Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de tent door het zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Met de tent door het zuidwesten

Bericht door michelly »

Wij hebben het op onze 3 vakanties in het hoogseizoen eigenlijk nooit te koud gehad in de tent. Wel te warm :mrgreen: We hebben in Moab afgezien van kamperen vanwege de hitte.
Verder wisselen wij ook af tussen hotels/motels/cabins/b&b en dus kamperen met de tent. Vooral die afwisseling vinden wij fijn: het genieten buiten op de picknickbank voor je tentje midden in de natuur en dan toch ook weer af en toe de luxe van een hotelkamer.
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

Goede tip Karin om een paar fleedekens te kopen!, want voor we in Yellowstone aankomen overnachten we oa ook nog in RNMP waar het ook koud kan zijn. Gelukkig vinden we het heerlijk een vuur(tje) te maken bij onze tent. Moab, ja het is er warm maar toch vonden en vinden (want we bezoeken het dit jaar weer) geen probleem.
En o ja, ook wij nemen zo nu en dan wel eens een hotel.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Donald schreef:ah dat klinkt al beter, joggingbroek aan en dan is het wel te doen? Vrieskou klinkt wel erg afschrikkend, natuurlijk logisch dat het op de ene plek wat kouder is dan op andere.
Warme slaapzakken, goeie matrasjes, insteekzakken voor de slaapzakken - dan is het best te doen. De kinderen (2, 4, 6, en 8 jaar oud) hadden denk ik minder last van de kou dan wij - ze sliepen als rozen.

We waren in Yellowstone in de laatste week van juni (2009) en hadden -3 C ('s nachts). Overdag was het wel aardig (15-23 C), afgezien van een dag van ongeveer 7 graden.

In 2005 waren we in Yellowstone in de eerste week van Augustus - ongeveer 3 graden ('s nachts). Overdag was het ongeveer 25 C... Toen hadden we echter een cabin in West Yellowstone.

Overigens hebben we vorig jaar toch maar een kleine "propane heater" aangeschaft.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Big Al schreef:
Wasbenzine is veel goedkoper (<$10 per gallon) en veel gemakkelijker te verkrijgen.
Correctie: ik dacht aan Camping Gaz, wat hier heel moeilijk te krijgen is. 'Gewone' 'propane' is gemakkelijk te krijgen, maar veel duurder in het gebruik (en produceert meer afval). Het is gemakkelijker om te koken met 'propane', maar ik geef toch de voorkeur aan wasbenzine. Lekker rustiek :wink: De vlam is overigens gelijk aan die van een gasfornuis (blauw), alleen veel heter.

Onze kampeerlamp gebruikt ook wasbenzine - werkt geweldig.

Overigens hebben we een oplaadbare LED lantaarn die zowel met een adapter als met een armpje kan worden opgeladen. Op de laagste stand blijft-ie de hele nacht branden.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Wij hebben afgelopen jaar ook gekampeerd met onze 3 pubers en het was een geweldige belevenis. Wij stonden niet op de KOA's maar midden in de parken. Mooie ruime plekken. Een picknicktafel met vuurplaats.

Wij hebben wel af en toe het kamperen afgewisseld met hotels en dat was erg prettig, zeker als je wat langer gaat.

Wij hebben in Amerika een uitrusting gehuurd en doen dit NOOIT meer. Wij hebben al veel kampeerspullen maar zijn nu een lichtgewicht uitrusting bij elkaar aan het sprokkelen om volgend jaar weer zo'n fantastische reis te kunnen maken. Ik weet dat je bij Wallmart en Rei ook veel kan vinden. Je moet dan alleen wel afwachten of je kan vinden wat je wil hebben.

groetjes,
veel plezier met de voorbereiding !

Monique
captainthunder
Amerika-ontdekker

Bericht door captainthunder »

Heey,

Wij gaan dit jaar al weer voor de achtste keer met de tent naar zuidwest USA...
Een uitstekende manier van verblijven in die regio (al is het in sommige delen zo heet dat wij daar wel een hotel prefereren).
na 7 jaar...Tips genoeg..ik zal je topic in de gaten houden en tips geven.

alvast eentje... imo een echte hidden secret...

Camping bij LA:
Ten westen van Beverly Hills ligt het Topanga State Park.
In dit liefelijke natuurparkje ligt een schitterend kampeerterreintje (8 plaatsen), voorzien van wasgelegenheid met stromend water en WC.
Deze voorziening wordt door de ranger dagelijks perfect schoon gehouden en is 's nachts keurig verlicht.
Deze walk-in camping is alleen lopend te bereiken (10min lopen, wel steil) en kost 3 dollar per persoon per nacht.
En die rust en natuur..een heerlijk contrast met de drukte in LA.

Het de auto zit binnen 15 minuten bij de 101 (noorden / hollywood) of 1 (santa monica / zee, zuiden). Dus heel LA doorcrossen van noord naar zuid hoeft niet meer omdat je vanaf Topanga al in noordelijke of zuidelijke richting gaat. Scheelt veeel tijd met de files.

Wij komen hier nu al 7 jaar... vast prik. heerlijk:)

hier een linkje...
http://petewarden.typepad.com/searchbro ... n-the.html
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuke tip! Voor mezelf prefereer ik toch een campground waarbij ik de auto naast de tent kan zetten.

Wij laten alles altijd in de auto (vaste plek) en laden nooit bagage (kleding e.d.) uit de auto (behalve de tent en slaapspullen natuurlijk). Veel te veel werk.

De auto is ons "huisje"...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
captainthunder
Amerika-ontdekker

Topanga SP is ook de enige camping tijdens onze trip waar we dit doen. :D
Verder zetten we ook heerlijk onze auto (tevens kleerkast en voorraadkast) naast de tent. Wel zo makkelijk.
Maar dichtbij west-LA is dit lastig te vinden (op de RV-parken bij disneyland na)...en vaak vrij duur.

iets verder dan topanga (in het Malibu statepark) zit ook nog een camping (met stromend water en warme douche) voor $25 dollar.
nadeel: de slagboom die om 10 uur sluit; dus zal je een heel stuk moeten lopen als het het nachtleven verkent.
captainthunder
Amerika-ontdekker

Wij gingen de eerste paar jaar ook als student naar West amerika.
Een tent is / lijkt dan idd. pure noodzaak uit financiële overweging.
je kan 'm ook meenemen. Doen wij ook elk jaar. Je kan per persoon -ik geloof- 2x23kg meenemen, dus das genoeg voor de tent, kookgerei (Je blauwe campinggaz-spul iig hierlaten, want daar kan je daar geen gasbusjes voor halen).

maar.... met slim plannen...
Hotels in Laughlin kosten amper 20 dollar per nacht. inclusief kortingsbonnen voor eten.. das toch bijna voor niks?
Via http://www.reserveamerica.com/ kan je campings reserveren; er zijn veel state campings..ook met douche op goede plekken die niet veel kosten (bv. 12-15 dollar ).

National forest campings zijn vaak het goedkoopst... maar je wel toch ook een keer stromend water en een douche lijkt me?
Met een mix van heel goedkoop en wat campings met meer voorzieningen en soms een cheap hotel hoeft amerika niet heel duur te zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan per persoon -ik geloof- 2x23kg meenemen
Dat kon tot vorig jaar gratis maar met ingang van afgelopen najaar gaat dat aanmerkelijk meer geld kosten.
De eerste koffer van 23 kg is (nog) gratis de tweede kost je nu € 50,00 naar Amerika en $ 50,00 naar Europa.
Het is dus afwegen wat voordeliger/gemakkelijker is.
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

Is voor mij gelukkig vrij makkelijk, ik heb op dit moment nog geen kampeeruitrusting (wat moet je ermee als student bent), dus hier kopen en dan meenemen is een beetje overdreven, haha. Ik loop de walmart wel even in.
captainthunder
Amerika-ontdekker

Dat kon tot vorig jaar gratis maar met ingang van afgelopen najaar gaat dat aanmerkelijk meer geld kosten.
De eerste koffer van 23 kg is (nog) gratis de tweede kost je nu € 50,00 naar Amerika en $ 50,00 naar Europa.
Het is dus afwegen wat voordeliger/gemakkelijker is.
thanks!
ik zie het inderdaad nu staan bij KLM.
Geld dit voor alle maatschappijen?

mattijs
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Helaas wel ja.
captainthunder
Amerika-ontdekker

mmmm.... als er heel veel mensen naar west USA gaan en willen kamperen zou je bijna een constructie bedenken dat forumgebruikers elkaars tentje overnemen om die toeslag voor het 2e bagagestuk (retourtje=85 euro pp) te voorkomen...

in het kader van duurzaamheid ook beter..ik vond het voorgaande jaren al erg om overgebleven eten weg te gooien; laat staan een amper gebruikte tent :(
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij nemen ons (inmiddels 3e tentje) jaarlijks mee op en neer naar Amerika. Het wordt wel steeds moeilijker door de mindere bagage die je mee mag nemen en daarom kopen we steeds meer ter plekke (handdoeken, pannetjes, andere huishoudelijke benodigdheden etc).
De tent, airbed en slaapzakken hebben we tot nu toe nog wel steeds mee kunnen nemen.

Het ergste vind ik dat je vanwege het gewicht haast geen leesboeken meer mee kan nemen. Wij lezen vrij veel (voornamelijk in de avonduren) in onze vakantie en dat is nu haast ondoenlijk geworden. Straks gaan we 9 weken en dan zal ik het zeker missen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

helaas helaas, mijn vriendin zal mij niet meer vergezellen tijdens mijn rondreis. Zij gaat voor de studie naar China (vervelend nou toch ;) ). De zoektocht naar een reisgenootje begint, het lijkt me namelijk een stuk minder leuk om zo'n "grote" reis in mijn eentje te ondernemen, en ook een stuk duurder..

Dus ben je geinteresseerd in een dergelijke reis of ken je misschien iemand? heb je nog geen reisgenoot? laat het me weten! Misschien leuk om samen te gaan. Ik zoek wel iemand die valt binnen mijn leeftijds categorie: 21-28 (min. 21 ivm autohuur)

mocht iemand andere forums weten waar ik kan posten voor het zoeken van reisgenoten hoor ik dat ook graag.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Het ergste vind ik dat je vanwege het gewicht haast geen leesboeken meer mee kan nemen. Wij lezen vrij veel (voornamelijk in de avonduren) in onze vakantie en dat is nu haast ondoenlijk geworden.
Marjan, wij hebben hetzelfde probleem! Ik overweeg nu de aanschaf van een e-reader zoals de Kindle van Amazon. Die is nu ook internationaal verkrijgbaar en ik heb er eentje bij een kennis bekeken en het leest echt plezierig.

(sorry, off-topic :wink: )
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Goede tip Ilona, zeker voor tentkampeerders. Dus zo off-topic is het niet hoor...... :wink:

Ik zal ook eens over een e-reader nadenken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Niet alleen voor tentcampeerders hoor, ik heb altijd boeken te kort en nu er maar 1 koffer pp, mag meenemen, zonder bijbetaling.
Even over nadenken, misschien vragen voor mijn verjaardag.
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Ik heb ook nog een vraagje dat aansluit bij deze topic. Mijn route staat zo goed als vast, maar ik vraag me af welke maand jullie voorkeur geniet om te gaan kamperen in het zuidwesten: augustus of september? Misschien dat het in augustus warmer is (misschien te warm 's nachts?), maar misschien dat de campings er in september al wat desolater bijliggen? (meeste mensen die het werk/studies hervatten) Of denken jullie dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt? :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer