Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pretparken Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Pretparken Los Angeles

Bericht door SpaceAce »

Dat is een vraag die niemand kan beantwoorden. Wel kan ik aangeven welke IK leuker vind :)

Persoonlijk vind ik de twee parken in Orlando leuker (want daar staan meer achtbanen ;)) Alleen in Universal LA heb je een studio tour welke (destijds in ieder geval) langs de huizen van Desperate Housewives gaat. Dat heb je in Orlando niet.
(overigens ligt Seaworld niet in LA, maar in San Diego ;) klein detail)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ok ik ben er bijna uit ik ga in los angeles alleen naar Universial studios, en in orlando naar seaworld,kennedy space center en????? welke van de themaparken van walt disney lijkt het meest op die in parijs staat???????
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Magic Kingdom en de Hollywood Studios kun je ongeveer vergelijken met wat er in Parijs staat. Er zijn wel verschillen in uitvoering van bepaalde attracties maar de namen zijn hetzelfde. Maar die verschillen zijn denk ik alleen van belang als je een echte Disney liefhebber bent (zelf heb ik de Tower of Terror in Parijs, Orlando, Anaheim en Tokyo gedaan - allemaal net iets anders).

Houd je dus Epcot en Animal Kingdom over. Epcot is eigenlijk te groot om in 1 dag te doen als je ook de World Showcase wilt bekijken. Animal Kingdom is weer juist een klein park die om 1700 dicht gaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

SpaceAce schreef:Persoonlijk vind ik de twee parken in Orlando leuker (want daar staan meer achtbanen ;))
Even ter aanvulling:

In Orlando heb je bv wel weer het unieke park "islands of Adventure" van Universal. Je hebt daar ook een Harry Potter gedeelte wat je eigenlijk niet mag missen!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Zeker naar Islands of Adventure gaan! Beste park van Orlando!! (vind ik :))
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ja inderdaad dat ziet er ook leuk uit ik ben er al gedeeltelijk uit. ik ga in `LA alleen naar universial studios en in orlando naar seaworld, islands of adventure,space kennedy en magic kingdom maar is dit te doen in 4 dagen (alleen de orlando gedeelte) want ik wil ook nog wat shoppen in outletmalls.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij trekken meestal wel de hele dag uit voor een bezoek aan een pretpark, dus dan zou je 4 dagen, 4 parken hebben. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf, en ook aan hoe druk het is?

Zo waren wij vorig jaar bij Universal in LA en waren bij de opening van het park aanwezig (en hebben toen meteen de tram tour gedaan), vervolgens alle andere attracties gedaan en om 14.00 uur hadden we alles al gedaan omdat het zo rustig was.

Overigens zijn de outlets vaak tot 11 uur 's avonds open, dus kun je ook na je park bezoek nog gaan als je er nog puf voor hebt :)
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Redouan10 schreef:welke van de themaparken van walt disney lijkt het meest op die in parijs staat???????
Deze vraag had ik natuurlijk ook nog kunnen beantwoorden, hahaha... (had hem over het hoofd gezien). Maar volgens mij weet je daar zelf nu ook het antwoord al op, aangezien je die nu ook op je planning hebt staan ;) Wellicht zou ik daarom persoonlijk voor Animal Kingdom gaan, zodat je naar een vrij uniek Disneypark gaat (en dit park is vaak maar tot 17.00 á 18.00 uur open... dan kun je daarna direct door naar de outlet, welke inderdaad vaak tot een uur of 23 open zijn).

Maar als je inderdaad op zoek bent naar 'welke het meest lijkt op die in Parijs', dan ben je in Magic Kingdom inderdaad op het juiste adres!

Overigens alvast veel plezier gewenst! Weet zeker dat je vakantie enorm gaat slagen!
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

hi space wederom bedankt man hier heb ik echt heel veel aan!!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Laatste keer dat ik d'r zag was Spaceace een vrouw ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

sorry space ace! :oops:
Robkuh
Amerikafan

Magic Mountain VS Discovery Kingdom

Bericht door Robkuh »

Hallo Allemaal,

Komende zomer bezoek ik samen met 3 vrienden de westkust van amerika.
Nu willen we 1 dag inplannen om een pretpark te bezoeken.
in 2009 zijn we naar Magic Mountain geweest. Hier staan de meest zieke achtbanen en we hebben ons daar goed vermaakt.
in 2009 waren we met 4 mannen, dit jaar zijn we met 2 mannen en 2 vrouwen. Hierdoor twijfel ik dus of Magic Mountain wel zo geschikt is.
Nu kwam ik Six Flags Discovery Kingdom tegen.
Qua prijs verschillen ze niet veel van elkaar.

Heeft iemand ervaring met dit park?????

De reden waarom we naar naar een park van sixflags willen, is omdat Disney, Seaworld, en Universal veel duurder zijn.
Sixflags vraagt prijzen rond de 35 dollar, terwijl de overige parken al snel rond de 70 dollar vragen (of heb ik de verkeerde prijzen voor me?)

Gr. Rob
Robkuh
Amerikafan

Re: Magic Mountain VS Discovery Kingdom

Bericht door Robkuh »

Hockey schreef:Hoe verschilt deze vraag van jouw eerdere topic over de pretparken in LA?
In dat ander topic vraag ik naar de ervaring van mensen met sixflags Discovery Kingdom.
Dit pretpark wordt in dit topic niet genoemd
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Beide topics samengevoegd voor de duidelijkheid.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer