Hoe boeken jullie de hotels meestal? via internet of rechtstreeks bij het hotel zelf?
Met boeken via internet bedoel je niet bij het hotel zelf?
Ik boek ook altijd direct bij het hotel, meestal via internet, soms telefonisch of per e-mail. Het kan wellicht goedkoper, maar ik vind het wel prettig om het zelf rechtstreeks te doen, en op die manier is annuleren meestal gratis en je weet wat voor kamer je krijgt.
Zijn alle prijzen die je noemt in dollars? en incl tax?
Voor de Orchid Suites staan de prijzen op hun website. Als je via een andere site goedkoper kunt boeken, en je weet welke kamer je krijgt (met 2 bedden) dan kun je dat natuurlijk beter doen dan rechtstreeks.
Ik heb op de site van Orchid suites gekeken en daar is het wel vreemd dat je alle gegevens al moet invullen (inclusief al je Credit Card gegevens) voordat je de prijs ziet. Dat heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien. Ik zou dat zelf niet doen. In dat geval zou ik het hotel bellen om eerst duidelijkheid te krijgen over de uiteindelijke prijs.
Je zou in LA ook kunnen overnachten in de "Comfort Inn Near the Sunset Strip". Ook op loopafstand van alle Hollywood bezienswaardigheden (Chinese Theatre, Walk of Fame enz.). Ze hebben daar kamers met twee queen bedden + een sofasleeper. Gratis parkeren + ontbijt (hele kleine ontbijtruimte). Wel minder luxe dan Orchid Suites.
Comfort Inn zal ik ook nog ff bekijken, maar heb ook Days Inn Hollywood op Sunset blvd gevonden. Hun website is duidelijk dat we dan met 2 adults en 3 kids op 1 kamer zitten voor een prijs van ± 200,- euro voor 2 nachten! dat is mooi. 1 ster minder dan Orchid en Berverly Garland, maar ook op loopafstand van Walk of Fame etc. en vlakbij Universal dus die ga ik denk ik boeken... pff het begin is er! Dan gaan we verder zoeken voor 3 en 4 juli en ik denk dat ik dan alleen nog Circus Circus in Las Vegas wil reserveren en de rest onderweg ga bekijken. Heb inmiddels de Hallwag no. 5 kaart besteld bij de boekhandel... ik hoop dat daar ook wat Grand Canyon + omgeving opstaat.
gr. Marjolein
Grand Canyon en omgeving staan er wel op, maar daarna houdt het op. Page valt bijvoorbeeld net van de kaart af en Monument Valley ook.
(Dacht ik me te herinneren)
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Hallo allemaal, even een update wat betreft de hotels.
Ben tot de conclusie gekomen dat in 9 van de 10 gevallen rechtstreeks reserveren bij het hotel toch het voordeligst is... tot nu toe dan. Aangezien wij óók voor 4 juli een hotel moesten reserveren ben ik voor de eerste dagen gaan zoeken en met succes. Ik heb het volgende nu alvast geboekt:
1+2 juli Orchid Suites Los Angeles (komt heel goed uit de bus in de reisverslagen) 1 grote 2 kamer suite met keuken voor goeie prijs 302,- euro
3 juli Best Western Bullhead City Inn (ligt vlakbij het AVI) 1 kamer 2 Queen beds (zal roll away bed erbij moeten vragen voor de jongste) prijs 67,- euro
4+5 juli Best Western Grand Canyon Squire Inn 1 kamer 2 Queen beds, 1,5 mile vanaf de ingang van Grand Canyon, prijs 293,- euro
Best Western hotels hebben ook incl. continental breakfast, maar daar zal ik me maar niet teveel van voorstellen?
Nou ja, in ieder geval hebben ze altijd wel redelijk goeie reviews en de prijs valt ook wel mee.
Nu gaan we verder richting Page bekijken, ik denk dat ik toch tot en met Las Vegas de hotels thuis al ga reserveren en ná Las Vegas ter plaatse bekijken....
tot zover en tips zijn nog steeds van harte welkom!!
groetjes, Marjolein
Is wel een lekker gevoel als je iets hebt geboekt!
Ik zou voor de Grand Canyon liever in het park kijken en voor ongeveer 200 dollar per nacht kun je ook wel iets aan de rim krijgen lijkt me.
Als je Yosemite nog niet hebt geboekt zou ik dat zo snel mogelijk doen!
Waarom allemaal in euro's, je betaalt toch in dollars? Bij deze motels hoef je voorzover ik weet niet direct te betalen. De koers kan nog aardig variëren!
Ja klopt Marianne, je betaald in dollars gewoon ter plaatse, maar heb toch alle prijzen voor nu even omgerekend ... eigenlijk meer voor mezelf.
Yosemite zal ik snel gaan bekijken... nog ff lastig want weet niet precies wanneer we daar zullen zijn...
Voor het boeken van hotel in Las Vegas heb ik hier en daar op het forum al gelezen, dat je dat zo laat mogelijk moet doen.... schijnt dat hotels niet meer vol zitten, gaat erg slecht daar.... dus kun je voor aardige last-minute tarief daar wel terecht! Welk hotel raadt jij aan in Page? Eigenlijk zitten overal wel Best Westerns en die zijn over het algemeen wel redelijk OK dacht ik zo..
Ben al weer aardig stukje opgeschoten. We hebben besloten om onze route uit te breiden en niet vanaf Grand Canyon naar Page te gaan maar nog extra rondje te maken door Monument Vally naar Moab, daar te gaan raften dus daar blijven we dan 2 nachten en dan bovenlangs door Capital Reef naar Bryce Canyon, waarschijnlijk overnachting in Rubys Inn in Bryce of heeft iemand tip voor prachtige overnachting in Capital Reef? Dan volgende dag weer door naar Zion en in Springdale overnachten om daar rustig nog eea te bekijken. Vanuit Springdale door naar Las vegas. Is volgens mijn berekening ongeveer 2,5 uur rijden, dus hoeven we niet te haasten..... In LV willen we 2 nachten blijven, ik wacht tot het laatst met reserveren want ik begrijp dat de prijzen daar steeds lager worden en dat de hotels lang niet vol zitten! Daarna mooie route door Death Valley en evt. overnachten in Lone Pine? Ben vroeger ooit wel eens in Mammoth Lakes geweest en wil daar toch even kijkje nemen. Kan me herinneren dat het een leuk wintersportplaatsje is met sneeuw! En dan misschien nog overnachting in/bij Yosemite, maar weet niet of dat lukt, anders rijden we misschien door naar vrienden van ons. Die gaan we opzoeken voor een dag of 4 en zij wonen uurtje rijden van Yosemity af. Gaan met hun dan nog een keer terug om uitgebreid Yosemite te bekijken. Ook met hun gaan we San Fransisco 'doen'. Whale watching doen we later in Santa Barbara denk ik, schijnt daar ook fantastisch te zijn en daar willen we ook 2 nachten verblijven .... willen ook nog beetje van de kust/strand genieten (ook Venice beach bekijken natuurlijk!) voordat we weer naar huis gaan....
Nog tips? dingen die we niet mogen missen op deze route?
groetjes, Marjolein
dag 1 Amsterdam - Los Angeles (Hollywood Orchid Suites)
dag 2 Universal Studios (hollywood Orchid Suites)
dag 3 Los Angeles - Bullhead City (Bullhead City Inn)
dag 4 Bullhead City - Tusayan (Red Feather Lodge) o.a. langs route 66
dag 5 Grand Canyon (Red Feather Lodge)
dag 6 Tusayan - Mexican Hat (San Juan Inn) o.a. route Monument Valley
dag 7 Mexican Hat - Torrey Capital Reef (Austin's Chuckwagon Motel)
dag 8 Torrey - Ruby's Inn (Bryce View Lodge)
dag 9 Ruby's Inn - Springdale (Cliffrose Lodge)
dag 10 Zion NP (Cliffrose Lodge)
dag 11 Springdale - Las Vegas (Desert Rose Resort)
dag 12 Las Vegas (Desert Rose Resort)
dag 13 Las Vegas - Mammoth Lakes (Cinnamon Bear Lodge) o.a. route door Death Valley
dag 14 Mammoth Lakes - Oakdale (bij vrienden) o.a. route door Yosemite NP
dag 15 t/m 19 bij vrienden in Oakdale o.a. Yosemite/San Fransisco/dagtrips
dag 20 Oakdale - Monterey (motel??)
dag 21 Monterey - Santa Barbara (Carpinteria BW??) whale watching?
dag 22 Santa Barbara - Los Angeles Airport
We vertrekken pas om half 7 ´s avonds dus kunnen de dag nog aardig bebruiken om bijv. langs Venice Beach te gaan en daarna de auto in te leveren.
Wat vinden je kinderen hiervan ? Jullie hebben wel een overladen programma. Mijn kinderen (in dezelfde leeftijdscategorie) willen dat echt niet. Ze vinden het wel heel prettig om eens een dag helemaal niets te hoeven doen, zeker niet weer lang in de auto te moeten zitten.
Ja klopt, daarom hebben we bewust vanaf dag 7 t/m 10 relatief korte rij-afstanden en 2 nachten Zion ingepland. OOk 2 nachten Las Vegas zal weinig in de auto worden gezeten en de dagen bij onze vrienden zal wat rustiger voor ze worden, die wonen op een farm en ze hoeven daar even niks.... Ook zullen we per NP een keuze maken uit één trial/hike en zéker niet alle bezienswaardigheden moeten aflopen... die keuze hebben we nu al gemaakt, we willen het inderdaad voor de jongens wel leuk houden.
Tijdens het rijden onderwegkomen we ook al zoveel moois tegen.
Hallo Californië experts
Wie van jullie heeft er nog tips voor een leuk, betaalbaar hotel tussen San Fransisco en Los Angeles (20/21 juli)? het liefst aan/op loopafstand van het strand...
om even lekker op adem te komen, voordat we weer huiswaarts gaan..
Bedankt valvast!
Marjolein
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.