Het is ook gewoon leuk ja, ik heb er al veel dode momenten mee gevuld, gewoon dingen op zoeken, plannen, zien wat mogelijk is, etc. En als je dan aan één lijstje begint, dan kan je even goed de rest er maar gewoon bij doen ineens
Inderdaad!
Ik krijg vaak de opmerking dat ik niet meer zou kunnen genieten van de reis, omdat ik al zo veel op voorhand opzoek en weet.
Maar dat is niet zo vind ik . Ik heb graag controle .
Ja ik werk er vaak aan op het werk, op nachtdienst ofzo als er niets te doen is. Ik krijg dan ook vaak opmerking dat ik eigenlijk niet meer op reis hoef, want ik ken toch alles al van buiten
Ik zal vanavond thuis je book eens bekijken Fraa. Ik moet zeggen dat ik van te voren me goed ingelezen heb, zo'n roadbook heb gemaakt en tijdens de vakantie heb ik er eigenlijk amper in gekeken. Voornamelijk nog voor hoteladressen, de route opzich zelf kende ik wel uit het hoofd. Het boekje heeft samen met de kaart grotendeels in het opbergvakje tussen de 2 voorstoelen gelegen
Als je echt de achteraf zandpaadjes doet, die niet via gps worden aangegeven dan zou ik er denk ik meer aan gehad hebben. Maar als voorpret is het alleen al leuk om te maken.
Geweldig Fraa!! Volgend jaar hebben we een andere route, maar het jaar daarna doe ik gewoon de jouwe!
Ik herken dat wel, dat je commentaar krijgt dat je zo minder van de reis zou genieten, omdat je het 'al hebt gezien'.
Na alle foto's van de Grand Canyon weet je toch ook niet wat je daar ziet??
Ik ga jouw roadbook als leidraad gebruiken (als indeling dan)... wil ook wel wat controle!
PSVwally schreef:Ik zal vanavond thuis je book eens bekijken Fraa. Ik moet zeggen dat ik van te voren me goed ingelezen heb, zo'n roadbook heb gemaakt en tijdens de vakantie heb ik er eigenlijk amper in gekeken
Ik heb je gewaarschuwd, er staat informatie die voor velen simpelweg belachelijk lijkt
En dat laatste kan bij mij ook het geval zijn hoor, maar ik heb graag het gevoel dat ik zoiets bij heb, er staat eigenlijk alles in wat je moet weten (and then some).
sabrinacom schreef:Geweldig Fraa!! Volgend jaar hebben we een andere route, maar het jaar daarna doe ik gewoon de jouwe!
Ik herken dat wel, dat je commentaar krijgt dat je zo minder van de reis zou genieten, omdat je het 'al hebt gezien'.
Na alle foto's van de Grand Canyon weet je toch ook niet wat je daar ziet??
Ik ga jouw roadbook als leidraad gebruiken (als indeling dan)... wil ook wel wat controle!
Goh, ik zeg niet dat mijn route perfect is, helemaal niet zelfs. Het is een vrij druk schema, als je het dus liever wat rustiger aan doet, dan moet je toch nog altijd wat wijzigen
Maar merci voor het compliment!
fieke85 schreef:Inderdaad!
Ik krijg vaak de opmerking dat ik niet meer zou kunnen genieten van de reis, omdat ik al zo veel op voorhand opzoek en weet.
Maar dat is niet zo vind ik . Ik heb graag controle .
Ik ook, ik vertrek over 1 week en vind het nu al eng dat ik niet precies weet waar ik naar toe ga en kan verwachten.
Puur omdat ik daarover geen controle heb. Dan is zo'n roadbook toch wel heel handig om enige houvast te hebben.
Ik zag in de roadbook van Fraa weer een aantal handige dingen staan
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Ik ga thuis ook eens even goed je roadboek doorlezen Fraa, ik vind zoiets geweldig . Ik dacht al dat ik veel had, maar jij hebt echt veel .
Super om door te lezen en ik zal er zeker een hoop dingen uit halen waar ik wat aan heb.
Thanks!!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Maar euh, ik was zo snel eens aan het kijken en zie dat je daar de zonsop- en ondergangen genoteerd hebt, met daartussen -1 en +1 voor de tijdzones gok ik? Alleen snap ik dan niet waarom er tussen CA en NV +1 staat, want dat is toch dezelfde tijdzone, niet? En is het in de USA al wintertijd als jij er bent, want anders hebben ook AZ en CA hetzelfde uur.
Dat onderdeel is ondertussen eigenlijk al uit het roadbook, want ik heb de meeste lijstjes verplaatst naar de dagen zelf. Zodoende kan ik elke dag een het bundeltje van die dag meenemen & dan staat daar alles op voor die dag. Dus hotelreservering, route, zonsopgang/ondergang tijden, restaurantjes, tankstations, winkels, viewpoints, etc. Dan hoef ik dus ook niet elke dag door heen het heel boek te bladeren & dan hou je het ook een beetje compact.
Maar ik heb net nog eens gekeken naar de PDF. Je hebt gelijk hoor, tussen AZ & CA was een fout van mij. CA, NV & AZ zitten op dezelfde tijd, enkel het Navajo reservaat & UT lopen een uur voor. Ik heb de tijdszones trouwens in het uurschema verwerkt nu, is een beetje handiger.
Ik ga zo meteen de PDF eens updaten met de versie die ik nu heb, ziet er beter uit imo.
Zo, ik had gisteren & van morgen nog wat gewerkt aan het roadbook. Ik wou de lijstjes dus aan de dagen zelf toevoegen, sommige dingen weg laten & andere weer toevoegen. Ik denk dat het er nu dus iets beter uit ziet.
Fraa schreef:Dat onderdeel is ondertussen eigenlijk al uit het roadbook, want ik heb de meeste lijstjes verplaatst naar de dagen zelf. Zodoende kan ik elke dag een het bundeltje van die dag meenemen & dan staat daar alles op voor die dag. Dus hotelreservering, route, zonsopgang/ondergang tijden, restaurantjes, tankstations, winkels, viewpoints, etc. Dan hoef ik dus ook niet elke dag door heen het heel boek te bladeren & dan hou je het ook een beetje compact.
Ja, zo doen wij het ook: een bundeltje per dag met alle info. De rest gaat gewoon in de koffer van de wagen. Als je anders altijd met al die pagina's moet sleuren.
Wow, ik heb je roadbook eens doorgekeken maar dat wil ik ook , haha ik heb nog 3 weken de tijd om er eentje te maken .
Mag ik vragen in welk programma je je roadbook gemaakt hebt en hoe je de google routes + mapje zo mooi ingekopieerd hebt ?
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
De routes maak je gewoon op Google Maps & dan klik je op de Print knop bovenaan. Dan kan je kiezen of je zo'n grote kaart aan de route beschrijving wil toevoegen of niet. Het kopiëren van de route & de kaart doe ik met een tool die in Windows ingebouwd zit, hij heet "Snipping Tool" (zoek hem maar in de zoekbalk na dat je op je Windows start knop geklikt hebt). Je kan daar heel simpel een screenshot van een deel van je scherm mee maken. Ik maak eerst de uitsnede van de screenshot via de tool zelf & nadien kopiëer ik deze gewoon met Control+C. Hier na plak ik deze gewoon rechtstreeks in Word via Control+V.
Dat bespaart heel wat tijd, want je moet niet eerst de screenshots opslaan & weer importeren in word. Gewoon een screenshot maken, kopiëren & plakken, that's it!
Zorg dat je eerst begint met je hoofdingen in te stellen, je ziet dat bovenaan. Heading 1, 2, 3, etc. Je kan bv een titel maken voor dag 1 (met de opmaak die jij wil), nadien doe je rechtermuisklik op Heading 1 & kies je voor "Match heading to selection". Dan zal hij de hoofding aanpassen aan jouw opmaak. Als je dan voor elke dag de titel in typt, deze selecteert & vervolgens op Heading 1 klikt, dan zijn alle titels hetzelfde. Dit is ook nodig om de onderverdelingen te maken voor je inhoudstabel. Dan springen ze lekker in op de plaatsen waar dat nodig is & dat zorgt voor meer duidelijkheid. Ik zou trouwens ook gewoon dag per dag maken, dan blijft het overzichtelijk & maak je geen fouten.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.