Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley.. OK met minivan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Monument Valley.. OK met minivan?

Bericht door mie »

Het is me ondertussen wel duidelijk geworden dat het dan waarschijnlijk een tour zal worden of gewoon het uitzicht van aan het Visitor Center (maar hier zullen mijn kids niet mee akkoord gaan!). Weet iemand wat de prijs van een rondrit is...?? Ik heb al gelezen ongeveer 50$ voor een tour van 3,5 uur in een soort open wagen maar ook (hiervoor) 72$ voor 2 uur in een jeep. Op de website zie ik (uiteraard) geen prijzen....
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Wij hebben de tour van 3,5 uur gedaan, maar ik heb geen flauw idee meer wat die kostte.
Het leuke van de tour vond ik wel dat je op plekken komt, waar die loop niet langs gaat.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Wij zijn ook Juni dit jaar geweest, en de weg is inderdaad slecht.
Maar wel te doen ook met een suv....
Ik heb hem gereden met net twee weken mijn rijbewijs op zak en met voorzichtig sturen en inderdaad veel afstand van je voorligger houder gaat het wel goed.
Wij hadden geen 4 WD maar onze auto was wel wat hoger, maar dat is een suv ook wel.
Wij zijn vroeg gegaan was het lekker rustig en kan je in het begin (en het eind) lekker de hele weg gebruiken om je pad te zoeken.
Daarna wordt het een richting, dus heb je geen last van tegenliggers.
Ik vond alleen het laatste stukje eng rijden, steil omhoog met wat bumps, maar komt ook omdat het voor mij heel onwennig was.
Met een camper zou ik het niet doen, volgens mij mag het ook niet met een camper.
Hier staat ons verslag, ik heb alleen gen foto's van de weg... dat heb je dan he als je zelf rijd, meestal maak ik dat soort foto's :D
http://www.esthervanderzouw.com/2010/da ... dag17.html
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
mtwisk
Amerika-ontdekker

Bericht door mtwisk »

Hoi Marianne,
We hadden inderdaad al bedacht om gebruik te maken van het zwembad bij Goudings. Toch is het ook wel leuk om nog iets te doen onderweg. Natuurlijk gaan we geen onwijze afstanden lopen met onze kleine, maar even de auto uit (ondanks de hitte) is toch altijd wel lekker. Na het lezen van jullie verslag hebben we besloten langs goosenecks SP te rijden (als ik het goed begrijp is dat niet tot nauwelijks om), strekken daar even de benen, genieten van het uitzicht, picknicken (in of voor de camper) en dan door naar MV. Gelukkig lijkt onze kleine goed tegen hitte te kunnen (is dan ook geboren in het zuiden van frankrijk en heeft haar eerste dagen alleen maar hitte gehad 8) ), maar we kijken uit met haar hoor!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bij Gooseneck staan picnictafels met een dakje. Goede plaats om de benen te strekken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

mtwisk schreef: langs goosenecks SP te rijden (als ik het goed begrijp is dat niet tot nauwelijks om), strekken daar even de benen, genieten van het uitzicht, picknicken (in of voor de camper) en dan door naar MV.
Er staan wel picknickbanken maar je kunt je kind beter niet laten loslopen daar.
Er staan wel wat hekken maar daar glip je zo onderdoor en de afgrond is echt heel diep dus kijk uit met die kleine!
Links op de foto zie je nog net een picknickbank staan.

Afbeelding

Marjon
mie
Amerikafan

Bericht door mie »

Goed idee... Goosenecks bezoeken! We komen nl. vanuit moab, wilden onderweg natural bridges bezoeken en op weg naar Monument Valley, passeer je dan automatisch Goosenecks. Alleen...we rijden dus niet met een SUV, maar met een minivan en als ik het goed begrijp kan je niet ontsnappen aan de "Moki Dugway". Die maakt blijkbaar gewoon deel uit van de 261. Is dat dan te doen met een minivan? Als ik goed gelezen heb, ga je vanuit Natural Bridges naar beneden de 'Moki Dugway" af. Ik had er voordien al over gelezen, maar was nooit van plan geweest hem te rijden, maar nu blijkt het dus niet anders te kunnen (of we moeten een hele omweg maken). Klopt dit allemaal?
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Moki Dugway hebben wij 2 weken geleden gereden met een 30ft. camper, dus met een minivan zeker goed te doen. Wij hebben dan de weg naar boven gereden, richting capitol reef. Een van de mooiste ritten van onze vakantie.
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Wij hebben dezelfde weg gedaan van Moab naar Monument Valley. Vroeg vertrokken en rond 18u30 ingecheckt in The View hotel.

Op deze dag hebben we bezocht:
Natural Bridges (rondrit en viewpoints, geen wandelingen)
Mulley Point (Eén van de mooiste viewpoints)
Moki Dugway (naar beneden, te doen met minivan maar het is toch vrij scary. Heel traag rijden.)
Goosenecks State Park
Valley of the Gods (de weg erdoor gereden)
Monument Valley (de weg erdoor gereden)

Gegeten hebben we in een kleine cafetaria in Mexican Hat.

Het was één van de mooiste dagen van onze reis.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zeker een van de mooiste ritten die je kunt maken! Voor Moki Dugway. Gebruik de laagste versnelling (ook een automaat kun je schakelen) zowel omhoog als naar beneden maar zeker naar beneden. Slechts 3 miles en de bochten van de switschbacks zijn zo'n beetje verhard. Millioenen hebben het overleefd ;)
Yeehaw
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

lekker even spetteren.

Wij komen de 23 ste augustus aan .. Dan is het bijna volle maan, er is een volle maan tour. Is die tour de moeite waard? En is reserveren noodzakelijk?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
mtwisk
Amerika-ontdekker

Bericht door mtwisk »

Vana, wat een mooie foto! Over een paar weken zitten wij lekker aan die picknicktafel! De kleine houden we wel goed in de gaten, dat gaat wel goed ;-)
mie
Amerikafan

Bericht door mie »

En wij houden mee een oogje in 't zeil op de kleine, want we willen ook graag op dat bankje in de schaduw zitten.... Op 5 augustus!! Ik denk (tenzij het die dag regent) dat we het er toch maar op zullen wagen... als het met een camper lukt, waarom dan niet met een minivan.... het zal wel prachtig zijn, maar ik ben nogal een bangerik in de auto, dus écht genieten zal het niet zijn voor mij...
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Yeehaw schreef: We verdenken de Navajo's er al jaren van dat ze opzettelijk het eerste gedeelte in slechte conditie houden maar bewijzen?
dus toch, I knew it........
Gr, Gerben
mtwisk
Amerika-ontdekker

Bericht door mtwisk »

Mie, hou het bankje een beetje netjes want wij gaan er 8 aug zitten :P
mie
Amerikafan

Bericht door mie »

Vandaag net terug van onze 4-weekse fantastische rondreis. We hebben de moki Dugway zonder problemen gereden (eigenlijk helemaal niet moeilijk berijdbaar met een minivan- een chrysler town and country) en het was PRACHTIG ... als je van beneden terugblikt, vraag je je af waar die weg eigenlijk is, zo verborgen tussen de rotsen ... Goosenecks is ook erg mooi en de dag erna reden we Monument Valley met onze eigen wagen (toch wel een pak geld uitgespaard) ... de weg lag er niet echt goed bij, maar als je voorzichtig rijdt, is het wel te doen. We hebben er in ieder geval enorm van genoten!!!! en... we gaan al plannen maken voor een volgende rondreis in de States.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Welkom thuis, en je hebt gelijk. Nauwelijks te zien dat er een weg is die Moki Dugway op gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer