Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco, hoeveel dagen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Weer een jaar verder vraag ik me ook nog wat dingetjes af.

Wij zijn deze zomer 2 volle dagen in San Francisco, zonder vervoermiddel. De dag erop halen we 's ochtends onze camper op.
We hebben een hotel vlak bij Union Square. We willen naar alcatraz, en china town. Ik zie ons hier ook wel komen.
De golden gate bridge, alamo square en Twin peaks lijken me moeilijker te bereiken.
Kun je deze goed met openbaar vervoer bereiken? En die passen voor 1 of meerdere dagen voor openbaar vervoer, waar koop je die? Kan dat bijvoorbeeld bij de cablecar opstapplaatsen?

Ik hoop dat iemand antwoord weet????
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

golden gate bridge, alamo : makkelijk per fiets te bereiken vanaf centrum of fisherman's warf. kun je rustig alles bekijken ( bridge langs alle kanten, van boven en van onder). eventueel via alamo square ook door golden gate park fietsen tot aan de oceaan en dan richting golden gate bridge. mooie omloop. andere omloop: golden gate, naar sausolito en ferry terug nemen.
passen: te koop aan opstapplaatsen cable-car.

jacques
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Elvira30 schreef: .....en een groot deel van de 49 mile scenic drive (aanrader!) gereden.
Kun je die scenic drive met openbaar vervoer doen? Of anders met de camper?

Anita
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Amerikaantje schreef:
Elvira30 schreef: .....en een groot deel van de 49 mile scenic drive (aanrader!) gereden.
Kun je die scenic drive met openbaar vervoer doen? Of anders met de camper?

Anita
Met de camper is deze route goed te rijden, wij hebben in 1999 ook een deel er van met de camper gedaan.
Rob
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij hebben zowel in 2001 als in 2003 3 volle dagen in SF doorgebracht.
1 x 3 hele dagen was nl. niet voldoende om alles te zien wat op ons lijstje stond.
En dan hebben we Alcatraz nog overgeslagen, misschien de volgende keer?

We hebben bezocht:
- over de Golden gate Bridge naar Sausolito
- over de Bay Bridge en winkelen in Emeryville
- Chinatown
- Fisherman's wharf
- Pier 39 (met o.a. de zeeleeuwen)
- Alomo Square
- de zakenwijk met de piramidevormige Transamerica Building
- de winkels in de zakenwijk (Embarcadero)
- Height Ashbury
- Golden gate park
- 49-mile route (zéker doen, dan heb je bijna alle hoogtepunten in 1 lange rit)
- mooiste uitzichten op Twin Peaks (kom je langs op de 49mileroute)
- Presidio (wijk en park onderaan Golden Gate bridge, met het mooie theater (weet niet meer hoe het heet, komt in de film ""The Rock" voor, Sean Connery ontmoet er zijn dochter)
- Ghirardelli square
- The Cannery
- Union Square
- ritje met de cable car
- de boekwinkels Borders bij Union Square en Barnes en Noble in de buurt van Fisherman's Wharf

Heerlijke stad!
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Zonder auto of camper lijkt het me lastig om de 49-mile te doen. Is dit ook als een soort excursie te boeken? En hoe lang doe je over deze route?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het is echt een autoroute.
Misschien kun je via de site van MUNI (het OV-bedrijf in SF) of het plaatselijke Tourist Office te weten komen of er een excursie bestaat?

Of huur een auto voor 1 dag? Het verkeer is SF vonden wij prima te doen. Extra leuk vanwege de steile straten en de lange bruggen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij hebben er met veel uitstappen, foto's maken en zij-uitstapjes onderweg een hele dag over gedaan.
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

thebes schreef:Het is echt een autoroute.
Misschien kun je via de site van MUNI (het OV-bedrijf in SF) of het plaatselijke Tourist Office te weten komen of er een excursie bestaat?

Of huur een auto voor 1 dag? Het verkeer is SF vonden wij prima te doen. Extra leuk vanwege de steile straten en de lange bruggen.
Vanwege die steile straten vroeg ik me af of het wel goed te doen is met een camper.

Anita
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Amerikaantje schreef:Vanwege die steile straten vroeg ik me af of het wel goed te doen is met een camper.

Anita
Geen enkel probleem, het enige probleem met een camper is parkeren en dan voornamelijk in de buurt van pier 39 daar ben je met een camper niet welkom op de parkeerterreinen.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer