Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

What happens in Vegas (Young & Alone )

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paula58
Amerika-expert

Re: What happens in Vegas (Young & Alone )

Bericht door paula58 »

nieuwenoord schreef:Maar je vond Fremont Street dus wel leuk Paula? Daar ben ik nog nooit geweest, dus misschien daar een avondje vullen ....?
Ja, echt super vooral de Freemont Experience, wel oppassen waar je loopt tijdens deze voorstelling, want er liggen veel mensen op straat naar boven te kijken. Je kan er natuurlijk ook altijd nog naast gaan liggen. :lol: :lol:

Ook veel "all you can eat" buffetten voor een zeer schappelijke prijs, wij hebben daar prima gegeten.
Jos heeft deze dag dit jaar beschreven, misschien kan je dan een idee krijgen:
http://vandenvernaarsandiego.web-log.nl ... ag-21.html
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik had het al eens gelezen, maar nu even terug gekeken natuurlijk. Lijkt me helemaal niet onaardig om eens een kijkje te gaan nemen!
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

nieuwenoord schreef:Ik had het al eens gelezen, maar nu even terug gekeken natuurlijk. Lijkt me helemaal niet onaardig om eens een kijkje te gaan nemen!
Wij waren dit jaar ook voor het eerst bij de Freemont Streetexperience en het is zeker leuk om er eens te gaan kijken! Toch weer heel anders dan de strip.
Ik moet wel zeggen dat ik daar juist veel meer mensen met grote glazen alcohol op straat zag lopen dan op de strip.

Wij houden juist heel erg van Las Vegas. Heerlijk om er aan het einde van de vakantie nog een aantal dagen te relaxen.

Karin
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik moet wel zeggen dat ik daar juist veel meer mensen met grote glazen alcohol op straat zag lopen dan op de strip
Dat vind ik op zich niet erg, we zijn met vier volwassenen en kunnen wel wat hebben.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sabine1984 schreef:Wat bedoel je met stiekem achter volgt worden dan ? :) dat ze je in de gaten hielden om te overvallen ofzo?
Nee, gewoon door jongens/mannen, die me dan "zogenaamd" weer troffen bij de volgende bar. Toen ik hier in de VS kwam was ik 21 en ben in de jaren, voor ik trouwde, in heel veel steden tot diep in de nacht uitgeweest. Niet in Las Vegas, trouwens, maar wel in Washington, New Orleans, New York en Miami o.a. Ik heb me inderdaad nooit onveilig gevoeld (hoewel dat misschien wel beter geweest zou zijn, want ik heb ook alleen op plekken gelopen, waar ik nu niet over zou peinzen ;)). Maar de bars wemelden van de mannen, die erop uit waren voor die nacht te "scoren" en ik denk niet, dat dat is veranderd ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Toen ik 2 jaar geleden in mijn eentje van Miami naar NY reisde heb ik me ook nooit onveilig gevoeld. Ja als jonge meid alleen trek je de aandacht van mannen, dat wel.......
En dat kan soms vervelend zijn (het lijkt me heerlijk om man te zijn in dat opzicht....gaan en staan waar je wilt zonder continu bekeken, nageroepen of nagefloten te worden..maar dat terzijde).

Soms had ik mannen die idd lastig weg te krijgen waren, heb een keer met 2 jongens 's avonds laat in de Burger King in Miami gezeten. Ze waren niet eng of zo, maar ze wilden per se bij me aan tafel zitten. Tsja...ik vond t ook weer zo cru om keihard te weigeren. Maar ja...na 15 minuten wilde ik er toch wel weer vandoor en wilden zij per se dat ik met hun mee uitging.
Dat zijn soms wat mindere dingen aan alleen reizen als vrouw, maar verder heb ik me eigenlijk nooit onveilig gevoeld in de VS. De meeste mensen zijn hartelijk en behulpzaam en zolang je niet in je eentje rare wijken of verlaten plekken opzoekt, moet het wel kunnen.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Heel herkenbaar stukje! Ik was 21 toen ik in m'n eentje door Amerika ben gaan reizen en heb ook menig achtervolger gehad, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld. Het is idd een feit dat je als vrouw alleen veel meer mannelijke aandacht krijgt dan wanneer je met een groepje bent, maar ik denk niet dat dat alleen in Amerika is. Alleen reizende vrouwen zijn overal interessant, ongeacht de leeftijd. Toen ik begin 20 was waren het jonge mannen van mijn leeftijd of begin 30 die me achtervolgden. Maar nu ik 33 ben, zijn ze een jaar of 40. Mijn tante van 63 is laatst in dr uppie naar Vegas geweest, en zij had 70-plussers als bewonderaars. Precies hetzelfde verhaal van elkaar 'toevallig' in een andere kroeg tegenkomen! (of in het geval van mijn tante een ander buffet). Ze worden door de jaren heen dus niet origineler haha! Soms zit er een echt vervelende man tussen, maar meestal is het onschuldige aandacht en kan ik er wel om lachen. Mijn reiservaringen als vrouw alleen zijn vrijwel allemaal positief. Je ontmoet zoveel lieve, leuke en behulpzame mensen! En zoals anderen hier ook al hebben geschreven, zolang je je hoofd erbij houdt en niet in je eentje door afgelegen gebieden loopt, is Amerika heel goed te doen voor vrouw alleen.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

nieuwenoord schreef:Maar je vond Fremont Street dus wel leuk Paula? Daar ben ik nog nooit geweest, dus misschien daar een avondje vullen ....?
Wij vonden het daar veel gezelliger dan de gewone strip.

Eigenlijk zouden ze wel dringend de voetpaden aan de strip mogen verbreden, je doet er verschrikkelijk lang over om van punt a naar b te gaan omdat het gewoon 1 lange file is.

Ik ben ook geen fan van Las Vegas, het is wel leuk voor een paar avonden en dat is het dan. Maar wij zijn er ook niet naartoe gegaan met het idee om er te gaan feesten. Ik vind het ook spijtig dat ik daar nog steeds geen betaalbaar lekker eten heb gevonden daar. (Ik heb ook nog geen enkel buffet gehad dat echt lekker was, en ik heb er spijtig genoeg al een heel aantal geprobeerd) Waarschijnlijk moet je dan wat meer weg van het toeristische gedeelte, maar daar zijn we nog niet geweest.

De shows maken wel heel veel goed natuurlijk :).
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Een tip voor eten in Vegas, via via gekregen en er zelf nog niet geweest: Naked Fish's Sushi & Grill. Schijnt uitzonderlijk goede sushi te zijn. Je moet er van houden natuurlijk, maar het is weer eens wat anders dan de vette hap die je elders soms krijgt.
http://www.nakedfish-rikyu.com/home.html
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Leuk, column-achtig stukje met een hoge herkenbaarheids factor.

Ook wij hebben op onze vakantie dit jaar 2 nachten Vegas gedaan en vonden een hele leuke ervaring. Voor de kinderen (14 en 16) was het misschien op papier wat minder maar ook zij hebben zich tot laat in de avond vergaapt aan alle extravagantie en uitbundigheid van the Strip en shows.
En tsja, ze noemen het niet voor niets Sin City dus verwacht geen Staphorst.
Ik hoef er niet meer zo nodig nog eens naar toe maar als je in die buurt op vakantie gaat moet je het gewoon gezien hebben.

Had het in ieder geval niet willen missen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Marco Tiel
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Tiel »

Ik ben ook gewezen op die sushitent (The Naked Fish). Schijnt ook een meetingpoint te zijn van veel pokerspelers nadat ze hun kostje weer verdiend hebben. Zit er over te denken om daar eens te gaan eten.
In ieder geval reeds een reservering gemaakt bij Del Frisco's om de porterhouse steak te proberen :D
Jostravels
Amerikakenner

Marco Tiel schreef:Ik ben ook gewezen op die sushitent (The Naked Fish). Schijnt ook een meetingpoint te zijn van veel pokerspelers nadat ze hun kostje weer verdiend hebben.
Klopt, uit die hoek kwam de tip ook...

Wat is Del Frisco's voor een restaurant, wat is er zo goed aan en waar zit dat? (misschien ook iets voor ons!)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Jostravels schreef: Wat is Del Frisco's voor een restaurant, wat is er zo goed aan en waar zit dat? (misschien ook iets voor ons!)
Dat is 1 van de top 5 steakhouses in Las Vegas volgens zagat. Hij staat voor mijn a.s. trip volgende maand ook op de lijst. Op nummer 1 staat Prime steakhouse, in het Bellagio. Die is echt geweldig, ben benieuwd naar Del Frisco's. Andere toppers zijn SW Steakhouse (nog niet geweest), Delmonico Steakhouse (geweest, ook erg goed !) en tenslotte The Capital Grille (ook geweest, super service, maar ik vond het vlees 'ietsje' minder dan andere top steakhouses). Dus als je van vlees houdt ....

Edit: Ben wel aantal keer naar Del Frisco's in Manhattan geweest, was 1 van mijn favoriete steakhouses daar.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Marco Tiel
Amerika-ontdekker

Zo heb ik een paar maal gezocht op internet en had ik bij del Frisco's het beste gevoel kijkend naar de site en de reviews :D Kan niet wachten. Nog 8 dagen en wij vertrekken naar San Francisco. Op 14 juli komen we aan in Las Vegas waar we 5 dagen verblijven in het MGM en Wynn. Een ander restaurant dat ik op de lijst heb staan is Daniel Boulud in het Wynn en de burgerbar. Die burger met truffel en kobe vlees moet ik proeven.... :wink:

* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Zie Het quoten (citeren) van andere berichten.
Jostravels
Amerikakenner

Marco, bedoel je dat je de 14e in vegas bent? Wij slapen er de 10e en 11, maar ook nog de 16e in The Wynn. Zitten we daar tegelijk? Grappig!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Marco Tiel schreef:Zo heb ik een paar maal gezocht op internet en had ik bij del Frisco's het beste gevoel kijkend naar de site en de reviews :D Kan niet wachten.
Prime is overigens extreem duur, ook in vergelijking tot de andere steakhouses .... :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marco Tiel schreef:Een ander restaurant dat ik op de lijst heb staan is Daniel Boulud in het Wynn.
Ik weet niet zeker of ik je op dat restaurant gewezen heb, maar het is voor ons de absolute nummer 1 van dit moment in Las Vegas, zelfs nog een tikje beter dan SW steakhouse, voor volgend jaar is het nu al zeker dat we daar weer gaan eten op de laatste avond van de vakantie.

Harry
Marco Tiel
Amerika-ontdekker

@ Jostravels: Inderdaad zitten wij van 16 september tot de 19e in het Wynn

@ Harry: Ik heb jouw opmerking over het restaurant inderdaad in 1 van jouw replies gezien en heb me daar eens in verdiept. Mijn vrouw en ik houden ervan om een hapje te eten en dat kan heel divers zijn. Ik eet altijd prettig bij the Outback en een TGI, ben niet vies van Taco Bell maar daarentegen genieten wij zeer zeker ook van een meergangendiner in een restaurant met een michelinster. Gezien het aantal restaurants dat een ster heeft toegewezen gekregen leek het ons leuk om daar in Vegas ook gebruik van te maken. In eerste instantie naar Robuchon gekeken in het MGM maar de prijs vond ik te ver gaan. Ongetwijfeld is het het waard maar gezien de verdere plannen in die drie weken moet je op den duur een grens stellen want anders gaan die drie weken zwaar in de papieren lopen. 385 dollar voor een 15 gangen diner exclusief wijn is te gek. Zeker als jé de nota niet weg kunt schrijven op de BV :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer