Ik heb veel gelezen, ook hier op het forum en hoor steeds dat SF veel mooier is dan LA en daardoor meer de moeite waard is (sommigen laten LA er zelfs voor vallen). Vandaar deze keuze, we willen in SF lekker fietsen huren en de stad goed bekijken. In LA kan dat eventueel de eerste avond (van aankomst) en als we daar weer terugkomen 's avonds, een hele dag en daarna nog in de ochtend. Dat leek ons voldoende tijd om een indruk te krijgen.
Ik ga toch overwegen het stuk tussen DV en Yosemite op te delen en daar een extra dag toe te voegenen dan de kustroute toch in 2 dagen te rijden, ons oorspronkelijke idee.
En inderdaad, Michel, jouw idee over Zion NP is ook ons idee, je hebt daar een groot deel van de middag en avond en de volgende ochtend ook (van Zion naar LV is ook maar een kort). We willen wel een wandelingetje maken, maar geen grote tochten, dus we denken dat het zal voldoen.
Over het stuk LA - GC hoor ik veel wisselende dingen, de een raad dit plaatste aan en de andere die route. Da's dus lastig als je een newbie bent zoals wij

Bedankt voor alle financiële tips, ook!
Een richtlijn van 200$ per dag, voor benzine, overnachten en eten & drinken e.d is ons idee. Is dat haalbaar, denken jullie?
Wij hoeven niet elke dag luxe uit eten, een keertje BBQ en boodschapjes bij de 'super' past prima bij ons.
Wat zijn leuke dingen om te ondernemen, bijv in LA, Yosemite, Zion of GC o.id.? Nog tips (en kosten) ?