijke omschrijving heb gegeven Maar heb al een boel super tips
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

:oops: :D
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Canyonland zijn wij niet geweest, wel een hele dag in Arches, dit vonden wij prachtig. Gedurende de dag een paar korte trails gedaan naar verschillende bogen, korte trails omdat het bloedheet was die dag. Daarna aan het einde van de middag ranger tour bij Fiery Furnace gedaan, prachtig vonden wij. En een stuk koeler omdat we in de schaduw liepen. Op de site van het park kan je een filmpje hiervan vinden. Als het goed is,staan wij daar nog op. De andere dag in Moab zijn we gaan raften, ook erg leuk. De rivier was niet echt wild, maar toch een ontzettend leuke ochtend gehad. Moab zelf is een leuk plaatsje, met veel leuke restaurantjes.
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

http://goo.gl/maps/xnPN0

Afgelopen jaar wilden we weer wat anders doen als het gebruikelijke Canyonlands / Arches / en Dead Horse Point. Het is een prachtige omgeving dus vervelen doe je je nooit. Maar omdat ook wij al een paar keer in Moab waren geweest, wilden we meer zien .... en gevonden. Op de link hierboven kun je de route zien die we genomen hebben, zorg in ieder geval voor een volle benzinetank.
Op deze route via de 24 naar Hanksville gingen we naar het prachtige Globlin Valley state park http://www.utah.com/stateparks/goblin_valley.htm met een mooie, goed verzorgde camping. Via Hanksville, wat een heel klein dorpje is, namen we de 95 die door het Glen Canyon recreatie area rijd. Een voor heel veel toeristen nog onbekend stukje super natuur. Ook hier aan het water een kleine camping met geen aansluitingen. Geweldige mooie omgeving.

Afbeelding

Verder via het National Bridge Monument waar ook een camping is, naar Blanding en terug naar Moab. (Wij vervolgden onze reis naar Arizona.)
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Even een vraag over Moab , is het nodig om hier op voorhand iets te boeken ( hotel/motel ) ? Ik blijf er 3 nachten midden juni 2013.

Alvast bedankt
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Als ik jou was, zou ik zeker reserveren. Moab is bijzonder populair. Schrik niet van de prijzen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens wat hotels gaan bekijken voor de prijzen en beschikbaarheid. Ik zit nu voor mei te kijken, en inderdaad duur! En veel zit al vol. Ik vermoed dat het in juni ook wel zo zal zijn.

Marianne
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Ok bedankt dan weet ik dat ik hier op voorhand moet boeken.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben een huis gehuurd voor drie nachten, beviel ons prima, zie het reisverslag hieronder(3/6 juli)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Kurt10 schreef:Even een vraag over Moab , is het nodig om hier op voorhand iets te boeken ( hotel/motel ) ? Ik blijf er 3 nachten midden juni 2013.

Alvast bedankt
Best wel! Toen wij dit jaar in juni gingen was er veel al maanden op voorhand volgeboekt.

Een aanrader is de Mayers House B&B. Je moet best wel bellen om te reserveren, want op mail antwoorden ze niet. ;-)
Dit jaar sliepen we in de River Canyon Lodge. Dat was toen nog het ene betaalbare. ;-) Maar dat is wel goed meegevallen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb voor april de inca inn geboekt... was ook betaalbaar dus ik kan je er over enkele maanden meer over vertellen!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

ik heb voor april de inca inn geboekt... was ook betaalbaar dus ik kan je er over enkele maanden meer over vertellen!
is basis maar verder prima, staat tussen de hotelbeoordelingen op deze site
ontbijt is inbegrepen maar ook eenvoudig, koffie gedurende de dag via een thermoskaan aan de receptie
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

En die koffie was heel goed te drinken.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben september jl ook een huisje gehuurd aan de golfbaan in Moab. We waren maar met zn twee en huurden een huisje van 6 personen.
Omdat we maar met zn twee waren en beloofden ook maar 1 slaapkamer en 1 badkamer te gebruiken hebben we korting gekregen.
Misschien een tip om een huisje te huren?
Groetjes,
Carine
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Bedankt voor de vele reacties
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Martin & Marianne schreef:Je kunt eens wat hotels gaan bekijken voor de prijzen en beschikbaarheid. Ik zit nu voor mei te kijken, en inderdaad duur! En veel zit al vol. Ik vermoed dat het in juni ook wel zo zal zijn.

Marianne
Ik zit ook voor mei in Moab te kijken (20-22 mei) en het valt me op dat de prijzen een heel stuk hoger liggen dan een paar jaar geleden. (Misschien zelfs wel verdubbeld!)
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Ja in juni 2013 zijn de prijzen ook redelijk pittig...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen