Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route van Bryce Canyon naar Capitol Reef
Re: Route van Bryce Canyon naar Capitol Reef
Hoe lang zou ik er over doen om vanaf Boulder de Burr Trail op te rijden tot waar het asfalt stopt en terug tot in Boulder? Dus het stuk van ongeveer 31 mile (en terug).
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Route van Bryce canyon naar Capitool reef
waarom zou je terugkeren naar Boulder? Onderstaand schreef ik eerder in dit topic en dit is onze videolink naar de Burr Trail : " onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman schreef:kijk anders ook nog eens in het topic : http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41129 (toen we "live" verslag
uitbrachten), waar er in de pagina's 5-8 ook heel wat staat over Burr Trail en Notom Bullfrog
Op pagina 6 schreef ik oa :Nu nog eens verder gekeken naar de foto's en om 18u12 maakten we een foto van het ingangsbord van Capitol Reef.ik heb gewoon even naar de foto's gekeken en om 14u35 verlieten we Scenic 12 in Boulder en begonnen aan de Burr Trail.
Om 16u06 begonnen we aan de wandeling van Strike Valley Overlook, welke zo'n 10min duurt, want om 16u17 maakten we
onze eerste foto van de Waterpocket Fold.
Dus vanaf Boulder tot de Waterpocket Fold deden wij net geen 2u. De Switchbacks liggen wel nog iets voorbij de Upper Muley.
Wij zijn wel kunnen doorrijden tot helemaal aan het einde van de Upper Muley.
Op die manier heb je toch al enig idee. Maar beide wegen lonen absoluut de moeite en zijn heel goed berijdbaar. Als je niet
van plan bent om de Strike Valley Overloop te doen (wat jammer zou zijn) zijn beide zelfs te doen met een gewone personenauto.
De Burr Trail is overigens voor 3/4 verhard.
State Route 12 tussen Escalante en Boulder is die goed te doen in april met camper?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je omwille van de stijgingsgraad (camper) of sneeuw (april)? Wij zijn er al meerdere keren overgereden in april en nooit sneeuw op de weg gehad, wél naast de weg. Het was telkens met een gewone auto maar echt steile stukken zijn me niet bijgebleven, niettegenstaande de weg wel vrij hoog klimt. Ik twijfel er niet aan dat andere forumleden de Scenic 12 wél met een camper gereden hebben en die mij eventueel, terecht, zullen corrigeren.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
de weg is kronkelig maar breed, goed onderhouden en met zeer weinig verkeer, reken op een uurtje enkelHoe lang zou ik er over doen om vanaf Boulder de Burr Trail op te rijden tot waar het asfalt stopt en terug tot in Boulder? Dus het stuk van ongeveer 31 mile (en terug).
waarom zou je deze weg heen en terug willen rijden? er zijn mooiere wegen in de buurt of je kan via de Notom Bulfrog Rd
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen enkel probleem of je moet hem net tijdens een grote sneeuwbui moeten rijden maar die kans is heel erg klein.moyzo schreef:State Route 12 tussen Escalante en Boulder is die goed te doen in april met camper?
Ik wou op veilig spelen en dus niet -dirt (offroad) gaan. Wat is dan een goed alternatief als weg? Wij verblijven 's avonds in Torrey.lsl schreef: waarom zou je deze weg heen en terug willen rijden? er zijn mooiere wegen in de buurt of je kan via de Notom Bulfrog Rd
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De asfalt houdt wel op maar verderop is het een zeer goed onderhouden gravel road.
Je daalt via enkele haarspeldbochten af naar het kruispunt met de Notom Bulfrog Rd en gaat linksaf (noord).
Na 50 km (+/- 50 minuten) kom je op de 24. Hier linksaf,voorbij het visitor center van Capitol Reef en verder tot in Torrey.
Je daalt via enkele haarspeldbochten af naar het kruispunt met de Notom Bulfrog Rd en gaat linksaf (noord).
Na 50 km (+/- 50 minuten) kom je op de 24. Hier linksaf,voorbij het visitor center van Capitol Reef en verder tot in Torrey.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
kijk anders eens op onze onderstaande blog (Zuidwesten april 2012), bij 6 april. Ook wij sliepen toen in Torrey nadat we de Burr Trail - Bullfrog Road gereden hadden. Als je met een SUV rijdt zou ik zeker dit overwegen ipv gewoon het ge-asfalteerde stuk Burr Trail terug te rijden. Vooral de Burr Trail Switchbacks zijn echt wel heel mooi. Ook de Bullfrog Road heeft schitterende uitzichten op de Waterpocket Fold. Ik val in herhaling, maar wil er wel nog eens de nadruk op leggen, maar begin er niet als het nat ligt (ondergrond blijft in de banden kleven waardoor je alle grip verliest). Maar anders zou ik zeggen : go for it , je zal het je absoluut niet beklagen
hier zie je onze video van deze dag : " onclick="window.open(this.href);return false;
hier zie je onze video van deze dag : " onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor je reply kalaman. Uw blogs en filmpjes heb ik al 10 tallen keren bekeken.kalaman schreef:kijk anders eens op onze onderstaande blog (Zuidwesten april 2012), bij 6 april. Ook wij sliepen toen in Torrey nadat we de Burr Trail - Bullfrog Road gereden hadden. Als je met een SUV rijdt zou ik zeker dit overwegen ipv gewoon het ge-asfalteerde stuk Burr Trail terug te rijden. Vooral de Burr Trail Switchbacks zijn echt wel heel mooi. Ook de Bullfrog Road heeft schitterende uitzichten op de Waterpocket Fold. Ik val in herhaling, maar wil er wel nog eens de nadruk op leggen, maar begin er niet als het nat ligt (ondergrond blijft in de banden kleven waardoor je alle grip verliest). Maar anders zou ik zeggen : go for it , je zal het je absoluut niet beklagen![]()
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat is het uur vóór zonsondergang waardoor je de warme kleuren krijgt (en zeker in het rode-rotsen gebied van het Zuid Westen). Een handig tooltje hiervoor vind je op http://www.synnatschke.de/geo-tools/geo ... n-moon.php. Gewoon locatie en datum invoeren en je krijgt alle gegevensValckske schreef:Welk uur is: Golden evening-hour?
Om hoe laat moet ik dan ten laatste aan de door u voorgestelde route beginnen om tijdig de zonsondergang te kunnen beleven in Capitol Reef? Ik begin mijn dagroute in Bryce.kalaman schreef:dat is het uur vóór zonsondergang waardoor je de warme kleuren krijgt (en zeker in het rode-rotsen gebied van het Zuid Westen). Een handig tooltje hiervoor vind je op http://www.synnatschke.de/geo-tools/geo ... n-moon.php. Gewoon locatie en datum invoeren en je krijgt alle gegevensValckske schreef:Welk uur is: Golden evening-hour?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
je hebt toch onze blog nog niet genoeg gelezen
, ik lees daar nl dat we om 9u00 vertrokken zijn in Tropic en dat we om 19u50 in ons hotel in Torrey aankwamen. Wij hebben wel eerst nog de dichtste uitzichtpunten van Bryce opnieuw bezocht en hebben toch ook een ganse tijd rondgelopen in Devils Garden (Hole-in-the-rock road). Bovendien hebben we ook, de niet bepaald vlot rijdende, dirt road gereden naar Strike Valley Overlook. Als je de route gewoon uitzet op Googlemaps (heb ik net even voor jou gedaan
), zonder die extra's, dan kom je op 5u50min (van Ruby's Inn tot het verste punt op de Scenic Drive van Capitol Reef). Wij zijn dus bijna 11u onderweg geweest, maar we rijden uiteraard niet gewoon van punt A naar punt B en dat is bijgevolg ook geen pure rijtijd (gelukkig maar...).
Ik gebruik GoogleMaps, Tyre en Streets&Trips.
Eigenlijk bedoelde ik de ECHTE tijd die men nodig heeft vanaf begin Burr Trail tot in Torrey. Ik kan me best voorstellen dat er een reeel verschil zit tussen routeplanners en het zelf doen (toch bij zulke wegen).
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
nee hoor, ik heb al heel dikwijls mogen ondervinden dat de routeplanner van Google maps altijd heel dicht bij de werkelijke rijtijden zit. Die houdt immers ook rekening met het verschil in snelheid op dirt roads en gewone wegen. Wij plannen al jaren onze reizen op die manier en zijn eigenlijk nog nooit echt bedrogen uitgekomen. Voorwaarde is uiteraard dat Google Maps de dirt road ook effectief kent. Bvb de Upper Muley Twist Canyon Rd kent GM niet, met als gevolg dat, als je daar je waypoints uitzet, ze allemaal op dezelfde plaats zullen blijven staan zonder dat er ook maar een minuut/km bijkomt bij het totaal. Maar zoiets zie je ook direct en kan je rekening mee houden.
Google Maps en anderen houden geen rekening met stops, traffic delays, road works etc etc en ze geven ook lang niet altijd de beste en kortste routes zoals we meerdere malen in bv Texas hebben meegemaakt. Handig hulpmiddel maar niet meer dan dat.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik "denk"Yeehaw schreef:Google Maps en anderen houden geen rekening met stops, traffic delays, road works etc etc en ze geven ook lang niet altijd de beste en kortste routes zoals we meerdere malen in bv Texas hebben meegemaakt. Handig hulpmiddel maar niet meer dan dat.
Ik zou echt niet weten welk programma er sneller en eenvoudiger is dan Google Maps. Maar spreek me gerust tegen als ik verkeerd ben
Google Maps "en anderen" Kalaman. Wie zijn reistijden op basis van Google ea plant komt vrijwel altijd tijd te kort imo. Voor bv Europa vind ik Viamichelin superieur tov Google.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1519 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-
- 6 Reacties