Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)
Re: Dude's tweede ...
Mocht het nodig zijn dan is er in Hanksville: http://www.whisperingsandsmotel.com/
En voor het eten: http://www.redrockcampground.net/
Johan
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 14 nov 2008, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Haha er is nog helemaal niets geboekt dus alle tips zijn nog welkom. Wij zijn in september ook door Hanksville gereden maar dat leek me zo verlaten dat ik vermoedde dat er geen slaapgelegenheid wasjohan1973 schreef:Mocht het nodig zijn dan is er in Hanksville: http://www.whisperingsandsmotel.com/
Johan
Ben je er zelf verbleven ? Is het de moeite om in overweging te nemen ?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Als je een dag wilt winnen: wij hebben dit jaar vanuit Chinle in de ochtend de South Rim gereden, inclusief White House Trail lopen -duurt iets meer dan 2 uur-, vertrokken rond 8 uur 's morgens, waren rond 12 uur weer in Chinle en reden daarna langs de North Rim (nog 2 mooie viewpoints) naar Cortes en Mesa Verde (Morefield Campground) waar we rond half 6 aankwamen. Jij hebt hier 2 dagen voor uitgetrokken, geeft natuurlijk meer rust, maar heel veel meer kun je ook niet in Canyon de Chelly - tenzij je een jeeptour wilt maken of iets anders begeleids. Kan je dus 1 dag voor Moab opleveren.
Vanuit het eind van de North Rim hoef je niet terug te rijden maar kun je binnendoor en verhard, goede weg, via Shiprock rijden. Is een stuk korter als je naar Cortes wilt.
Holiday Inn is prima hotel in Chinle!
groet Alje
Vanuit het eind van de North Rim hoef je niet terug te rijden maar kun je binnendoor en verhard, goede weg, via Shiprock rijden. Is een stuk korter als je naar Cortes wilt.
Holiday Inn is prima hotel in Chinle!
groet Alje
Die weg via de north rim wou ik zowiezo rijden.
Ik had al het gevoel dat als ik ergens één dag zou moeten winnen dat het wel hier zou zijn (Las Vegas buiten beschouwing gelaten
)
Ik heb het gevoel dat er in Moab meer te doen is dan een dag extra in CdC. Aan de andere kant begint de reis zo wel wat gejaagder. Dat zal dus nog ff keuze maken worden.
Bart
Ik had al het gevoel dat als ik ergens één dag zou moeten winnen dat het wel hier zou zijn (Las Vegas buiten beschouwing gelaten
Ik heb het gevoel dat er in Moab meer te doen is dan een dag extra in CdC. Aan de andere kant begint de reis zo wel wat gejaagder. Dat zal dus nog ff keuze maken worden.
Bart
Grts, Bart
Je kan best in Hanksville slapen hoor. Men zegt dat de CEO van de hotels een nazaat van Norman Bates is dus wat kan er mis gaan? Hehehe...
Als je niet van plan bent een guided tour te nemen IN de canyon dan is Canyon de Chelly heel goed te doen in een halve dag (zoals Alje ook al schreef). Wij hebben hetzelfde programma afgewerkt ook in de morgen. Als je de White House Trail gaat lopen doe dat dan zo vroeg mogelijk in de morgen ivm de temperaturen.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha geweldig Yeehaw. Zo erg zal het wel niet zijn zeker ?Yeehaw schreef:Je kan best in Hanksville slapen hoor. Men zegt dat de CEO van de hotels een nazaat van Norman Bates is dus wat kan er mis gaan? Hehehe...
Trouwens beter Bates dan Ed Gein tegen te komen
Grts, Bart
Uit enkele reisverhalen en de info op dit forum dacht ik het al wel, maar het ging me eerder om de rust in de route. Maar als we datgene wat we gepland hebben (white house trail) kunnen doen op één dag kunnen we inderdaad wel schuiven, waarschijnlijk die dag dan naar Moab. Krijgen we de ganse southrim dan gedaan, tot aan spider rock ?vtveen schreef:Als je niet van plan bent een guided tour te nemen IN de canyon dan is Canyon de Chelly heel goed te doen in een halve dag (zoals Alje ook al schreef). Wij hebben hetzelfde programma afgewerkt ook in de morgen. Als je de White House Trail gaat lopen doe dat dan zo vroeg mogelijk in de morgen ivm de temperaturen.
Bart
Grts, Bart
Charles Manson hideaway? O nee die was in Death Valley maar Butch Cassidy en Harry Longabaugh zaten vlakbij in de Maze....
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Aantal jaren geleden in dit motel overnacht en het voldeed. Kwaliteit gemiddeld. Zo ver ik mij kan herinneren geen ontbijt, maar schuin er tegenover zat een restaurant. Naast een tweeverdiepingengebouw stonden een aantal motelkamers apart in één verdieping, dus op de begane grond. Auto direct voor de deur, lekker makkelijk.Dude schreef:Wij zijn in september ook door Hanksville gereden maar dat leek me zo verlaten dat ik vermoedde dat er geen slaapgelegenheid wasjohan1973 schreef:Mocht het nodig zijn dan is er in Hanksville: http://www.whisperingsandsmotel.com/
Ben je er zelf verbleven ? Is het de moeite om in overweging te nemen ?
Destijds had Hanksville nog meer mogelijkheden tot overnachten. Geen idee hoe het daar nu is.
Wij nemen inderdaad opnieuw een 4x4 voor deze wegen, alsook voor de trip naar Little Finland en de Cottonwood canyon road van Cannonville naar Page. Bij de plaatselijke VVV bedoel je de visitors centers neem ik aan ?Yeehaw schreef: Notom Bullfrog road begint niet in Torrey maar vlak tenoosten van Capitol Reef. Informeer bij de plaatselijke VVV over de toestand van de wegen.
Ik neem aan dat je een (4x4) SUV meeneemt.
Yeehaw
Ik las ook ergens dat je dat kan navragen bij BLM kantoren ? Zijn deze goed aangegeven of wordt dat opzoekwerk op voorhand ?
Bart
Grts, Bart
Ok Nou weer "serieus"....Ik ben het eens dat je niet een hele dag in CdC hoeft te blijven zonder de tours (minimaal 3 uur). South rim is 19 miles lang en je moet weer 19 miles terug. Ga rustig zitten bij Spider Rock en geniet! Heb je al accomodatie in Holbrook? Probeer het WigWam Motel en ga eten (en ontbijten) bij Joe and Aggie's Cafe voor wat R66 nostalgia. Mocht je toevallig in Winslow komen dan is het Posada Hotel een must en Standing on the corner natuurlijk.
Yeehaw
Yeehaw
Vandaar mijn opmerking van afgelopen september ... Het zag er erg 'doods' uit en we zagen ook nergens een levende ziel.markro schreef:Destijds had Hanksville nog meer mogelijkheden tot overnachten. Geen idee hoe het daar nu is.
Nu, we zijn er ook niet echt op zoek naar gegaan en omdat we ook alweer laat waren ook niet echt de tijd om er achter te zoeken. We zijn er dus enkel maar gewoon doorgereden. Torrey lijkt me dan een wat gezelligere plaats, ook wat het eten betreft. We hebben toch twee nachten voorzien in deze omgeving zodus ...
En wie weet gaan we wel opnieuw dineren in het Cafe Diablo :beerchug:
Bart
Grts, Bart
We hebben nog niets geboekt Yeehaw, zelfs de vliegtickets nog niet. Ben nog even aan het wachten op de verlof regeling op het werk maar dat mag normaal geen probleem geven. (is nog nooit een probleem geweest)Yeehaw schreef:Ok Nou weer "serieus"....Ik ben het eens dat je niet een hele dag in CdC hoeft te blijven zonder de tours (minimaal 3 uur). South rim is 19 miles lang en je moet weer 19 miles terug. Ga rustig zitten bij Spider Rock en geniet! Heb je al accomodatie in Holbrook? Probeer het WigWam Motel en ga eten (en ontbijten) bij Joe and Aggie's Cafe voor wat R66 nostalgia. Mocht je toevallig in Winslow komen dan is het Posada Hotel een must en Standing on the corner natuurlijk.
Yeehaw
Aaahh R66 nostalgie, klinkt heerlijk. Oatman was voor ons misschien wel de grootste positieve verrassing afgelopen september. Dus die tip neem ik zeker mee in de planning, bedankt alweer.
Bart
Grts, Bart
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Als ik moest kiezen tussen Torrey en Hanksville zou ik zeker Torrey kiezen, veel gezelliger. Wij hebben er zelf niet gelogeerd maar wel onze inkopen gedaan en het thuisfront gebeld bij: http://www.austinschuckwagonmotel.com/ Toen een kijkje geworpen in een van de motel rooms en het zag er leuk uit! Redelijke prijs ook.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
In Torrey hebben wij 2 nachten geslapen in de Wonderland Inn. Grote kamers, leuk bijbehorend restaurant, mooi gelegen, niet duur. Naast een Subway, coffeeshop en kleine tourist info.
De tips voor Hanksville heb ik van 1 van onze oosterburen (die Duitsers kunnen er ook wat van!), maar heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Ik ben van plan om volgend jaar zowel in Hanksville als Torrey te overnachten (en ook nog in Boulder).
Wat Canyon de Chelly betreft. Ik begreep dat sommige plekken in de ochtend nog in de schaduw zitten, dus daar zou ik geen ochtendje haastwerk van maken.
Johan
Wat Canyon de Chelly betreft. Ik begreep dat sommige plekken in de ochtend nog in de schaduw zitten, dus daar zou ik geen ochtendje haastwerk van maken.
Johan
Schaduw in CdC. Ja, daarom zou je 's morgens north rim van CdC moeten bezoeken.
Canyon de Chelly: oa. de White House Ruin ligt tot na het middaguur in de schaduw; maar in de middag kan het - zeker als je de canyon in wilt lopen - 'bloedheet' worden. South Rim en White House Ruin zijn zonder te haasten in een halve dag te doen.
Hanksville vonden wij bij het doorrijden ook een uitgestorven toestand; gelukkig in Torrey gereserveerd; aardig dorp.
'Lekker' restaurant ook nog Rimrock Café met prachtige uitzichten op Capitol Reef. Alleen oppassen op de 'fooi' die ze voor ons buitenlanders al op de rekeing zetten.
Holbrook: vond het Wigwam Motel een beetje 'toeristische' toestand en het ligt naast de spoorlijn !!!
Jaap
Hanksville vonden wij bij het doorrijden ook een uitgestorven toestand; gelukkig in Torrey gereserveerd; aardig dorp.
'Lekker' restaurant ook nog Rimrock Café met prachtige uitzichten op Capitol Reef. Alleen oppassen op de 'fooi' die ze voor ons buitenlanders al op de rekeing zetten.
Holbrook: vond het Wigwam Motel een beetje 'toeristische' toestand en het ligt naast de spoorlijn !!!
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Wij hebben in september in een B&B geslapen in Torrey. Erg leuk en geweldig ontbijt.
Maar volgend jaar gaan we voor een wat goedkoper motel. De prijzen liggen in Torrey over het algemeen lager dan elders. Capitol reef is dan ook niet het meest bezochte NP. Raar want wij vonden het er erg mooi en daarom willen we graag volgend jaar de Cathedral Valley loop rijden.
@thebes: bedankt voor de moteltip
@pushirubiano; Daar wouden we afgelopen september ook boeken maar alles was al volzet, toen zijn we uitgeweken naar een B&B, die lag de straat in, op de hoek waar de austinchuckwagon motel lag. zo'n honderd meter verder.
@vtveen: heb jij in dat wigwam motel verbleven ? aanrader of toch liever niet ? En toeristisch maakt niet zo heel veel uit voor ons, wij zijn namelijk zelf toeristen en er zijn nog genoeg andere plekjes waar je je alleen op de wereld kan voelen.
Het lijkt nu wel duidelijk dat CdC best te doen is op één dag, dus dat kan misschien best aangepast worden aan de route ??
Bart
Maar volgend jaar gaan we voor een wat goedkoper motel. De prijzen liggen in Torrey over het algemeen lager dan elders. Capitol reef is dan ook niet het meest bezochte NP. Raar want wij vonden het er erg mooi en daarom willen we graag volgend jaar de Cathedral Valley loop rijden.
@thebes: bedankt voor de moteltip
@pushirubiano; Daar wouden we afgelopen september ook boeken maar alles was al volzet, toen zijn we uitgeweken naar een B&B, die lag de straat in, op de hoek waar de austinchuckwagon motel lag. zo'n honderd meter verder.
@vtveen: heb jij in dat wigwam motel verbleven ? aanrader of toch liever niet ? En toeristisch maakt niet zo heel veel uit voor ons, wij zijn namelijk zelf toeristen en er zijn nog genoeg andere plekjes waar je je alleen op de wereld kan voelen.
Het lijkt nu wel duidelijk dat CdC best te doen is op één dag, dus dat kan misschien best aangepast worden aan de route ??
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2549 Weergaves