Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee dagen Yosemite NP
Re: Twee dagen Yosemite NP
Zo alle tips etc gelezen te hebben (dank) denk ik toch dat we het als volgt gaan doen:
Donderdag 26 juli: auto ophalen bij SF O'Farrel (nog geen idee hoe ver dat is vanaf ons hotel Holiday Fishermans Wharf), boodschappen doen voor onderweg (oa koelbox) en naar El Portal rijden. Ik denk dat de dag dan toch wel grotendeels om is (ook het verhaal gelezen te hebben van de rij wachtenden bij Alamo). Als we namelijk toch nog eerst via Wawona willen rijden voor de seq.bomen dan wordt het een race en stresspartij denk ik.
Vrijdag 27 juli: de vallei in en daar alles ontdekken (dat schijnt vanaf ons hotel yosemite view lodge in El Portal niet ver weg te zijn, hoe heet die ingang daar nu eigenlijk??)
Zaterdag 28 juli: naar Mariposa rijden voor de seq.bomen en wellicht nog iets
Zondag 29 juli rijden we dan via de Tiogapass naar Mammoth Lakes
Klinkt dit alles redelijk? Vlgs mij zien we zo genoeg en is het geen racepartij want ja...vakantie he!
Nog een vraagje: De rij-uren die googlemaps aangeeft als je van de ene plek naar de andere intikt.....kloppen die redelijk met de realiteit?
Donderdag 26 juli: auto ophalen bij SF O'Farrel (nog geen idee hoe ver dat is vanaf ons hotel Holiday Fishermans Wharf), boodschappen doen voor onderweg (oa koelbox) en naar El Portal rijden. Ik denk dat de dag dan toch wel grotendeels om is (ook het verhaal gelezen te hebben van de rij wachtenden bij Alamo). Als we namelijk toch nog eerst via Wawona willen rijden voor de seq.bomen dan wordt het een race en stresspartij denk ik.
Vrijdag 27 juli: de vallei in en daar alles ontdekken (dat schijnt vanaf ons hotel yosemite view lodge in El Portal niet ver weg te zijn, hoe heet die ingang daar nu eigenlijk??)
Zaterdag 28 juli: naar Mariposa rijden voor de seq.bomen en wellicht nog iets
Zondag 29 juli rijden we dan via de Tiogapass naar Mammoth Lakes
Klinkt dit alles redelijk? Vlgs mij zien we zo genoeg en is het geen racepartij want ja...vakantie he!
Nog een vraagje: De rij-uren die googlemaps aangeeft als je van de ene plek naar de andere intikt.....kloppen die redelijk met de realiteit?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit El Portal kom je via de Arch Rock Entrance het park binnen, zie ook de kaart op http://www.nps.gov/yose.
Het is 30 minuten rijden naar de vallei, maar het kan druk zijn bij de ingang en in de vallei zelf. Probeer zo vroeg mogelijk te gaan (ik zou bijvoorbeeld in het park gaan ontbijten) zodat je de drukte voor bent en je auto nog kwijt kunt.
De Mariposa Grove (Mariposa is iets anders) kan goed gecombineerd worden met Glacier Point. Ik vind het een mooie indeling zo!
Als je de eerste dag vroeg bent zou je ook alvast het park binnen kunnen rijden via de 120 nemen, en dan na een bezoek aan de vallei via de 140 naar el Portal. Je rijdt dan op een rustiger moment het park binnen, en je krijgt dan een kaart en de Guide van het park zodat je je alvast wat kunt oriënteren.
Ik vind de tijden van googlemaps aardig kloppen, misschien eerder eits te lang dan te kort. In Nederland klopt het ook altijd aardig.
Marianne
Het is 30 minuten rijden naar de vallei, maar het kan druk zijn bij de ingang en in de vallei zelf. Probeer zo vroeg mogelijk te gaan (ik zou bijvoorbeeld in het park gaan ontbijten) zodat je de drukte voor bent en je auto nog kwijt kunt.
De Mariposa Grove (Mariposa is iets anders) kan goed gecombineerd worden met Glacier Point. Ik vind het een mooie indeling zo!
Als je de eerste dag vroeg bent zou je ook alvast het park binnen kunnen rijden via de 120 nemen, en dan na een bezoek aan de vallei via de 140 naar el Portal. Je rijdt dan op een rustiger moment het park binnen, en je krijgt dan een kaart en de Guide van het park zodat je je alvast wat kunt oriënteren.
Ik vind de tijden van googlemaps aardig kloppen, misschien eerder eits te lang dan te kort. In Nederland klopt het ook altijd aardig.
Marianne
Dank je voor het supersnelle antwoord Marianne. Je merkt al dat het voor ons echt een hele andere wereld is, zo nieuw en we kunnen ons er ook zo moeilijk een voorstelling van maken. Van hoe het eruit ziet en waar alles nou precies ligt tov elKaar enzo (vandaar de verwarring van Mariposa en Mariposa Grove, al die namen....). En achter de naam van de dichtsbijzijnde inganag v ons hotel konden we ook maar niet vinden. Maar nu weten we het. Super! En goed te weten dat we de googlemaps rijtijden wel aan kunnen houden, geeft toch een beetje houvast. Nu kunnen we de planning vr wb Yosemite achter ons laten en op naar de volgende bestemming tijdens onze reis. Hier gaan we weeer ff over nadenken en open dan weer een nwe topic. Yes, het gaat steeds meer vorm krijgen 

-
- Amerikafan
Ik ben alles hier nog eens aan het herlezen om onze dagindeling concreter te maken en ik heb al enkele vraagjes:
* hoelang moet je rekenen in Mariposa Grove
* hoelang moet je rekenen voor het raften (hopelijk is het nog mogelijk begin augustus)
* iemand hier als eens zo'n avondwandeling met een ranger gedaan of een kampvuur
* hoelang moet je rekenen in Mariposa Grove
* hoelang moet je rekenen voor het raften (hopelijk is het nog mogelijk begin augustus)
* iemand hier als eens zo'n avondwandeling met een ranger gedaan of een kampvuur
-
- Amerikakenner
Hangt er van af wat je zelf wil. Wij (ook geen wandelaars) waren er met onze zonen van 14 en 16; We vertrokken om 8u00 zonder precieze plannen, en vonden het geweldig, ook al omdat er zo vroeg nog geen bezoekers waren. We zijn helemaal naar omhoog gewandeld (tot het uitzichtpunt). Heel regelmatig gestopt voor fotootjes en zo, 4 uur later stonden we terug aan de auto.hoelang moet je rekenen in Mariposa Grove
Maar het kan ook korter, je kan al mooie sequoia's zien na een kwartiertje wandelen. Volgens mij maken velen hier al rechtsomkeer. Als je je beurt afwacht zal je hier ook een mooie foto kunnen nemen van die sequoia's; maar als je wat verder gaat, wordt het véél minder druk.
Ik betwijfel of raften een goed idee is. Vorig jaar in augustus was het eerder 'dobberen' dan 'raften' en volgens de geruchten zal er dit jaar minder water zijn.hoelang moet je rekenen voor het raften (hopelijk is het nog mogelijk begin augustus)
Ik zou eerder voor een extra wandeling gaan. Nogmaals, wij wandelen in principe nooit maar Yosemite is bij uitstek wel een wandelparadijs.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is inderdaad afhankelijk van hoe ver je wilt lopen. Zie ook mijn wandelsite voor de mogelijkheden.annick&erwin schreef:* hoelang moet je rekenen in Mariposa Grove
Ik denk dat het niet gaat lukken in augustus. Wij hebben al eens op 1 augustus de laatste raftmogeljkheid meegemaakt, en dat was een minder droge winter dan die van dit jaar. Het is sowieso meer dobberen dan raften. Maar wel heel leuk als het nog kan; je ziet de vallei uit een heel andere hoek; je kunt wat gaan zwemmen, zonnen, pootjebaden, picknicken. Of in een keer doorvaren; dan is het afhankelijk van de wind en de stroming hoe lang je er over doet. En van hoe hard je kunt peddelen natuurlijk. Je moet naar een punt waar je de boot aan land brengt en waar je met de bus weer teruggebracht wordt naar het beginpunt. Kan ook even duren voor die bus er is.annick&erwin schreef: * hoelang moet je rekenen voor het raften (hopelijk is het nog mogelijk begin augustus)
Dit is te lezen op http://www.yosemitepark.com:
The length of the Yosemite rafting season changes from year to year and depends on river depth, water temperature and climate. A typical season begins late May and ends in July or early August but with the low snowpack and warm temperatures, this year the rafting season started early. Come on out and enjoy the river with us.
Wij hebben diverse wandelingen en andere rangeractiviteiten gedaan, maar geen avondwandeling of kampvuur. Je kunt in de Yosemite Guide zien welke programma's er allemaal zijn. De meeste programma's zijn gratis, dus schuif aan en kijk of je het leuk vindt.annick&erwin schreef: * iemand hier als eens zo'n avondwandeling met een ranger gedaan of een kampvuur
Marianne
Mijn Yosemite indeling ziet er nu zo uit, is dit haalbaar?
Dag 1.
Ochtend: Vanuit SF richting Yosemite Park zuiden (Oakhurst)
Middag: Mariposa Grove
Glacier Point
Sentinel Dome Hike
Avond: Naar de valley (denk dat het nu te laat is voor Tunnel View/Artist Point, vandaar deze op de volgende dag)
Dag 2.
Ochtend: Mist Trail/Vernall Falls
Middag: Tunnel View
Artist Point
Bridalfeil Fall
* Misschien nog een hike in de valley wanneer we nog tijd overhebben. (Sentinal/Cook meadow)
Ochtend: Tioga Pass Road
Olmsted Point
Tenaya Lake
Middag: Tuolumne Meadows
Bodie
Mono Lake
Naar Mammoth Lake.
Dag 1.
Ochtend: Vanuit SF richting Yosemite Park zuiden (Oakhurst)
Middag: Mariposa Grove
Glacier Point
Sentinel Dome Hike
Avond: Naar de valley (denk dat het nu te laat is voor Tunnel View/Artist Point, vandaar deze op de volgende dag)
Dag 2.
Ochtend: Mist Trail/Vernall Falls
Middag: Tunnel View
Artist Point
Bridalfeil Fall
* Misschien nog een hike in de valley wanneer we nog tijd overhebben. (Sentinal/Cook meadow)
Ochtend: Tioga Pass Road
Olmsted Point
Tenaya Lake
Middag: Tuolumne Meadows
Bodie
Mono Lake
Naar Mammoth Lake.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Mij lijkt het prima te doen hoor, en als je ter plaatse het idee hebt dat je de dagen anders wil inplannen dan zou ik daar ook geen halszaak van maken. Voor de wandelingen hielden wij altijd 1 uur lopen voor 1 mijl aan en meestal kwam dat ook uit.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tunnelview in de middag bekijken (welke maaktniet uit); in ochtend kijk je tegen de zon in.
Bridalveil Fall is vlakbij de valei als je van de village richting Glacier Point/ Mariposa Gorve rijdt.
Mist trail zo vroeg mogelijk gaan lopen dan is het niet zo druk. Wij deden er naar boven (bovenzijde Vernal F) kleine 1,5 uur over.
Bridalveil Fall is vlakbij de valei als je van de village richting Glacier Point/ Mariposa Gorve rijdt.
Mist trail zo vroeg mogelijk gaan lopen dan is het niet zo druk. Wij deden er naar boven (bovenzijde Vernal F) kleine 1,5 uur over.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht