Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste vragen! :-) Zie laatste pagina...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Voor de 1e keer zelf een rondreis plannen - LASTIG!

Bericht door Jostravels »

Even wat reacties:
- inderdaad deden wij 2 nachten, 3 dagen dus over de kustroute. We vonden het een prachtig stukje van de route, dus zeker deze dagen waard. Eigenlijk hadden we er zelfs nog wel langer willen zijn...
- mijn vriend is een beetje pokergek, dus vandaar 2 keer naar Vegas. Maar je kan inderdaad makkelijk de tweede keer Vegas vervangen door Joshua tree o.i.d.
- in Anaheim moet je alleen verblijven als je naar Disney wilt. Als je dat niet wil, dan kan eigenlijk heel Anaheim eruit laten en hou je dus 2 nachten over om te verdelen. Dan zouden wij inderdaad nog wel een extra nachtje in Yosemite gewild hebben. Maar het was onze eerste keer Disney, dus Anaheim moest er voor ons per se in...

Het is maar net wat je wil doen en zien dus...

In totaal hebben wij een kleine 4000 km gereden. Je moet namelijk niet alleen rekening houden met de afstanden van plaats tot plaats, maar ook met de reisafstanden in bijv de parken. Alles ligt ver van elkaar!

Groetjes, Jos
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vista schreef:Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie, jouw route ziet er ook super uit! Bij veel plaatsen heb ik nog geen idee wat het precies inhoudt (Zion/Bryce/Page), maar ik zie het bij bijna iedereen in de route voorbij komen dus het zal ongetwijfeld de moeite waard zijn!
Kijk eens op de NPS site ( www.nps.gov ) voor informatie over de parken of bekijk eens wat reisgidsen, en reisverslagen, dan krijg je een beeld van de parken en de mogelijkheden (wandelingen, andere activiteiten). Yosemite is in juni prachtig omdat de watervallen dan erg mooi zijn, vroeg boeken is dan ook aan te raden.
vista schreef: Heb jijzelf deze route ook gereden?
Wij hebben dit 20 jaar geleden ongeveer zo gedaan, maar dan met Sequoia in plaats van Death Valley. We hadden toen ruim 4 weken.
De laatste jaren (zie reisverslagen) hebben we opnieuw veel van het zuidwesten gedaan, nu met de kinderen, en meestal combineren we het zuidwesten met een stuk dat we nog niet gedaan hebben.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wij hebben afgelopen zomer ook onze eeerste (en niet de laatste) rondreis gemaakt in de USA (Arizona en Utah). Wel een afwijkende van wat veel mensen (de eerste keer) doen. Ik zal het je niet moeilijker maken en die dan ook maar niet vermelden (wil je een idee krijgen kijk dan maar onze foto's). Ik heb ook ontzettend veel plezier en voorpret beleefd aan het zelf organiseren. Absoluut doen !!

Eén opmerking dan toch: als je wat meer wilt lezen/zien over de 'eeuwige' vraag Bryce of Zion, lees dan de discussie op dit forum:
viewtopic.php?f=7&t=18316

Veel plezier.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De site van Henriette en Hans (beiden lid van het forum) is geweldig om een idee te krijgen van wat je allemaal kan zien: www.ontdek-amerika.nl .
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Martin & Marianne schreef:
vista schreef:Oh ja, nog één vraag... :wink:

Mijn rondje voor een eerste keer zuidwesten zou er zo uitzien:

1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Los Angeles
17 Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Monterey
21 Monterey - San Francisco

Marianne

Ik heb deze route eens 'uitgezet' op Google maps en het ziet er goed uit! Nog wel wat opmerkingen: het stuk van Grand Canyon naar LA lijkt mij wel erg ver om in één keer te rijden. Zou je bijv. via Joshua Tree NP kunnen gaan vanuit de Grand Canyon? Of is dit ook erg ver? En dan bijv. Zion overslaan? Of is er een ander mooie route vanuit de Grand Canyon naar LA?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vista schreef:Ik heb deze route eens 'uitgezet' op Google maps en het ziet er goed uit! Nog wel wat opmerkingen: het stuk van Grand Canyon naar LA lijkt mij wel erg ver om in één keer te rijden. Zou je bijv. via Joshua Tree NP kunnen gaan vanuit de Grand Canyon? Of is dit ook erg ver? En dan bijv. Zion overslaan? Of is er een ander mooie route vanuit de Grand Canyon naar LA?
Een overnachting inlassen bij Joshua Tree NP kan prima. Je zou dan bijv. de andere ochtend (of aan het eind van de dag dat je aankomt) dit park kunnen bezoeken en vervolgens naar Los Angeles kunnen rijden. Breekt de route mooi. Bovendien heb je onderweg van de Grand Canyon NP naar Joshua Tree NP ook nog wat mogelijkheden voor leuke stops en tijd om een stukje Route 66 rijden.
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Los Angeles
Overigens vind ik (puur persoonlijk) 2 nachten Grand Canyon aan de ruime kant. Van Page naar de Grand Canyon is niet zover (± 140 mijl - 2 u. 45 min.) rijden en je hebt dus die dag ruim de tijd om al heel veel te zien. De andere ochtend kun je nog mooi de zonsopgang meepakken voordat je verder gaat. E.e.a. hangt er natuurlijk helemaal van af wat je wilt doen. Wil je een stukje afdalen is het misschien wel aan te raden. Ga je enkel langs de uitkijkpunten en genieten van al het moois dan zou naar mijn mening 1 nacht voldoende kunnen zijn.

Steden willen jullie ook graag bezoeken dus ik zou een bezoek aan Los Angeles of de andere steden zeker niet inkorten

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt inderdaad heel goed een nacht minder Grand Canyon doen, en alvast richting LA rijden.
Er zijn meer stukken waar je kun schuiven. Van Bryce naar de Grand Canyon is ook in 1 dag te doen, terwijl wij graag tussen Death Valley en Yosemite nog een overnahting inlassen (zie ons reisverslag 2006) omdat je dan ook nog tijd hebt voor de Tioga Road en eventueel Bodie.

Ik zou zelf Zion niet snel overslaan, maar lees je eerst maar eens wat in en kijk wat het meeste aanspreekt!

Marianne
Jostravels
Amerikakenner

Overigens vind ik (puur persoonlijk) 2 nachten Grand Canyon aan de ruime kant. Van Page naar de Grand Canyon is niet zover (± 140 mijl - 2 u. 45 min.) rijden en je hebt dus die dag ruim de tijd om al heel veel te zien. De andere ochtend kun je nog mooi de zonsopgang meepakken voordat je verder gaat. E.e.a. hangt er natuurlijk helemaal van af wat je wilt doen. Wil je een stukje afdalen is het misschien wel aan te raden. Ga je enkel langs de uitkijkpunten en genieten van al het moois dan zou naar mijn mening 1 nacht voldoende kunnen zijn.
Ik vind 2 nachten juist het minimum. Als je vanuit Bryce naar Page gaat wil je 's ochtends nog Bryce in (denk ik) dus ben je pas in de middag in Page. Dat is te laat voor Antelope Canyon (even opzoeken weer), dus dan kan je alleen nog even naar de dam of naar Lake Powell. De volgende ochtend heb je dan nog Antilope dat niet te missen is en een stop bij Horseshoe Bend, waar je wel even heen moet lopen. Dan ben je volgens mij pas weer ruim na de lunch bij de Grand Canyon. En daar heb je dan de viewpoints, maar misschien wil je ook wandelen of met een helicopter. Wij hebben het allemaal gedaan en die 2e dag zat vol hoor!

Let er trouwens bij het plannen wel op dat je nu een route van 21 nachten hebt staan = 22 dagen. En er komt nog 1 vliegdag bij op de terugweg = een 23-daagse vakantie. Ik weet niet of je daar tijd voor hebt...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jostravels schreef:Ik vind 2 nachten juist het minimum. Als je vanuit Bryce naar Page gaat wil je 's ochtends nog Bryce in (denk ik) dus ben je pas in de middag in Page. Dat is te laat voor Antelope Canyon (even opzoeken weer), dus dan kan je alleen nog even naar de dam of naar Lake Powell. De volgende ochtend heb je dan nog Antilope dat niet te missen is en een stop bij Horseshoe Bend, waar je wel even heen moet lopen. Dan ben je volgens mij pas weer ruim na de lunch bij de Grand Canyon. En daar heb je dan de viewpoints, maar misschien wil je ook wandelen of met een helicopter. Wij hebben het allemaal gedaan en die 2e dag zat vol hoor!
Zoals ik al zei, puur persoonlijk. :wink:

Het hangt er helemaal vanaf wat TO wil. Bryce zullen ze naar alle waarschijnlijkheid de dag ervoor al hebben kunnen bewonderen. De rit van Zion NP naar Bryce Canyon NP is goed te doen zodat ze op die dag Bryce nog kunnen bezoeken. Vertrek je vroeg vanuit Bryce dan ben je ook redelijk vroeg in Page.

Toch is het mooi dat het van verschillende kanten belicht wordt. Jouw punten zijn zeker iets om ook rekening mee te houden. TO kan zo afwegen wat hij/zij wil en/of belangrijk vindt. :D

Roland

vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Het blijft persoonlijk en keuzes maken.
Ik zou de hele dag in Zion doorstrepen, was voor ons het 'minst' aansprekende park.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostravels
Amerikakenner

Ach ja, er valt zoveel te kiezen. Tenzij je 5 weken gaat ofzo lukt het nooit om alle highlights in 1 vakantie voldoende aandacht te geven. Oftewel: plan ook die 2e vakantie maar alvast :lol:
Jos
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

nieuwenoord schreef:De site van Henriette en Hans (beiden lid van het forum) is geweldig om een idee te krijgen van wat je allemaal kan zien: http://www.ontdek-amerika.nl .
Dat is inderdaad een hele mooie site, en hij staat ook bij mijn favorieten. Maakt het er alleen niet makkelijker op, er is zoveel moois te zien, het wordt steeds moeilijker de reis te plannen :mrgreen:
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hahaha, wedeom superbedankt voor de vele reacties! Al die namen... Het duizelt me! :shock: Maargoed, ik moet er even m'n weg in zien te vinden. Wanneer hebben jullie ongeveer vliegtickets e.d. geboekt? Mijn vriend en ik willen dus volgend jaar juni/juli gaan, wanneer is het verstandig om de tickets en evt. overnachtingen in de nationale parken te boeken?

Groetjes,

Vista
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor overnachtingen in de parken ben je al aan de late kant, bij sommigen moet je echt een jaar van tevoren al boeken. Niet te lang wachten dus!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Vista,
Laat je niet gek maken door alle tips en wees niet bang om door ons aangeprezen hoogtepunten te "missen".
Bij een eerste reis zul je alles mooi vinden.
En daar komt bij, smaken verschillen. De een vindt Zion NP tegenvallen, terwijl het juist ons favoriete park is.....
De enige tip die ik je geef is om de tijd te nemen. Beter ruim de tijd in 4 parken dan een Japanese-style bliksembezoek aan 7.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vista schreef:Wanneer hebben jullie ongeveer vliegtickets e.d. geboekt? Mijn vriend en ik willen dus volgend jaar juni/juli gaan, wanneer is het verstandig om de tickets en evt. overnachtingen in de nationale parken te boeken?
Voor volgend jaar juni/juli is het vanaf nu een goede periode om alvast rond te kijken voor tickets. Ik ga ook altijd in juni/juli naar Amerika en begin vanaf september te zoeken naar tickets. Dit doe ik op internet via verschillende reissites en rechtstreeks op de site van maatschappijen zoals United en Delta. De afgelopen jaren heb ik reeds al in september mijn vliegticket geboekt.

Voor overnachtingen in parken is het vaak ook belangrijk dat je er vroeg bij bent. Zodra je route min of meer vastligt kun je daar ook mee beginnen.

Roland

vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Nou, dan ga ik nu maar eens bekijken waar ik goedkoop tickets kan boeken en probeer ik onze route meer vorm te geven. Nogmaals bedankt voor al jullie tips. Echt super dat iedereen zo enthousiast reageert!

Ik zal ongetwijfeld met nog véél meer vragen komen hahaha!

Een vriend gaf ons trouwens als tip om nu al dollars in te kopen (vanwege de gunstige koers). Je weet immers nooit hoe de koers er volgend jaar rond deze tijd uit ziet. Hebben jullie daar ervaring mee?

Nog een vraagje: in welke stad zijn de meeste van jullie gestart: LA of SF? Ik neig nl. naar San Francisco, maar geen idee of dit logisch is...

Groetjes Vista!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij zijn 2x in SF gestart en in LA geëindigd. Je kunt dan langer in Zuid-Calif. blijven omdat je niet terug hoeft naar SF. Je kunt ook terugvliegen vanuit San Diego.
Vorig jaar heen en terug vanuit SF omdat we de zuidelijke hoogtepunten niet meer bezocht hebben, maar wél Yellowstone.
De volgende reis hopen we weer te starten in SF en terug te vliegen vanuit Denver of Las Vegas.
Ook terugvliegen vanuit Phoenix wordt door veel forummers aanbevolen.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Ik heb een beetje zitten puzzelen en een nieuwe route gezocht:

1 Aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - ??? (Tioga Road/Bodie bezoeken)
7 ??? – Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon – Joshua Tree Nat. Park
16 Joshua Tree Nat. Park – Palm Springs (of gelijk door naar LA?)
17 Palm Springs - Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Monterey
21 Monterey - San Francisco

Wat zeggen jullie hier van? :lol: S.v.p. hulp gevraagd bij de vraagtekens... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

vista schreef:Een vriend gaf ons trouwens als tip om nu al dollars in te kopen (vanwege de gunstige koers). Je weet immers nooit hoe de koers er volgend jaar rond deze tijd uit ziet. Hebben jullie daar ervaring mee?
Er is niemand die daar een zinnig woord over kan zeggen (er loopt een topic hierover in Amerika Algemeen). Ik zou niets gaan kopen, maar het is in het kader van risicospreiding wel handig om alvast accommodatie te boeken: je hebt bij betaling dan de huidige koers en bovendien spreid je je betalingen op die manier. Bij de meeste nationale parken betaal je de eerste nacht als je boekt. Bij overige motels wisselt het, maar meestal wordt je cc pas afgeschreven na je verblijf.
vista schreef: Nog een vraagje: in welke stad zijn de meeste van jullie gestart: LA of SF? Ik neig nl. naar San Francisco, maar geen idee of dit logisch is...
Je kunt kijken of er prijsverschillen zijn, maar meestal maakt het niet veel uit of je op San Francisco of Los Angeles vliegt. Phoenix is inderdaad vaak goedkoper, dus je zou ook daar kunnen beginnen en eindigen.
Ik zou zelf in San Francisco beginnen en zo snel mogelijk naar Yosemite rijden zodat je de watervallen nog in hun volle glorie meemaakt. In de zomer zie je ze per dag minder hevig worden.

Tussen Yosemite en Death Valley kun je een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining overwegen. Zie ook onze 2004- en 2006-verslagen voor dat stuk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer