Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Sylvia77: voorjaar 2010 met kleine kinderen
Re: Route voorjaar 2010 met kleine kinderen
Hoi Sylvia,
wij hebben eveneens plannen om het voorjaar (maand mei) met onze twee jonge kinderen een camperreis te maken door het zuidwesten.
Onze kids zijn dan 6 en 1. Jullie reis ziet er erg mooi uit en ik heb jouw onderwerp en alle reacties op dit forum al meermaals gelezen.
Hebben jullie al een concrete keuze gemaakt m.b.t. de camper?
Onze reis ziet er voorlopig als volgt uit: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 90&start=0
heel veel plezier nog met voorbereiden!
wij hebben eveneens plannen om het voorjaar (maand mei) met onze twee jonge kinderen een camperreis te maken door het zuidwesten.
Onze kids zijn dan 6 en 1. Jullie reis ziet er erg mooi uit en ik heb jouw onderwerp en alle reacties op dit forum al meermaals gelezen.
Hebben jullie al een concrete keuze gemaakt m.b.t. de camper?
Onze reis ziet er voorlopig als volgt uit: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 90&start=0
heel veel plezier nog met voorbereiden!
Ik heb nog even een andere vraag:
Als jullie zouden mogen kiezen, zou je dan april/mei gaan, of in juni??
Ik hoor het graag van iemand of meerderen...
Ik zal vanavond mijn (...weer) gewijzigde route nog even. We zijn met Streets en Trips aan het plannen geslagen en dan ziet zo'n route er opeens weer heel anders uit. Bovendien hebben we nu besloten, mede ivm de kosten dat we 3 weken gaan en niet 4. Heb dus de kustroute naar SF eruit gegooid.
Groetjes,
Sylvia
Als jullie zouden mogen kiezen, zou je dan april/mei gaan, of in juni??
Ik hoor het graag van iemand of meerderen...
Ik zal vanavond mijn (...weer) gewijzigde route nog even. We zijn met Streets en Trips aan het plannen geslagen en dan ziet zo'n route er opeens weer heel anders uit. Bovendien hebben we nu besloten, mede ivm de kosten dat we 3 weken gaan en niet 4. Heb dus de kustroute naar SF eruit gegooid.
Groetjes,
Sylvia
Hallo allemaal,
Route die we nu denken te doen:
01. Vliegen op LA/hotel LA (verplicht)
02. Camper ophalen --> Anaheim (Disney)
03. Anaheim (Disney)
04. Anaheim --> Las Vegas
05. Las Vegas
06. Las Vegas - Zion
07. Zion
08. Zion - Bryce
09. Bryce - Page
10. Page
11. Page --> Williams
12. Williams (Met de trein naar de grand Canyon)
13. Williams --> Lake Havasu
14. Lake Havasu --> Joshua Tree NP
15. Joshua Tree --> San Diego
16. San Diego
17. San Diego
18. San Diego
19. San Diego - LA (ergens aan het strand, vóór LA Airport, iemand een goede tip?)
20. Camper inleveren, naar de Airport --> LAX - AMS
De route is dus korter geworden (Monument Valley en de rit naar SF eruit), omdat we besloten hebben dat als we gaan, we 3 weken gaan ipv 4.
Is in totaal ruim 2500 KM in 3 weken, het lijkt mij best goed te doen. We hebben nu volgens mij een goede balans met parken/rust/dingen voor de kids.
Graag jullie op/aanmerkingen op de route en graag hoor ik ook nog of je in april/mei of juni zou gaan.
Groetjes,
Sylvia
Route die we nu denken te doen:
01. Vliegen op LA/hotel LA (verplicht)
02. Camper ophalen --> Anaheim (Disney)
03. Anaheim (Disney)
04. Anaheim --> Las Vegas
05. Las Vegas
06. Las Vegas - Zion
07. Zion
08. Zion - Bryce
09. Bryce - Page
10. Page
11. Page --> Williams
12. Williams (Met de trein naar de grand Canyon)
13. Williams --> Lake Havasu
14. Lake Havasu --> Joshua Tree NP
15. Joshua Tree --> San Diego
16. San Diego
17. San Diego
18. San Diego
19. San Diego - LA (ergens aan het strand, vóór LA Airport, iemand een goede tip?)
20. Camper inleveren, naar de Airport --> LAX - AMS
De route is dus korter geworden (Monument Valley en de rit naar SF eruit), omdat we besloten hebben dat als we gaan, we 3 weken gaan ipv 4.
Is in totaal ruim 2500 KM in 3 weken, het lijkt mij best goed te doen. We hebben nu volgens mij een goede balans met parken/rust/dingen voor de kids.
Graag jullie op/aanmerkingen op de route en graag hoor ik ook nog of je in april/mei of juni zou gaan.
Groetjes,
Sylvia
Wij zijn voorjaar 2008 geweest met camper en zoontje van 4. Ging prima. Filmpjes mee voor in het vliegtuig en de vlucht was geen probleem van LHR naar LAX. Temperatuur was goed. San Diego erg warm. Bij de Grand Canyon weer erg koud, vooral 's nachts. Wij hebben in 13 dagen iets van 1600 mile gereden. Was goed te doen. We wisselden wel wat af wat betreft reis afstanden. Op zich hebben we aardig veel gereden met voldoende stops. Onze kleine had een eigen digitale camera en heeft zich daar prima mee vermaakt. En ook handig dat je de ijsjes gewoon bij de hand hebt natuurlijk.
Reisverslag op http://beverdam.waarbenjij.nu/Reisversl ... id=2458393
Reisverslag op http://beverdam.waarbenjij.nu/Reisversl ... id=2458393
Re: Route Sylvia77 voorjaar 2010 met kleine kinderen
ik ga je verslag zeker even lezen!
We hebben onze tickets afgelopen zaterdag geboekt bij Tioga, en de camper is aangevraagd bij Moturis, bevestiging komt hopelijk vandaag...
De echte voorbereiding kan beginnen. Zie hieronder voor onze reisplannen:
De echte voorbereiding kan beginnen. Zie hieronder voor onze reisplannen:
Sylvia77 schreef:Wie en met hoeveel personen: Sylvia77, man en 2 kinderen (2 en 4 jaar)
Hoeveelste keer: ik en man allebei 2e keer en kinderen 1e keer
Wanneer: 23-4-2010 t/m 13-5-2010
Waarheen: rondreis zuidwesten
Airline: KLM
Datum boeking: 3 oktober 2010
Hoe geboekt: via Tioga
Bij wie geboekt: Tioga
Vliegroute heenreis: Amsterdam - Los Angeles
Vliegroute terugreis: Los Angeles - Amsterdam
Ticketprijs: 518 (excl. tax), kindertickets 25%
Vervoer: Camper (Moturis V31s)
Overnachting: Holiday Inn LAX 1 nacht
Globale route: LA (disney) - LV - Zion - Bryce - Page/Lake Powell - Williams - Lake Havisu - Joshua Tree - San Diego - LA
Weblog komt binnenkort actief: bassyl naar usa
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Inmiddels begint het al 'op te schieten' en zijn we begonnen met het vastleggen van de 1e campgrounds.
vastgelegd:
- Anaheim RV Village (3 nachten)
- Sam's Town Las Vegas (2 nachten)
En dan nu nadenken over een dagindeling Las Vegas. Ik vind het erg lastig en ben bang dat het al snel 'te veel' is. Mocht iemand goeie ideeën hebben voor Las Vegas met 2 kleintjes...
Vervolgens een campground bij/in Zion. We twijfelen tussen Watchman of Verber Resort. We blijven hier 2 nachten.
De overige campgrounds komen later.
vastgelegd:
- Anaheim RV Village (3 nachten)
- Sam's Town Las Vegas (2 nachten)
En dan nu nadenken over een dagindeling Las Vegas. Ik vind het erg lastig en ben bang dat het al snel 'te veel' is. Mocht iemand goeie ideeën hebben voor Las Vegas met 2 kleintjes...

Vervolgens een campground bij/in Zion. We twijfelen tussen Watchman of Verber Resort. We blijven hier 2 nachten.
De overige campgrounds komen later.
Hoi,
Wij gaan in juni met onze kinderen (4 jr en 20mnd) voor 5 weken met een camper (Moturis J-29, zonder slide-out na heel lang dubben). Wij hebben Watchman gereserveerd (gister toevallig), omdat je daar toch wat meer in de natuur staat en omdat er wel electriciteit is (handig met airco). De andere campground die jij noemt, ken ik eig. niet (maar dat zegt niets, aangezien het ook onze 1e keer met camper naar de USA is).
We gaan ook naar Las Vegas (Sams Town op het oog, maar nog niet gereserveerd ivm evt. voordelige hotelkamers), en net als jullie dubben we een beetje wat we met de kinderen in Las Vegas willen zien; ben benieuwd waar jullie op uit zullen komen.
Succes en veel plezier met plannen (en met de reis zelf natuurlijk ;-)
Wij gaan in juni met onze kinderen (4 jr en 20mnd) voor 5 weken met een camper (Moturis J-29, zonder slide-out na heel lang dubben). Wij hebben Watchman gereserveerd (gister toevallig), omdat je daar toch wat meer in de natuur staat en omdat er wel electriciteit is (handig met airco). De andere campground die jij noemt, ken ik eig. niet (maar dat zegt niets, aangezien het ook onze 1e keer met camper naar de USA is).
We gaan ook naar Las Vegas (Sams Town op het oog, maar nog niet gereserveerd ivm evt. voordelige hotelkamers), en net als jullie dubben we een beetje wat we met de kinderen in Las Vegas willen zien; ben benieuwd waar jullie op uit zullen komen.
Succes en veel plezier met plannen (en met de reis zelf natuurlijk ;-)
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor Sam's hoef je niet te reserveren daar is plek genoeg, de zomer periode is geen hoogseizoen in LV.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
hoi MJM,
Wij zijn op een camper mét slide-out uitgekomen na aanraden van een collega van mijn man, maar ik kan me het dubben goed voorstellen hoor, ik had zelf zoiets van, is die 29ft niet 'groot' genoeg
maar goed we zullen zien...
Als we wat hebben bedacht zal ik het hier weer plaatsen.
Rob, bedankt voor de tip over Sam's town, het is ook inderdaad een grote campground, maar wij vinden het op zich prettig dat een aantal zaken vastligt. Geeft ergens ook weer rust tijdens de vakantie zelf...
Wij zijn op een camper mét slide-out uitgekomen na aanraden van een collega van mijn man, maar ik kan me het dubben goed voorstellen hoor, ik had zelf zoiets van, is die 29ft niet 'groot' genoeg

Als we wat hebben bedacht zal ik het hier weer plaatsen.
Rob, bedankt voor de tip over Sam's town, het is ook inderdaad een grote campground, maar wij vinden het op zich prettig dat een aantal zaken vastligt. Geeft ergens ook weer rust tijdens de vakantie zelf...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zo heeft iedereen zijn/haar voorkeur, vermelde het ook alleen maar om aan te geven dat je daar ook zo kan binnen vallen.Rob, bedankt voor de tip over Sam's town, het is ook inderdaad een grote campground, maar wij vinden het op zich prettig dat een aantal zaken vastligt. Geeft ergens ook weer rust tijdens de vakantie zelf...
Wij kwamen vorig jaar op een zaterdag avond rond 6:15 aan en er was plek zat terwijl het weekend altijd drukker is in LV.
Over de slide-out , wij willen niets anders meer, de extra ruimte die je daar mee wint als je op de campground staat is erg fijn zeker als je een aantal weken onderweg bent je hebt gewoon meer leefruimte.
Wij huren minimaal een C-31 met slide-out waarbij die van El-Monte dan gelijk twee slide-outs heeft omdat de slaapkamer ook naar buiten gaat en we reizen met 2 personen.
Eerlijk gezegd hadden we ook eerst de camper op het oog die jullie nu hebben geboekt, maar we hebben de kosten van het verschil tussen met en zonder slide-out gestopt in een eigen stoel voor onze jongste dochter tijdens de vliegreis. Ze hoeft nog geen eigen stoel, maar is behoorlijk groot (en zwaar...) voor haar leeftijd. En we hopen natuurlijk veel buiten te zijn in juni. Jullie gaan eerder in het jaar, ik geloof dat ik dan ook een slide-out zou hebben geboekt.
@Rob: ah, fijn om te weten dat we gewoon bij Sam's Town terecht kunnen; dan houden we de mogelijkheid tot een goedkope hotelkamer gewoon open.
@Rob: ah, fijn om te weten dat we gewoon bij Sam's Town terecht kunnen; dan houden we de mogelijkheid tot een goedkope hotelkamer gewoon open.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Route Sylvia77: voorjaar 2010 met kleine kinderen
Tja, mijn jongste wordt deze week al 2 dus wij zaten toch al aan de 2 betaalde kinderstoelen in het vliegtuig, en sowieso, als je een aantal weken naar Amerika gaat, dan ben je aardig wat pegels kwijt...
maar goed hopelijk is het het allemaal waard 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Inmiddels krijgt alles steeds meer vorm...heel wat campgrounds gereserveerd en 'The Train' -reis is vanavond geboekt, op 5 mei 2010...ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen... 

Hey,
Wij zijn vorige zomer ook die richting uit geweest met onze kinderen van 10, 7 en 3. de vlucht was lang (met een overstap), maar goed te doen als je wat kleurgerief en spelletjes meehebt. In de 2e vlucht hebben ze de hele tijd geslapen dus dat was ideaal! (Het was dan ook al 2u s'nachts onze tijd). We hebben slechts een enkel pretpark gedaan. Voor de rest hebben we veel nationale parken gedaan, met korte wandelingen. Het enige wat we wel voorzien hadden, was dat (bijna) elk hotel voorzien was van een zwembad, zodat ze zich daar konden uitleven.
Wij zijn vorige zomer ook die richting uit geweest met onze kinderen van 10, 7 en 3. de vlucht was lang (met een overstap), maar goed te doen als je wat kleurgerief en spelletjes meehebt. In de 2e vlucht hebben ze de hele tijd geslapen dus dat was ideaal! (Het was dan ook al 2u s'nachts onze tijd). We hebben slechts een enkel pretpark gedaan. Voor de rest hebben we veel nationale parken gedaan, met korte wandelingen. Het enige wat we wel voorzien hadden, was dat (bijna) elk hotel voorzien was van een zwembad, zodat ze zich daar konden uitleven.
En dan nog iets over Las Vegas... We zijn daar s'namiddags toegekomen en de volgende dag weer tegen de middag terug vertrokken. De kinderen waren overweldigd!! Dat is voor hen de mooiste dag van de reis geweest... Nochtans is Las Vegas niet echt kindvriendelijk, het is eigenlijk een pretpark voor volwassenen. We hebben gewoon een stuk van de strip afgewandeld en in heel wat hotels binnengestapt.Wat heel leuk is voor de kinderen, is de fonteinenshow. We hebben ook nog de vulkaanuitbarsting gezien (dat was aan ons hotel, Mirage), maar verder niets, want anders werden de indrukken wat veel. S'anderendaags hebben we dan gewoon aan het zwembad gelegen (was wel een heel mooi zwembad)...
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
hoi HeleneB dank je voor je reacties op Las Vegas, we gaan het ook 'beperkt' houden als je daar uberhaupt van kan spreken in Las Vegas... 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Inmiddels schiet de tijd echt op, over minder dan 3 weken vertrekken we al.
Ik begin me steeds meer in detail in te lezen en heb nu een vraag over de planning bij Joshua Tree NP / Palm Springs
We vertrekken dan 's ochtends vanuit Lake Havasu. Wat is de meest handige route om te rijden, via de onderkant van het park of moeten we beslist via de bovenkant (29palms) rijden? We gaan dan ws. overnachten op een RV park in Palm Springs. Of via de onderkant erdoorheen en dan bovenlangs naar Palm Springs?
De dag erna gaan we naar San Diego. Daar willen we heen via Anza Borrego SP/Julian.
Wel willen we ook zeker nog tijd hebben om aan shopping te doen bij Palm Springs. Doen we dat op de 1e dag of op de 2e dag?
Heeft iemand hier tips voor?
Ik begin me steeds meer in detail in te lezen en heb nu een vraag over de planning bij Joshua Tree NP / Palm Springs
We vertrekken dan 's ochtends vanuit Lake Havasu. Wat is de meest handige route om te rijden, via de onderkant van het park of moeten we beslist via de bovenkant (29palms) rijden? We gaan dan ws. overnachten op een RV park in Palm Springs. Of via de onderkant erdoorheen en dan bovenlangs naar Palm Springs?
De dag erna gaan we naar San Diego. Daar willen we heen via Anza Borrego SP/Julian.
Wel willen we ook zeker nog tijd hebben om aan shopping te doen bij Palm Springs. Doen we dat op de 1e dag of op de 2e dag?
Heeft iemand hier tips voor?
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Wij hebben in de zomer van 2009 ook ongeveer dit rondje gedaan. Wij hebben nog een leuke tip voor Bryce canyon.
Wij kregen tijdens de wandeling een tip over een wildlife museum vlakbij Bryce canyon. Toen het een beetje ging regenen zijn we daar heen gegaan.
Het is een heel leuk museum met veel opgezette dieren. Daarna hebben we nog de hertjes gevoerd, dat was ook heel erg leuk.
Dit museum is vooral voor kinderen heel leuk.
http://www.brycecanyonmuseum.com/
Veel plezier tijdens jullie reis.
Wij hebben in de zomer van 2009 ook ongeveer dit rondje gedaan. Wij hebben nog een leuke tip voor Bryce canyon.
Wij kregen tijdens de wandeling een tip over een wildlife museum vlakbij Bryce canyon. Toen het een beetje ging regenen zijn we daar heen gegaan.
Het is een heel leuk museum met veel opgezette dieren. Daarna hebben we nog de hertjes gevoerd, dat was ook heel erg leuk.
Dit museum is vooral voor kinderen heel leuk.
http://www.brycecanyonmuseum.com/
Veel plezier tijdens jullie reis.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het mooiste deel van het park is in het noordwesten, dus ik zou via de noordzijde het park binnenrijden en via de westzijde het park weer uit richting Palm Springs. Het enige wat je eigenlijk mist van het zuidelijk deel is de Cholla Cactus Garden. Als je van rust houdt, is Joshua Tree N.P. een heel mooi park.Sylvia1977 schreef:Wat is de meest handige route om te rijden, via de onderkant van het park of moeten we beslist via de bovenkant (29palms) rijden?
Misschien heb je nog iets aan dit kaartje.:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3031 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-