Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ripley6174: Advies voor reis San Francisco-Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Re: Advies voor reis San Francisco - Yellowstone
Bedankt, daar kom ik al een heel stuk verder mee. Mijn route ziet er dan als volgt uit nu.
1) Amsterdam - San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Kings Canyon (242 mijl)
5) Kings Canyon
6) Sequoia
7) Kings Canyon - Yosemite West Entrance (202 mijl)
8] Yosemite
9) Yosemite
10) Yosemite West Entrance - Death Valley (396 mijl)
11) Death Valley - Las Vegas (142 mijl)
12) Las Vegas
13) Las Vegas - Zion (165 mijl)
14) Zion
15) Zion - Bryce Canyon (85 mijl)
16) Bryce Canyon
17) Bryce Canyon - Capitol Reef (146 mijl)
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef
20) Capitol Reef - Kayenta (210 mijl)
21) Kayenta - Moab (168 mijl)
22) Arches
23) Moab - Vernal (220 mijl)
24) Vernal - Grand Teton (359 mijl)
25) Grand Teton
26) Grand Teton
27) Grand Teton - Yellowstone (135 mijl)
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
31) Yellowstone - Salt Lake City of Jackson Hole
32) Jackson Hole/Salt Lake City - Amsterdam
Ik denk dat dit zo'n beetje definitief is. Ik kan ook niet te lang meer blijven dubben over mijn route, want ik ga binnenkort ook reserveren. Is dit te doen of teveel rijden? Vooral dag 10 baart me een beetje zorgen. Wellicht dat ik die nog wat beter met dag 11 kan verdelen.
2) San Francisco
3) San Francisco
5) Kings Canyon
6) Sequoia
8] Yosemite
9) Yosemite
10) Yosemite West Entrance - Death Valley (396 mijl)
11) Death Valley - Las Vegas (142 mijl)
12) Las Vegas
14) Zion
16) Bryce Canyon
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef
20) Capitol Reef - Kayenta (210 mijl)
21) Kayenta - Moab (168 mijl)
22) Arches
25) Grand Teton
26) Grand Teton
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
Ik denk dat dit zo'n beetje definitief is. Ik kan ook niet te lang meer blijven dubben over mijn route, want ik ga binnenkort ook reserveren. Is dit te doen of teveel rijden? Vooral dag 10 baart me een beetje zorgen. Wellicht dat ik die nog wat beter met dag 11 kan verdelen.
- martinenelsa
- Amerikafan
Als je nu op dag 10 al over de Tioga Pass rijdt en bv in Lee Vining overnacht, dan is dag 11 nog maar een halve dag rijden.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 10 zou ik inderdaad in Lee Vining overnachten (zie ook mijn bericht van 1 oktober), anders heb je ook te weinig tijd voor het oostelijk deel van Yosemite.
Ik vind 2 dagen Grand Teton wel mooi, maar toch ook wel redelijk veel; had je daar speciale plannen? Anders kun je ook overwegn om een extra dag Moab te doen zodat je ook tijd hebt voor Canyonlands en andere dingen in de omgeving.
Kijk eens naar andere overnachtingsmogeljkheden bij Monument Valley, Kayenta is niet echt leuk, en ligt ook niet op je route. Zie ons 2008-verslag voor een leuk alternatief.
Marianne
Ik vind 2 dagen Grand Teton wel mooi, maar toch ook wel redelijk veel; had je daar speciale plannen? Anders kun je ook overwegn om een extra dag Moab te doen zodat je ook tijd hebt voor Canyonlands en andere dingen in de omgeving.
Kijk eens naar andere overnachtingsmogeljkheden bij Monument Valley, Kayenta is niet echt leuk, en ligt ook niet op je route. Zie ons 2008-verslag voor een leuk alternatief.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Helemaal eens met Marianne. Wij hebben destijds in de Mexican Hat Lodge overnacht, een paar mijl verder dan Monument Valley.
Prima motel en "home of the swinging steak" (oftewel je steak wordt op een schommel boven een vuurtje klaargemaakt). Wij vonden het echt een hele leuke overnachtingsplek. Maar je moet volgens mij wel op tijd boeken, in Mexican Hat is niet heel veel overnachtingsruimte.
Prima motel en "home of the swinging steak" (oftewel je steak wordt op een schommel boven een vuurtje klaargemaakt). Wij vonden het echt een hele leuke overnachtingsplek. Maar je moet volgens mij wel op tijd boeken, in Mexican Hat is niet heel veel overnachtingsruimte.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Opnieuw bedankt voor de tips, ik heb ze gebruikt om de reis weer aan te passen.
2) San Francisco
3) San Francisco
5) Kings Canyon
6) Sequoia
8] Yosemite
9) Yosemite
10) Yosemite West Entrance - Lee Vining (119 mijl)
11) Lee Vining - Las Vegas (330 mijl)
12) Las Vegas
14) Zion
16) Bryce Canyon
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef
20) Capitol Reef - Mexican Hat (167 mijl)
21) Mexican Hat - Moab (125 mijl)
22) Arches
25) Grand Teton
26) Grand Teton
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
Iemand nog andere suggesties? Ik ben behoorlijk tevreden met deze route nu, maar telkens veranderen jullie mij van gedachten
2) San Francisco
3) San Francisco
5) Kings Canyon
6) Sequoia
8] Yosemite
9) Yosemite
10) Yosemite West Entrance - Lee Vining (119 mijl)
11) Lee Vining - Las Vegas (330 mijl)
12) Las Vegas
14) Zion
16) Bryce Canyon
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef
20) Capitol Reef - Mexican Hat (167 mijl)
21) Mexican Hat - Moab (125 mijl)
22) Arches
25) Grand Teton
26) Grand Teton
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
Als ik in Grand Teton aankom heb ik twee lange dagen rijden achter de rug, dus twee dagen rustig aan doen daar is denk ik wel een goed idee. Overigens lijkt het me ook een prachtig park. Ik kan de rit Moab - Grand Teton misschien ook uitspreiden over drie dagen en onderweg wat sightseeing doen en een dag minder in Grand Teton. Is dat een idee? Canyonlands had ik er oorspronkelijk ook in staan, maar die heb ik nu dus vervangen door Mexican Hat om Monument Valley te bezoeken. Wat voor andere dingen in de omgeving van Moab bedoel je trouwens? Op dag 21 heb ik nog wel tijd om daar wat te doen denk ik.Ik vind 2 dagen Grand Teton wel mooi, maar toch ook wel redelijk veel; had je daar speciale plannen? Anders kun je ook overwegn om een extra dag Moab te doen zodat je ook tijd hebt voor Canyonlands en andere dingen in de omgeving.
Iemand nog andere suggesties? Ik ben behoorlijk tevreden met deze route nu, maar telkens veranderen jullie mij van gedachten

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De rijdagen vallen wel mee denk ik; je zou van Vernal tot aan Jackson kunnen rijden; een leuk plaatsje om de eerste nacht te overnachten, en je hebt dan een goed uitgangspunt voor Grand Teton.
Bij Moab: natuurlijk Arches en Canyonlands; zeker voor Arches kun je wel een volle dag uittrekken, kijk bijvoorbeeld eens naar de Fiery Furnace Walk. Dan heb je nog Dead Horsepoint SP. Verder zou je kunnen gaan raften, mountainbiken of een trail rijden. Ook Corona Arch is mooi om te bezoeken. Ik denk dat je nog wel meer tips krijgt van de echte Moab experts!
In dit topic is wat geschreven, maar als je zoekt op Moab (alleen in de topic titel zoeken) dan vind je nog veel meer.
Je kunt ook eens hier kijken.
Marianne
Bij Moab: natuurlijk Arches en Canyonlands; zeker voor Arches kun je wel een volle dag uittrekken, kijk bijvoorbeeld eens naar de Fiery Furnace Walk. Dan heb je nog Dead Horsepoint SP. Verder zou je kunnen gaan raften, mountainbiken of een trail rijden. Ook Corona Arch is mooi om te bezoeken. Ik denk dat je nog wel meer tips krijgt van de echte Moab experts!
In dit topic is wat geschreven, maar als je zoekt op Moab (alleen in de topic titel zoeken) dan vind je nog veel meer.
Je kunt ook eens hier kijken.
Marianne
- martinenelsa
- Amerikafan
Twee dagen Grand Teton is wel lekker relaxed; als je van wandelen houd is twee dagen juist prima. Eén voor Cascade Canyon b.v. en één voor Hermitage Point of Two Ocean Lake. Dan is er ook nog voldoende tijd om wild te gaan bekijken/zoeken, foto's te maken, lekker ff in het zonnetje te genieten van de Snake River, etc..
De suggestie voor 2 dagen Moab zou ik wel proberen in te passen. Capitol Reef kun je eventueel inkorten met een dag, als je daar geen speciale plannen hebt; van Bryce naar Torrey (Capitol Reef) kun je dan Longs Canyon en Strike Valley overlook meenemen, en de volgende hele dag rond het visitor center doen (Capitol Gorge, Hickman bridge, etc.).
Arches is prachtig voor 2 dagen; het is een echt wandelparadijs (Delicate Arch, Fiery Furnace, Devils Garden Loop Trail, etc.), maar dan heb je geen tijd voor Canyonlands. Canyonland is echter vooral uitzichtpunten en minder wandelen (als je Island in the Sky district bekijkt tenminst).
Keuzes maken vrees ik, of gewoon nog een keer gaan
. Ook jammer dat Death Valley is vervallen, maar je moet helaas keuzes maken.
Martin
De suggestie voor 2 dagen Moab zou ik wel proberen in te passen. Capitol Reef kun je eventueel inkorten met een dag, als je daar geen speciale plannen hebt; van Bryce naar Torrey (Capitol Reef) kun je dan Longs Canyon en Strike Valley overlook meenemen, en de volgende hele dag rond het visitor center doen (Capitol Gorge, Hickman bridge, etc.).
Arches is prachtig voor 2 dagen; het is een echt wandelparadijs (Delicate Arch, Fiery Furnace, Devils Garden Loop Trail, etc.), maar dan heb je geen tijd voor Canyonlands. Canyonland is echter vooral uitzichtpunten en minder wandelen (als je Island in the Sky district bekijkt tenminst).
Keuzes maken vrees ik, of gewoon nog een keer gaan

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Mijns inziens ben je veel te voorzichtig aan het plannen.
Wanneer je 31 tot 35 dagen de tijd hebt, dan kun je veel meer realiseren.
Plan sowieso minstens 3 nachten in Moab, daar krijg je geen spijt van.
Ik weet niet wat je zo lang bij Capitol Reef en Grand Teton wil doen, maar de reis krijgt meer variatie wanneer je bij Death Valley NP behoudt en bij voorbeeld Mesa Verde NP toevoegt.
Mocht 35 dagen lukken, dan lukt Page en Grand Canyon denk ik ook nog wel.
En er is naast de nationale parken nog veel meer te zien...
Johan
Wanneer je 31 tot 35 dagen de tijd hebt, dan kun je veel meer realiseren.
Plan sowieso minstens 3 nachten in Moab, daar krijg je geen spijt van.
Ik weet niet wat je zo lang bij Capitol Reef en Grand Teton wil doen, maar de reis krijgt meer variatie wanneer je bij Death Valley NP behoudt en bij voorbeeld Mesa Verde NP toevoegt.
Mocht 35 dagen lukken, dan lukt Page en Grand Canyon denk ik ook nog wel.
En er is naast de nationale parken nog veel meer te zien...
Johan
-
- Amerika-ontdekker
In Capitol Reef wil ik de Cathedral Valley Loop (is dat verstandig in je eentje?) doen en ook nog wandelen, dus volgens mij is twee dagen dan niets teveel. Ik weet niet waar ik verder nog dagen kan weghalen, dus ik plak er gewoon nog een dag bij aan voor Moab, dan heb ik daar bijna drie volle dagen. De rit van Moab naar Grand Teton hou ik dan maar zo, dag 24 (nu dus eigenlijk 25) is 6 uur rijden, maar als ik vroeg weg ga kan ik dat over de hele dag verspreiden, dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
Overigens was het niet mijn bedoeling om Death Valley helemaal te laten varen. Ik ga in hartje zomer, dus wandelen in Death Valley zie ik niet echt zitten, maar volgens mij moet het wel lukken om er wat van te zien gedurende de rit Lee Vining - Las Vegas toch? Althans, ik ben niet de enige die dit idee had
@Johan1973: Ik heb juist het gevoel dat ik een redelijk druk programma heb. Ik denk dat ik ook vaak genoeg van mijn planning zal afwijken om dingen te zien die ik niet van te voren wist, dus ik wil mijn planning ook niet te vol stoppen. Mesa Verde is trouwens een goede tip, dat is niet zo ver van Mexican Hat. Die kan ik er bij doen op dag 21.
Overigens was het niet mijn bedoeling om Death Valley helemaal te laten varen. Ik ga in hartje zomer, dus wandelen in Death Valley zie ik niet echt zitten, maar volgens mij moet het wel lukken om er wat van te zien gedurende de rit Lee Vining - Las Vegas toch? Althans, ik ben niet de enige die dit idee had

@Johan1973: Ik heb juist het gevoel dat ik een redelijk druk programma heb. Ik denk dat ik ook vaak genoeg van mijn planning zal afwijken om dingen te zien die ik niet van te voren wist, dus ik wil mijn planning ook niet te vol stoppen. Mesa Verde is trouwens een goede tip, dat is niet zo ver van Mexican Hat. Die kan ik er bij doen op dag 21.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt wel door DV maar het is heel mooi om er te overnachten omdat je dan het park ziet als de zon lager staat; dat betekent veel mooiere kleuren en lange schaduwen. En het is ietsje koeler.
Voor Mesa Verde heb je een extra dag nodig, de mooiste woningen kun je alleen maar met een gids beozeken en dat kost tijd. Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen.
Mexican Hat is beter dan Kayenta maar toen ik iets anders voorstelde, bedoelde ik iets in MV zelf zoals de cabins op de camping. Wij hebben daar in 2008 overnacht.
Marianne
Voor Mesa Verde heb je een extra dag nodig, de mooiste woningen kun je alleen maar met een gids beozeken en dat kost tijd. Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen.
Mexican Hat is beter dan Kayenta maar toen ik iets anders voorstelde, bedoelde ik iets in MV zelf zoals de cabins op de camping. Wij hebben daar in 2008 overnacht.
Marianne
- martinenelsa
- Amerikafan
Had niet gedacht dat je de CV loop zou doen, maar die kost je wel een dag, dus dan is twee dagen Capitol Reef wel nodig ja. Ik zou wel een beetje oppassen in je eentje; er is daar weinig verkeer dus als er iets gebeurd heb je niet zomaar hulp. In ieder geval in het visitor center laten weten dat je de loop gaat rijden en je daar ook weer melden als je terug bent (je moet er toch naar toe om de conditie van de CV loop road na te vragen). Je moet voor de CV loop road wel een high clearance auto hebben (SUV dus) en een 4x4 is nog wat veiliger, maar niet noodzakelijk.Ripley6174 schreef:In Capitol Reef wil ik de Cathedral Valley Loop (is dat verstandig in je eentje?) doen en ook nog wandelen, dus volgens mij is twee dagen dan niets teveel.
Voor Death Valley heb je wel wat tijd, maar nogal weinig om alle hoogtepunten te zien. Wandelen is inderdaad geen optie in de zomer.
Mesa Verde haal je niet in die dag van MV naar Moab; vanaf de ingang van het park tot de bezienswaardigheden is lang rijden en je moet voor de mooiste woningen ook nog een ticket halen (en dus hopen dat je op tijd bent). Mesa Verde alleen doen als je er een extra dag voor inpland.
Moab - Grand Teton is prima zoals je het nu in de planning hebt.
Gr
Martin
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Lone Pine - Las Vegas: Zo hebben wij het vorig ook gedaan en wij hadden voldoende tijd om de meest bekende hoogtepunten van Death Valley te bezichtigen. Een overnachting in Death Valley is natuurlijk wel iets unieks, maar gezien de vele hoogtepunten van je reis zou ik het zo laten. Uiteindelijk waren wij al om 6 uur in Las Vegas, dus achteraf gezien hadden we nog makkelijk 2 uur extra kunnen besteden in Death Valley. Zorg in ieder geval voor een flinke proviand water als je Death Valley in gaat. Mocht je om de een of andere reden stil komen te staan, dan kun je in ieder geval je dorst lessen.
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ter vegelijking met MichelH:
Wij hebben een dag gedaan over Lee Vining - Stovepipe Wells (wel pas om half 11 gestart met rijden - incl. Mono Lake, Erick's Schats Bakkerij, Alabama Hills) en ik denk dat we rond zes uur bij SW waren, maar we zijn wel een uur of 2,5 in Alabama Hills geweest. We hadden ons een btje vergist in de afstand van Lone Pine naar SW, dat was volgens mij nog wel dikke 1,5 uur rijden.
We zijn de volgende dag van SW naar Las Vegas gegaan en zijn gestopt op de volgende plekken in Death Valley: Mosaic Canyon, Sanddunes, Badwater (laagste punt van Amerika), Artist Palette (rotsen in allerlei kleuren), Zabriskie Point, Twenty Mule Canyon Road (een onverharde weg, die je ook met de auto kunt rijden, maar ik was blij dat we in een SUV zaten…) en Dantes View. Zabriskie Point en Dantes View waren overigens onze favoriet. Vervolgens doorgereden naar Las Vegas, maar daar waren toch pas tegen een uur of half zes.
Nici
Wij hebben een dag gedaan over Lee Vining - Stovepipe Wells (wel pas om half 11 gestart met rijden - incl. Mono Lake, Erick's Schats Bakkerij, Alabama Hills) en ik denk dat we rond zes uur bij SW waren, maar we zijn wel een uur of 2,5 in Alabama Hills geweest. We hadden ons een btje vergist in de afstand van Lone Pine naar SW, dat was volgens mij nog wel dikke 1,5 uur rijden.
We zijn de volgende dag van SW naar Las Vegas gegaan en zijn gestopt op de volgende plekken in Death Valley: Mosaic Canyon, Sanddunes, Badwater (laagste punt van Amerika), Artist Palette (rotsen in allerlei kleuren), Zabriskie Point, Twenty Mule Canyon Road (een onverharde weg, die je ook met de auto kunt rijden, maar ik was blij dat we in een SUV zaten…) en Dantes View. Zabriskie Point en Dantes View waren overigens onze favoriet. Vervolgens doorgereden naar Las Vegas, maar daar waren toch pas tegen een uur of half zes.
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Lone Pine - Death Valley stond op de borden aangegeven als 104 miles kan ik me herinneren. Kan me ook herinneren dat de weg in het begin nogal heen en weer slingert, dus daar doe je wel minstens 2 uur over. Ik vond het een schitterende route. Ik geloof dat ze dan de afstand tot de Furnace creek ranch bedoelen.
Lee Vining - Lone Pine is inderdaad nog een eindje rijden dus als je vanaf Lee Vining vertrekt is een overnachting in Death Valley misschien wel slimmer.
Lee Vining - Lone Pine is inderdaad nog een eindje rijden dus als je vanaf Lee Vining vertrekt is een overnachting in Death Valley misschien wel slimmer.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik geloof dat ze dan de afstand tot de Furnace creek ranch bedoelen.
Bijna goed

-
- Amerika-ontdekker
Dan wordt het Gouldings Lodge inderdaad. Ik wilde daar reserveren, maar vond 220 dollar voor de goedkoopste kamer een beetje (veel) teveel van het goede. Ik had die cabins niet gezien, die zijn gelukkig een stuk goedkoper.Martin & Marianne schreef:Je rijdt wel door DV maar het is heel mooi om er te overnachten omdat je dan het park ziet als de zon lager staat; dat betekent veel mooiere kleuren en lange schaduwen. En het is ietsje koeler. Mexican Hat is beter dan Kayenta maar toen ik iets anders voorstelde, bedoelde ik iets in MV zelf zoals de cabins op de camping. Wij hebben daar in 2008 overnacht.
Marianne
Ok, bij nader inzien schrap ik Mesa Verde dan maar, ik moet toch keuzes maken.martinenelsa schreef:Mesa Verde haal je niet in die dag van MV naar Moab; vanaf de ingang van het park tot de bezienswaardigheden is lang rijden en je moet voor de mooiste woningen ook nog een ticket halen (en dus hopen dat je op tijd bent). Mesa Verde alleen doen als je er een extra dag voor inpland.
Met alle tips hierboven ben ik de weg een beetje kwijt wat betreft Death Valley. Ik wil liefst geen extra dagen meer toevoegen, dus om wel in Death Valley te overnachten heb ik het volgende bedacht: Op dag 8 Yosemite vanuit het westen bezoeken, dan op dag 9 al doorrijden naar Lee Vining en het oostelijke deel bezoeken. Dan krijg ik dit:
8] Yosemite (Westelijke deel)
9) Yosemite West Entrance - Lee Vining (Oostelijke deel)
10) Lee Vining - Stovepipe Wells (202 mijl)
11) Stovepipe Wells - Las Vegas (150 mijl)
Of ik verblijf niet in Death Valley en doe het als volgt:
9) Yosemite (Oostelijke deel)
10) Yosemite West Entrance - Lone Pine (240 mijl)
11) Lone Pine - Las Vegas (230 mijl)
Optie 1 is dus mooier begrijp ik?
PS. Bedankt voor alle hulp, mijn planning is nu echt bijna klaar, ik beloof het

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ripley6174: Advies voor reis San Francisco-Yellowst
Optie 1 is veel handiger, dat is ook wat ik mijn vorige postings probeerde te zeggen. Je volgt bij beide opties wel dezelfde route, maar de verdeling in de eerste optie is beter. Bij optie 2 wil je op dag 9 vanuit de westkant/vallei (waar overnacht je?) het oostelijk deel bezoeken: dat betekent dat je de Tioga Road heen en weer rijdt. Vervolgens ga je op dag 10 nóg eens de Tioga Road rijden. In de eerste optie combineer je dat: je rijdt via de Tioga Road naar Lee Vining en kunt onderweg Olmsted Point, Tuolumne Meadows, Tenaya Lake etc bezoeken of nog wandelingen maken (May Lake, Soda Springs, Lembert Dome). Afhankleijk van wat je op dit stuk wilt doen, kun je ook nog de ochtend in de vallei of elders in het park doorbrengen.
Kijk eens hier bij 11 augustus voor een van onze verslagen van die route.
Marianne
Kijk eens hier bij 11 augustus voor een van onze verslagen van die route.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nog een verlaat bedankje voor bovenstaande reactie
Nog even mijn vernieuwde route, met dit keer de reistijden (volgens randmcnally.com) in plaats van nietszeggende mijlen. Ik heb alleen wel mijn twijfels over de juistheid ervan; voor het ritje Jackson - Yellowstone National Park - South Entrance geeft de site ongeveer 4 uur rijden aan, maar volgens de map zit je dan ergens in de middle of nowhere in compleet verkeerde richting. Zou iemand dit misschien eens kunnen checken? Ik heb ook nog Capitol Reef ingekort met een dag en die bij Moab aangeplakt, de Cathedral Valley Loop lijkt me toch niet handig in m'n eentje.
In ieder geval, ik ben erg tevreden met het resultaat, maar ik heb nog niets geboekt, dus ik sta nog steeds open voor tips en/of aanmerkingen
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Kings Canyon (4:30 uur)
5) Kings Canyon
6) Sequoia
7) Kings Canyon - Yosemite West Entrance (2:30 uur)
10) Lee Vining - Stovepipe Wells (3:30 uur)
11) Stovepipe Wells - Las Vegas (2:40 uur)
12) Las Vegas
13) Las Vegas - Springdale (2:40 uur)
14) Zion
15) Zion - Kanab - Bryce Canyon (2:40 uur)
16) Bryce Canyon
17) Bryce Canyon - Capitol Reef (2:40 uur)
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef - Monument Valley (3:30 uur)
20) Monument Valley - Moab (2:10 uur)
21) Arches
22) Canyonlands
23) Moab - Vernal (4 uur)
24) Vernal - Jackson (6 uur)
25) Grand Teton
26) Grand Teton
27) Jackson - Yellowstone (4 uur
)
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
31) Yellowstone - Salt Lake City (6:30 uur)
32) Salt Lake City - Amsterdam

Nog even mijn vernieuwde route, met dit keer de reistijden (volgens randmcnally.com) in plaats van nietszeggende mijlen. Ik heb alleen wel mijn twijfels over de juistheid ervan; voor het ritje Jackson - Yellowstone National Park - South Entrance geeft de site ongeveer 4 uur rijden aan, maar volgens de map zit je dan ergens in de middle of nowhere in compleet verkeerde richting. Zou iemand dit misschien eens kunnen checken? Ik heb ook nog Capitol Reef ingekort met een dag en die bij Moab aangeplakt, de Cathedral Valley Loop lijkt me toch niet handig in m'n eentje.
In ieder geval, ik ben erg tevreden met het resultaat, maar ik heb nog niets geboekt, dus ik sta nog steeds open voor tips en/of aanmerkingen

2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Kings Canyon (4:30 uur)
5) Kings Canyon
6) Sequoia
7) Kings Canyon - Yosemite West Entrance (2:30 uur)
10) Lee Vining - Stovepipe Wells (3:30 uur)
11) Stovepipe Wells - Las Vegas (2:40 uur)
12) Las Vegas
13) Las Vegas - Springdale (2:40 uur)
14) Zion
15) Zion - Kanab - Bryce Canyon (2:40 uur)
16) Bryce Canyon
17) Bryce Canyon - Capitol Reef (2:40 uur)
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef - Monument Valley (3:30 uur)
20) Monument Valley - Moab (2:10 uur)
21) Arches
22) Canyonlands
23) Moab - Vernal (4 uur)
24) Vernal - Jackson (6 uur)
25) Grand Teton
26) Grand Teton
27) Jackson - Yellowstone (4 uur

28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
31) Yellowstone - Salt Lake City (6:30 uur)
32) Salt Lake City - Amsterdam
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je op dit moment je route laat berekenen kan dat wel kloppen, RM gaat er vanuit dat je die rit nu wil maken en denkt dat de weg gesloten is voor het winterseizoen, ook verschillende andere routeplanners doen dat meestal kan je ergens aangeven dat je de tijdelijke wegsluitingen wil negeren.Ik heb alleen wel mijn twijfels over de juistheid ervan; voor het ritje Jackson - Yellowstone National Park - South Entrance geeft de site ongeveer 4 uur rijden aan, maar volgens de map zit je dan ergens in de middle of nowhere in compleet verkeerde richting.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij randmcnally is, maar Mapquest neemt de normale route, en kan desgewenst ook de route berekenen voor als er wegen afgesloten zijn (via de optie: avoid seasonally closed roads). De afstand Jackson - Yelwostone zou ik nemen tot de accommodatie waar je zit: reken op een uur of 2 naar Lake Yellowstone.
Ik vind sommige tijden wat kort, zoals Lee Vining naar stovepipe Wells, naar mijn idee is dat langer. Vergeet ook niet dat je ook onderweg nog dingen zult bekijken. Maar de ritten zijn allemaal goed te doen.
Je route is prachtig; het enige wat ik als Yosemite-fan natuurlijk op moet merken is dat je in Yosemite relatief weinig tijd hebt. Maar je hebt wel mooi de tijd voor Sequoia/Kings Canyon.
Heb je al accommodatie vastgelegd? Voor Yosemite zal het aardig vol zijn, maar kijk regelmatig wat er vrij is en sla zo snel mogelijk toe als er iets naar je zin is. De tenten in Curry Village zijn betaalbaar en heel centraal gelegen.
Marianne
Ik vind sommige tijden wat kort, zoals Lee Vining naar stovepipe Wells, naar mijn idee is dat langer. Vergeet ook niet dat je ook onderweg nog dingen zult bekijken. Maar de ritten zijn allemaal goed te doen.
Je route is prachtig; het enige wat ik als Yosemite-fan natuurlijk op moet merken is dat je in Yosemite relatief weinig tijd hebt. Maar je hebt wel mooi de tijd voor Sequoia/Kings Canyon.
Heb je al accommodatie vastgelegd? Voor Yosemite zal het aardig vol zijn, maar kijk regelmatig wat er vrij is en sla zo snel mogelijk toe als er iets naar je zin is. De tenten in Curry Village zijn betaalbaar en heel centraal gelegen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1167 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-