Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

het weer!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: het weer!

Bericht door Orangedevil »

Wij vertrekken 12 september. Wilden eerst 11 september doen, maar mijn vriendin was hier toch een beetje huiverig voor. Meer bijgeloof dan wat anders :wink:
Weet je wat het gekke is? 11 September is misschien wel de veiligste datum om te gaan want de veiligheidsmaatregelen zullen op die dag wel aangescherpt zijn. En hoe groot is de kans dat er weer iets gebeurd op de dag?
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Let trouwens op, als je bij simpele weersites (ook Google de pictogrammen van onweersbuien ziet staan dit niet altijd hoeft te betekenen dat je onweer krijgt. Er is een % kans op een thunderstorm in de specifieke regio vanaf een bepaalde tijd. Drie factoren die dus onzeker zijn. Kijk eens op weersites die het per uur voorspellen of zelfs op basis van radar beelden. Wij hebben zo vaak een SMS of push e-mail warning (die zijn instelbaar!) gehad voor een opkomende thunderstorm in b.v. Bryce, maar het was zonnig en onbewolkt. Op de laptop in het hotel zagen we vrijwel altijd dat deze thunderstorms 30-45 KM verderop zaten. Het is een 'thunderstorm alert', m.a.w. ze helpen mensen rekening te houden dat het kan voorkomen en dus te anticiperen op flashfloods e.d.

Leuk is trouwens de mistvorming langs de kust (in SF mistig en bewolkt (tijd: 8.00AM) en dan weer tot Gilroy zonnig (tijd: 11.30AM), dan weer in Monterey bewolkt en koud (tijd: 5.30PM). Volgende dag op de Big Sur pas weer rond 11.30AM zon en om 4:15PM begon het weer mistig en koud te worden. Zo gaat de cirkel door, we hadden zelfs in Malibu en Santa Monica s'ochtends tot 12'en/1'en het koud en mistig...
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Orangedevil schreef:
Wij vertrekken 12 september. Wilden eerst 11 september doen, maar mijn vriendin was hier toch een beetje huiverig voor. Meer bijgeloof dan wat anders :wink:
Weet je wat het gekke is? 11 September is misschien wel de veiligste datum om te gaan want de veiligheidsmaatregelen zullen op die dag wel aangescherpt zijn. En hoe groot is de kans dat er weer iets gebeurd op de dag?
Ja Orange Devil, dat klopt. Ik denk ook absoluut niet dat we niet op 11 september gaan omdat we "bang" zijn. Ik denk meer dat het de gedachte is...mijn vriendin wou het gewoon niet, en niet vanwege angst, maar vanwege "het idee". Dus een dagje later vertrekken en een dagje later terugkomen is wat mij betreft dan geen probleem!

Sorry, weer on-topic hahah!
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Dat 11 september ding zit er bij mij ook in ze. Wij vertrekken de 10de, maar ze moesten maar eens voor een 'verassings effect' willen zorgen door een dagje vroeger iets te ondernemen eh. Het is niet van schrik hebben, maar de kans bestaat gewoon dat ze de 10de verjaardag toch wel speciaal willen vieren eh, om het zo te zeggen :?

nuja, we gaan een pracht reis tegemoet en zo lang ik niet een mega verdacht figuur op dat vliegtuig zie stappe ben ik er gerust in :lol:

En nu maar duimen op het weer! :lol: Inderdaad dat weer op pukkelpop,.. woon er niet zo ver van en hier heeft het al lelijk gedaan , wil niet weten wat dat daar was! Ik vond het opeens niet meer zo erg dat ik moet blokken ipv daar te zitten
Afbeelding
Jeannette2000
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeannette2000 »

Ik vond de site www.weather.gov heel goed kloppen. Daar kun je ook de postcodes ingeven voor het plaatselijke weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer