Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bryce Canyon NP: Navajo en Queens Garden Trails

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: Navajo en Queens Garden Trails

Bericht door michelly »

Dat kan inderdaad, de wandeling is in de vorm van een 8 dus je kunt altijd besluiten om het Peekaboo gedeelte niet te doen. Volgens mij kun je ook een gedeelte doen. Dan wandel je naar Bryce Point (onder aan de 8 ) en ga je met de shuttle terug. Ik zou dan wel van de onderste loop het linkergedeelte op de kaart doen (dus rechtsaf bij de splitsing) want dat is het mooiste met de wall of windows.

Elly
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ik vroeg me af of je deze trail beter in de ochtend of in de middag kunt doen? ivm warmte & shaduw etc?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal vroeg in de ochtend wel koeler zijn. Wat de schaduw betreft zal het afhangen van hoe laat je er precies bent.
In welke tijd van het jaar ging je ook al weer? Wij waren er in september, en liepen tegen een uur of twaalf omhoog bij Wall street. Daar was toen nog redelijk wat schaduw, en dat is zeker op dat steile stuk wel prettig.
Ik denk dat ik het vooral af zou laten hangen van de rest van je planning, gewoon kijken wanneer het het beste uitkomt. En uitkijken voor onweersbuien.

Marianne
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Wij zijn er begin juni en komen vanuit Page (waar we vroeg in de ochtend willen vertrekken).

De volgende dag willen we eind vd ochtend/begin vd middag vertrekken naar Zion.
Ik dacht de ene dag combi trail te doen en de andere dag de view points van het Amphitheater. Mijn voorkeur is eigenlijk de eerste dag dus bij aankomst de trail te doen en de andere dag de view points, maar of dit handig is ivm warmte?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zal ook een beetje van de winter afhangen denk ik, de Navajo Trail wil in het voorjaar nog al eens gesloten zijn omdat een deel onbegaanbaar geworden is na het smelten van de sneeuw, men moet dan eerst herstelwarkzaamheden doen.
Let dus voor vertrek goed op de site van het park http://www.nps.gov/brca/index.htm of de trail open is.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Goed dat je het aangeeft Rob, want heir was ik nog niet van op de hoogte... Dan zou het dus alleen de Queens Garden Trail worden. Of is er nog een goed alternatief?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer