Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is leuk voor de kinderen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wat is leuk voor de kinderen?

Bericht door katrienenluc »

Zo, weer iets bijgeleerd vandaag! :thumbup:
eveline77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eveline77 »

We willen inderdaad wel iets comfort, we zijn geen kampeerders...

Het enige waar ik nog mijn twijfels bij heb is of de kinderen zich wel zullen vermaken... Die zijn gewend om te zwemmen, in de speeltuin te spelen en af en toe wat te fietsen. Dit is natuurlijk wel heel anders.

Daarom zoek ik nog naar tips onderweg voor hun.
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De cabin in Monument Valley heeft een eigen badkamer. Luxe is het niet, maar ik denk dat de kinderen daar niet op zitten te wachten.
Hier zie je onderin een foto van de cabin in MV, en een link (bovenin) naar Gouldings.

Verwacht nergens speeltuintjes (tenzij je gaat kamperen), maar fietsen en zwemmen kan in bijvoorbeeld Yosemite en in Zion. Bij de Grand Canyon kun je ook fietsen. Voor tips is het heel handig om reisverslagen te lezen, je kunt in het reisverslagentopic zien wie er met kinderen hebben gereisd.
Misschien goed om de kinderen voor te bereiden dat dit een andere vakantie wordt. En bedenk ook dat wandelen in de parken iets heel anders is dan wat wij in Nederland onder wandelen verstaan. Zoek iets uit met veel water, en wat klauterwerk, dat vinden kinderen meestal erg leuk. Zie ook mijn wandelsite voor tips.

Marianne
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

We hebben het er inderdaad wel met ze over gehad dat dit heel anders is.
Geen van beiden vond dit een probleem en ze waren erg enthousiast over wat wij hebben verteld en laten zien.
Over de oudste, dan 9, maak ik me geen zorgen. De jongste die dan bijna 6 is moet wel bezig kunnen zijn.
2023 New York met zoon
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Hallo, wij hebben in juli 2011 een rondreis gedaan in het westen, samen met onze zoon van toen net 7 jaar oud.
Hij is heel rustig van aard, dus had geen enkel probleem met de lange autoritten. Onze SUV alleen al vond hij de max, want zo’n auto hebben we thuis niet … We hadden natuurlijk wel wat bezig-heidstherapie meegenomen, zoals kleurplaten (van waskrijtjes krijg je snel een hele verzameling bij elkaar als je gaat eten in de US), en spelletjes, enz.
Wat wij heel leuk vonden waren de horsebackridings. We hebben er één gedaan in Bryce (recht tegenover Ruby’s Inn) en één in Yosemite (in het zuidelijkste deel van het park, nabij Wawona).
Bryce was in groep van een 10-tal paarden, veel bergop-bergaf, tussen kuddes koeien door, herten gezien, hoog cowboy-gehalte….
Die van Yosemite was door omstandigheden alleen wij drieën en de instructeur (privé-ritje gekregen ….), in het woud, zigzag tussen de bomen door, 2 keer doorheen een kabbelende rivier, enz.
Oké, ik geef toe, de paarden lopen automatisch, neus aan kont bijna, dus paardrijtechnisch is er niets aan, de doorwinterde paardenliefhebbers vinden er zeker niets aan, maar wij als paardenleek vonden het helemaal geweldig. Minimumleeftijd was 7 geloof ik.
De horsebackridings waren één van de vele hoogtepunten van onze reis !
In SF hebben we op onze eerste dag fietsen gehuurd bij Blazing Saddles. Mijn man had de “Kids Tandem”, waarop onze zoon vooraan kon zitten, en mee kon trappen als hij wilde, en zijn beentjes laten rusten als hij moe was (fietsen in SF is immers niet van de poes ….).
http://www.blazingsaddles.com/store/pro ... ,12&pid=13
De fietstocht die wij deden vertrok aan Fischerman’s Wharf, de baai volgend naar de Golden Gate Bridge, over de brug, en aan de overkant kon je op 2 plaatsen de ferry terug naar je startplaats nemen. Wij hadden het geluk dat het die dag 25°C was (hittegolf voor SF) dus een heldere dag en de brug helemaal zichtbaar. Perfecte dag voor een fietstocht !
Alcatraz hadden we vooraf gereserveerd. We hadden de avondtour genomen, de mooiste maar ook de populairste. Internet via alcatrazcruises, tickets printen en meenemen. De audiotour in het NL vraag je gewoon ter plaatse bij het binnengaan, er zijn heel veel talen beschikbaar. Onze zoon had de NL, wij de engelse omdat we de stemmen van de ex-gevangenen wilden horen.
In Las Vegas hadden wij het Excalibur-hotel (kasteel), ’s avonds dinnershow gedaan, veel te veel geld voor het eten dat je krijgt, maar onze zoon vond de show geweldig !
Verder kleedt je de reis natuurlijk automatisch in voor de kinderen, Seaworld in San Diego, in Page met de open jeep van de indianen crossen door het losse zand naar Antelope Canyon, in Palm Springs met de kabelbaan naar boven, in Yosemite naar de reuzenbomen enz.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Hey Eveline,
Wij zijn ook geen campeerders (nooit gedaan) en ook gesteld op enig comfort. Maar we zijn wel (met een klein hartje) naar Housekeeping Camp in Yosemite getrokken en dat was de max, vooral voor de kinderen. Zonder twijfel de leukste overnachtingen op onze reis. Je hebt helemaal geen campingspullen nodig. Tafels, stoelen, bedden, electriciteit, verlichting, alles is aanwezig, er is zelfs een barbecue. En je zit in de vallei, dat is een groot voordeel, anders kost het je heel veel 'rij'-tijd. Douches en toiletten zijn inderdaad gemeenschappelijk, maar worden voortdurend gereinigd.

Kortom, als je toch ergens twijfelt, dan moet/mag je dit niet overslaan.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

Ik vind het juist voor kinderen een unieke manier om engels te leren .
Onze kinderen gaan sinds ze 2 jaar zijn mee naar amerika. 'Vanaf een jaar of 6 doen we/ze mee aan de rangerprograms. Die varieren van boekjes in vullen ( woordenboek mee ) tot het doen van opdrachten ( salamanders vangen en meten in de smokey mountains ) en ze vinden het schitterend. Onderweg kopen we regelmatig "flapjesboeken "waardoor ze het engels spelenderwijs en erg snel onder de knie krijgen. In bijna elke outlet zit wel een bookwinkel waar je meestal 3 kinderboeken hebt voor 10 dollar . .Met een beetje kennis van de engelse taal word het superleuk om "juniorranger "te worden compleet met badge en inzweren !
gymnastics; just do it !
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Mogen ouders ook mee bij die Ranger activiteiten??
Mijn zoontje is pas 5... Dus engels leren middels boekjes zal niet meevallen. Hij kan nog geen letters lezen. Misschien samen met zijn zus... (maar we hebben al erg veel moeite om hem nederlands te leren :? )

Het paardrijden lijkt mij als echte paardenliefhebber heel erg leuk, ook al ligt het niveau heel laag. Mijn dochter en man rijden ook, mijn zoon thuis ook. Maar hij is pas 5... Weten jullie adressen waar dan toch terecht kunnen?

Verder hebben we op het eind van de rit Disney, Seaworld en Legoland om de hoek... Waar zullen we voor kiezen? Ik denk dat 3 parken wat teveel van het goede zal zijn...
2023 New York met zoon
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Vorig jaar hebben we ook een heel stuk van jullie reis gemaakt.
Ook onze kids (toen 8 en 10 jr) vonden:
- alcatraz
- met een boot over lake powell
- las vegas
sowieso al toppers.
Verder hebben we gefietst in San Francisco.
In Zion hebben we emeralds wandelingen gelopen.

Voor meer indrukken en tips kun je ons weblog bekijken.

succes.
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

[quote="eveline77"]Mijn zoontje is pas 5... Dus engels leren middels boekjes zal niet meevallen. Hij kan nog geen letters lezen. Misschien samen met zijn zus... (maar we hebben al erg veel moeite om hem nederlands te leren :? )

Onze jongste is ook 5 en hoewel het Nederlands lezen en schrijven net is gestart op school leert hij er met gemak Engelse woorden tussen neus en lippen door bij. Wij doen regelmatig spelletjes om spelenderwijs alledaagse woorden in het Engels te leren. Zo heeft ie zijn vriendjes al 'crocodile', en 'snake' geleerd :-). Daarbij is zijn favoriete spel 'Engels voor kinderen'. Misschien een idee voor jouw mannetje ?
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

eveline77 schreef:Mogen ouders ook mee bij die Ranger activiteiten??
Als je junior ranger wil worden krijg je een boekje waarin opdrachten staan. De opdrachten kunnen jullie vertalen, en je kunt helpen met de opdrachten. Daarnaast is het bijwonen van een rangerwandeling vaak een onderdeel. Daar kun je als ouder natuurlijk ook aan deelnemen, zodat je waar nodig ook wat kunt vertalen en uitleggen. zo'n rangeractiviteit is sowieso leuk om bij te wonen, je leert dan iets over het park, of over de dieren of planten in het park.
Je kunt altijd zo'n boekje halen en dan kijken of het lukt met de opdrachten.

Marianne
winnys
Amerikafan

Bericht door winnys »

Ha,

Ik kan mij aansluiten bij de opmerkingen van Marianne. De cabins bij Gouldings zijn erg leuk met kinderen en als bonus het zwembadje.
Het lopen in de Narrows in Zion NP (heerlijk door het water) vond onze zoon leuker dan Bryce Canyon alhoewel ik zelf Bryce mooier vond.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

katrienenluc schreef:Bedoel je met standaard SUV een mid-size SUV?
Dan hangt het er toch vanaf hoe groot je koffers zijn. Bij ons kon de koffer van de auto nl. net niet toe. Het scheelde maar een paar cm, maar hij was toch te klein.
Nee, ik bedoel echt de Standaard SUV

Deze zit tussen de Midsize SUV en de Fullsize SUV.
Wij hebben deze maat al een paar keer gehuurd met 2 volwassenen en 2 tienerkinderen. (bij Alamo)
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

hke schreef: Voor meer indrukken en tips kun je ons weblog bekijken.

succes.
Ik heb net jullie weblog gelezen! In één woord: WAUW.
Dat ziet er erg goed uit en wat zijn jullie sportief!
Ik hoop dat ik dat ook voor elkaar krijg met mijn gezin, maar ik denk dat de jongste net te jong is om lange en zware wandelingen te maken.

Onze routes komen inderdaad voor een deel overeen en ik heb er dan ook veel aan gehad!

Even voor een idee, hoeveel km waren de wandelingen die jullie deden??
2023 New York met zoon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Eveline,
Op mijn wandelsite kun je de populairste wandelingen in de parken vinden, met afstanden erbij.
Bij ons houden de kinderen het beter vol met het wandelen dan wijzelf. :wink: Dat zegt misschien meer over ons dan over de kinderen ...

Marianne
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Katrien, ik je reisverslag net gelezen! Zo te zien hebben jullie het erg goed gehad.
Maar ik begreep dat jullie seaworld en leogland niet geweldig vonden.
Wij willen kiezen dus één van deze twee en gevoelsmatig heb ik meer met Legoland, zeker vanwege onze zoon.
Seaworld komt op mij een beetje dofinariumachtig over of zit ik er helemaal naast.
2023 New York met zoon
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoogtepunten voor onze kinderen waren:
Universal Studio's in LA
Lower Antilope Canyon bij Page, avontuurlijk klauteren door een smalle kloof
Paardrijden in Yosemite
Fietsen over de Golden Gate Bridge
Alcatraz
Wandeling Navajo Loop en Queens Garden Trail in Bryce
Rodeo bij Bryce
De overnachtingen in de Nationale parken, daar kon geen hotel tegenop

Verder haalden wij overal een junior ranger boekje, de hele familie hielp mee met puzzeltjes, tekenen, afval zoeken, dierensporen zoeken enzovoort. Het leuke is dat de opdrachten naar leeftijd zijn ingedeeld, hoe ouder, hoe moeilijker. De badge die ze ermee verdienen, was iedere keer weer een feestje, vooral het herhalen van de eed in het Engels zorgde voor veel plezier. In ons reisverslag uit 2009 lees je meer over onze activiteiten met de kinderen.
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Hoe oud waren jouw kinderen??
Laatst gewijzigd door Rob op 15 nov 2011, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
2023 New York met zoon
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Onze kinderen waren toen 11, 13 en 14 jaar. Ook de wandeling the Narrow in Zion vonden ze fantastisch, al weet ik niet of dat ook leuk is voor een 6-jarige, hangt denk ik af van de waterstand.
hke
Amerikakenner

Bericht door hke »

eveline77 schreef:
hke schreef: Voor meer indrukken en tips kun je ons weblog bekijken.

succes.
Ik heb net jullie weblog gelezen! In één woord: WAUW.
Dat ziet er erg goed uit en wat zijn jullie sportief!
Ik hoop dat ik dat ook voor elkaar krijg met mijn gezin, maar ik denk dat de jongste net te jong is om lange en zware wandelingen te maken.

Onze routes komen inderdaad voor een deel overeen en ik heb er dan ook veel aan gehad!

Even voor een idee, hoeveel km waren de wandelingen die jullie deden??
We hebben in Zion de Middle en Upper Emerald Pools gelopen.
In Bryce de Navajo Trail en de mossy cave trail. (die laatste is erg leuk vanwege het water)
In Yosemite de Panorama Trail (omlaag gelopen, met de bus omhoog)
Voor de precieze afstanden kun je het beste op de website van Marianne kijken. http://www.wandelingen-usa.nl/index.html

Onze kinderen zijn inderdaad gemakkelijk en zeuren niet. Yosemite was wel erg lang voor ze.
In Zion hebben ze bv. de hele tijd met petjes hun hoofd en haren nat gemaakt.
In Bryce waren heel veel chipmunks wat ook altijd leuk is.

Verder moet ik zeggen dat wandelen in Las Vegas met die temperaturen erg vermoeiend was.
Succes met alles
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer