Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lelle: Onze ideeën juli 2011 -> Feedback!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lelle
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lelle: Onze ideeën juli 2011 -> Feedback!

Bericht door Lelle »

Bedankt voor je reacties!
Ik heb veel gelezen, ook hier op het forum en hoor steeds dat SF veel mooier is dan LA en daardoor meer de moeite waard is (sommigen laten LA er zelfs voor vallen). Vandaar deze keuze, we willen in SF lekker fietsen huren en de stad goed bekijken. In LA kan dat eventueel de eerste avond (van aankomst) en als we daar weer terugkomen 's avonds, een hele dag en daarna nog in de ochtend. Dat leek ons voldoende tijd om een indruk te krijgen.

Ik ga toch overwegen het stuk tussen DV en Yosemite op te delen en daar een extra dag toe te voegenen dan de kustroute toch in 2 dagen te rijden, ons oorspronkelijke idee.

En inderdaad, Michel, jouw idee over Zion NP is ook ons idee, je hebt daar een groot deel van de middag en avond en de volgende ochtend ook (van Zion naar LV is ook maar een kort). We willen wel een wandelingetje maken, maar geen grote tochten, dus we denken dat het zal voldoen.

Over het stuk LA - GC hoor ik veel wisselende dingen, de een raad dit plaatste aan en de andere die route. Da's dus lastig als je een newbie bent zoals wij :) Alle informatie is echter welkom, dan kunnen we een zo weloverwogen mogelijk beslissing maken.

Bedankt voor alle financiële tips, ook!
Een richtlijn van 200$ per dag, voor benzine, overnachten en eten & drinken e.d is ons idee. Is dat haalbaar, denken jullie?
Wij hoeven niet elke dag luxe uit eten, een keertje BBQ en boodschapjes bij de 'super' past prima bij ons.
Wat zijn leuke dingen om te ondernemen, bijv in LA, Yosemite, Zion of GC o.id.? Nog tips (en kosten) ?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lelle schreef:
Ik ga toch overwegen het stuk tussen DV en Yosemite op te delen en daar een extra dag toe te voegenen dan de kustroute toch in 2 dagen te rijden, ons oorspronkelijke idee.
Goed idee ! :wink:

En inderdaad, Michel, jouw idee over Zion NP is ook ons idee, je hebt daar een groot deel van de middag en avond en de volgende ochtend ook (van Zion naar LV is ook maar een kort). We willen wel een wandelingetje maken, maar geen grote tochten, dus we denken dat het zal voldoen.
Als je geen lange, zware wandelingen doet is dit inderdaad voldoende voor een eerste bezoek. Al raad ik meestal ook 2 overnachtigen aan.

Over het stuk LA - GC hoor ik veel wisselende dingen, de een raad dit plaatste aan en de andere die route. Da's dus lastig als je een newbie bent zoals wij :) Alle informatie is echter welkom, dan kunnen we een zo weloverwogen mogelijk beslissing maken.
Dit is erg persoonlijk.
Wat mij betreft heb je vier keuzes:
1. rechtstreeks van LA naar Grand Canyon (Zo 'win' je een dag die je elders kan inplannen. Rit is wel pittig maar te doen zeker aan het begin van een rondreis)
2. LA - Joshua Tree - Needles (dag erna via route 66 naar Grand Canyon)
3. LA - Joshua Tree - Prescott - Sedona (dag erna naar Grand Canyon)
4. LA - Joshua Tree - Needles (de dag erna via route 66, Oatman en Seligman naar Sedona, de dag erna naar de Grand Canyon. Zo deden wij het in 2008, zie ons verslag, dag 2, 3 en 4)
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik denk dat je met een budget van 200 dollar per dag goed zit. De ene dag zul je meer kwijt zijn als het ander. Dus als gemiddelde is het prima.

Probeer overnachtingen in de parken (Grand Canyon/Yosemite/Death Valley) zo snel mogelijk te boeken. Bij de Grand Canyon zijn Bright Angel lodge en Maswik Lodge betaalbaar. Bij Bryce kan je ook kijken in het plaatsje Tropic, dit ligt vlak bij het park.

Koop bij het eerste park dat je aan doet de American the Beautifull pas en je kunt er alle np's er me in met de auto en inzittenden. Gezien je route haal je die er wel uit.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lelle schreef:
En inderdaad, Michel, jouw idee over Zion NP is ook ons idee, je hebt daar een groot deel van de middag en avond en de volgende ochtend ook (van Zion naar LV is ook maar een kort)
Even vergeten te melden in mijn vorige bericht:
Bij de rit van Zion nar LV verlies je wel een uur !
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij de rit van Zion nar LV verlies je wel een uur !
Het blijft lastig maar van oost naar west heb je een uur winst i.p.v. verlies :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

klopt helemaal Rob :oops: :oops:
Ik schreef het zelfs op mijn website :roll: :
We 'wonnen' wel een uur vandaag als we Nevada binnen reden.
Grts, Bart

Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Haha, dat tijdsverschil ;) Ik wist dat helemaal niet. Geldt alleen voor Utah toch? Dus van GC naar Monument Valley verliezen we er een en als we naar LV gaan, winnen we er één! Ik knoop het in mijn oren :)

Fijn dat een gemiddelde van 200$ reëel lijkt!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wat de tijd aangaat ligt het ietsje ingewikkelder :wink: maar grofweg kan je aanhouden wat je hierboven post.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Zie je het qua tijd niet goed komen, Rob?

Van La naar GC denk ik toch via Needles, gewoon in 2 dagen. Ik heb niet het idee dat we dan iets heel bijzonders missen?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja hoor, komt best goed maar zoals ik al aangaf ligt het in die hoek iets ingewikkelder omdat de ene indianenstam(Navajo) Utah (mountian)tijd aanhoud en de andere(Hopi) die dan weer midden in het eerste gebied zitten weer Arizona (pacific in de zomer) tijd aanhouden.
Page ligt ook midden in Navajo gebied maar houd ook weer Arizona tijd aan.
Als je in die hoek rond rijdt kan je wel een keer of drie per dag de klok verzetten als je precies de plaatselijke tijd aan wil houden
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Euh... ik haak hier af ;)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat bedoel ik :)
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Is ook niet zo heel belangrijk, wij hadden het vaak niet eens door.
Gewoon zorgen dat je ruim voor zonsondergang op de plaats van bestemming bent. Gezien je route moet dat zeker lukken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer