Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Antelope Canyon Tour
Re: Antelope Canyon Tour
Oke, dus voor de duidelijkheid:
de upper moet je t beste georganiseerd doen met jeep en gids
de lower hoef je niet georganiseerd te doen maar gids staat daar wel op je te wachten om je naar de kloof te brengen en kan je op eigen houtje met de auto naar toe rijden!
de upper moet je t beste georganiseerd doen met jeep en gids
de lower hoef je niet georganiseerd te doen maar gids staat daar wel op je te wachten om je naar de kloof te brengen en kan je op eigen houtje met de auto naar toe rijden!
-
- Amerikafan
We zijn uiteindelijk naar de Upper geweest, georganiseerd vanuit Page. Verzamelen bij organisatie, daar verdeeld over voertuigen, volgens mij allemaal vierwielaandrijving. Autostoelen voor kids waren verplicht en wij hadden ze inderdaad zelf mee. Was ook wel fijn, want het laatste stuk was een bumpy ride. Er zijn meerdere organisaties die tours aanbieden en die hebben elk 'windows' waarin ze met een groep in de canyon mochten zijn. Toen wij er waren was het druk. Het was een beetje gehaast allemaal. We hadden wel een klein groepje, want behalve ons gezin zat er enkel nog een echtpaar in onze auto en wij met zijn zessen hadden onze chauffeur als gids. We kregen steeds de plekken aangewezen waar te staan voor een foto en aanwijzingen voor de camera (flits uit!). Snel snel, want volgende groep stond al te wachten.... We hadden wel de tour op het tijdstip dat licht mooist zou zijn. Van gids begreep ik echter dat het altijd mooi is. Kortom, goed te doen met kids, beetje te druk, maar prachtige foto's. Ik zou het opnieuw doen.
Is het mogelijk/aan te raden om de lower en upper canyon op 1 dag te bezoeker?
Ik heb een fotografentour gedaan die 's morgens vroeg al begon. Ik heb Mountain Sheep Canyon, Rattesnake Canyon, Upper Antelope, Lower Antelope and Owl Canyon gedaan, allemaal op 1 dag. Dus upper en lower kan zeker op 1 dag!NenE schreef:Is het mogelijk/aan te raden om de lower en upper canyon op 1 dag te bezoeker?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Bedankt, duidelijk!
Moest je niet te veel haasten dan? Wij hebben twee dagen in Page, waarvan we 1 dag sowieso op Lake Powell willen zitten. De andere dag willen we dus sowieso de lower en upper antilope canyon doen. Raadt je ons ook nog aan om die andere twee te doen?
Moest je niet te veel haasten dan? Wij hebben twee dagen in Page, waarvan we 1 dag sowieso op Lake Powell willen zitten. De andere dag willen we dus sowieso de lower en upper antilope canyon doen. Raadt je ons ook nog aan om die andere twee te doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt prima beide tours op 1 dag doen, op 1 ochtend zelfs, maar waarom zou je dat willen? Het lijkt mij dat een van beide al heel mooi is. Er zijn meer dingen te zien in de omgeving die ook de moeite waard zijn. Heb je al eens op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?
Marianne
Marianne
Ja ik heb al een paar keer op die website gekeken. Ik hoor dat meerdere mensen eerst de lower en daarna de upper doen, dus daarom dacht ik dat dat een goed plan was. Wat zou je voor andere dingen in de omgeving aanraden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarvoor verwees ik juist naar die site. Kijk eens onder overige bezienswaardigheden Arizona.
We kunnen ook wel een aantal dingen gaan noemen, maar ik denk dat het leuker is als je er zelf eens doorheen loopt, dan zie je misschien meer en andere dingen die jou interesseren.
Marianne
We kunnen ook wel een aantal dingen gaan noemen, maar ik denk dat het leuker is als je er zelf eens doorheen loopt, dan zie je misschien meer en andere dingen die jou interesseren.
Marianne
Ik zal ze allemaal eens langslopen. Horseshoe Bend zag ik al staan, daar willen we ook sowieso nog langs.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Horseshoe bend kost je minimaal 1 tot 1,5 uur. Achter de Denny's zit een viewpoint over de colorado river en de dam. Bij de glen canyon dam zelf kun je een tour doen of zelf net als bij de hoover dam wat rondlopen in het VC en op de brug. Een paar km verder (naar het noorden) ligt recht een scenic viewpoint over wapweah of weahwap, weet ik het, marine en lake powell. Bij die marina kun je ook evt een bootje huren. Weer een paar km verder ligt lone rock beach... De naam zegt voldoende. In Page zelf is, behalve voor de kerkganger -keus genoeg- weinig te doen.
Dank!
Ik ga checken wat we allemaal gaan bekijken.
Ik ga checken wat we allemaal gaan bekijken.
Zolang je niet al te zwaar weegt aan de juiste kiekjes, kun je prima toe met deze 2 canyons. Ik raad je aan upper canyon op het midden van de dag te doen, zodat je de beroemde lichtstralen ziet (http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... htbeam.jpg)NenE schreef:Bedankt, duidelijk!
Je kunt Lower canyon ervoor of erna doen. De tourleider die wij hadden raadde zelfs aan lower canyon niet op het midden van de dag te doen omdat het licht dan TE fel is voor mooie foto's. Wij hadden daarom na upper canyon een lunchbreak van een uur en gingen pas naar lower canyon om 2 uur 's middags.
Maar ze zijn totaal verschillend, dus zou ze zeker allebei bekijken!Martin & Marianne schreef:Je kunt prima beide tours op 1 dag doen, op 1 ochtend zelfs, maar waarom zou je dat willen? Het lijkt mij dat een van beide al heel mooi is. Er zijn meer dingen te zien in de omgeving die ook de moeite waard zijn. Heb je al eens op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2415 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA