Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies voor wandeling in parken
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Advies voor wandeling in parken
Ligt eraan hoe vaak je stopt, uitrust etc., maar over het algemeen wordt er tussen de 5-6 uur aangegeven voor de Panorama Trail. Als ik die verhalen zo hoor baal ik nu echt dat wij de trail niet hebben kunnen lopen. Weer een reden om terug te gaan naar Yosemite!
Wij hebben de panorama trail afgelopen juni gelopen en vonden het erg gaaf.
Wel is het een lange wandeling, 13km, verkijk je daar niet op. Het is afdalen maar dat is ook zwaar voor je bovenbenen!!
Vooral het laatste stuk met alle trappen langs de mist trail is zwaar maar zeker de moeite waard.
We hebben de bus van 10 uur genomen en waren om 16:30 beneden bij de bushalte.
Wij zijn geen ervaren wandelaars, maar wel sportief, en hadden toch 2 dagen spierpijn na deze wandeling
Wel is het een lange wandeling, 13km, verkijk je daar niet op. Het is afdalen maar dat is ook zwaar voor je bovenbenen!!
Vooral het laatste stuk met alle trappen langs de mist trail is zwaar maar zeker de moeite waard.
We hebben de bus van 10 uur genomen en waren om 16:30 beneden bij de bushalte.
Wij zijn geen ervaren wandelaars, maar wel sportief, en hadden toch 2 dagen spierpijn na deze wandeling

http://johnentesusa2009.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had al een link gegeven voor het reserveren. En ook deze site had ik al genoemd, hier staan niet alleen de afstanden maar nog veel meer info, waaronder de benodigde tijd.tonnie schreef:hej,
Hoelang is die panorama trail lopen? ik ga hem zeker doen nu! Kan je ook per e-mail reserveren? Of nu al bellen voor een reservatie?
(Wij hebben een dag nauwelijks kunnen lopen vanwege spierpijn in de kuiten! Tja, oud en ongetraind. De kinderen hadden nergens last van.)
Marianne
Was feitelijk van plan om zelf met de wagen naar Glacier Point te rijden (logeren in El Portal) en wat hikes ter plaatste te doen zols de Taft Point en de Sentinel Dome ;vervolgens terug naar beneden naar visitor center en daar de shuttle bus voor bezoek Bridaveill fall;
om te eindigen Lower yosemite fall of Vernal Fall footbridge.
Zinvol ? Mag toch met de wagen naar Glacier Point ? We zin er op 1 oktober
om te eindigen Lower yosemite fall of Vernal Fall footbridge.
Zinvol ? Mag toch met de wagen naar Glacier Point ? We zin er op 1 oktober
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sentinel Dome is een mooie wandeling, met een geweldig uitzicht. Ook goed te combineren met Taft Point (heb ik zelf niet gedaan).
Terug naar de vallei kom je langs Bridalveil Fall, daar kun je niet met de shuttlebus naar toe, dus meteen meenemen als je vanaf GP daar langs rijdt. Vergeet ook Tunnel View niet! Zie ook dit kaartje.
Je kunt ook nog vanuit de vallei de Mist Trail doen, je kunt net zo ver lopen als je wilt. Maar het uitzicht bij de brug is al geweldig.
In oktober heeft een bezoek aan de Lower Yosemite Fall geen zin, die staat vanaf augustus al droog.
Je kunt inderdaad met de auto naar GP. In de winter is de weg gesloten maar normaal gesproken zul je in oktober nog geen last hebben van sneeuw.
Marianne
Terug naar de vallei kom je langs Bridalveil Fall, daar kun je niet met de shuttlebus naar toe, dus meteen meenemen als je vanaf GP daar langs rijdt. Vergeet ook Tunnel View niet! Zie ook dit kaartje.
Je kunt ook nog vanuit de vallei de Mist Trail doen, je kunt net zo ver lopen als je wilt. Maar het uitzicht bij de brug is al geweldig.
In oktober heeft een bezoek aan de Lower Yosemite Fall geen zin, die staat vanaf augustus al droog.
Je kunt inderdaad met de auto naar GP. In de winter is de weg gesloten maar normaal gesproken zul je in oktober nog geen last hebben van sneeuw.
Marianne
Wij willen graag een ochtend wandeling maken als we in Bryce Canyon zijn. Heeft iemand enig idee hoelang de Navajo trail duurt in combinatie met de Queens trail? En hoelang duren ze elk apart?
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk eens in dit pdf-bestand van The Hoodoo parkplanner en dan vind je op pagina 7 gegevens over de wandelingen binnen het Brycepark met de afstanden en tijden erbij.
Dank je wel Marko. Ik heb gezien dat de combinatie Queens trail en Navoja trail perfect in ons schema past. Het duurt ongeveer 2 tot 3 uur. :dance:
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Jullie zullen er van genieten. Vergeet de camera niet, het is er zo fotogeniek.
Wij zijn net terug van onze vakantie en oh wat is het frustrerend om al die mooie verhalen over de Panorama Trail te lezen. Ondanks alle goede voorbereidingen had ik het onderdeel wandelen in Yosemite nog niet goed bestudeerd van te voren en tegen de tijd dat ik erachter kwam hoe mooi de Panorama Trail was, stonden we al met onze eigen auto in de file naar Glacier Point en was het te laat om het nog te kunnen regelen (ik hoop voor jullie dat die files door wegwerkzaamheden en geplande branden minder zijn straks, want je bent zo een uur kwijt). We hebben het eerste stukje van de Panoramatrail wel gelopen maar zijn al snel omgekeerd, want we moesten toch weer terug omhoog. Ik baalde echt ontzettend. Maar inderdaad, een goede reden om eens terug te gaan. De volgende keer wil ik wel een week in Yosemite zitten.
Wij hebben in Bryce de Queens Garden en Navajo Loop met een 4-jarige gelopen en deden er 2,5 uur over. Zonder kind moet je het dus wel in 2 uurtjes kunnen redden (met een redelijke conditie). Er is weinig schaduw, dus niet midden op de dag deze wandeling doen.
In Zion hebben we vanwege onze zoon wat gemakkelijke wandelingen gedaan. De wandeling helemaal achterin het park langs de rivier is het meest populair dus druk, maar wel leuk. Ook die naar de Emerald Pools en Weeping Rock waren de moeite waard. Wij hebben ze met 39 graden celcius gelopen, door al het vocht en veel schaduw in de omgeving was dat goed te doen en overal zijn punten waar je zelf water kunt tanken.
groetjes
Christa
Wij hebben in Bryce de Queens Garden en Navajo Loop met een 4-jarige gelopen en deden er 2,5 uur over. Zonder kind moet je het dus wel in 2 uurtjes kunnen redden (met een redelijke conditie). Er is weinig schaduw, dus niet midden op de dag deze wandeling doen.
In Zion hebben we vanwege onze zoon wat gemakkelijke wandelingen gedaan. De wandeling helemaal achterin het park langs de rivier is het meest populair dus druk, maar wel leuk. Ook die naar de Emerald Pools en Weeping Rock waren de moeite waard. Wij hebben ze met 39 graden celcius gelopen, door al het vocht en veel schaduw in de omgeving was dat goed te doen en overal zijn punten waar je zelf water kunt tanken.
groetjes
Christa
West-Canada/ VS juli/aug 2011 http://christajohankurtnaarcanada.reismee.nl
ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties