Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer zuidwesten Amerika!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Eerste keer zuidwesten Amerika!

Bericht door Dude »

Als je in Kingman overnacht kan je gerust Joshua tree meenemen op je route vanuit LA.
Het is wel de moeite waard om te bezoeken , zeker als het in het begin van je route zit.
Een bezoekje hoeft niet perse veel tijd te kosten. Wij spendeerde er een 2 à 3 tal uurtjes en waren er wel van onder de indruk, maar ook voor ons was het het eerste park ooit wat we bezochten in Amerika.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik zal Joshua Tree dan nog wle in mijn achterhoofd houden :).

Net een lodge bij Oakhurst gereserveerd, als accomodatie voor Yosemite. Het is niet ideaal, maar we hebben in ieder geval een reservering staan!
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij boekten vorig jaar in Oakhurst The Best Western Gateway Inn. Schijnt een heel fijn hotel te zijn en is goed betaalbaar. Uiteindelijk cancelde we de reservering voor een tent in Curry Village (in de vallei). Dit zou jij ook kunnen doen: vast reserveren en de mogelijkheden in de vallei in de gaten houden, er zijn zo nu en dan mensen die cancellen en dan komen er plekken vrij (alhoewel er dit jaar veel krapte is bij Curry Village ivm Rock Slides vorig jaar waardoor er nu veel werkzaamheden zijn).

Voor Zion kun je kijken naar overnachtingen in Springdale, het stadje dat aan het park ligt. Er rijden de hele dag door shuttlebussen naar en door het park, een heel handig systeem. Wij sliepen hier in de Zion Canyon Bed and Breakfast, heel mooi en rustig. Er is ook een kamer met 2 queen bedden maar wellicht is dit wat krap met 2 tieners.

Voor overnachtingen aan de Grand Canyon: check de website van Xanterra (www.xanterra.com), ook voor andere parken.

Wij hebben voor eind juli reserveringen in het Moab Valley RV Resort, een camping waar je ook cabins kunt boeken. Wij vonden de hotels en motels in Moab erg duur en hebben daarom gekozen voor deze goedkopere optie. Het lijkt me erg leuk zo'n cabin en geeft denk ik ook weer een echt 'in de natuur' gevoel!

Jullie gaan ook naar Bryce. Wij hebben reserveringen voor de Bryce Country Cabins in Topic, 15 minuten rijden van de canyon, in een soort boerderij/mini-camping. Is een stuk rustiger dan Ruby's Inn welke maaaanden geleden al volgeboekt was.

Ik dacht; help je even op weg met de overnachtingen aangezien veel plaatsen snel vol geboekt zitten!!!
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Rivercola, heel erg bedankt voor al je tips :D ! Hier he bik zeker wat aan. Ik zal de mogelijkheden in Yoseite zelf dus ook even in de gaten gaan houden. Je andere links ga ik nu eventjes doorspitten :) .
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Waar ik toch nog aan zit te denken, is om een dag Yosemite of Moab in te ruilen voor een extra dag Las Vegas erbij.
Ik denk dat de verhouding stad en natuur dan iets beter ligt? Straks krijgen we nog een voerkill aan mooie natuur :lol: .

Ook lijkt het mij alsof er toch heel veel te doen is in Vegas. Maar datzelfde kun je ook zeggen voor Yosemite en Moab natuurlijk :wink: .
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik zie dat je 2 volle dagen Moab hebt, ik zou er zeker niet 1 inleveren hier (liefts nog 1 erbij :wink: ). Je hebt 2 volle dagen Yosemite + 1 dag vanaf Bodie, via de Tioga Pass naar de vallei. Hier zou er wellicht 1 af kunnen. Wij vonden Yosemite prachtig maar vonden 2,5 dag in de vallei wat veel, maar dat kwam mede doordat de Glacier point road nog gesloten was waardoor we de lange hike naar beneden langs de watervallen niet konden doen. Wil je geen lange hikes maken hier dan kun je met een dag minder wel af alhoewel er mensen op dit forum zijn die het daar niet mee eens zullen zijn!

Ook kun je de kustroute makkelijk in 2 dagen rijden. Monterey ligt vlakbij SF en schijnt een leuk stadje te zijn met een aantal attracties. Wij zijn hier vorig jaar niet geweest (was plotseling heel erg koud en bewolkt waardoor we de kustroute overgeslagen hebben...jammer) maar ik heb dan weer ontzettend genoten van LA waar echt heel veel te doen is. Ik zou hier een extra dag aanraden. Je kunt dan bijvoorbeeld een dagje strand doen, in LA zelf of in de buurt van LA zoals Laguna Beach, Newport Beach of Malibu.

Je hebt nu 1,5 dag in Las Vegas. Lijkt mij genoeg, maar er zijn forumleden die hier echt 4/5 dagen verblijven. Ik zou er gek van worden en ook mijn portemonnee zou het minder vinden :wink:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen :) .
Los Angeles wilden wij juist zo min mogelijk tijd besteden. Het enige wat ons aansprak was Hollywood en Universal Studio's.
Wel lijkt Santa Monica ons wel leuk om een keer gezien te hebben.

Als we een dag eruit halen zal dat toch waarschijnlijk ten koste gaan van Yosemite, aangezien we daar toch (hoogstwaarschijnlijk) niet midden in het park kunnen verblijven.

De kustroute gaan we ook in twee dagen rijden, zodat we de een-voor-laatste en laatste dag nog in LA hebben. Daar blijven we dus al een dag langer in SF.
Ik zal even een geupdate hier neerzetten:

1 Aankomst LA
2 LA - Kingman/Williams
3 Kingman/Williams - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Bryce
10 Bryce - Zion NP
11 Zion NP
12 Zion NP- Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 Death Valley - Lee Vining (bodie)
16 Lee Vining (bodie) - Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - SF
20 SF
21 SF
22 SF
23 SF - Monterey - Pismo Beach
24 Pismo Beach - LA
25 LA
26 LA
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Lees ook dit draadje eens met wat tips voor LA. Was van iemand die vreesde zich te gaan vervelen op een zondag in LA :lol:

viewtopic.php?f=7&t=21566

Ik kan je Venice Beach, LA zeker aanraden voor een (na)middag....het is daar echt te gek! Allemaal kleurijke types, de boardwalk (boulevard langs het strand) met gekke winkeltjes, mensen op skates, muziekanten, kunstenaars die hun werk op straat verkopen. Echt een super sfeer daar!

Hier kun je nog wat foto's bekijken: viewtopic.php?f=7&t=21369
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Zo hier het nieuwe schema! We hebben besloten toch een extra dag Vegas te nemen. Deze dag gaat echter ten koste van Yosemite.....
Maar ik heb nu wel voor 2 nachten de Cedar Lodge kunnen krijgen, die ligt een stuk dichter bij Yosemite Village :D . Ik ben dus wel blij met het besluit :). Hieronder de nieuwste planning met daarin ook geboekte hotels. Misschien is het handig als ik deze in de bginpost van dit topic ga plaatsen?

8-jul Schiphol Van der Valk Rijksweg A4 Nr.3 2132 MA Amsterdam - Schiphol +31 (0)252 67 53 35
9-jul 1 Aankomst LA The Westin Los Angeles Airport 5400 West Century Blvd Los Angeles, California 90045 310-216-5858
10-jul 2 LA - Kingman/Williams
11-jul 3 Kingman/Williams - Grand Canyon
12-jul 4 Grand Canyon - Page
13-jul 5 Page Monument Valley
14-jul 6 Monument Valley - Moab
15-jul 7 Moab
16-jul 8 Moab
17-jul 9 Moab - Bryce
18-jul 10 Bryce - Zion NP
19-jul 11 Zion NP
20-jul 12 Zion NP- Las Vegas
21-jul 13 Las Vegas
22-jul 14 Las Vegas
23-jul 15 Las Vegas - Death Valley
24-jul 16 Death Valley - Lee Vining (bodie)
25-jul 17 Lee Vining (bodie) - Yosemite
26-jul 18 Yosemite
27-jul 19 Yosemite - SF
28-jul 20 SF
29-jul 21 SF
30-jul 22 SF
31-jul 23 SF Monterey
1-aug 24 Monterey - Pismo Beach
2-aug 25 Pismo Beach - LA
3-aug 26 LA
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik heb een probleem met de overnachting in Death Valley :o . Alles wat ik vind zit al volgeboekt, op een accomodatie op Xanterra na, maar die heeft geen bedden voor 4 personen.

Nu heb ik de volgende opties:

1. dag 15 Death Valley verkennen en in de avond in een hotel in Lone Pine (waar nog een hotel voor een vrij prijzige 140 euro beschikbaar is).
2. dag 15 Death Valley verkennen en helemaal doorrijden tot aan Lee vining. Deze rit is volgens google wel heel lang. Indien ik deze optie kies komt er een dag vrij die ik weer ergens anders eerder in de reis kan besteden. Bijvoorbeeld een extra dag in Page,of een bezoekje aan Torrey of Sedona.

Wat zouden jullie kiezen?
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tja nie makkelijk
Ik persoonlijk zou voor Lone Pine gaan. Death Valley is te mooi om doorheen te razen.
Aan de andere kant zal het er serieus heet zijn als jij er bent, wij waren er in september en hadden nog 42 graden.

Als je meteen naar Lee Vining rijdt zal je niet veel van DV zien (je komt van LV neem ik aan?) en dat zou toch wel zonde zijn.
Als je in Lone Pine overnacht kan je eventueel nog naar de laagstaande/ondergaande zon kijken bij de sanddunes bij Stovepipe Wells.
Meteen daarna doorrijden naar Lone Pine want het is snel donker. (zal je zowiezo niet halen voor pikkedonker vrees ik)
Ik heb in Death Valley nog een 45 minuten in het pikkedonker gereden, en dat is echt pikkedonker :shock: maar toch nog goed te doen.

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Panamint Springs is ook nog een mogelijkheid, aan de westingang van Death Valley.

Marianne
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dus jullie zijn van mening dat we toch als een overnachting in Death Valley kunnen doen i.p.v. een extra dag ergens anders?
We maken ons wel een beetje zorgen over de hoge temperaturen, is het nog wel te verdragen in Juli?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de auto en in je hotel is het goed te doen. :wink:

Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen er wel midden op de dag doorheen wil rijden maar denkt dat overnachten niet kan met die hitte.

Maar je kunt natuurlijk best doorrijden tot aan Lee Vining en die extra dag ergens anders besteden. Je ziet het park dan niet op haar mooist.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ben het eigenlijk wel eens met Marianne, raas er niet doorheen, erg jammer.
het is daar gewoon heet, overdag meer dan 's nachts en met airco is het best te doen. En anders Lone Pine
Las Vegas in de hitte vond ik eigenlijk veel erger, al die mensen. pffff. maar dat kon ook aan de opvliegers liggen en die heb je vooral 's nachts :wink:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

We zijn inmiddels druk aan het plannen voor onze reis die over minder dan een week al start.
We zitten alleen nog een beetje met de eerste dagen hoe we dat precies gaan regelen.
9-jul 1 Aankomst LA
10-jul 2 LA - Kingman/Williams
11-jul 3 Kingman/Williams - Grand Canyon
12-jul 4 Grand Canyon - Page
13-jul 5 Page Monument Valley
Op de eerste dag (na het vliegen) hadden we het volgende in gedachte: 's ochtends vertrekken vanuit ons LAX hotel richting Kingman langs Joshua tree park. De volgende dag 's ochtends vanuit Kingman een stukje over Route 66 rijden, om dan 's middags in Sedona aan te komen.

Zouden jullie dit anders doen, of lijkt jullie het zo het best?

Ook willen we in Page graag de Upper Antelope Canyon bezoeken, hiervoor meoten we een tour reserveren. Ik heb begrepen dat dit rond het middaguur het mooiste is. Denken jullie dat we dit beter op 12 juli of op 13 juli kunnen doen?

Alvast bedankt voor de antwoorden :D !
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

wij reden de eerste dag na de vlucht van LA naar Needles (via Joshua Tree). De dag erna reden wij naar Topock en daar route 66 op om via Oatman uit te komen in Kingman. Vervolgens verder via R66 tot in Seligman. Nadien reden wij nog naar Sedona. Aangezien jullie de dag nadien geen volle dag in GC hebben zou ik niet de ganse R66 volgen, anders mis je daar weer te veel. Het eerste stuk is het mooiste, (Van topock naar Kingman via Oatman) maar als jullie in Kingman willen overnachten gaat dat niet, of het moet op de eerste dag maar dat is te veel voor één dag.
Je kan onze ervaringen nalezen op onze site op dag 3.
In page kan je mssn best boeken voor de middagtour. Wij deden de lower dus wij reden er zo naar toe op het middag uur, was prima te doen zo.

Bart
Grts, Bart

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat wilde ik je ook adviseren. Wanneer je jezelf niet vast wilt leggen aan een bepaald tijdstip (heb ik altijd last van tijdens vakanties) dan ga je gewoon naar de Lower Antalope Canyon. Omdat ik niet in beiden geweest ben kan ik geen vergelijking maken maar mijn ervaring was; het was er super mooi en bovenal rustig, erg fijn. Je kon lekker op je gemakje rondwandelen en we waren er bijna helemaal alleen. Dat is wel anders in de Upper, heb ik gehoord.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@ dude:

Edit: Ik denk dat het misschien toch beter voor ons is om de eerste dag richting Kingman te reizen, door route 66 mee te pakken tussen Needles en Kingman hebben we dat dan ook gelijk gedaan en kunnen we de volgende dag gelijk naar Sedona om daar nog wat tijd te spenderen. Joshua tree park zullen we dan wel moeten laten vallen, maar dat vinden we niet zo erg. Sinds Joshua tree park geen prioriteit bij ons heeft lijkt me dit een goed plan, toch?

En allebei bedankt voor de opmerkingen over de antelope canyon, misschien at we toch maar met de lower genoegen nemen. Dat scheelt een hoop geld en geeft ons wat meer vrijheid in ons (in het begin) drukke schema :) .
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

christvs schreef: Ook willen we in Page graag de Upper Antelope Canyon bezoeken, hiervoor meoten we een tour reserveren. Ik heb begrepen dat dit rond het middaguur het mooiste is. Denken jullie dat we dit beter op 12 juli of op 13 juli kunnen doen?
Ik zou pas de 13e naar Antelope Canyon gaan, of het nu de Upper of de Lower wordt.
Je houdt anders de 12e niet veel tijd over voor de Grand Canyon. Je zult daar toch een aantal viewpoints willen bezoeken, en alleen al de rit naar Hermits Rest kost je wel een paar uur als je zo nu en dan uitstapt. Op weg naar Page zul je ook wat tijd willen besteden bij de oostrim. Als je de 12e toch nog vroeg in Page bent kun je een kijkje nemen bij Lake Powell of de Glen Canyon dam bezoeken. De volgende dag kun je dan eerst naar Horseshoe Bend en dan via Antelope Canyon naar Monument Valley. Als je vroeg in de middag Antelope Canyon bezoekt ben je nog ruim op tijd in MV. Denk er wel aan dat het daar een uur later is, maakt verder niet uit, alleen vor het restaurant is het goed om te weten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer