Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeren in Bryce Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Parkeren in Bryce Canyon

Bericht door GJ »

Overigens, dit wist je waarschijnlijk al, maar voor de zekerheid: je kunt in Bryce het beste de weg in het park eerst helemaal tot het einde toe rijden, zonder te stoppen, en pas op de terugweg bij alle viewpoints stoppen. Die liggen namelijk als je terugrijdt aan je rechterhand. Veel makkelijker met de parkeerplaatsen op- en afrijden. :wink:
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Bedankt,
Dit is weer echt zo'n tip die ik meteen naar mijn 'quote'overzicht kopieer. :lol:
Nu heb ik al 10 pagina's met aantekeningen voor onderweg, en het zijn heel kleine lettertjes :wink:

Els
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Mooi! wat veel reacties! Ik verneem net van nps.gov dat de shuttle tot 27 september rijdt, dit jaar, in tegenstelling tot de info op hun eigen site. Maar als ik het zo lees, kunnen we beter gewoon doorrijden.
Ik las wel op die site dat je $25 extra moet betalen als je met je auto het park in wilt. Comments anyone?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen.
De normale inkom is $ 25,00 per voertuig voor een los bezoek (goed voor zeven dagen), als je in het bezit bent van een (geldige) ATBpass moet je niet betalen.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

jodokus schreef:Ik verneem net van nps.gov dat de shuttle tot 27 september rijdt, dit jaar, in tegenstelling tot de info op hun eigen site.
Dat is goed nieuws! Wij zijn er 18 september, dus ook net te laat voor de shuttle. Tenminste dat dacht ik dus :wink: . Wij staan met een camper bij Ruby's, dus dan lijkt mij de shuttle wel zo makkelijk. Ook wij willen de Navajo Loop Trail en de The Queens Garden Trail lopoen.

Ik wens jullie veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

als je het te ver/ lang lopen vindt, kan het ook te paard/ muilezel.... :D :D een aanrader...
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Rob schreef:Dat heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen.
De normale inkom is $ 25,00 per voertuig voor een los bezoek (goed voor zeven dagen), als je in het bezit bent van een (geldige) ATBpass moet je niet betalen.
Als je van plan bent meerdere parken te bezoeken is zo'n ATB-pas zeer aantrekkelijk. En het is nog een mooi souvenir ook.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Judith.e
Amerika-ontdekker

Bericht door Judith.e »

hallo,
Wij zitten op dit moment in Amerika en zijn vorige week in Bryce geweest. Hebben geen problemen ervaren met parkeren. Je kunt de auto gewoon parkeren; kijk even op de kaart die je krijgt bij de ingang, waar je dichtbij de Navajoloop bent) en dan lekker gaan wandelen. Bryce is erg mooi, geniet er van!!
Groetjes,
Judith
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Mooi, bedankt.
Ik denk dat ik idd gewoon naar Sunset point ga. ben ik ook gelijk op dat punt weer de canyon uit en hopelijk nog op tijd voor een paar mooie einde dag/zonsondergang foto's. (heb niet voor niets een rete duur pola filter gekocht...)
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Wij waren op 29 juli in bryce (sunset point) en konden onze camper ( 30 ft) gelijk parkeren, zonder zoeken, zal met een auto dan toch ook wel lukken? dit was rond 11 uur. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken. :D
Greetje
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Wij zitten op dit moment in Bryce, ook met de camper bij Ruby's Inn. De shuttle-bus vertrekt daar inderdaad voor de deur. Maar als je foto's wil maken van zonsondergang, zou ik toch met de camper het park inrijden. De laatste shuttle-bus vertrekt namelijk om 18.00 uur, dat is toch vrij vroeg, al weet ik niet hoe laat de zon ondergaat in september.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

In september is de zonsondergang zo rond 18.30, dus dat is inderdaad te laat voor de bus.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
ThomasV
Amerika-newbie

Bericht door ThomasV »

Dag,

Kan iemand vertellen hoelang je ongeveer over de scenic drive doet? Wij overnachten eerst in Kanab en gaan dan 's morgens Bryce Canyon bezoeken. 'S avonds rijden we door naar Las Vegas, maar wij hadden toch graag zowel de Scenic Drive als de wandeling 'Navajo Loop + Gueen's Garden Trail' gedaan. Lijkt dit haalbaar?

Alvast bedankt,

Thomas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt tot aan Rainbow Point? Dat zal snel 1,5 of 2 uur duren, en als je overal gaat stoppen nog veel meer.
Als je Bryce doet op weg van Kanab naar Las Vegas (en waar blijft Zion?) heb je niet veel tijd.
In welke tijd van het jaar ga je?
En hoe ziet de rest van de route er uit? Ligt alles al vast?

Marianne
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Wij hebben uiteindelijk zeker zo'n 3 uur over de scenic drive gedaan, we zijn dan ook overal gestopt en hebben heel relaxed aangedaan. We hebben ook die trail combinatie gedaan, weet niet meer zeker hoe lang we erover deden. Dacht 2,5 uur.

* edit, denk toch korter over gedaan, max 2 uur. Op deze site van een forumlid (ben even kwijt wie) staan veel wandelingen met afstand en tijdsduur. Voor deze staat 2-3 uur. http://www.wandelingen-usa.nl/Bryce/Bryce.html
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

ThomasV schreef:Dag,

Kan iemand vertellen hoelang je ongeveer over de scenic drive doet? Wij overnachten eerst in Kanab en gaan dan 's morgens Bryce Canyon bezoeken. 'S avonds rijden we door naar Las Vegas, maar wij hadden toch graag zowel de Scenic Drive als de wandeling 'Navajo Loop + Gueen's Garden Trail' gedaan. Lijkt dit haalbaar?

Alvast bedankt,

Thomas
Als je het alleen houdt bij de hoogtepunten en niet teveel tijd uittrekt op elke stopplaats op de Scenic Drive, is het wel haalbaar. Maar je dag zit wel propvol!
Ik heb heel wat parken gezien in de US maar ik blijf Bryce zeker een van de mooiste parken vinden. Wat is het dan ook jammer dat je er relatief zo weinig tijd voor vrij maakt.
Maar goed, beter kort in Bryce dan helemaal niet. Veel plezier daar!
ThomasV
Amerika-newbie

Bericht door ThomasV »

Bedankt voor de reacties. Wij gaan in Juli. We hebben onze reis via het reisbureau geboekt, dus qua hotels ligt alles al vast. Ik zal binnenkort een algemene post doen van onze route, vooral dan om te kijken aan welke dingen we wat meer/minder tijd moeten besteden.

Ik heb voorlopig ingeschat dat het ongeveer 1,5-2u rijden is van Kanab naar Bryce, dus mits vroeg opstaan lijkt het mij wel haalbaar om er tegen 8u-9u te zijn. Als we dan uittrekken tot 16-17u vooraleer we naar Las Vegas vertrekken, lijkt het mij op basis van jullie reacties wel haalbaar om eerst de Scenec drive te doen en daarna de wandeling 'Navajo Loop + Gueen's Garden Trail'.

@Martin en Marianne: we verblijven 2 nachten in Kanab. Op zaterdag hebben we de hele dag uitgetrokken om Zion te bezoeken. 'S avonds gaan we dan terug naar ons hotel in Kanab, om dan de volgende dag Bryce te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je rijdt wel veel heen en weer als je alles vanuit Kanab doet, maar vanuit Bryce kun je dan rechtstreeks naar Las vegas rijden en niet via Zion. Probeer inderdaad vroeg in Bryce aan te komen, dan is het licht veel mooier.
Zie ook ons 2011-verslag voor de combi Navajo/Queens garden. En vergeet de Canyon Overlook Trail niet als je naar zion rijdt, je kunt het zowel op de heen- als op de terugweg doen. Ga wel vroeg naar Zion, het parkeerterrein daar loopt snel vol in de vakantieperiodes. Alternatief is parkeren in Springdale en dan de shuttlebus nemen.

@Sassya: dat is mijn site. :wink:

Marianne
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

:offtopic: Dat dacht ik al, wist het alleen niet meer zeker. Heb ontzettend veel aan die site gehad trouwens vorig jaar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer