Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis thirsa & co: okt 2010, HELP!!
Re: rondreis Thirsa & co: okt 2010, HELP!!
Nou we zitten met z'n 2-en alweer gezellig de hele avond te puzzelen, haha
Met googlemaps erbij voor het aantal mijlen, maar er blijven toch wat twijfels.
Dus wil ik toch nog graag wat aan jullie voorleggen:
route 1:
dag 1: ams-sf
dag 2: sf
dag 3: sf-monterey
dag 4: monterey-santa barbara
dag 5: santa barbara-la
dag 6: la
dag 7: la-las vegas
dag 8: las vegas
dag 9:las vegas-zion np
dag 10: zion- bryce np
dag 11: bryce np
dag 12: bryce-lake powell
dag 13: lake powell
dag 14: lake powell-GCNP
dag 15: GCNP- sedona
dag 16: sedona-kingman
dag 17: kingman- palm springs
dag 18: palm springs- san diego
dag 19: san diego
dag 20: san diego-la
dag 21: la-ams
dag 22: aankomst ams
Ik heb zelf het gevoel dat ik het nu toch te vol zit te proppen en dan ben ik geneigd om Bryce eruit te halen, wat ik eigenlijk ook weer heel zonde vind.
Maar Zion eruithalen heeft voor de route verder dan geen zin.
Zien jullie nog mogelijkheden, dingen waar ik niet aan heb gedacht??
Met googlemaps erbij voor het aantal mijlen, maar er blijven toch wat twijfels.
Dus wil ik toch nog graag wat aan jullie voorleggen:
route 1:
dag 1: ams-sf
dag 2: sf
dag 3: sf-monterey
dag 4: monterey-santa barbara
dag 5: santa barbara-la
dag 6: la
dag 7: la-las vegas
dag 8: las vegas
dag 9:las vegas-zion np
dag 10: zion- bryce np
dag 11: bryce np
dag 12: bryce-lake powell
dag 13: lake powell
dag 14: lake powell-GCNP
dag 15: GCNP- sedona
dag 16: sedona-kingman
dag 17: kingman- palm springs
dag 18: palm springs- san diego
dag 19: san diego
dag 20: san diego-la
dag 21: la-ams
dag 22: aankomst ams
Ik heb zelf het gevoel dat ik het nu toch te vol zit te proppen en dan ben ik geneigd om Bryce eruit te halen, wat ik eigenlijk ook weer heel zonde vind.
Maar Zion eruithalen heeft voor de route verder dan geen zin.
Zien jullie nog mogelijkheden, dingen waar ik niet aan heb gedacht??
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Waarom twwe keer naar LA, als de tickets al vastleggen zou ik eerder afbuigen naar Las Vegas en LA pas op het eind doen.
Als de tickets nog niet vastleggen zou ik LA op het eind vergeten en terug vliegen vanaf San Diego.
Als de tickets nog niet vastleggen zou ik LA op het eind vergeten en terug vliegen vanaf San Diego.
Ja wat jij zegt is bij ons ook al de revue gepasseerd en la op het einde is natuurlijk ook prima, maar weet zelf niet of je nou die allerlaatste dag nou nog zin hebt in la, wat mij betreft zouden we la mogen overslaan, maar manlief heeft toch het idee dat hij er geweest moet zijn.
Vanaf San Diego terugvliegen hadden we al uitgezocht dat zou natuurlijk veel handiger zijn, maar met overstap is het zo'n lange reis dat willen we de kids echt niet meer aandoen. Datzelfde geldt eigenlijk voor vliegen op vegas, ook dat is qua tijd zo lang, dat we die optie toch maar laten varen, al zou de route daar dan misschien wel wat logischer van worden.
Vanaf San Diego terugvliegen hadden we al uitgezocht dat zou natuurlijk veel handiger zijn, maar met overstap is het zo'n lange reis dat willen we de kids echt niet meer aandoen. Datzelfde geldt eigenlijk voor vliegen op vegas, ook dat is qua tijd zo lang, dat we die optie toch maar laten varen, al zou de route daar dan misschien wel wat logischer van worden.
Lijkt me nu ook wat vol met 2 kleine kinderen. De route van vanmiddag (06 aug 2010, 13:08) vind ik mooier.
Een rustige route:
01. Ams - las vegas
02. las vegas
03. las vegas - Zion
04. Zion
05. Zion - Bryce
06. Bryce - lake powell
07. lake powell
08. lake powell - GCNP
09. GCNP - Williams (sfeer proeven Route66) - Sedona
10. Sedona
11. Sedona - Palm Springs
12. Palm springs - San Diego
13. San Diego (Sea World)
14. San Diego - LA
15. LA
16. LA - Santa Barbara
17. Santa Barbara - Morro Bay
18. Morro Bay - Monterey
19. Monterey - San Francisco
20. SF
21. SF
22. SF-AMS
Johan
Een rustige route:
01. Ams - las vegas
02. las vegas
03. las vegas - Zion
04. Zion
05. Zion - Bryce
06. Bryce - lake powell
07. lake powell
08. lake powell - GCNP
09. GCNP - Williams (sfeer proeven Route66) - Sedona
10. Sedona
11. Sedona - Palm Springs
12. Palm springs - San Diego
13. San Diego (Sea World)
14. San Diego - LA
15. LA
16. LA - Santa Barbara
17. Santa Barbara - Morro Bay
18. Morro Bay - Monterey
19. Monterey - San Francisco
20. SF
21. SF
22. SF-AMS
Johan
-
jta
- Amerika-expert
Ja,
deze route is veel rustiger, zou ook voor deze kiezen
Jacques
deze route is veel rustiger, zou ook voor deze kiezen
Jacques
nou na lang en wijs beraad en alvast in de planning dat we over 2 jaar nog een keer gaan om een 'rondje andere kant' te gaan doen, hebben we toch besloten om wat te schrappen en zo de reis wat minder vol en ook wat relaxter voor de kids te maken.
Zo gaat ie worden (waarschijnlijk??)
dag1: Amsterdam-SF
dag2: SF
dag3: SF-Monterey
dag4: Monterey- Santa Barbara
dag5: Santa Barbara-Las Vegas
dag6: Las Vegas
dag7:Las Vegas-Zion
dag8:Zion-Lake Powell
dag9:Lake Powell
dag10: Lake Powell-GCNP
dag11: GCNP- Sedona
dag12: Sedona
dag13: Sedona-Palm springs
dag14: Palm springs-San Diego
dag15: San Diego (sea world)
dag16:San Diego-Huntington Beach (via Legoland)
dag17:Huntington beach
dag18: Huntington beach-LA
dag19: LA
dag20: LA-Ams
En dan hebben we nog 1 dagje over, maar we zijn er nog niet over uit of we een extra dagje SF willen doen of een extra dagje relaxen in Vegas??
De bedoeling is dat we vanaf SF met de camper rijden tot aan San Diego daar leveren we de camper in en de laatste dagen verblijven we in een hotel en qua vervoer kunnen we dan reken op zwager met auto, maar dat is dus alleen nog van San Diego naar La.
Vinden jullie het wat??
Zo gaat ie worden (waarschijnlijk??)
dag1: Amsterdam-SF
dag2: SF
dag3: SF-Monterey
dag4: Monterey- Santa Barbara
dag5: Santa Barbara-Las Vegas
dag6: Las Vegas
dag7:Las Vegas-Zion
dag8:Zion-Lake Powell
dag9:Lake Powell
dag10: Lake Powell-GCNP
dag11: GCNP- Sedona
dag12: Sedona
dag13: Sedona-Palm springs
dag14: Palm springs-San Diego
dag15: San Diego (sea world)
dag16:San Diego-Huntington Beach (via Legoland)
dag17:Huntington beach
dag18: Huntington beach-LA
dag19: LA
dag20: LA-Ams
En dan hebben we nog 1 dagje over, maar we zijn er nog niet over uit of we een extra dagje SF willen doen of een extra dagje relaxen in Vegas??
De bedoeling is dat we vanaf SF met de camper rijden tot aan San Diego daar leveren we de camper in en de laatste dagen verblijven we in een hotel en qua vervoer kunnen we dan reken op zwager met auto, maar dat is dus alleen nog van San Diego naar La.
Vinden jullie het wat??
ja als je belooft nog een keer te gaan wel
grapje natuurlijk, nee lijkt me prima als je voor rust kiest!! jouw vakantie!
en als je ergens denkt van ik heb het wel gezien of te druk ( in LV?) kun je toch altijd verder gaan of toch nog even via Bryce bv.
Je hebt nu alle vrijheid, zeker met een camper!
Die haal je op de dag dat je naar Monterey gaat?
Ik zou SF ook niet met de camper doen. Gewoon een hotel in de stad en per OV. Veel gemakkelijker.
Nu kun je lekker puntjes op de i gaan zetten en kijken wat er allemaal te zien is en je wilt doen en laten.
grapje natuurlijk, nee lijkt me prima als je voor rust kiest!! jouw vakantie!
en als je ergens denkt van ik heb het wel gezien of te druk ( in LV?) kun je toch altijd verder gaan of toch nog even via Bryce bv.
Je hebt nu alle vrijheid, zeker met een camper!
Die haal je op de dag dat je naar Monterey gaat?
Ik zou SF ook niet met de camper doen. Gewoon een hotel in de stad en per OV. Veel gemakkelijker.
Nu kun je lekker puntjes op de i gaan zetten en kijken wat er allemaal te zien is en je wilt doen en laten.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog een behoorlijk drukke route vind hoor. Zeker omdat je met kinderen reist zou ik veel vaker een dag ter plaatse blijven. (dat is in ieder geval mijn leermoment van vorig jaar)
Je zit nu elke dag in de auto en dat worden kinderen toch best wel zat. Zeker omdat je ter plaatse ook moet rijden om wat te kunnen zien.
Maar dat is mijn bescheiden mening
Je zit nu elke dag in de auto en dat worden kinderen toch best wel zat. Zeker omdat je ter plaatse ook moet rijden om wat te kunnen zien.
Maar dat is mijn bescheiden mening
Dimple, heb jij een suggestie wat je anders zou doen?
Kan er nog wel meer uitschrappen, maar dan wordt het wel een hele uitgeklede reis
Heb nog 1 dag over en zie net dat ik bij LA nog 1 dag kan weghalen, daar een middag en een ochtend wel genoeg is voor LA. Dus 2 dagen extra nog voor in het schema.
Feit blijft dat op Las Vegas vliegen waarschijnlijk een betere route zou opleveren of terugvliegen vanaf San Diego, maar dat zijn wel hele lange vluchten en ik weet niet of ik dat nou zie zitten met die 2 kids? Iemand daarmee ervaring??
Kan er nog wel meer uitschrappen, maar dan wordt het wel een hele uitgeklede reis
Heb nog 1 dag over en zie net dat ik bij LA nog 1 dag kan weghalen, daar een middag en een ochtend wel genoeg is voor LA. Dus 2 dagen extra nog voor in het schema.
Feit blijft dat op Las Vegas vliegen waarschijnlijk een betere route zou opleveren of terugvliegen vanaf San Diego, maar dat zijn wel hele lange vluchten en ik weet niet of ik dat nou zie zitten met die 2 kids? Iemand daarmee ervaring??
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als ik door een iets langere vlucht mijn route zou kunnen optimaliseren zou ik dat natuurlijk doen. De vlucht is maar een dag. Je route doe je 3 weken over...thirsa schreef:Feit blijft dat op Las Vegas vliegen waarschijnlijk een betere route zou opleveren of terugvliegen vanaf San Diego, maar dat zijn wel hele lange vluchten en ik weet niet of ik dat nou zie zitten met die 2 kids? Iemand daarmee ervaring??
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de laatste route zou ik aanraden een dag extra in Zion te plannen.
Is SF een must? Je zou ook meer rust in de route kunnen brengen door SF en de kust weg te laten en een rondje vanuit LA te maken.
Aan de andere kant is het met een camper toch niet zo erg om eens wat vaker te verkassen. Kijk ook eens waar leuke campings zijn, voor de kinderen is het vooral leuk als de camping leuk is en er nog iets te beleven is. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het in oktober is, en of er dan nog veel campings open zijn. Veel andere kinderen zull je niet tegenkomen waarschijnlijk?
Marianne
Is SF een must? Je zou ook meer rust in de route kunnen brengen door SF en de kust weg te laten en een rondje vanuit LA te maken.
Aan de andere kant is het met een camper toch niet zo erg om eens wat vaker te verkassen. Kijk ook eens waar leuke campings zijn, voor de kinderen is het vooral leuk als de camping leuk is en er nog iets te beleven is. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het in oktober is, en of er dan nog veel campings open zijn. Veel andere kinderen zull je niet tegenkomen waarschijnlijk?
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben specifiek gekozen voor een direct vlucht en dat zullen we volgend jaar ook zeker weer doen.
Jouw kinderen zijn al wat ouder, maar ik kan me voorstellen dat met een overstap het best een onderneming wordt. Ze willen toch wat speelgoed onderweg, schone kleding etc dan ben je snel al aan het slepen.
Gaan er nog buggy's mee?
Het is heel persoonlijk, maar wij kiezen echt bewust voor directe vluchten.
Wij zijn bezig met de route voor 2011 en dat is een behoorlijk uitgeklede route zoals jij dat noemt
Maar dat doen we dan ook bewust. We hebben vorig jaar gemerkt dat je gewoon best druk bent. Bijv hadden we 2 hele dag Moab, maar dan stap je toch in de auto om 3 parken daar te zien en ben je toch de hele dag zowat weer aan het toeren. Vandaar dus onze uitgeklede route zodat we ook een dag kunnen relaxen, zwemmen, speeltuin aan te doen oid.
Kan je zelf inschatten hoe jouw kinderen daar onder zullen zijn? Veel in de auto zitten, veel indrukken op doen, verschillende plekken, bedden etc?
Jouw kinderen zijn al wat ouder, maar ik kan me voorstellen dat met een overstap het best een onderneming wordt. Ze willen toch wat speelgoed onderweg, schone kleding etc dan ben je snel al aan het slepen.
Gaan er nog buggy's mee?
Het is heel persoonlijk, maar wij kiezen echt bewust voor directe vluchten.
Wij zijn bezig met de route voor 2011 en dat is een behoorlijk uitgeklede route zoals jij dat noemt
Kan je zelf inschatten hoe jouw kinderen daar onder zullen zijn? Veel in de auto zitten, veel indrukken op doen, verschillende plekken, bedden etc?
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoiets dan? Net even wat meer rust. En er is nog een dag leeg tussen SD en LA die ik niet heb ingevuld en je dus ergens kunt inzetten.
Ik ben er vanuit gegaan dat jullie vertrekken en aankomen op zaterdag?
Tis maar een idee!
1 Zaterdag AMS SFO
2 Zondag SFO SFO
3 Maandag SFO Monterey
4 Dinsdag Monterey Santa Barbara
5 Woensdag Santa Barbara Santa Barbara
6 Donderdag Santa Barbara Las Vegas
7 Vrijdag Las Vegas Las Vegas
8 Zaterdag Las Vegas Zion
9 Zondag Zion Zion
10 Maandag Bryce Bryce
11 Dinsdag Bryce Page-Lake Powell
12 Woensdag Page-Lake Powell Page-Lake Powell
13 Donderdag Page-Lake Powell Grand Canyon
14 Vrijdag Grand Canyon Grand Canyon
15 Zaterdag Grand Canyon Kingman oid
16 Zondag Kingman oid San Diego
17 Maandag San Diego San Diego
18 Dinsdag San Diego San Diego
19 Woensdag San Diego ??
20 Donderdag ???
21 Vrijdag Los Angeles Los Angeles
21 Zaterdag Los Angeles AMS
Ik ben er vanuit gegaan dat jullie vertrekken en aankomen op zaterdag?
Tis maar een idee!
1 Zaterdag AMS SFO
2 Zondag SFO SFO
3 Maandag SFO Monterey
4 Dinsdag Monterey Santa Barbara
5 Woensdag Santa Barbara Santa Barbara
6 Donderdag Santa Barbara Las Vegas
7 Vrijdag Las Vegas Las Vegas
8 Zaterdag Las Vegas Zion
9 Zondag Zion Zion
10 Maandag Bryce Bryce
11 Dinsdag Bryce Page-Lake Powell
12 Woensdag Page-Lake Powell Page-Lake Powell
13 Donderdag Page-Lake Powell Grand Canyon
14 Vrijdag Grand Canyon Grand Canyon
15 Zaterdag Grand Canyon Kingman oid
16 Zondag Kingman oid San Diego
17 Maandag San Diego San Diego
18 Dinsdag San Diego San Diego
19 Woensdag San Diego ??
20 Donderdag ???
21 Vrijdag Los Angeles Los Angeles
21 Zaterdag Los Angeles AMS
Kijk, daarom ben ik zo blij met een forum als dit
Dank je, Dimple, deze gaan we even goed bekijken!!
Dank je, Dimple, deze gaan we even goed bekijken!!
Ok mensen, hier komt ie nog een keer!!
dag1: ams-sf
dag2: sf
dag3: sf
dag4: sf-monterey
dag5: monterey-santa barbara
dag6: santa barbara
dag7: santa barbara-las vegas
dag8: las vegas
dag9: las vegas
dag10: las vegas- zion (of evt Bryce als dat haalbaar is met rijden)
dag11: zion (of bryce)
dag12: zion-lake powell
dag13: lake powell
dag14: lake powell-GCNP
dag15: GCNP-kingman
dag16: Kingman-San Diego
dag17: san diego
dag18: san diego
dag19: San diego-la
dag20: la
dag21: la-ams
De vraag is nog, Zion of Bryce??
dag1: ams-sf
dag2: sf
dag3: sf
dag4: sf-monterey
dag5: monterey-santa barbara
dag6: santa barbara
dag7: santa barbara-las vegas
dag8: las vegas
dag9: las vegas
dag10: las vegas- zion (of evt Bryce als dat haalbaar is met rijden)
dag11: zion (of bryce)
dag12: zion-lake powell
dag13: lake powell
dag14: lake powell-GCNP
dag15: GCNP-kingman
dag16: Kingman-San Diego
dag17: san diego
dag18: san diego
dag19: San diego-la
dag20: la
dag21: la-ams
De vraag is nog, Zion of Bryce??
Wil iemand alsjeblieft zijn licht nog laten schijnen over deze laatste route?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik mag zeker niet moeilijker maken door te vragen waarom je niet via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas gaat?
Waarom een volle dag Santa Barbara? Is het niet handiger om die dag op het laatst te gebruiken, of als reserve voor als je ergens langer wilt of moet blijven?
Of misschien wel leuk om die 2e nacht SB te vervangen door een overnachting in Death Valley!
Waarom wil je kiezen tussen Zion en Bryce? Waarom niet allebei? Je hebt toch de tijd ervoor? Ik zou gewoon naar Zion gaan en kijken hoe het bevalt. Je kunt dan altijd ter plekke bekijken wat je gaat doen. Je hoeft toch niets vast te leggen? Zou ik niet doen in okotber. Zorg dat je weet wat er te doen is, welke campings open zijn, welke leuk zijn, en geniet van de vrijheid. En check de weersvooruitzichten voor je verder gaat.
Marianne
Waarom een volle dag Santa Barbara? Is het niet handiger om die dag op het laatst te gebruiken, of als reserve voor als je ergens langer wilt of moet blijven?
Of misschien wel leuk om die 2e nacht SB te vervangen door een overnachting in Death Valley!
Waarom wil je kiezen tussen Zion en Bryce? Waarom niet allebei? Je hebt toch de tijd ervoor? Ik zou gewoon naar Zion gaan en kijken hoe het bevalt. Je kunt dan altijd ter plekke bekijken wat je gaat doen. Je hoeft toch niets vast te leggen? Zou ik niet doen in okotber. Zorg dat je weet wat er te doen is, welke campings open zijn, welke leuk zijn, en geniet van de vrijheid. En check de weersvooruitzichten voor je verder gaat.
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel een mooie route, maar zoals ik hier boven al schreef hangt veel af van je kinderen. Hoe schat je die in? Dat ze veel reizen en in de auto zitten prima aankunnen? Dan zou ik zeker Bryce erbij nemen (en bijv de hele dag Santa Barbara laten vallen)
Als je denkt dat ze een hele dag aan het strand heerlijk zullen vinden en het ook prettig vinden om een dag wat minder in de auto zitten zou ik deze route gewoon aanhouden.
Volgende keer als je naar USA gaat dan pak je gewoon een ander gedeelte mee
Is het overigens de 1e keer dat je de kinderen zo'n verre reis gaan maken? Dan is het des te belangrijker om er voor te zorgen dat het een goede ervaring wordt!
Succes met kiezen
Als je denkt dat ze een hele dag aan het strand heerlijk zullen vinden en het ook prettig vinden om een dag wat minder in de auto zitten zou ik deze route gewoon aanhouden.
Volgende keer als je naar USA gaat dan pak je gewoon een ander gedeelte mee
Is het overigens de 1e keer dat je de kinderen zo'n verre reis gaan maken? Dan is het des te belangrijker om er voor te zorgen dat het een goede ervaring wordt!
Succes met kiezen
Dimple, ze zijn wel al vaker ver geweest, 1x eerder naar Amerika, omgeving chicago en naar het caribisch gebied, aruba/curacao.
Maar dat waren beide geen rondreizen dus dat is wel nieuw.
Ik denk dat ik mijn kids wel blijer maak door het rustig aan te doen en wat vaker 2 nachten ergens te blijven.
En of dat dan Santa Barbara is of ergens anders dat kunnen we altijd wel even bekijken.
Death Valley doen we deze keer niet, dat komt echt de volgende keer aan de beurt.
Zion/bryce ja misschien moeten we dat maar ter plekke beslissen.
Maar dat waren beide geen rondreizen dus dat is wel nieuw.
Ik denk dat ik mijn kids wel blijer maak door het rustig aan te doen en wat vaker 2 nachten ergens te blijven.
En of dat dan Santa Barbara is of ergens anders dat kunnen we altijd wel even bekijken.
Death Valley doen we deze keer niet, dat komt echt de volgende keer aan de beurt.
Zion/bryce ja misschien moeten we dat maar ter plekke beslissen.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zion en Bryce liggen zo dicht bij elkaar dat je prima na een dag Zion de auto nog kunt pakken om te overnachten in Bryce. Dan kan je de volgende dag beginnen in Bryce. Hou wel rekening met donker worden en zo, de route is wel de moeite waard om in het licht te rijden (en ik denk dat in het donker rijden daar geen pretje is)
Canyon Grand in Bryce is een fijn hotel (lekker nieuw) en Best Western Zion Park Inn in Springdale (Zion) heeft een fijn zwembad voor de kids (mocht de temperatuur er nog naar zijn) Hotel is iets gedateerd, maar erg netjes. (goed 'sportcafe' voor de deur waar je heerlijk kunt eten!) Bushalte voor de deur dus ideaal vonden wij (2x geweest)
Canyon Grand in Bryce is een fijn hotel (lekker nieuw) en Best Western Zion Park Inn in Springdale (Zion) heeft een fijn zwembad voor de kids (mocht de temperatuur er nog naar zijn) Hotel is iets gedateerd, maar erg netjes. (goed 'sportcafe' voor de deur waar je heerlijk kunt eten!) Bushalte voor de deur dus ideaal vonden wij (2x geweest)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2741 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties