Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Canyonlands N.P. en/of Arches N.P.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Canyonlands N.P.

Bericht door Tim1980 »

Vanuit Torrey zullen we eerst Capitol Reef NP bezoeken met de Scenic Drive en 1 of 2 kortere hikes. Daarna door richting Moab. Dus of we nog tijd hebben die namiddag voor een `kort` bezoek aan Canyonlands dat is de vraag. Het lijkt me persoonlijk ook wel wenselijk om onze hele dag in Arches te besteden. Nu dus nog even een plekje vinden voor Canyonlands. Dat zal dus waarschijnlijk of de eerste namiddag worden of de ochtend en dan door naar Monument Valley.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, persoonlijk heb ik veel meer met Canyonlands dan met Arches ... ik heb Arches in een halve dag wel gezien. In Canyonlands (off road) zou ik dágen door kunnen brengen, geweldig!
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Dan zou ik natuurlijk ook nog onze volledige dag kunnen beginnen in Canyonlands en hier in principe de hele dag voor uittrekken. Misschien zijn we op tijd terug dan kunnen we Arches er achteraan plakken. Zo niet, dan de volgende ochtend. Arches is dan ook weer iets sneller aan te rijden vanuit Moab.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nieuwenoord schreef:Tja, persoonlijk heb ik veel meer met Canyonlands dan met Arches ... ik heb Arches in een halve dag wel gezien. In Canyonlands (off road) zou ik dágen door kunnen brengen, geweldig!
Gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik vond Arches ook niet echt spectaculair...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het heel veel verschil maakt hoé je Canyonlands gaat zien. Als je de Shäfertrail rijdt, wil je alleen nog meer off-road, denk ik. Ik vond Arches wel aardig, maar niet meer dan dat.

Ik schreef in mijn verslag onlangs:
Precies om 9 uur reden we de camping af richting Arches National Park. Ik denk dat Moab aan dit park haar bekendheid het meest dankt. Ik zie ook vaak reisplannen op het forum verschijnen waarin Arches is opgenomen en Canyonlands niet voorkomt. Onbegrijpelijk in mijn ogen, want voor mij is Canyonlands een hele goede concurrent voor Yellowstone als het gaat om mijn favoriete nationale park. Ik ben stapelgek op dit enorme grote ruige en onherbergzame gebied met de prachtige trails waar we met de Jeep doorheen kunnen. Arches is voor mij een beetje een must als ik hier ben, maar na twee keer heb ik het wel gezien.

Maar vooruit, voor Hans en Janny is het nieuw en je kan er hier zeker niet omheen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tijdens mijn eerste bezoek aan Moab (2002) heb ik in 1 dag Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP bezocht. Het kan dus wel. :D Ging toen heel goed terwijl ik voor mijn gevoel genoeg gezien heb. Destijds heb ik de hike in Arches NP naar Delicate Arch niet gedaan. Die kan ik echter wel aanraden. Zou in principe mogelijk moeten zijn. 's Ochtends Arches NP, 's middags Canyonlands NP en Dead Horse Point SP en 's avonds de hike naar Delicate Arch.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Tim1980 schreef:We zijn helaas maar 2 nachten in Moab. Eerst zouden het er 3 zijn, maar 1 nacht hebben we `opgegeven` voor Monument Valley. We komen vanuit Torrey.

Is het misschien ook te doen om gewoon `s ochtend vroeg richting Canyonlands te gaan, daar een aantal korte hikes, kort bezoek Dead Horse Point S.P en in de middag Arches te bezoeken?
Dan zouden we tijd over houden om inderdaad op weg naar MV, Needles te bezoeken

Of is dit weer net teveel op 1 dag.
Tim,

Ik zou het in jouw geval ook op deze manier doen. Het is heel goed haalbaar 's morgensvroeg Canyonlands en DHSP te bezoeken en in de middag Arches. Zeker voor een eerste kennismaking. Meer tijd voor de parken is altijd mooier natuurlijk, maar zo is het goed te doen.

De andere dag weer vroeg op pad en tijdens je rit naar MV Needles bezoeken. Wij hebben dit ook al eens zo gedaan. Tegenwoordig maken we wat langere hikes e.d., maar voor een eerste bezoek heb je op deze manier twee prachtige dagen waarin je heel veel zult zien en heel veel mooie indrukken op zult doen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Ik zeg niet gauw dat iemand iets moet maar je moet naar dead horse point. Sommige mensen, waaronder mijn broer vinden dit mooier dan de grand canyon
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

viola schreef:Ik zeg niet gauw dat iemand iets moet maar je moet naar dead horse point. Sommige mensen, waaronder mijn broer vinden dit mooier dan de grand canyon
Ik ben het helemaal met je eens!
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Dead Horse Point staat zeker op de planning. Misschien op de dag dat we zowel Arches als Canyonlands bezoeken, maar misschien als we vanaf de I 70 richting Moab gaan. Even een kein stukje richting Canyonlands om die middag al Dead Horse Point te doen.
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

viola schreef:Ik zeg niet gauw dat iemand iets moet maar je moet naar dead horse point. Sommige mensen, waaronder mijn broer vinden dit mooier dan de grand canyon
Ach, ik kan dat wel begrijpen, maar dan heb je alleen bovenaan staan kijken bij zowel de GC en Dead Horse SP. Wij waren via de potash road en shaeffer trail naar canyonlands gereden, daar gecampeerd, 's avonds de uitzichtpunten in CL bezocht en bij zonsopkomst bij Mesa Arch geweest. Je kunt misschien begrijpen dat Dead Horse SP park daarna behoorlijk tegenviel. Prachtig uitzicht, maar niet meer dan dat. De Grand Canyon moet je ook echt beleven door een stuk de canyon in te lopen. Dan pas ontdek je de grootsheid.

Als je nog nooit in Arches geweest bent zou ik daar zeker een dag besteden (of 2 halve). Mits je goed ter been bent zijn de Devils Garden primitive loop, de hike naar Delicate Arch bij zonsondergang en Fiery Furnace gewoon een must en dan sta je echt midden in het park. Bij Canyonlands heb je meer het gevoel dat je naar een voorstelling kijkt is mijn mening. Behalve als je naar de White Rim road bent geweest.

Maar alles blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
martinenelsa
Amerikafan

Tim1980 schreef:Dead Horse Point staat zeker op de planning. Misschien op de dag dat we zowel Arches als Canyonlands bezoeken, maar misschien als we vanaf de I 70 richting Moab gaan. Even een kein stukje richting Canyonlands om die middag al Dead Horse Point te doen.
Zou ik zeker proberen. Vanaf Moab ga je niet eventjes naar DHSP of Canyonlands. Je bent zeker een uur onderweg en een uur terug. Als je in Moab gereserveerd hebt is het een idee om de zonsondergang in Canyonlands mee te pakken.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in 2006 zowel Arches als Canyonlands als Dead Horse Point op 1 dag bezocht.
In Arches hebben we vroeg in de ochtend de hike naar de Delicate Arch gedaan, daarna met de auto rondgereden. Vervolgens naar Canyonlands waar we alle viewpoints hebben bekeken en als laatste naar Dead Horse Point.
Ik vond het prima te doen en heb absoluut niet het idee dat we ons hebben moeten haasten. Zie ons reisverslag (dag 6) en het fotoverslag

Marjon
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb komende zomer 3 volle dagen in Moab waarvan we 1 dag willen besteden om heen en weer naar Monument valley te rijden. Blijven dus 2 volle dagen over, 1 dag voor Canyonlands en 1 dag voor Arches. We hebben geen SUV (ful-size auto) en gaan ook geen Jeep huren.
Nu zal 1 dag op zondag vallen en 1 dag op dinsdag (de maandag gaan we dan waarschijnlijk naar MV). Is het aanbevolen 1 van de 2 parken op de wellicht drukkere zondag te mijden. Ik kan me voorstellen dat Arches, vanwege de kleinere afmetingen, op de zondag erg druk kan zijn.

En hebben jullie verder nog tips wat te gaan doen in de parken? Voor Canyonlands heb ik de Mesa Arch trail, de White Rim trail en het Dead Horse State Park op mijn lijstje staan.
Voor Arches lijkt me Fiery Furnace Walk erg leuk (heb foto's gezien). Deze moet je van te voren reserveren toch? En dan heb ik nog de hike naar Delicate Arch genoteerd. Moet ik voor Arches nog een ander uitzichtpunt/hikes inplannen die ik echt niet MAG missen??
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou denk ik ook op zondag naar Canyonlands gaan. Wij waren op een normale werkdag in Arches en toen was het al erg druk.
Ook erg mooi is de Green River Overlook ( ... 054762958/).

In Arches vonden wij de Devils Garden Trail mooi, die zou je in ieder geval kunnen lopen tot de machtige Landscape Arch ( ... 054762958/).

Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 23 mei 2009, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RiverCola schreef:Voor Arches lijkt me Fiery Furnace Walk erg leuk (heb foto's gezien). Deze moet je van te voren reserveren toch?
Dit is inderdaad een erg leuke hike met een Park Ranger. Zorg dat je direct na aankomst in Moab naar het Visitor Center van Arches NP rijdt om deze hike vast te leggen. Het is een populaire hike en de kans bestaat dat alles vol zit voor de komende dagen. In 2006 heb ik 'm gelopen in de ochtend, zie mijn reisverslag 2006 bij 16 juni. Over enkele weken hopen we 'm weer te lopen, liefst in de ochtend. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden de Fiery Furnace Walk vorig jaar, het is inderdaad erg leuk om te doen. Wij kozen ook voor de ochtendwandeling omdat het ons's middags te warm leek (de wandelingen zitten 's middags ook minder snel vol). Waarschijnlijk valt het wel mee met de hitte omdat je veel in de schaduw zit, dus mocht het 's morgens niet lukken, neem dan gewoon de middagwandeling. Omdat de ranger vaak stil staat om iets te laten zien of te verteleln is het ook niet erg vermeoiend en heb je voldoende tijd om even wat te drinken of om uit te rusten. Maar eigenlijk is dat uitrusten niet echt nodig. Je wordt bij de inschrijving wel nadrukkelijk gevraagd of je lenig genoeg bent om de wandeling te kunenn volbrengen - je moet namelijk soms flinke stukken klimmen.
In ons reisveslag staan wat foto's. Helaas heb je niet heel veel gelegenheid om onderweg foto's te maken omdat je vaak beide handen nodig hebt bij het klauteren en ik kwam er niet aan toe om elke keer mijn toestel te pakken en weer op te bergen.

Marianne
martinenelsa
Amerikafan

RiverCola schreef:Voor Arches lijkt me Fiery Furnace Walk erg leuk (heb foto's gezien). Deze moet je van te voren reserveren toch? En dan heb ik nog de hike naar Delicate Arch genoteerd. Moet ik voor Arches nog een ander uitzichtpunt/hikes inplannen die ik echt niet MAG missen??
Ik adviseer Devils Trail na Landscape Arch nog verder te doen, zeker tot aan Double-O arch. Na Landscape Arch wordt het veel rustiger en je loopt dan ook echt over de rug van de fins heen. Bij Double-O arch heb je een mooi uitzicht op "boekenplanken', naast elkaar staande fins waaruit de arches ontstaan. Daarna terug via de primitive trail is eigenlijks het mooist, maar dat kost je wel 1 tot 1,5 uur extra. Is wel de mooiste trail in Arches.

Martin
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik ben het helemaal eens met Martin. De beste hike die we gedaan hebben in Arches, vooral de primitive trail vind ik een aanrader.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mijn top drie in Arches:

Devils Garden loop trail
Delicate Arch (sunset hike)
Fiery Furnace walk (guidetour)

Marjan