Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mosselmaniac: Route en planning vraagjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Route en planning vraagjes

Bericht door Annie »

Als Tioga je een offerte doet van vliegtickets hoef je de tickets niet te nemen.
Wij boeken onze tickets ook via internet, is meestal goedkoper.
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Ok, offerte formulier is ingevuld bij Tioga. Ben benieuwd. Hopelijk vandaag nog reactie, dan kunnen we in ieder geval tickets boeken (verwacht niet dat ze goedkopere tickets hebben). Ben ook benieuwd naar de camper die ze aanbevelen dan. Tot zover de camper.

Dan nu de route :) Zijn er mensen die daar een blik op willen werpen? Jullie helpen al keigoed, ben helemaal blij 8)
inkski
Amerika-newbie

Bericht door inkski »

hoi hoi,

Even een tipje tussendoor: ook met een camper ben je niet zeker van een plek op een camping, en vooral bij de nationale parken kan het erg druk zijn (wij konden nu al voor april nog nauwelijks reserveren voor de Grand Canyon)
Het logeren IN de parken is namelijk wel echt leuker dan er vlak buiten, dus zorg dat je telefoonnummers ed van de parken bij je hebt, zodat je ter plaatse wanneer je een definitief aankomstmoment weet, kunt reserveren.

Er is een hele mooie website van de parken, http://www.nps.gov waarop je alle info kunt vinden die je nodig hebt om je bezoek te plannen.
Veel plezier, en neem voldoende tijd om niet alleen alles te zien, maar er ook van te genieten!!!!
Mosselmaniac
Amerikafan

Dankjewel voor de tip. Ik denk dat mijn voorstel aan de groep wordt om Yosemite Park ( toch aan 't begin van de vakantie), en Sequioa, en wellicht ook Grand Canyon van te voren te boeken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor Yosemite gelden bijzondere reserveringsmogelijkheden. Je moet 5 maanden van te voren op exact de 15e van de maand klaar zitten om toe te happen. Zoek hiervoor even op het forum, is niet zo makkelijk!
Mosselmaniac
Amerikafan

Wow. Ik had tussen neus en lippen wel 's iets gezien hierover, maar dat zal toch niet zo'n vaart lopen, midden / eind september? Blijkbaar bel dus ;) Hmmm, dat wordt klaarzitten dan! ik ga even zoeken op 't forum.
Laatst gewijzigd door markro op 02 feb 2009, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nu ik toch bezig ben: Rob heeft het al gezegd, maar op jouw route gaat het fout tussen Sequoia en Las Vegas. Je kan vanuit Sequoia niet via de oostkant naar Las Vegas. Dat betekent dat je helemaal om moet via Bakersfield en dat dat een pittige rit is.

Veel mooier is Sequouia laten zitten en via de oostkant Yosemite te verlaten. Je kan dan door Death Valley (dat mag in september wel met een camper). Neem daar een van je bufferdagen voor. Je kan dan via de Tioga Pass (prachtig!) Yosemite verlaten en via Lone Pine naar Death Valley rijden. Overnachting in Lone Pine of Death Valley zelf (is wel heet!).

Ik zou op de kustroute 2 overnachtingen nemen: Los Angeles - Pismo Beach - Monterey.
Mosselmaniac
Amerikafan

Hoi Nieuwenoord,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb het even opgezocht, en inderdaad, Sequioa -> Las Vegas gaat volgens onze route (google maps vooralsnog ;) ), via Bakersfield. Dat vonden wij dus ook bizar ver om.....

Maar sequoia laten zitten :shock: wij verheugen ons zo op die bizar hoge bomen. Lijkt ons geweldig. Maar goed, ik zie op google maps inderdaad dat je via YP naar Lone Pine kan en dan door Death Valley naar Vegas. Wow. Is denk ik een mooi alternatief.... Ik ga dat eens hier in de groep gooien, ik geef 't een goede kans.

Moet nu rennen naar de uni, bedankt!! Meeeeeeer van dit soort briljante tips! :dance:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die bizar hoge bomen kan je in Yosemite zien, in de Mariposa Grove. Als je vanuit San Francisco naar Oakhurst rijdt en daar een op High Sierra RV Park overnacht, rijd je 's morgens eerst naar de Mariposa Grove om de bomen te zien. Dan naar Yosemite Village of je volgende camping in Yosemite. Dan sta je dus één nacht net buiten het park en een nacht erin.
Mosselmaniac
Amerikafan

Klinkt goed, erg goed.

Ik heb even snel een tweetal plaatjes gemaakt, om het verschil aan te duiden, waar we het over hebben:

Initiele planning:

Afbeelding

Jij zegt, dit is wellicht beter:

Afbeelding

Klopt dat?

Moet nu echt haasten ;)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies! Ga nu maar, het is nog lang geen september.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Hai,

Wat betreft de route, daar kan ik je niet echt bij helpen want wij zijn ook nog met onze eerste route bezig en hebben dezelfde vragen :D.

Wij hebben afgelopen vrijdag geboekt bij Tioga Tours, die waren voordeliger als Travelhome en anderen en gewoon lekker snel met reageren.
Wij wilden door de verhalen ook geen Cruise America :) Het liefst wilden we een zo nieuw mogelijke camper, gezien de verhalen met oudere. Road Bear heeft 1 type, de 23-25 ft, die is max. 1 jaar oud. De andere kunnen wel iets ouder zijn, want ze hebben normaal elk jaar nieuwe maar dat is dit jaar niet zo gezien de crisis.
Wij hebben gekozen voor El Monte, want die was qua prijs gunstiger als Road Bear. We krijgen de CS25, dat is dus een 25 ft. camper met slide-out en deze is ook maximaal 1 jaar oud. De anderen kunnen een jaar of 4 oud zijn maximaal.
Elke zondag wisselen bij El Monte de prijzen dus je weet nooit welke op dat moment gunstiger is. En voor 4 volwassenen zou ik sowieso wat groter nemen of in ieder geval eentje met slide-out zodat je elkaar binnen wat makkelijker kunt passeren :wink:
De vroegboekkorting van Road Bear is volgens mij voorbij of loopt nog tot de 15e, dat weet ik zo even niet meer. El Monte heeft tot eind februari nog wel een vroegboekkorting waarmee je 40% korting krijgt op de mijlen, zodat je voor ik meen 330 euro onbeperkte mijlen hebt en dat is wel ideaal. Dan weet je zeker dat er aan het einde van de reis geen extra kosten voor mijlen bijkomen en deze prijs is gunstiger als diverse mijlenpakketten bij bv. Road Bear.

Heel veel succes met het uitpluizen en beslissen! (Wij zijn ook een paar weken bezig geweest en dit kostte ons 100 euro omdat de prijzen waren gestegen, dus gewoon nu snel wat offertes vragen en voor dit weekend beslissen :P Mocht je voor El Monte gaan dan moet je volgens Tioga uiterlijk zaterdagmiddag 15.00 uur beslissen of je wilt boeken, anders krijg je daarna de prijzen voor de nieuwe week en die zouden duurder kunnen zijn, dat weet je nooit..).
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Sander,

Zoals jij de kaartjes hebt gemaakt, klopt het ongeveer.

1. Fresno - Sequoia moet je eigenlijk in een loop rijden, dus direct vanaf Fresno richting Kings Canyon, door het park heenrijden en dan kom je weer uit bij Visalia (de weg die jij ingevuld hebt).

2. via Tiogapas is eigenlijk de betere route, ik ben het met Nieuwenoord eens, echter voor de weg naar de uitgang van Deat Valley richting Las Vegas, kun je ook een andere nemen. Wil je de mooie punten zien in DV zoals Zabrisky Point en Badwater, moet je volgens jouw route weer terugrijden en dat zou ik in dit geval niet doen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mosselmaniac
Amerikafan

Hoi Marjan,

Ok, het gaat puntje 2 worden, denk ik.

Bedoel je dat als je in death valley zit, je niet naar 't noorden meot afbuigen, maar naar het zuid-oosten, richting vegas? op google maps is daar ook een weg te zien. Laten we zeggen, richting Pahrump?

Vind je verder van de route?

PS: Even ge"flickered", Badwater en Zabrisky Point zien er erg nice uit :)
Mosselmaniac
Amerikafan

Mensen, ik zit nog eens te spelen met Google Maps he, en als je vanuit Yosemity NP naar Lone Pine wilt, gaat de SNELSTE route ook via Bakersfield.... Is dat bekend heir? Dus niet door het park heen. Is dat geen tegenargument, en een pro-argument voor Sequioa?

Groet,

Mosselmaniac, (Oke, Sander ;))
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee joh, want de route via de Tioga Pass en Death Valley is 10 keer zo mooi!

Sequoia is mooi, maar veel meer een wandelpark waar je dan toch minimaal 2 nachten voor zou moeten nemen en die ruimte nemen jullie ook niet in het schema. Als het alleen om snel gaat, moet je gewoon alles via de snelweg doen, maar dan mis je veel hoor.
Mosselmaniac
Amerikafan

Mooi :) Ik ben overtuigd. :) Super, eerste deel van de reis dus duidelijk, ik ga eea nog wat beter in kaart brengen (google maps denk ik...) en dan laat ik dat zien. vanavond of morgen tickets boeken en dan snellll camper. nice! :dance:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als je route definitief is, kun je hier een routekaartje aanvragen. Wij maken er dan een voor je met het programma Streets & Trips en als je wilt met afstanden en reistijden.

Ofschoon ik zelf een liefhebber ben van het Sequoia NP, zou ik toch in jullie geval kiezen voor de Tiogapass en dan door Death Valley, precies zoals hiervoor is aangegeven. Je kunt het park idd verlaten via Pahrump of via Shoshone rijden. Zelf geef ik de voorkeur aan Pahrump

In dit topic heb ik de routes beschreven en er zit tevens een kaartje bij. De volgorde van de nummering is wel anders omdat jullie van de andere kant komen.
Dus eerst punt 7 en voordat je rechtsaf buigt heb je in de knik aan de linkerkant van de weg de sanddunes van Stove Pipe Wells. Dan dus rechtsaf en voor de splitsing heb je aan de rechterkant het Visitor Center.Daar moet je ook een stop maken. Even verder krijg je Furnace Creek Ranch. Kun je wat drinken of eten en eventueel tanken, maar daar is het wel duur met benzine.

Bij de splitsing hou je weer rechts aan en rijdt naar punt 5, dat is Badwater. Dan neem je dezelfde weg terug. Je ziet op het kaartje een loop, dat is de Artist Drive (het mooiste weggetje van DV, maar daar mag je niet met een camper op). Ben je weer terug bij de splitsing ga je rechts naar punt 4, dat is Zabriskypoint. Hier moet je een klein stukje omhoog wandelen, maar dan heb je ook wat. Een prachtig uitzicht op de gekleurde gesteentes van DV.

Verderop kun je nog afbruigen naar punt 3 Dante's View voor een prachtig uitzicht over de zoutvlakte. Deze weg is 13 mijl en loopt dood. Weer terug naar de oorspronkelijke weg rijden en dan verder via Pahrump (pt 2) naar Las Vegas. Ik ben nu op mijn werk, dus kan ik geen nieuw kaartje maken op dit moment. Maar ik denk dat je het wel begrijpt.... :wink:

Succes met het boeken, ik hoop dat alles rond komt met Tiogatours (tickets en camper).

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mosselmaniac
Amerikafan

Even een korte reactie:

De Tickets zijn geboekt, bij vliegwinkel!!! Wel ietsje duurder dan gepland (inclusief ALLES (dus ook incl domme tax en weet ik 't wat) zo rond de 571 euro, retourtje SF).

:dance: :dance: :dance:

Tioga tours contact gehad. DIe hadden wel tickets voor ons, maar een stuk duurder dan dat dus we zijn tevreden ermee. Wel echt supppeeeerrrrrrrr bedankt voor de tip om offerte via hun te vragen voor camper. We zijn overgestapt naar El Monte, exacte prijs nog niet bekend, hangt beetje af of we nog < 25 jaar oud boete etc. moeten dokken.

Er stond in het mailtje van Tioga:

* Om voldoende verzekerd te zijn, moet bij El Monte ter plaatse een SLI-verzekering worden afgesloten (10 dollar p/d). In plaats daarvan is het ook mogelijk om via ons een camperverzekering van Europeesche Verzekeringen af te sluiten. Deze is iets duurder (11 euro per dag) maar heeft ook een betere dekking. Zo is onderkant-, bovenkant-, banden- en ruitschade veel beter gedekt en is de dekking voor rechtsbijstand uitgebreider. Kijk op: www.tiogatours.nl/camperhuur/camperverzekering

Wij zaten zelf te denken om gewoon die Europeesche Verzekeringen af te sluiten. Is dus wel wat duurder, maar als zij het aanraden vinden we het wel prima, en je communiceert in je eigen taal. Maar goed, als jullie zeggen dat het totaal geen meerwaarde heeft, horen we het graag.

En dan nog een vraagje: Is een internationaal rijbewijs nodig? We hebben zo'n rijbewijs van de Nederlandsche staat (d0h ;)), zo'n pasje, is dat prima of moeten we zo'n internationaal ding kopen :banghead:

Bedankt!!!!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb geen internationaal rijbewijs gehaald. Bij Alamo vroeg men wel mijn rijbewijs maar het Belgische was blijkbaar nog prima in orde. Behalve mijn foto, want daar lachte die gast mij mee uit :blink: (voor de grap)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer