Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna een maand in San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
t1m
Amerikakenner

Re: Bijna een maand in San Francisco

Bericht door t1m »

Ik weet niet of het qua visum mogelijk is, maar Berkeley heeft ook een Extension School. Misschien interessant om in de avonduren een course te volgen. Ze bieden sowieso vaak (gratis) dagseminars aan, met bijvoorbeeld gastsprekers van locale bedrijven/stichtingen of overheidsinstanties. Zal vast wel iets te vinden zijn binnen je professionele/persoonlijke interesses. Mocht je b.v. journalist zijn...

Algemene site: http://extension.berkeley.edu/
Voorbeeld seminar: http://extension.berkeley.edu/cat/course2526.html
Guest speaker:
Paul Grabowicz is associate dean and director of the New Media Program at the UC Berkeley Graduate School of Journalism. He teaches classes in multimedia reporting and leads the school's Knight Digital Media Center training program for mid-career journalists. A professional journalist for more than 20 years, he spent most of his career as an investigative reporter at the Oakland Tribune. He is co-author of California Inc., a book about how the entrepreneurial spirit has defined California.
willemb89
Amerika-ontdekker

Bericht door willemb89 »

Neem de BART naar bijv. Fremont, is best leuk om even rond te lopen (en je kan lekker en goedkoop eten bij het Pacific Buffet).
Ook Pacifica is echt heel erg leuk om te bezoeken. Loop de trail vanaf de pier naar het winkelcentrum: erg leuk en mooi!
Als je wat verder weg wil is Santa Cruz erg leuk, uurtje of drie met de bus (Greyhoud vertrekt vanaf downtown SF).

Bezoek off-the-grid: enkele malen per week op verschillende locaties. Lekker eten! En gezellig > http://offthegridsf.com/
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

@t1m
he super ik ga eens kijken! (laat ik nou de school voor journalistiek gedaan hebben....)
Ben al weken op zoek naar goede fotocursussen in SF maar wonderbaarlijk genoeg zijn die niet tevinden :shock:
Ik dacht echt dat ik legio keuze zou hebben maar er is bijna niks te vinden en dat wat ik vind zijn dan alleen de basics
Ik zocht eigenlijk iets op het gebied van modefotografie of portret

@Willem: off the grid ziet er ook gaaf uit!! Ga ik zeker onthouden! Bedankt
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

Geen idee of het goeie tips maar enkele goeie restaurants als je wat afwisseling wilt:

Thainoodle cafe @ Leavenworth & geary
Pride of the Mediterranean @ fillmore & Sutter (handig om derna filmke je mee te pikken @ Sundance Kabuki -> Post & Fillmore
La Mar @ Pier 1.5 (peruviaans, super lekker) Links van ferry building
Canteen @ Sutter & Jones (breakfast is top-notch daar imo)

Favo place voor Philly cheesesteak -> Buster's @ Columbus & vallejo

Deli:

Als ge op zoek zijt na wa gezond eten op weg naar alacatraz tour of weet ik wa:

RJ's market @ 1425 Sansome St, super verse salades enzo.
Bristol Farms sub first floor @ westfield (ken je waarschijnlijk al)

deli ketens ala Bristol Farms & Whole foods market zijn zo hard hun duurdere prijs waard als je die verse olijven, pasta's etc ziet :thumbup:

SF ghost hunt. Zeker es doen s'avonds als je niet weet wat gedaan, mooie walk door pacific heights district, echt fun.

Welk stuk van SF zal je trouwens verblijven ?
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Misschien heeft Miami Ad School dergelijke courses... http://www.miamiadschool.com/locations/ ... -francisco

Silicon Valley en geen fotografiecursussen?! :wink:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben inmiddels een paar dagen hier en gisteren naar Point Reyes geweest met Eric! (zie blog voor foto's)
Echt prachtig was het daar!

Helaas is het vandaag nogal bewolkt en het ziet er winderig uit. We gaan zo maar even de stad in, beetje shoppen denk ik

Heeft er hier iemand verstand van WordPress trouwens? ik wilde al mjn foto's eigenlijk ónder de tekst hebben, maar elke keer als je een foto invoegt plaatst hij die boven de tekst! En 1 kreeg ik er dus ook niet meer naar beneden :-)
http://irisgoessanfran.wordpress.com

ps. ik ben trouwens ook benieuwd hoe de foto's overkomen
Is altijd lastig op een laptop, dan zien ze er hier oke uit maar op een andere computer heel flets of juist donker
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De foto's komen prima over, Iris! Volgens mij zijn de kleuren prima! Mooie foto's trouwens!
Er is wel iets anders dat me opvalt: Bij die foto's waar je tekst bij hebt geplaatst, zit er een grijs kader om de foto heen waarin de tekst geplaatst wordt. Bij de portrait formaten is jouw foto met jouw kader in het grijze vlak mooi gecentreerd, maar mij de landscape foto's is dat niet zo (de foto staat dan erg rechts in het kader, waardoor het kader aan de rechterkant zelfs binnen de foto valt). Een beetje pietluttig misschien, maar misschien vind je het fijn om te weten. Ik vind het niet heel storend trouwens, de foto's komen prima over!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Thnx!!! Ik zal eens kijken naar het probleem wat jij beschrijft
Nog iets raars trouwens: net zag mijn blog er opeens heel anders uit, begon met een soort slide show ipv de site met de skyline van san francisco.
Toen kon ik onderin klikken op 'naar standaard site' en toen kwam ik op mn gewone blog uit. Enig idee wat dst kan zijn?

Vandaag heerlijk in san francisco rondgelopen in de zon en en ritje met de cable car gemaakt. Dat hadden we nog nooit gedaan :P
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vermoed dat je je blog hebt bekeken op de iPad? Wordpress heeft voor de iPad een andere opmaak dan op een gewone computer. Ik herken het in elk geval van de reisblog van DVDguy. Als ik die bekeek op de iPad had ik ook zo'n soort "slideshow", je kunt het vergelijken met een boek waarbij je de pagina's moet omslaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, ik vind dat wel mooi met Wordpress, dat die andere opmaak voor de iPad heeft, wat mij betreft heel leuke aanvulling en mijn volgende blog zal heel waarschijnlijk ook Wordpress worden, speciaal om deze reden !

Vervelend dagje zo in SF :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

oooh ja dat klopt!! Dan was het idd de ipad....haha het zag er opeens echt zo anders uit!!

San Francisco was geweldig gisteren!! Dag begon bewolkt maar al snel trok het open en was het volop zonnig. We hebben een cable car ride gemaakt, helemaal van begin tot eindpunt. Superleuk! (ik had dat ooit eens gedaan 10 jaar geleden maar Eric nog nooit dus die vond het helemaal geweldig).
Ik ga er zo even een kort blogverslagje van maken.

Vandaag is het helaas regenachtig. Dat was ook voorspelt, voor de rest van de week volop zon volgens het weerbericht dus hopen dat dat ook zo is
Ik ga vandaag denk ik de College Store op de Berkeley Campus maar eens uitchecken. Die is gigantisch en een leuke joggingbroek met Berkeley of 'Cal' op mn kont is natuurlijk altijd een leuke aanwinst :mrgreen:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Even een kleine update hier :-)

Ik heb vandaag even een soort rustdag ingelast.
KLinkt lekker bejaard, maar ik ben doodmoe en heb geen benen meer over. Heb geloof ik de afgelopen dagen San Francisco wel 3 keer op en neer gelopen :mrgreen:
Het is best raar om hier nu even een soort van te wonen en dus ook af en toe even gewoon op de bank een boek te lezen.
Het voelt dan continu of ik iets moet gaan doen en dat het zonde is om op de hotelkamer te zitten...maar ja, als je hier bijna een maand bent, kan je toch onmogelijk 24/7 in actie zijn en bovendien wordt zelfs SF saai als je er 30 dagen achter elkaar rondloopt, dus ik hou het een beetje speciaal :-)

Gelukkig zit er hier aan de overkant een Ross Dress for Less en een Borders met megauitverkoop omdat ze gaan stoppen. Dus ik ga zo even een lunch halen bij de Emervyille market (een hele leuke overdekte markt, soort Thailand met allemaal kleine eetstalletjes) en even boeken kijken :-)

Oh ja voor degene die het interesseert: ik heb net een fotoreport van Alcatraz op mn blog gezet.

Fijne koninginnedag morgen allemaal!!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Klinkt erg vervelend, heb veel medelijden met je :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wow, wat een prachtige composities en wat een waanzinnige kleuren! Volgende keer in SF moet ik toch ook maar naar Alcatraz, tis toch wel erg mooi (of althans...door jouw lens :wink: ).
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Hahaha nou nee het is ook écht mooi hoor.:-)
Denk er alleen wel even 800 toeristen bij.....dat serene wat je op deze foto's hebt, heb je daar helaas niet :-) Maar goed, ik sta dan ook altijd even te wachten tot er (bijna) niemand meer is.

Maar ik vond het wel bijzonder zo in de lente, had weer een heel andere sfeer dan toen we 4 jaar geleden in juni de avondtour gedaan hebben
(met die avondtour is het trouwens wel wat rustiger dan overdag)
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

MattRob schreef:Klinkt erg vervelend, heb veel medelijden met je :mrgreen: !
Ja sorry, ik voel me ook echt heel zielig.... :mrgreen:
Heb net lekker op die marketplace een grieks broodje gegeten....echt heel leuk, je kunt daar echt uit alle hoeken van de wereld gerechten krijgen. Doet heel Aziatisch aan, heb zoiets eigenlijk nog nooit in Amerika gezien maar we hebben het hier dus tegenover het hotel.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Jeetje wat gaat de tijd snel zeg!! Volgende week maandag vlieg ik alweer naar huis! En ik was nog bang dat ik me zou gaan vervelen :mrgreen:
Ik wist trouwens niet dat je bij Ross Dress for Less ook koffers kon kopen! Mijn trolley is kapot en ik moest hier dus een nieuwe kopen, maar bij Ross komen er elke dag hele ladingen koffers binnen van topmerken voor niks! Gisteren gloednieuwe samsonite's die voor 250 euro in de winkel liggen voor 60 dollar! En ik heb nu een hele mooie trolley van Swiss for 59 dollar! Betaal je bij ons ook een heeeeel stuk meer voor
Dus nog een tip voor mensen die in de VS zijn en een nieuwe koffer nodig hebben (of er 1 moeten bijkopen omdat ze teveel spullen gekocht hebben :mrgreen: )

@RiverCola: ik ben gisteren in SoMa geweest naar aanleiding van jouw tip! Leuk wijkje inderdaad, vooral als je van fotograferen houdt. Er is verder niet bijzonder veel te doen maar juist dat industriele sfeertje vond ik wel erg lekker. Heb net mn blog ge-update met wat foto's van de buurt dus mocht je het leuk vinden :-)
willemb89
Amerika-ontdekker

Bericht door willemb89 »

Je maakt echter super mooie foto's Iris :) Ik heb met plezier je blog gevolgd, terwijl ik je helemaal niet ken :D Good job!
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Mooie foto's hoor!!! :thumbup:
Nu kan ik helemaal niet meer wachten. 8)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Je foto's zijn weer heel mooi Iris! Stanford ziet er erg mooi uit.
En lekker naar Yosemite geweest. Toppie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer