Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wave experience sept 2005 (permits en foto's)
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het online permit systeem voor de Wave komt 1 december 2005 online
ADVANCE PERMITS FOR COYOTE BUTTES NORTH AND SOUTH
All permits for November, 2005, December, 2005, and January, 2006, will be sold as next-day walk-in's at either the Paria Contact Station or the Kanab Field Office (NOT ONLINE).
Beginning December 1, 2005, at 12pm, Mountain Standard Time, permits for Coyote Buttes North and South will be available online for February and March, 2006.
Men heeft inmiddels besloten de regels t.a.v. de verstrekking van permits voor de Wave aan te passen i.v.m. de eerlijkheid.
Tot nu toe had iemand met een zeer snelle internetverbinding meer kans om op de 1e van de maand er tussen te komen op de site van BLM voor het verkrijgen van een permit dan degene met een langzame verbinding, want die kwamen eigenlijk nooit aan bod.
Op het moment dat het permitsysteem voor de Wave weer de lucht in gaat (1 december a.s.) is er sprake van een zgn. random-verbinding, waarbij iedereen evenveel kans maakt, zelfs al zit je in een Public Library bijv.
Please read. Welcome back. As you are aware, the internet shutdown has had a dramatic impact on our online permit operation. Now that we're back online, a few changes have been put in place to ensure that permit availability is fair to everyone.
Marjan
ADVANCE PERMITS FOR COYOTE BUTTES NORTH AND SOUTH
All permits for November, 2005, December, 2005, and January, 2006, will be sold as next-day walk-in's at either the Paria Contact Station or the Kanab Field Office (NOT ONLINE).
Beginning December 1, 2005, at 12pm, Mountain Standard Time, permits for Coyote Buttes North and South will be available online for February and March, 2006.
Men heeft inmiddels besloten de regels t.a.v. de verstrekking van permits voor de Wave aan te passen i.v.m. de eerlijkheid.
Tot nu toe had iemand met een zeer snelle internetverbinding meer kans om op de 1e van de maand er tussen te komen op de site van BLM voor het verkrijgen van een permit dan degene met een langzame verbinding, want die kwamen eigenlijk nooit aan bod.
Op het moment dat het permitsysteem voor de Wave weer de lucht in gaat (1 december a.s.) is er sprake van een zgn. random-verbinding, waarbij iedereen evenveel kans maakt, zelfs al zit je in een Public Library bijv.
Please read. Welcome back. As you are aware, the internet shutdown has had a dramatic impact on our online permit operation. Now that we're back online, a few changes have been put in place to ensure that permit availability is fair to everyone.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Hallo Marjan,
Ik zat te kijken op de site van de blm en vraag me af hoe dit zou moeten werken .
Ik zie dat de permits maar een korte tijd van te voren worden afgegeven maar ik weet niet op welke manier we de passen moeten aanvragen.
Het is dan wel voor volgend jaar september maar ja het is nooit te vroeg voor goede informatie.
Groetjes Erika
Ik zat te kijken op de site van de blm en vraag me af hoe dit zou moeten werken .
Ik zie dat de permits maar een korte tijd van te voren worden afgegeven maar ik weet niet op welke manier we de passen moeten aanvragen.
Het is dan wel voor volgend jaar september maar ja het is nooit te vroeg voor goede informatie.
Groetjes Erika
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Erika,Erika schreef:Ik zat te kijken op de site van de blm en vraag me af hoe dit zou moeten werken .
Op dit moment is het nog niet mogelijk om permits online aan te vragen. Waarschijnlijk kan dat vanaf december. Wil je permits voor september aanvragen, zul je dat op c.q. vanaf 1 juni 2006 moeten doen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het antwoord kan je hier vinden http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 7919#37919Bjorn schreef:Waar ligt "de wave" ergens, want ik zie dat nergens op mijn kaart staan![]()
Alvast bedankt
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
jta
- Amerika-expert
voor de ligging van de wave : een niet gedetailleerde kaart met rechts onder coyote butes/the wave
http://www.zionnational-park.com/gsmap.htm
the wave ligt op een halfuurtje rijden op een dirt road (house valley rock road) vanaf de hoofdweg 89 kanab-page en dan een uur stappen.
zie ook foto-album op http://users.skynet.be/elliotenco
jacques
http://www.zionnational-park.com/gsmap.htm
the wave ligt op een halfuurtje rijden op een dirt road (house valley rock road) vanaf de hoofdweg 89 kanab-page en dan een uur stappen.
zie ook foto-album op http://users.skynet.be/elliotenco
jacques
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag om acht uur pm nederlands tijd is het permit systeem voor de wave weer online gegaan.
https://www.blm.gov/az/paria/checklist.cfm
Er zijn nu permits beschikbaar voor februari en maart 2006
Marjan
https://www.blm.gov/az/paria/checklist.cfm
Er zijn nu permits beschikbaar voor februari en maart 2006
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Erika,Erika schreef:Hallo Marjan.
Waar moet ik op letten om aan de tickets te komen van de Wave.
welke passen moet ik aanvragen om de wave te zien. gezien de locatie.
Het is alleen wel makkelijk als de website mee werkt van de blm.
Groetjes Erika
The Wave behoort tot de North Coyote Buttes. Die klik je dus aan. Dan kan je de betreffende maand aanklikken en zien op welke data er evt. nog permits beschikbaar zijn.
Nu in december zijn de permits voor maart 2006 beschikbaar. Dus de lopende maand plus 3 maanden moet je rekenen. Ik heb even gekeken voor je en in maart zijn er nog maar op 3 dagen één permit beschikbaar.
Voor april moet je dus op 1 januari acht uur 's avonds Ned.tijd beginnen om online proberen te bestellen. Vanaf 1 februari is mei aan de beurt enz. Dus wil je bijv. voor september permits hebben, zul je nog moeten wachten tot 1 mei.
Ook las ik op de site van BLM dat je permits ook via de mail kunt bestellen. Hier volgt het adres. Je kan het altijd proberen nietwaar!
azafoweb@blm.gov
Succes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zover ik het kan bekijken zal 1 mei as. (morgen dus) het nieuwe systeem voor het verloten van de online wave permits van start gaan.
Het oude syteem is nu al niet meer actief.
Je kunt nu de hele maand mei inschrijven voor maximaal 3 data en dat maximaal 4 maanden van te voren.
Er worden niet meer dan 10 permits online verloot en de andere 10 blijven walkin permits.
Niet meer de 8 pm MST ellende, maar de hele maand tijd om een datum te reserveren.
Wil je meedoen met de permit verloting dat betaal je eenmalig 5$. Win je dan wordt die 5$ verrekend met het aantal gewenste permits (max 6 per groep). Wordt je niet geloot dan ben je die 5$ kwijt.
Begin van de maand daarop worden de permits dan verloot.
Marjan
Het oude syteem is nu al niet meer actief.
Je kunt nu de hele maand mei inschrijven voor maximaal 3 data en dat maximaal 4 maanden van te voren.
Er worden niet meer dan 10 permits online verloot en de andere 10 blijven walkin permits.
Niet meer de 8 pm MST ellende, maar de hele maand tijd om een datum te reserveren.
Wil je meedoen met de permit verloting dat betaal je eenmalig 5$. Win je dan wordt die 5$ verrekend met het aantal gewenste permits (max 6 per groep). Wordt je niet geloot dan ben je die 5$ kwijt.
Begin van de maand daarop worden de permits dan verloot.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
hallo marjan. helaas dat het oude systeem nu weg is vooral omdat de kans dat je er binnen kunt komen met een enorme factor is afgenomen.
wist je met het oude systeem nog of je er heen kon ja of nee nu is het russische roullette geworden.
daarom gaan we er nu vanuit dat de mogelijkheid die we hadden en hadden gehoopt op een tickit op 1 juni ongeveer verkeken is en zullen dus nu ook niet meer mee doen omdat we de planning niet meer kunnen
wijzigen helaas.
erika
wist je met het oude systeem nog of je er heen kon ja of nee nu is het russische roullette geworden.
daarom gaan we er nu vanuit dat de mogelijkheid die we hadden en hadden gehoopt op een tickit op 1 juni ongeveer verkeken is en zullen dus nu ook niet meer mee doen omdat we de planning niet meer kunnen
wijzigen helaas.
erika
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Wave experience sept 2005 (permits en foto's)
Hoe lang hebben jullie erover gedaan om er heen te lopen en hoe lang deden jullie over de terugweg?hekkie schreef: Zondag 18/9 was de grote dag. Perfect weer om te hiken, zo'n F 80 (dus niet zo overdreven heet).
Was de tocht erg zwaar?
Monique

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wave experience sept 2005 (permits en foto's)
Hoi Monique,repelsteeltje schreef: Hoe lang hebben jullie erover gedaan om er heen te lopen en hoe lang deden jullie over de terugweg?
Was de tocht erg zwaar?
Over de heenweg stonden we precies na anderhalf uur onderaan de Wave. Toen moesten we nog omhoog over een mul zandpad naar de ingang van de Wave. Dat was gelijk het zwaarste stukje. Al met al hebben we er zo'n 1 uur en driekwartier over gedaan.
De terugweg ging sneller. We hadden in de verte voor ons een stel lopen waar we ons mooi op konden richten. Na precies anderhalf uur waren we terug bij de auto.
De tocht is op zich niet zwaar, alleen zijn er bepaalde stukken die je door mul zand moet lopen en dat vind ik wel zwaar, zeker op de terugweg als je al wat moe bent.
Maar al met al vond ik het best wel meevallen en zeker omdat de omgeving adembenemend mooi is, sta je er niet eens zo bij stil.
Groetjes Marjan.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hoi Marjan (en anderen),
Ik heb net nog even op de site gekeken, en volgens mij zijn de permits van augustus (daar kon vanaf vanavond NL tijd op ingeschreven worden) nog op de 'oude' manier verloot, aangezien voor de hele maand augustus all NONE staat weergegeven in de kalender van Coyotes Buttes North.
Ik heb op de site gezocht, maar kon nergens iets vinden over informatie over het 'nieuwe' systeem, waar heb jij jouw informatie gevonden?
(Vraag dit ook omdat wij over een maand mee willen gaan dingen naar een kaartje in september
)
En verder nog een dom vraagje, klopt het nu (met zomertijd e.d.) dat noon Mountain Standard Time nog steeds 20u Nederlandse tijd is? Ik raak beetje in de war van al die tijdzones
groetjes, Marije
Ik heb net nog even op de site gekeken, en volgens mij zijn de permits van augustus (daar kon vanaf vanavond NL tijd op ingeschreven worden) nog op de 'oude' manier verloot, aangezien voor de hele maand augustus all NONE staat weergegeven in de kalender van Coyotes Buttes North.
Ik heb op de site gezocht, maar kon nergens iets vinden over informatie over het 'nieuwe' systeem, waar heb jij jouw informatie gevonden?
(Vraag dit ook omdat wij over een maand mee willen gaan dingen naar een kaartje in september
En verder nog een dom vraagje, klopt het nu (met zomertijd e.d.) dat noon Mountain Standard Time nog steeds 20u Nederlandse tijd is? Ik raak beetje in de war van al die tijdzones
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marijtje,Marijtje schreef:Ik heb net nog even op de site gekeken, en volgens mij zijn de permits van augustus (daar kon vanaf vanavond NL tijd op ingeschreven worden) nog op de 'oude' manier verloot, aangezien voor de hele maand augustus all NONE staat weergegeven in de kalender van Coyotes Buttes North.
(Vraag dit ook omdat wij over een maand mee willen gaan dingen naar een kaartje in september)
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nu ook weer op de site gekeken en zie dat er nog steeds niets is veranderd. Het is al een paar maal aangekondigd dat het systeem veranderd zou worden, maar nog steeds gebeurt het dus niet. Ik had gelezen dat waarschijnlijk m.i.v. 1 mei hetzelfde systeem gehanteerd zou worden als men gebruikt voor de permits van de Subway (Zion). Voorlopig dus maar weer op 1 juni achter de pc voor een permit in september, zou ik zeggen.
Via deze link vind je een heel duidelijk kaartje met alle gegevens over de tijdzones in de USA. http://www.worldtimezone.com/time-usa12.phpEn verder nog een dom vraagje, klopt het nu (met zomertijd e.d.) dat noon Mountain Standard Time nog steeds 20u Nederlandse tijd is? Ik raak beetje in de war van al die tijdzones![]()
En idd is er 8 uur tijdsverschil tussen Nederland en MST.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Nog even een vraagje over de Wave
Ik las onlangs iets over een "loterij" die ter plekke plaats vindt om een permits te krijgen.
Hoe werkt dit juist en waar moet men hier aan meedoen?
Ik las onlangs iets over een "loterij" die ter plekke plaats vindt om een permits te krijgen.
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Bjorn,Bjorn schreef:Nog even een vraagje over de Wave
Naast de 10 permits per dag die maanden van te voren worden vergeven via internet, worden er ook nog 10 permits per dag verloot op het Paria Ranger Station, gelegen aan de US 89 tussen Page en Kanab. Dit gebouwtje ligt 30 mijl ten westen van Page aan de linkerkant bij milemarker 21.
Om aan de lottery mee te kunnen doen, moet je je 's morgens voor 9 uur (Utah tijd!) hier melden. Word je niet uitgeloot, mag je de volgende morgen weer meedoen en dan kom je 2 x keer in de hoed. De evt. derde ochtend 3x enz. De kans wordt dus steeds groter.
Win je een permit, dan is die bestemd voor de volgende dag. Je kan dus nooit dezelfde dag als de lottery de hike naar de Wave doen. Denk wel om de juiste tijd. Het gaat om Utah-tijd (MST). In Page is het een uur vroeger nl. Hou je die tijd aan, dan kom je te laat voor de lottery. Ze zijn hier heel streng in.
Zijn je vragen zo beantwoord?
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dank je wel Marjan.
Je hebt me weeral eens heel hard geholpen.
Groetjes Bjorn
Je hebt me weeral eens heel hard geholpen.
Groetjes Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
Hoi Marjan,
onwijs bedankt voor je antwoord. Maar...ik begrijp het nog niet helemaal. Als ik op de site kijk waar jij naar verwijst, daar staat dat MDT 8 uur eerder is dan het nu in NL is, maar Wave kaartjes gaan in de verkoop om noon MST. Het scheelt toch een uur tussen MST en MDT (dus noon MST is 1pm MDT en dus 21u NL tijd), of wordt dit verschil opgeheven omdat het in NL ook zomertijd is? (ik hoop dat je wat begrijpt van wat ik bedoel, want ik snap het echt niet meer
) Hopelijk kan iemand het me uitleggen. Alvast dank....
groetjes, Marije
onwijs bedankt voor je antwoord. Maar...ik begrijp het nog niet helemaal. Als ik op de site kijk waar jij naar verwijst, daar staat dat MDT 8 uur eerder is dan het nu in NL is, maar Wave kaartjes gaan in de verkoop om noon MST. Het scheelt toch een uur tussen MST en MDT (dus noon MST is 1pm MDT en dus 21u NL tijd), of wordt dit verschil opgeheven omdat het in NL ook zomertijd is? (ik hoop dat je wat begrijpt van wat ik bedoel, want ik snap het echt niet meer
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-