Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

e-Toll California : geleerde les ..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: e-Toll California : geleerde les ..

Bericht door Njit »

Oneliners komen in het algemeen niet zo over als je ze bedoeld. Misschien ook een les voor jou om in het vervolg wat uitgebreidere reacties te geven ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Ach ja, we willen allemaal wel eens moraalridders zijn. Het is natuurlijk gemakkelijk om achteraf te zeggen 'zie je wel'.

Volgens mij gaat dit forum toch om ervaringen te delen en zo daar onze lessen uit te trekken.
Het begrip ' als ' is altijd zo'n mooi ding, maar zoals reeds gezegd is dit om anderen er van te behoeden en niet om bekritiseerd te worden.
Dus 'no offence' to anyone... :3some:

:wav: :wav: :wav:

grtz to all en wij kijken al uit naar onze volgende trip.
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Bedankt voor het delen van je ervaring :thumbup:

Maar het kwam wel heel erg als klagen over 8)

En hierbij n goeie tip van mij als dank voor het delen van die ervaring : Ken je beperkingen en ga op tijd naar bed !
Dan kun je volgende keer alleen nog maar je prettige ervaringen kwijt hier ipv slechte ervaringen :clap:
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Zonde dat je als "newbie" op deze manier ontmoedigd wordt om actief deel te nemen aan dit leerrijke forum .... Wij hebben in elk geval al veel van dit forum geleerd, en met deze opgedane kennis reageren wij ook niet de-les-spellend op anderen hun topics, waar wij het antwoord al van weten ...
De eerste die een ontspannende (lees : niet-vermoeiende) vlucht vanuit de benelux naar de westkust heeft gedaan, gelieve zich te melden, want dat wil ik ook voor de volgende keer. En een niet-vermoeiende rondrit door de westkust, die in ons geval maximum 3 weken kan duren, is voor ons niet echt mogelijk. Als je dan ziet wat voor een prachtige dingen we gezien hebben, bijna nergens langer dan een dag gebleven, dus elke dag iets anders te beleven, was het de kleine oogjes waard ! Ieder bepaalt hoe hij zijn vakantie doorbrengt, niemand heeft het recht om daar commentaar op te leveren.
Ik lees dat er toch een tweetal leden iets gehad hebben aan onze e-toll-ervaring, dus ben blij voor hen. En voor de anderen : laat de newbies zich ook welkom voelen op dit forum !
vnvmouse
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Jeetje, word jij zo snel ontmoedigd? Door een opmerking die misschien vervelender overkwam dan hij bedoeld was? Er is daarna toch door andere forumleden ook positief op je onderwerp gereageerd? Het kwam op mij ook een beetje over als "eigen schuld, dikke bult", maar ik kan mij niet voorstellen dat die 34$ je vakantie verpest compleet heeft. Helemaal omdat je zelf gewoon een (kleine) blunder hebt gemaakt. Goed dat je het hebt gedeeld zodat anderen er wat mee kunnen. Het is en blijft wel een forum en op een forum staan meningen en opmerkingen. Soms kunnen die verkeerd vallen, nou en?
Goed dat jullie zo genoten hebben van de Westkust. Dat is in ieder geval iets wat iedereen wel gemeen heeft hier. Dus: gewoon lekker blijven posten en blijf je ervaringen delen!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

vnvmouse schreef: De eerste die een ontspannende (lees : niet-vermoeiende) vlucht vanuit de benelux naar de westkust heeft gedaan, gelieve zich te melden, want dat wil ik ook voor de volgende keer.

De volgende keer misschien nog niet, maar blijf oefenen.

De eerste keer (rechtstreeks Florida) was ik volledig gesloopt, nu stap ik na een vegasvlucht even onder de douche en ga daarna welgemoed eten en boodschappen doen voor het ontbijt de volgende morgen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

US-fanboy schreef: Nu betaal je $ 34 opgebouwd uit $ 4 tol en $ 30 huur.
Als je het apparaat niet had gehad had je de $ 34 waarschijnlijk ook moeten betalen maar dan opgebouwd uit tol, boete en administratiekosten.
Je rijdt uiteindelijk zelf over de linkerstrook, besluit dan ook dat het gewoon je eigen schuld is.
Begin dit jaar in Texas gehad, ook een tolweg gereden waar geen poortje aan het eind zat om te betalen. Dat was USD 26.89 (€19,25 op dat moment), bijna $25 aan administratie-kosten als ik het goed heb (Dollar). Gelukkig was het hotel waar ik naar toe ging een Priceline hotel die mij meer dan 100 dollar scheelde...
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Meestal proberen we ook een vroege vlucht te nemen, zodat we naast de noodzakelijke boodschappen ook nog de stad al kunnen verkennen. Om eerlijk te zijn is praktisch elke vlucht die ik al genomen heb, best ontspannend. Beetje muziek beluisteren, boekje lezen, beetje proberen te slapen. Een zonnetje erbij, en het had zomaar het strand kunnen zijn ;), met als voordeel dat ze hier het eten en drank nog komen brengen. (Valt het op dat ik terug wil, de vlucht lijkt me nu zelfs al zalig ;) )
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vnvmouse schreef:Zonde dat je als "newbie" op deze manier ontmoedigd wordt om actief deel te nemen aan dit leerrijke forum ....
Nou, nou, ontmoedigen. Je hebt zelf de fout gemaakt, en liet wel erg weinig blijken dat je dit zelf had kunnen voorkomen, een beetje tegengas kan je dan wel verwachten. Hier zitten geen mensen die enkel roepen hoe erg het is.
Je krijgt advies, zowel advies wat je wil horen als advies wat je niet wil horen.
vnvmouse schreef:De eerste die een ontspannende (lees : niet-vermoeiende) vlucht vanuit de benelux naar de westkust heeft gedaan, gelieve zich te melden, want dat wil ik ook voor de volgende keer.
Hierbij heb ik me gemeld. Wat wil je precies weten?
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Is mij ook twee keer gebeurd.
De eerste keer drie jaar geleden op weg van Orlando naar Clearwater.
De afslag die tomtom ons aangaf op te rijden bleek een tolweg waar je alleen met pasje opmocht.
Het bord van de tol stond net na de afslag en achteruit terug de snelweg op leek mij geen goed idee.
Dollar rekende maar liefst 23 euro voor een tol van 0,70 dollar.En vijf dagen autohuur.
Volgens hun administratie kosten.
Dit jaar in Houston zat de 0,70 cent betalen aan de rechterkant en reden we uiterst links in druk verkeer.
Geen bordje gezien van u verlaat de tolweg tot het te laat was en konden absoluut niet twee banen over naar rechts.
Alamo rekende slecht 2 euro op een autohuur van drie weken.
Viel dus ontzettend mee.
Deze keer hadden we wel voor tol gekozen en nog wat geleerd .Langzaam rechts rijden om te kijken waar de cash poort is.
Hierna tolweg vermeden.
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Om dit topic af te sluiten, toch nog even melden dat men bij Avis toch niet zo onredelijk is ... Nadat ik mijn vraag had gesteld aan Avis via de website van de tolmaatschappij, kregen we enkele dagen later bericht dat de $20 voor de 2 "tol-loze" weken zou teruggestort worden. En voila, we kregen deze week de afrekening van de Mastercard, waarop netjes $20 ofte 14.35 euro was teruggeschreven. Wie niet waagt, niet wint ! vnvmouse
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

eric44051 schreef: Dollar rekende maar liefst 23 euro voor een tol van 0,70 dollar.En vijf dagen autohuur.
Volgens hun administratie kosten.
Maar voor die 23 euro had je wel onbeperkt gebruik kunnen maken van de tolwegen.
Het klinkt nu een beetje alsof Dollar oplichters zijn. Klantontvriendelijk misschien wel maar een goede voorbereiding is het halve werk..
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

vnvmouse schreef:Om dit topic af te sluiten, toch nog even melden dat men bij Avis toch niet zo onredelijk is ... Nadat ik mijn vraag had gesteld aan Avis via de website van de tolmaatschappij, kregen we enkele dagen later bericht dat de $20 voor de 2 "tol-loze" weken zou teruggestort worden. En voila, we kregen deze week de afrekening van de Mastercard, waarop netjes $20 ofte 14.35 euro was teruggeschreven. Wie niet waagt, niet wint ! vnvmouse
:thumbup:
Bedankt voor het laten weten van de afloop. Goed om te horen.
Toch leuk om te weten dat de service van Avis goed is en (nog beter om te weten) dat een berichtje kan helpen om onnodig gemaakte kosten wel eens terug betaald te krijgen.

Alvast veel plezier met het voorbereiden van je volgende reis !
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

:thumbup:
groetjes vnvmouse
Laatst gewijzigd door Rob op 14 okt 2011, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Ook misschien 1 om te onthouden: Onze Tom Tom zegt bij alle tolpoorten links aanhouden terwijl de cash lanes altijd rechts zitten, dus niks van je navigatie aantrekken.
Overigens in Delaware wel enkele tolpoorten tegen gekomen waar je munten moest inwerpen in een bak. Dit was bij een op- en afrit.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vind het wel makkelijk van TomTom :) Maar wij hebben dan ook Sunpass via Alamo..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer